Co z moją skrzynią w 1.6D?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mpstar

Co z moją skrzynią w 1.6D?

Post autor: mpstar » pn sty 31, 2005 20:20

Witam,
Mam pytanie do ekspertów i znawców tematu.
Przez dłuższy czas (ok. 2 tys km) skrzynia biegów po wrzuceniu 5 biegu dziwnie piszczała. Ostatanio podczas jazdy wypadła mi owa piąteczka i niestety wskoczyć juz nie chce. Po jej wrzuceniu słychać "charczenie" i autko nie jedzie. Poza tym, gdy wrzuca sie pozostałe biegi samochód jedzie lecz slychać jakby coś w tej przekladni latało i obijało sie.
W zwiazku z tym, moje pytanie brzmi:
Czy ktoś miewał podobne przygody?
Czy niezbędna bedzie wymiana skrzyni?
Czy ktoś zna mechanika od tego typu usterek w okolicach Częstochowy?



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn sty 31, 2005 20:41

Wygląda mi to na synchronizator


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

mpstar

Post autor: mpstar » wt lut 01, 2005 01:02

dzięki



otinger

Post autor: otinger » wt lut 01, 2005 01:34

witam Cie mam ten sam problem, tzn skrzynia mi wyje na piatce - tak pomiedzy 60-70km/h reszta cisza i potem znowu przy 110km/h powyzej cisza.... ale wyje mi tak juz od 9-10 tys km obawiam sie w koncu strzeli! Mechanik mi mowil ze sie poprostu piatka konczy, gdyby poszedl synchronizator to nie moglbys wrzucic piatki - na moje nie wachowe oko to sie poprostu piatka skonczyla, napraw sie nie oplaca gdyz uzywke do 1.6D mozna kupicw przedziale 250-450zl. Zapomnialem dodac ze olej wymienilem w skrzyni, bo myslalem ze go juz niema - okazalo sie ze byl ale jakis taki okrutnie wodnisty, poprawilo sie od tego czasu ale... pojawila sie nowa wada, mianowicie: 2 i 3 zgrzytaja przy wrzucaniu w gore, przy redukcji juz nie - jak motor jest zimny czasem az tak ze ciezko dwojke wrzucic, jak jest cieply juz lepiej aczkolwiek zdarzy sie zazgrzytac - z jeden strony to sprzeglo mi sie konczy a z drugiej moga byc synchronizatory :crazy: Golfy to trwale auta, ale nie pod wzgledem skrzyni... one to ida jak oszalale przy duzych ilosciach km po miescie :/
Ostatnio zmieniony śr lut 02, 2005 02:31 przez otinger, łącznie zmieniany 1 raz.



mpstar

Post autor: mpstar » wt lut 01, 2005 13:41

U mnie pod koniec swojej działalności juz piszczała niezależnie od prędkości. Teraz nie chce wogóle wskoczyć a tak jak wcześniej napisałem, na pozostałych biegach słychać jakieś trzaski w samej skrzyni. Co do mechanika, to znam fachowca od skrzyni tyle że odległego ode mnie o 180 km. Ciekawe czy dojade do Niego..... :)



oaieuy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pn sty 31, 2005 21:42
Kontakt:

Post autor: oaieuy » wt lut 01, 2005 22:17

Wiem, co jest Twojej skrzyni, miałem dokładnie takie same objawy kilka miesięcy temu tylko że w golfie III 1.8 (benzyna 90 KM). Kupiłem go w niemczech i po przejechaniu dłóższej trasy na 5 biegu skrzynia piszczała jakby było w silniku TURBO. Po przejechaniu ok 100 km nieprzerwanie na 5 biegu (jechałem autostradą), 5 bieg wyskoczył, wrzucałem ponownie, ale po przejechaniu kilku km znowu wyskakiwała, no i cału czas piszczała na 5. Po jakimś czasie piszczała jużnawet na 4 biegu, a na koniec ze skrzyni dochodziły dziwne odgłosy, przy przegazowaniu na luzie. Oto co się okazało: w skrzyni było parę klopli oleju. Poniewarz 5 bieg jest najwyżej, więc naszybciej się wypalił i z tąd objawy piszczenia. Niestety czeka cię wymiana skrzyni na nową lub jakąś inną urzywaną, ponieważ w tej prawdopodobnie wszystkie łożyska i tryby są przepalone i nie warto nic z ta skrzynią robić.odncy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 467 gości