TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Gogo_2008
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 16:49
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Gogo_2008 » pt lis 11, 2011 20:17

Witam

Mój golfik Ahf przebieg 205 tyś ciężko palił na ciepłym więc wgrałem nowe mapy teraz zaczął cięzko palić na zinym ale to nie wszystko.....

Przekręcam kluczyk tyka przekaxnik od śiwc żarowych następnie autko ledwo odpali trzęsie ni niemiłosiernie a jak dodam gazu na biegu jałowym to ZNOWU TYKA W PRZEKAŹNIKACH. już nie wiem co to może być wymieniony filtr, sprawdzone świece(wyciagane z auta i sprawdzane w garażu) nie wiem czy jest prąd na kablach ale to sie psrawdzi, zregenerowalem rozrusznik i naładowalem akumulator. Do tego wszytskiego dzisiaj JAK ODLĄCZYŁEM CZUKNIKI PŁYNU CHŁODNICZEGO I ŚWIECE GRZEAŁY DŁUŻEJ TO AuTKO ZAPALIŁO OD RAZU bez wysilku. Najbardziej niepokoi mnie to tykanie w przekaźnikach.

Spotkał sie ktos z was z takim czymś? Może poprawienie map by coś dało jakos dawke zwiekszyc czy cos? jak myślicie



Awatar użytkownika
szewczi90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
Lokalizacja: - - - - - -
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: szewczi90 » sob lis 12, 2011 15:06

ja mam takie pytanie do Was, bo u mnie w Golfie IV 1.9 TDI 90PS zawsze gdy przekręcam kluczyk to kontrolka od świec po takim samym czasie gaśnie niezależnie czy jest -5 czy +15, to tak jest prawidłowo tak ma być? czy mam coś nie tak? bo świece mam nowe a na starych było tak samo... wiem że u kumpla z golfie trójce 1.9 TDI 90PS jest tak że im zimniej jest tym dłużej kontorlka się pali bo się grzeją a latem to dosłownie mignie u mnie natomiast jest inaczej dajcie znać co o tym sądzicie


Obrazek

Awatar użytkownika
Gogo_2008
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 16:49
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Gogo_2008 » sob lis 12, 2011 15:31

Kolego mnie się tak działo ze świecami gdy mialem zepsuty jeden z czujników mierzących temp. płynu chłodniczego.Są dwa te czujniczki jeden płaski i drugi z dzióbkiem.W moim wypadku wymieniłem ten z dzióbkiem i wszytsko wróciło do normy.Koszt tego czujniczka to ok 45 zł a tego drógiego płaksiego ok 21zł po jakimś czasie drugi też wymieniłem bo zarosnięty był troszke takim jak by kamieniem z płynu czu coś. tobie radze wymienic oba na raz.


A udało sie też mój prblem rozwiązać z postu powyżej.Padnięty alternator. Wszystko zaczęło sie od przygasających świateł gdy autko chodziło sobie na luzie i włączałem np szybę alno grzanie lusterka. Rano to była tregedia śiwce brały tak dużo pradu że ledwo obracał silnik.



Awatar użytkownika
szewczi90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
Lokalizacja: - - - - - -
Kontakt:

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: szewczi90 » sob lis 12, 2011 15:50

Gogo_2008 pisze:Kolego mnie się tak działo ze świecami gdy mialem zepsuty jeden z czujników mierzących temp. płynu chłodniczego.Są dwa te czujniczki jeden płaski i drugi z dzióbkiem.W moim wypadku wymieniłem ten z dzióbkiem i wszytsko wróciło do normy.Koszt tego czujniczka to ok 45 zł a tego drógiego płaksiego ok 21zł po jakimś czasie drugi też wymieniłem bo zarosnięty był troszke takim jak by kamieniem z płynu czu coś. tobie radze wymienic oba na raz.


A udało sie też mój prblem rozwiązać z postu powyżej.Padnięty alternator. Wszystko zaczęło sie od przygasających świateł gdy autko chodziło sobie na luzie i włączałem np szybę alno grzanie lusterka. Rano to była tregedia śiwce brały tak dużo pradu że ledwo obracał silnik.
słuchaj a może mieć to problem z porannym odplaniem? bo hehła mi rano, dodam jeszcze czy może mieć to związek z padniętym termostatem? bo marnie się grzeje chce to zrobić na dniach wymienić płynek chłodniczy i ten termostat.. może to ma z tym związek? co hm?


to o tym mówiłeś?
Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
Gogo_2008
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 16:49
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Gogo_2008 » sob lis 12, 2011 19:06

uszkodzony termostat raczej z odpalaniem rano nie ma nic wspólnego ale na pewno ma wpływ na spalanie.czujniki mają wpływ na czas grzania świec żarowych a to w kosekwencji ma wpływ na poranne odpalanie. Co do porannego odpalanie bardzo ważny też jest prąd ogólnie rzecz biorąc.


tak o tym czujniku mówiłem

http://allegro.pl/czujnik-temperatury-0 ... 18618.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://allegro.pl/czujnik-temperatury-w ... 97289.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
szewczi90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
Lokalizacja: - - - - - -
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: szewczi90 » sob lis 12, 2011 20:57

no spróbuję wymienić te dwa czujniczki i termostat i zobacze co bedzie dalej


Obrazek

dppro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn cze 27, 2011 19:37

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: dppro » sob lis 12, 2011 22:10

lukas1305 pisze: Witam.Co prawda ja mam 2.0TDI i miałem identyczny problem co Ty ,zimny na dotyk a ciepły musiał pokręcić,nic nie kombinowałem tylko znajomy zrobił mi korekte mapy odpowiadającej za rozróch na ciepłym i problem znikł,teraz pali tak samo jak na zimno.Zajeło mu to raptem 10min.a efekt niesamowity.

Pozdr.


Rozwiazalem swoj problem ze slabym odpalaniem na cieplym silniku:D,wystarczylo wymienic szczotki w rozruszniku i autko pali od kopa zime czy gorace... a juz myslalem ze bede musial jechac na korekte dawki paliwa...Pozdrawiam



Awatar użytkownika
szewczi90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
Lokalizacja: - - - - - -
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: szewczi90 » sob lis 12, 2011 23:11

może ktoś jeszcze wypowie się w moim problemie, potrzebuję pomocy... dojeżdzam autkiem codziennie do pracy sporo km i w poniedziałek musze mieć coś zrobione z autkiem bo jak ściśnie mróz to chyba będzie tak że go nie odpalę.... proszę o pomoc


Obrazek

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: tomek08 » sob lis 12, 2011 23:34

Witam, szewczi90, sprawdź kąt wtrysku, to przy niskich temperaturach też ma wpływ na rozpalanie. :hmm:
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: JacekB » ndz lis 13, 2011 11:08

Koledzy, miałem bardzo duży problem z paleniem, auto mi się zapowietrzało, wymieniłem uszczelniacze na wtryskach i problem jak ręką odjął, jednak wczoraj zauważyłem niepokojące objawy, autko nadal leciutko się zapowietrza i wali białego dymka oraz wczoraj na jałowym zaczęły falować obroty (pierwszy raz się tak zdarzyło), dzisiaj rano było już OK. Czy vacu pompa ma tu coś do gadania (dodam, że już ją uszczelniłem od strony głowicy)? Obstawiam na przepływomierz no i po części na świece, które są fabryczne w moim aucie. Auto to bora TDI PD.


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Awatar użytkownika
Gogo_2008
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 16:49
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Gogo_2008 » ndz lis 13, 2011 11:19

szewczi90 pisze:może ktoś jeszcze wypowie się w moim problemie, potrzebuję pomocy... dojeżdzam autkiem codziennie do pracy sporo km i w poniedziałek musze mieć coś zrobione z autkiem bo jak ściśnie mróz to chyba będzie tak że go nie odpalę.... proszę o pomoc

Doraźnie radzę pożądnie naładowac akumulator kilka godzin małym prądem i na pewno że zapali od razu



nedved_1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn paź 17, 2011 19:24

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: nedved_1990 » ndz lis 13, 2011 11:41

Witam, mam w moim golfie 1.9 TDI ALH taki problem, rano ciężko odpala. Wymieniłem filtr paliwa, zaworek zwrotny na nim, zaworek zwrotny założony na dopływie i problem był nadal. Musiałem długo kręcić i pojawiał się biały dym. Ustawiłem kąt wtrysku i myślałem że już jest dobrze bo o niebo lepiej zapalał. Ale teraz znów jedna rzecz a mianowicie zapowietrza się układ paliwowy, muszę długo kręcić i raz odpali a raz muszę użyć plaka żeby odpalił a po odpaleniu na wężyku z filtra do pompy idą bulki powietrza. Więc skąd to powietrze? Przed ustawieniem kąta wtrysku tego nie było. Aha i jeszcze VAG pokazuje usterkę czujnika temperatury..



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: tomek08 » ndz lis 13, 2011 15:50

Witam, na początek załóż nowe o-ringi na zaworek na filtrze, a następnie jeśli to nie pomoże załóż porządny filtr paliwa np. kneht-a, mann-a, to powinno pomóc. Ostatnio u kolegi było to samo i pomogła wymiana filtra i o-ringów. Jak by i to nie pomagało to kiedyś znalazłem tu na forum temat o smoku w baku.
Poczytaj to: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=212684" onclick="window.open(this.href);return false; , tu jest wszystko opisane o co chodzi, tyle, ze nie po polsku http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=68872" onclick="window.open(this.href);return false; .
Pozdrawiam.


Tomek

nedved_1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn paź 17, 2011 19:24

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: nedved_1990 » ndz lis 13, 2011 18:31

Ok przepatrzę to, ale dzisiaj podłączyłem samochód na krótko tzn. na bańkę i dalej nie chce palić czyli muszę go chwilę kręcić... Kąt wtrysku ok, zwiększyłem dawkę rozruchową i problem jest dalej.. Jak dam na plaka pali na strzał. Czy to może być wina pompy? Wtrysków? Czy jeszcze czegoś innego? Z góry dzięki wielkie za ewentualne odpowiedzi i pomoc ;)
P.S. A ten wtrysk sterujący ma wpływ na palenie? Wypinanie go nic nie dało żadnej zmiany ani w pracy silnika ani w rozruchu



Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 199 gości