17965 asv bład Przekroczona granica turbodoładowania

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pawcio0000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: ndz lip 18, 2010 11:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

17965 asv bład Przekroczona granica turbodoładowania

Post autor: pawcio0000 » sob lis 12, 2011 16:01

Witam posiadam vw golfa 4 z 2000r i mam następujący problem.Podczas gwałtownego przyspieszania powiedzmy 2 razy na 10 prób turbina wchodzi w tryb awaryjny przy około 3900obr,co może byc tego przyczyną????Dodam ,ze turbina była czyszczona bo były zapieczone łopatki zmiennej geometrii i przez miesiac było dobrze.Teraz problem powraca znowu ,wycięłem tez katalizator bo przy takim przebiegu koles powiedział ,ze tez przytkany katalizator może powodować zapiekanie kierownic.Przebieg 25000tyś.Wymienione były też i sprawdzone wszystkie węzyki podcisnienia ,nie wiem co jescze moze byc nie halo staciłem duzo kasy a bład znowu sie pojawia (może z troche mniejsza czestotliwoscia)ale jest bardzo prosze o pomoc co go jescze moze gryzć .Jest to 110 konna jednostka o oznaczeniu asv



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

17965 asv bład Przekroczona granica turbodoładowania

Post autor: italiano_83 » sob lis 12, 2011 17:48

pawcio0000 pisze:Witam posiadam vw golfa 4 z 2000r i mam następujący problem.Podczas gwałtownego przyspieszania powiedzmy 2 razy na 10 prób turbina wchodzi w tryb awaryjny przy około 3900obr,co może byc tego przyczyną????Dodam ,ze turbina była czyszczona bo były zapieczone łopatki zmiennej geometrii i przez miesiac było dobrze.Teraz problem powraca znowu ,wycięłem tez katalizator bo przy takim przebiegu koles powiedział ,ze tez przytkany katalizator może powodować zapiekanie kierownic.Przebieg 25000tyś.
1. Kto czyścił tę turbosprężarkę, a jeśli nie Ty, to czy widziałeś jak to zostało zrobione, zazwyczaj "czyszczenie" kończy się na rozruszaniu mechanizmu ręcznie i skasowaniu $$$

2. Katalizator przytkany, powoduje wolniejsze wstawanie turbo..

3. masz dostęp do vaga zrób logi dynamiczne 003.008.011 i 011 bs będzie widać co się dzieje.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

pawcio0000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: ndz lip 18, 2010 11:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

17965 asv bład Przekroczona granica turbodoładowania

Post autor: pawcio0000 » sob lis 12, 2011 18:06

Koleś trzymał auto 2 dni ,było to z polecenia wiec raczej zrobił to porzadnie,posiadam vag com 409.1 i kabel ale mam nastepujacy problem ,jak zapisac te logi????Oraz na jakich biegach i zakres obrotów od do ktoś napisze jak to zrobić??



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

17965 asv bład Przekroczona granica turbodoładowania

Post autor: italiano_83 » sob lis 12, 2011 18:15

Logi robisz na 3 biegu od 1400-4000 z gazem na 100%... silnik ciepły. logi się zapisują w katalogu gdzie jest zainstalowany vag- potem wrzucasz na tę stronkę http://vaglog.rtnet.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; ( do założenia konta wystarczy adres e-mail) i na forum umieszczasz linki.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

pawcio0000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: ndz lip 18, 2010 11:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

17965 asv bład Przekroczona granica turbodoładowania

Post autor: pawcio0000 » sob lis 12, 2011 18:17

Ok dzieki za pomoc ,zrobie te logi



pawcio0000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: ndz lip 18, 2010 11:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

17965 asv bład Przekroczona granica turbodoładowania

Post autor: pawcio0000 » sob lis 12, 2011 19:30

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/pawcio0000_62723.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/pawcio0000_62724.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 008,008 - http://vaglog.rtnet.pl/pawcio0000_62725.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wklejam powyżej te logi bardzo proszę o ocenę ich pozdrawiam.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

17965 asv bład Przekroczona granica turbodoładowania

Post autor: italiano_83 » sob lis 12, 2011 20:46

Ktoś regulował długość sztangi przy turbo... zadane ciśnienie doładowania jest już przy 1600 ... turbo bostuje niemal w całym zakresie obrotów, odcina na wysokich obrotach turbo, bo n75 mimo max wysterowania nie jest wstanie panować nad ciśnieniem doładowania.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

pawcio0000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: ndz lip 18, 2010 11:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

17965 asv bład Przekroczona granica turbodoładowania

Post autor: pawcio0000 » ndz lis 13, 2011 03:06

Jak mam to rozumiec?????Bo nie wiem kogo i za co mam opieprzyc.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

17965 asv bład Przekroczona granica turbodoładowania

Post autor: italiano_83 » ndz lis 13, 2011 11:32

Gdyby to turbo było dobrze wyczyszczone to w całym zakresie obrotów ciśnienie doładowania było by takie jak sobie życzy ECU (komp sterujący) a tak niestety nie jest. Turbo bardzo szybko osiąga zadane ciśnienie doładowania ( niecałe 1700obr/min ) a potem przez dłuższą chwilę dmucha ponad 150mb za dużo,
dopiero przy 3700 zostaje opanowane i zaczyna pompować tyle i powinno, tyle, że jest to stanowczo za późno.
Sztanga to cięgło które łączy mechanizm sterujący kierownicami z gruszką podciśnienia - jej długość jest odpowiednio wyregulowana, tak aby mechanizm kierownic miał odpowiedni zakres ruchu (minimum-maximum) i teraz jeśli ktoś zmieni długość tego cięgła, to zaczynają się kłopoty...

Jeśli nie ruszał mechanik tego cięgła, to albo - źle wyczyścił turbosprężarkę, albo źle złożył - jeśli pierścień sterujący kierownicami da się źle założyć... Podkreślam jeśli, gdyż tego 100% pewien nie jestem.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

pawcio0000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: ndz lip 18, 2010 11:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

17965 asv bład Przekroczona granica turbodoładowania

Post autor: pawcio0000 » ndz lis 13, 2011 16:37

No nie pocieszyłes mnie kolego,idę na reklamację w takim razie.Zobaczymy co mi ciekawego powie,chciałem wymieniac n75 bo ktoś powiedział ze jeszcze to moze byc.uszkodzone ,ale skoro z logów wynika co innego w takim razie wiem co mówić pozdrawiam



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9252
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

17965 asv bład Przekroczona granica turbodoładowania

Post autor: wesol » ndz lis 13, 2011 18:22

Sprawdz gruszke oraz elektorzaworek podmień bo co do kierownic to mi sie cos nie wydaje. To b kilak razy sie gdzies podwieszaly i byly by wahania raz w jedna raz w druga strone. Choc bywa roznie to fakt bo zalezne od tego jak sie cos zacia, zacierai na czym. Narazie bym sprawdzic to co pisalem zanim zaczniesz krzyczec na mechanika i go niepotrzebnie obrażać mimo ze to mechanik z polecenia zeby potem nie swiecic oczami bo moze swoje wykonał ale reszty nie sprawdził( nie wiem co mu zlecaleś bo jesli wyczyszczenie tylko turbiny to hyba nie diagnostyke i naprawe auta calego co nie).


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

pawcio0000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: ndz lip 18, 2010 11:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

17965 asv bład Przekroczona granica turbodoładowania

Post autor: pawcio0000 » ndz lis 13, 2011 18:46

Najgorsze jest to ,ze walcze z tym problemem od roku jest to juz 4 mechanik i albo ci mechanicy to nieogary albo ten samochód jest pechowy.Koles skasował 1000zł bo cos tam jeszcze wymienił(łozysko chyba i jakis wirnik) w tej turbinie i zapewnił mnie ,ze bład nr 17965 nie bedzie juz występował i miał racje przez 1,5 miesiaca.Zaworek n75 podmienie i zobacze ,natomiast tą gruchę (to czarne jesli oto chodzi) nie mam pojecia jak sprawdzic i czym ,może mogłem kupić benzyne 1.6 i niemiałbym problemów .



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

17965 asv bład Przekroczona granica turbodoładowania

Post autor: italiano_83 » ndz lis 13, 2011 19:00

wesol pisze:wesol
Przeca nikt nie każe krzyczeć, wystarczy się zapytać :smirk: Osoba która przy tym robiła jest chyba najbardziej zorientowana w temacie.
Podmień jak sugeruje wesol n75 na inny albo na n18 z twojego auta.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

pawcio0000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: ndz lip 18, 2010 11:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

17965 asv bład Przekroczona granica turbodoładowania

Post autor: pawcio0000 » wt lis 15, 2011 21:50

Witam ,skontaktowałem z tym gościem i powiedział ,ze rozbierał turbinę i dokładnię ja wyczyscił.Natomiast dziś wymieniłem zawór n75 i samochód na razie nie wchodzi w tryb awaryjny zamieszczam nowe logi ,bardzo bym prosił ,żeby jakis fachowiec je ocenił czy się róznią od poprzednich które umieszczałem.Napaisze tylko jeszcze raz co było wymienione i robione żeby ten bład 17965 wyeliminować.
-Czyszczona turbina(rozkręcana)
-Sprawdzony cały układ podciśnienia dolotowy i wymienione wszystkie węzyki.
-wyczyszczony EGR
-wymieniony zawór n75
Jest jakaś róznica w logach ponizej???
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/pawcio0000_63034.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/pawcio0000_63035.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/pawcio0000_63036.html" onclick="window.open(this.href);return false;



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 101 gości