Golf II duże spalanie 1.3 wtrysk
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Golf II duże spalanie 1.3 wtrysk
Witam Panowie, jak w temacie mam problem ze spalaniem mojego golfa który ostatnio spalił 9 litrów na 70 kilometrów, przepraszam ale się nie znam to mój pierwszy samochód aczkolwiek nie wydaje mi się żeby ta pojemność tyle zdołała palić. Czy to normalne ? Kupiłem samochód z takim silnikiem z myślą o w miarę ekonomicznej jeździe, a tu ok 11 litrów na 100km. Niestety nie stać mnie na utrzymanie auta w którym za przejazd 100 kilometrów będę zmuszony zapłacić 60zł. Proszę pomóżcie, jeżeli to nie normalne to poradźcie co może być przyczyną takiego wyniku. Z góry dzięki.
Pzdr Maniek
Pzdr Maniek
- Ł-u-k-a-s-z
- Gadatliwa bestia
- Posty: 896
- Rejestracja: śr lip 08, 2009 17:40
- Lokalizacja: CHRZANÓW/Regulice
Golf II duże spalanie 1.3 wtrysk
troche duzo pali ,pierwsze to świece do sprawdzenia i kable ,potem zapłon ustawić ,
niestety na cuda nie licz,jak dużo po mieście smigasz to 9-10 litrów może spalić ,jeszcze zima idzie,ja tak obliczałem to na 100 km musze za 50 zeta zalać miasto-trasa :crazy:druga sprawa to wszyscy myśla ze jak wtrysk to odrazu 5 spali,to jest starożytny wtrysk ,mieszanka idzie cały czas na wszystkie wtryski ,wiec taki wtrysk nie wtryskmaniek112 pisze:upiłem samochód z takim silnikiem z myślą o w miarę ekonomicznej jeździe, a tu ok 11 litrów na 100km. Niestety nie stać mnie na utrzymanie auta w którym za przejazd 100 kilometrów będę zmuszony zapłacić 60zł.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Golf II duże spalanie 1.3 wtrysk
maniek112, po pierwsze jeśli piszesz o spalaniu to musisz określić w jakich warunkach, w korkach może tak wyjść, przy jeździe mieszanej napewno powinno być koło 8 litrów. Ale przyczyn podwyższonego spalania jest tyle ile części w aucie. Trzeba je zdiagnozować.Więc zastanów się co jesteśw stanie sam zrobić, chyba niewiele skorozdajasz takie ogólne pytania. W świeżo zakupionymaucie powinieneś zmienić świece kable kopułkę,olej w silniku i pasek rozrządu.A potem dalsze obserwacje i diagnoza:kontrola pracy sondy lambda, przepływomierza, czujnika temperatury płynu itd. Nie masz się co zamartwiać jeśli silnik jest w jakim takim stanie to dużo kasy na naprawę nie wydasz - ale wkład własny na początek musi być.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: Golf II duże spalanie 1.3 wtrysk
No właśnie ap ropo czujnika temperatury wody to chyba on jest winny takiemu spalaniu, ponieważ cos szwankuje tzn strasznie duże obroty mam na oko, a raczej ucho bo niemam obrotomierza. Nawet jak rano przejeżdżam ok 8 kilometrów to dalej wysokie są jakby ssanie cały czas było włączone nawet jak mu przycisnę. Ale co dziwne to wskazówka podnosi się po za pole zimnego silnika. A tak wogule to jak ten czujnik się zmienia, trzeba płyn spuszczać ?
-
- Mały gagatek
- Posty: 144
- Rejestracja: ndz mar 14, 2010 21:55
- Lokalizacja: Włodawa
- Kontakt:
Golf II duże spalanie 1.3 wtrysk
Najlepiej wymienic ten niebieski czujnik o którym piszesz koszt dobrego nie made in tajwan to okolo 70-80zł i spokoj. Nie trzeba płynu spuszczac. Na zimnym silniku zdejmujesz metalowy polpierscien co go trzyma troche plynu wyleci, potem wyjmujesz wstawiasz drugi i wsio. Tylko nie odkrecaj korka od wlewu plynu chlodzacego bo wtedy podcisnienie w ukladzie zniknie i wywali ci troche wiecej plynu. Sprawdz swiece w jakim stanie bo moze czasami zeswirowac przeplywomierz i wtedy dawkuje jak szalony a i wyciagnij kostke od sondy lambda i zobacz ile ci bez niej pali, u mnie pali mniej niz z ta sonda. Poza tym staraj sie szybko przelaczac biegi bo palowanie na wysokich obrotach zwieksza spalanie a jak jeszcze masz 4 skrzynie to niestety swoje wezmie ten silnik.
VW-i jedziesz dalej :)
Golf II duże spalanie 1.3 wtrysk
Nie no mam 5 skrzynie na szczęście, a jak ten czujnik się nazywa dokładnie i gdzie można go kupić ? bo te co na allegro znajduje to po 20 zł są, a i gdzie ta wtyczka sondy jest ??
-
- Mały gagatek
- Posty: 144
- Rejestracja: ndz mar 14, 2010 21:55
- Lokalizacja: Włodawa
- Kontakt:
Golf II duże spalanie 1.3 wtrysk
Wtyczka od sondy lambda powinna byc kolo końca listwy wtryskowej w kierunku kabiny po prawej stronie od przepustnicy. Jest szeroka dosyc. To jest niebieski czujnik temp. plynu chlodzacego:) w kazdym sklepie motoryzacyjnym dostaniesz tylko poprosic trzeba o jakis dobrej jakosci nie badziewie za 10 - 20zl.
VW-i jedziesz dalej :)
Golf II duże spalanie 1.3 wtrysk
Witam ponownie wymieniłem ten czujnik od ssania ale to nie to (nawet jak zewrę przewody te idące do czujnika to obroty spadają ale wciąż są za wysokie) i tu się pojawia moje pytanie : Co w tym silniku odpowiada za ustawianie obrotów ? Nie znam się specjalnie ale wydaje mi się, że silniczek krokowy, czy to może być jego wina ?
-
- Użytkownik
- Posty: 260
- Rejestracja: czw lip 09, 2009 12:58
- Lokalizacja: Jarosław
Golf II duże spalanie 1.3 wtrysk
Tutaj nie ma silnika krokowego. Jest przepustnica. A za obroty odpowiada niebieski czujnik temperatury. Co do regulacji obrotów to poszukaj na forum jest schemat regulacji na przepustnicy
-
- Mały gagatek
- Posty: 144
- Rejestracja: ndz mar 14, 2010 21:55
- Lokalizacja: Włodawa
- Kontakt:
Golf II duże spalanie 1.3 wtrysk
Po pierwsze zeby ustawic prawidlowe obroty wymontuj i wyczysc cala przepustnice zeby potem nie bylo niespodzianek typu zgasnie lub ma za duze obroty. Potem mozesz sie brac za ustawienie. Nie ma zadnego krokowca jest srubka na kluczyk 8 i plaski srubokręt po lewej stronie przepustnicy.
VW-i jedziesz dalej :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości