Procedura startowa w ABF?

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Procedura startowa w ABF?

Post autor: olozwirski » wt lis 08, 2011 21:37

Pytałem o Honde bo może była doładowana i miała poważne kłopoty z trakcją, w takim przypadku jak opisałeś lepsza opona wystarczy, nie dosyć ze lepiej ruszysz to i lepiej zahamujesz. W VW działa tak samo jak w Hondzie, jak przednie i tylne koła zaczną się kręcić z różną prędkością procedura obcina moment obrotowy na silniku i zapobiega uślizgowi a co za tym idzie poprawia start. Można by też wykombinować przełącznik pod pedałem sprzęgła i ustawić na zadane max obroty silnika, wtedy możesz ruszyć z gazem w podłodze o ile się wstrzelisz we właściwe obroty i warunki drogowe.
Zdaj relacje jak coś zdziałasz bo coś czuje ze to tylko brandzlowanie się na forum.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Procedura startowa w ABF?

Post autor: toffic » wt lis 08, 2011 22:55

olozwirskiW Hondzie troche inaczej to działa niż piszesz, w VW idzie też tak zrobić a do tego sterowanie boostem itp



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Procedura startowa w ABF?

Post autor: olozwirski » wt lis 08, 2011 23:09

toffic napisz jak to ma działać w aucie autora tematu.



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Procedura startowa w ABF?

Post autor: olozwirski » wt lis 08, 2011 23:10

Chętnie poteoretyzuje.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Procedura startowa w ABF?

Post autor: toffic » wt lis 08, 2011 23:29

Hmm nie bardzo rozumiem: pytasz jak ma działać LC w Digim z ABFa?? Tak, jak w każdym innym aucie :helm:



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Re: Procedura startowa w ABF?

Post autor: olozwirski » śr lis 09, 2011 11:51

toffic pisze:Hmm nie bardzo rozumiem: pytasz jak ma działać LC w Digim z ABFa?? Tak, jak w każdym innym aucie :helm:
Tak o to pytam, co dokładnie się odkładnie będzie działo ze da się łatwiej wystartować.



Awatar użytkownika
qbejs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 31, 2006 11:47
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Kontakt:

Procedura startowa w ABF?

Post autor: qbejs » śr lis 09, 2011 12:20

W N/A to jedynie można zrobić odcinkę na zadanych obrotach i tyle. Oczywiście mówię o aucie autora, jak się mylę też chętnie sie doedukuje choć ja sobie już z digifantem dałem spokój.


VW Corrado 2.0 16V@GT2871r || www.shineclinic.pl -> Detaling, Valeting, Smart Repair, Zmiana koloru PlastDip !
Obrazek

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Re: Procedura startowa w ABF?

Post autor: olozwirski » śr lis 09, 2011 17:12

Widzialem tez patenty z odcinaniem wtryskiwacza.



Awatar użytkownika
qbejs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 31, 2006 11:47
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Kontakt:

Procedura startowa w ABF?

Post autor: qbejs » śr lis 09, 2011 20:32

No ja do tej pory z takim patentem spotkałem się przy okazji b. prostej kontroli trakcji.


VW Corrado 2.0 16V@GT2871r || www.shineclinic.pl -> Detaling, Valeting, Smart Repair, Zmiana koloru PlastDip !
Obrazek

Awatar użytkownika
Rudy Hiszpan'
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Procedura startowa w ABF?

Post autor: Rudy Hiszpan' » pt lis 11, 2011 21:40

olozwirski, z tego co pisałeś, to mówiłeś bardziej o czymś, co działa jak kontrola trakcji. Mi chodzi o to, że na biegu 1. z wciśniętym sprzęgłem odcina obroty przy np. 4500rpm, a po puszczeniu sprzęgła auto po złapaniu trakcji lub od razu może się wkręcić na maksymalne obroty. To prostsze do wykonania. Czyli temat to brandzlowanie się na forum, bo w najbliższym czasie tego nie planuję, jak już napisałem parę razy.
qbejs pisze:No ja do tej pory z takim patentem spotkałem się przy okazji b. prostej kontroli trakcji.
Przy rozszerzonym ABSie w Cuprach był EDS, który działał jak kontrola trakcji i przyhamowywał koło, które kręciło się za szybko, traciło trakcję, ale to nie jest procedura startowa niestety. Chodzi mi, jak wyżej, o odcięcie paliwa na sprzęgle + 1. bieg i zniknięciu ogranicznika po puszczeniu sprzęgła.
[youtube][/youtube]



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Re: Procedura startowa w ABF?

Post autor: olozwirski » pt lis 11, 2011 23:00

Czujnik pod pedałem sprzęgła, obroty ustawione na stałe, plus włącznik/wyłącznik procedury, ewentualnie w wersji rozbudowanej jakiś regulator obrotów z jakich starujesz ze względu na zmienne warunki na drodze. Prościej się już nie da.
A czy to się da ogarnąć na twoim sterowniku to nie wiem, niech się bardziej zorientowani wypowiedzą.



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Procedura startowa w ABF?

Post autor: Marszall » sob lis 19, 2011 00:08

MOże się myle ale po co w sterowniku? Można to zrobić na zewnętrznym układzie. Nie wiem jak ma ABF ale jeżeli zasilanie jest na każdy wtrysk jedno (a podejżewam że tak) to odcinałby ten układ zasilanie wtryskiwaczy, tylko musiałby szybko działać aby po odpuszczeniu obrotów wtrysk szybko dostawałby ponownie zasilanie.

Ja widze to tak: uklad podobny do shiftlighta z regulacja progu zapalania tylko zamiast lampki przekaźnik (teoretycznie bo pewno by sie nie sprawdził)
Dwa przyciski do uruchamiania urządzenia, jeden na konsoli drugi pod pedałem (działały by razem albo wcale) wciskasz trzyma ci obroty 3000 RPM bodajze i strzał ze sprzegła wtedy obr ida do końca i jazda a układ przestaje działać.

Dla większego fanu można by odcinac zapłon ale podejzewam wtedy efekty wizualne i dźwiękowe z wydechu


PS. czy ten ukłąd z redukcja momentu obrotowego który opisywaliście nie działa poprostu jak ASR?


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości