Golf [MK4] ASV 110km ubytki płynu chłodniczego brak wycieków
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 50
- Rejestracja: wt gru 02, 2008 13:20
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Golf [MK4] ASV 110km ubytki płynu chłodniczego brak wycieków
Witam
Model auta jak w temacie. Mam od pewnego czasu problem dotyczący układu chłodzenia. Płyn chłodniczy pomiędzy min a max na zimnym silniku wiadomo że rozszerzalność cieczy itd. ale nagle z połowy zbiornika robił się cały po bardziej dynamicznej jeździe więc zrobiłem test płynu na obecność co2 czy przypadkiem nie ma przedmuchu na uszczelce pod głowicą - spalin brak więc logiczne wydawało się zmiana korka wymieniłem na zamiennik przez pewien czas był spokój do momentu gdy bardziej ostro pojeździłem po górkach i nagle zaświeciła się kontrolka od płynu zaglądam do zbiornika a tu odwrotna sytuacja prawie susza (dzień wcześniej uzupełniałem niewielką ilość) odkręciłem korek jednak płyn nie powrócił uzupełniłem płyn i wymieniłem korek na oryginalny. Dzisiaj rano przejechałem 30km ze słuszną prędkością i poziom płynu się nieznacznie zmienił czyli norma po paru godzinach ruszam a tu znów kontrolka i płynu tyle co na dnie zbiornika jednak po odkręceniu powrócił do stanu wyjściowego. Auto nie kopci, nie ma wycieków, olej czarny jak piekło;), zbiornik nie pęknięty, brak spalin w płynie, nowy oryginalny korek. Jeśli ktoś się orientuje w temacie proszę o pomoc. Pozdrawiam
Dzisiaj sprawdziłem węże dochodzące do chłodnicy po rozgrzaniu auta na postoju do temp roboczej górny przewód miał już właściwą temperaturę jednak dolny prawie że zimny po pół godziny dolny już miał zbliżoną temperaturę. teraz nasuwa mi się pytanie czy to możliwe że opisane wyżej objawy mogą być spowodowane termostatem który powinien się otwierać przy ok 70 stopni a tu pół godziny 90 stopni i dopiero temperatura się wyrównała???
Model auta jak w temacie. Mam od pewnego czasu problem dotyczący układu chłodzenia. Płyn chłodniczy pomiędzy min a max na zimnym silniku wiadomo że rozszerzalność cieczy itd. ale nagle z połowy zbiornika robił się cały po bardziej dynamicznej jeździe więc zrobiłem test płynu na obecność co2 czy przypadkiem nie ma przedmuchu na uszczelce pod głowicą - spalin brak więc logiczne wydawało się zmiana korka wymieniłem na zamiennik przez pewien czas był spokój do momentu gdy bardziej ostro pojeździłem po górkach i nagle zaświeciła się kontrolka od płynu zaglądam do zbiornika a tu odwrotna sytuacja prawie susza (dzień wcześniej uzupełniałem niewielką ilość) odkręciłem korek jednak płyn nie powrócił uzupełniłem płyn i wymieniłem korek na oryginalny. Dzisiaj rano przejechałem 30km ze słuszną prędkością i poziom płynu się nieznacznie zmienił czyli norma po paru godzinach ruszam a tu znów kontrolka i płynu tyle co na dnie zbiornika jednak po odkręceniu powrócił do stanu wyjściowego. Auto nie kopci, nie ma wycieków, olej czarny jak piekło;), zbiornik nie pęknięty, brak spalin w płynie, nowy oryginalny korek. Jeśli ktoś się orientuje w temacie proszę o pomoc. Pozdrawiam
Dzisiaj sprawdziłem węże dochodzące do chłodnicy po rozgrzaniu auta na postoju do temp roboczej górny przewód miał już właściwą temperaturę jednak dolny prawie że zimny po pół godziny dolny już miał zbliżoną temperaturę. teraz nasuwa mi się pytanie czy to możliwe że opisane wyżej objawy mogą być spowodowane termostatem który powinien się otwierać przy ok 70 stopni a tu pół godziny 90 stopni i dopiero temperatura się wyrównała???
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
- Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
- Kontakt:
Golf [MK4] ASV 110km ubytki płynu chłodniczego brak wycieków
na termostacie pisze przy jakiej tem płynu ma się otwierać np.87 stopni
a wskaźnik pokazuje 90 stopni po nagrzaniu?
sprawdź króciec w głowicy ten plastikowy często pękają i sa wycieki
szukaj białych śladów zacieków które pozostawia płyn po odparowaniu
a wskaźnik pokazuje 90 stopni po nagrzaniu?
sprawdź króciec w głowicy ten plastikowy często pękają i sa wycieki
szukaj białych śladów zacieków które pozostawia płyn po odparowaniu
-
- Mały gagatek
- Posty: 50
- Rejestracja: wt gru 02, 2008 13:20
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Golf [MK4] ASV 110km ubytki płynu chłodniczego brak wycieków
Tak wskaźnik nigdy po rozgrzaniu nie drgnął ani w jedną ani w drugą stronę trzymał 90 stopni. I przy temp 90 po pół godziny działania silnika dopiero dolny przewód od chłodnicy wyrównał temperaturę z górnym czyli zadziałał termostat. Wycieków żadnych nie ma a problem dalej pozostaje ale dzisiaj może mi się uda wymienić termostat i wtedy zobaczę.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
- Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
- Kontakt:
Golf [MK4] ASV 110km ubytki płynu chłodniczego brak wycieków
z tego co piszesz to wynika że termostat jest ok
-
- Mały gagatek
- Posty: 50
- Rejestracja: wt gru 02, 2008 13:20
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Golf [MK4] ASV 110km ubytki płynu chłodniczego brak wycieków
Dzisiaj pytałem mechanika i też powiedział że termostat jest ok i poradził żeby odpowietrzyć układ co będę jutro robił. Dzisiaj jeździłem trochę i jak na razie płynu nie ubywa a wahania są w zakresie normy. Po odpowietrzeniu przegonię go po górkach i zobaczymy.
-
- Ma gadane
- Posty: 166
- Rejestracja: ndz sie 28, 2005 21:55
- Lokalizacja: Katowice
- Auto: Golf 7
- Silnik: Czca
Golf [MK4] ASV 110km ubytki płynu chłodniczego brak wycieków
Moim zdaniem przyczyną jest uszczelka pod głowicą. Bo skoro nie ma wycieków na zewnątrz to albo spala się w clindrze, albo dostaje się do oleju - innej możliwości nie ma.
Termostat z Twojego opisu wygląda na sprawny .
Jeżeli układ chłodzenia jest sprawny, to praktycznie o nim zapominasz żadnego dolewania płynu czy tym podobne.
Termostat z Twojego opisu wygląda na sprawny .
Jeżeli układ chłodzenia jest sprawny, to praktycznie o nim zapominasz żadnego dolewania płynu czy tym podobne.
- daniel.wwe
- TDI PoweR
- Posty: 752
- Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04
Golf [MK4] ASV 110km ubytki płynu chłodniczego brak wycieków
Dokładnie... skoro wycieków nie ma to przecież nie wyparowuje
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”
-
- Mały gagatek
- Posty: 50
- Rejestracja: wt gru 02, 2008 13:20
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Golf [MK4] ASV 110km ubytki płynu chłodniczego brak wyci
Chyba nie czytałeś mojego pierwszego posta. W zbiorniczku nie ma Co2 - sprawdzone, olej ciemny jak piekło a płynem dalej miota jak szatan ;PPvpil pisze:Moim zdaniem przyczyną jest uszczelka pod głowicą. Bo skoro nie ma wycieków na zewnątrz to albo spala się w clindrze, albo dostaje się do oleju - innej możliwości nie ma.
Termostat z Twojego opisu wygląda na sprawny .
Jeżeli układ chłodzenia jest sprawny, to praktycznie o nim zapominasz żadnego dolewania płynu czy tym podobne.
jakby był płyn w oleju to wtedy po pierwsze zwiększenie poziomu po drugie barwa capuccino a gdyby silnik spalał to po pierwsze by kopcił a ze spalin czuć glikol.
- daniel.wwe
- TDI PoweR
- Posty: 752
- Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04
Golf [MK4] ASV 110km ubytki płynu chłodniczego brak wycieków
Skoro twierdzisz, że tu jest wszystko ok, wycieków pod machą nie widać to sprawdź jeszcze czy masz suchą wykładzinę w samochodzie. Może nagrzewnica przecieka
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”
- Szymon Jarosz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 804
- Rejestracja: wt mar 30, 2010 19:59
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Golf [MK4] ASV 110km ubytki płynu chłodniczego brak wycieków
A ogladales chlodnice?Jak nie ,to obejrzyj prawy rog i lewy rog,czy przypadkiem nie ma na niej osadu z plynu.
-
- Mały gagatek
- Posty: 50
- Rejestracja: wt gru 02, 2008 13:20
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Golf [MK4] ASV 110km ubytki płynu chłodniczego brak wycieków
Nagrzewnica nie cieknie, chłodnica sprawdzona sucho termostatu jeszcze nie wymieniałem ale zabrałem się za odpowietrzenie po odpowietrzeniu stan płynu się zwiększył bo wiadomo jak odkręcony korek to nie ma ciśnienia. Zakręciłem korek i pod górkę dobrym tempem na górze 2cm wyższy poziom który jak wróciłem do domu spadł do poziomu który mu nalałem na zimnym teraz czekam aż całkiem ostygnie i zobaczę. Niby jest na razie ok ale mam przeczucie że to jeszcze nie koniec...cdn
-
- Ma gadane
- Posty: 166
- Rejestracja: ndz sie 28, 2005 21:55
- Lokalizacja: Katowice
- Auto: Golf 7
- Silnik: Czca
Golf [MK4] ASV 110km ubytki płynu chłodniczego brak wycieków
Wiem, że wymiana uszczelki pod głowicą to trochę roboty i kasy, dlatego trzeba wykluczyć wszystkie możliwości bo to jest ostateczność. Ale jeśli nigdzie nie na wycieków, a ubywa to gdzieś musi być to miejsce. W przyrodzie nic nie ginie.
Mój szwagier miał ostatnio w Punto podobne objawy, raz za dużo, raz za mało, twarde węże i przy odkręcaniu korka w zbiorniczku wyrównawczym zbyt duży syk powietrza. Poziom oleju ok, z rury też nie bardzo kopcił (tylko na zimnym) po zdjęciu głowicy na uszczelce wżery w kilku miejscach. Po wymianie uszczelki wszystko jest już w porządku.
Szukaj dalej, obyś uniknął najgorszego.
Powodzenia.
Mój szwagier miał ostatnio w Punto podobne objawy, raz za dużo, raz za mało, twarde węże i przy odkręcaniu korka w zbiorniczku wyrównawczym zbyt duży syk powietrza. Poziom oleju ok, z rury też nie bardzo kopcił (tylko na zimnym) po zdjęciu głowicy na uszczelce wżery w kilku miejscach. Po wymianie uszczelki wszystko jest już w porządku.
Szukaj dalej, obyś uniknął najgorszego.
Powodzenia.
- Szymon Jarosz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 804
- Rejestracja: wt mar 30, 2010 19:59
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Golf [MK4] ASV 110km ubytki płynu chłodniczego brak wycieków
Wykrec swiece zarowe i sprawdz czy nie jest ktoras mokra.Zawsze to lepsze niz zdjecie glowicy
- daniel.wwe
- TDI PoweR
- Posty: 752
- Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04
Golf [MK4] ASV 110km ubytki płynu chłodniczego brak wycieków
Zgadza się... Cudów nie ma, albo ma gdzieś wyciek, albo silnik przepalavpil pisze:W przyrodzie nic nie ginie.
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 169 gości