Czy to problem ze skrzynią ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Czy to problem ze skrzynią ?
Witam,
problem dotyczy Mk IV 1.6 16V 2000r , od kilku dni odczuwam jak narazie lekkie ale wyczuwalne poszarpaywania w trakcie przyspieszania na drugim i trochę na trzecim biegu w okolicy 2000 obr. Autko ma już 215 tyś. przebiegu i zastanawiam się czy objawów takich nie powoduje skrzynia biegów a dokładnie problem nitów opisywany na forach. Skrzynia posiada oznaczenia ERT czyli taka w której prawdopodobnie stosowano nity.
Czy można na takim etapie rozebrać skrzynie i wymienić nity na śruby ?
Proszę o podpowiedzi osób którym temat jest znany .
Dziękuję
problem dotyczy Mk IV 1.6 16V 2000r , od kilku dni odczuwam jak narazie lekkie ale wyczuwalne poszarpaywania w trakcie przyspieszania na drugim i trochę na trzecim biegu w okolicy 2000 obr. Autko ma już 215 tyś. przebiegu i zastanawiam się czy objawów takich nie powoduje skrzynia biegów a dokładnie problem nitów opisywany na forach. Skrzynia posiada oznaczenia ERT czyli taka w której prawdopodobnie stosowano nity.
Czy można na takim etapie rozebrać skrzynie i wymienić nity na śruby ?
Proszę o podpowiedzi osób którym temat jest znany .
Dziękuję
Czy to problem ze skrzynią ?
Podłączę się pod temt bo mam to samo i w tej samej konfiguracji AUS + ERT. W serwisie powiedzieli, że owszem skrzynia jest w grupie ryzyka aczkolwiek malo tych skrzyń się rozlatuje. Przewaznie te co zaczynają się na DU....
Skrzynię to możesz zawsze rozebrac i wymienić. Tylko czy to akurat jest przyczyną tego poszarpywania?
Skrzynię to możesz zawsze rozebrac i wymienić. Tylko czy to akurat jest przyczyną tego poszarpywania?
Re: Czy to problem ze skrzynią ?
Najgorsze , że bez demontażu skrzyni nie można się przekonać czy są tam nity czy śruby, we wrześniu czeka mnie wyjazd do Niemiec , jakieś 1200 km w jedną stronę i nie chciałbym ,żeby rozleciała się w trasie kilka setek km od domu. Jak mój zaufany mechanik wróci z urlopu to raczej zlecę mu zdjęcie skrzyni i zobaczymy jak to wygląda w środku. W między czasie sprawdzę jeszcze cewkę którą mogę podmienić i kable WN , przepustnicę czyściłem w ubiegłym roku , zresztą była czysta , EGR podobnie wyczyszczony i działa ok. Błędów do tej pory nie było ale jeszcze sprawdzę przed demontażem skrzyni .Pod koniec miesiąca powinienem już wiedzieć jak wygląda skrzynia w środku . Z pewnością dam znać.
- lukaszzzmk4
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: sob paź 22, 2011 23:06
Czy to problem ze skrzynią ?
gdzieś słyszałem że nity lepiej zastąpić śrubami lepiej trzymają ale nie wiem jak się to ma w praktyce...
Czy to problem ze skrzynią ?
ja rowniez mialem obawy przed podroza z moja ERT, ale udalo sie mi pokonac w dwa tygodnie ponad 5500km z czego ok1000km w alpejskich warunkach i autko sprawilo sie na medal. Takze jak jak najbardziej ufam ERT i narazie sie nia nie zamartwiam.
Re: Czy to problem ze skrzynią ?
tez mam konfiguracje silnik AUS, skrzynia ERT ktora dziala bez zarzutu na przebiegu 160tys ale licznik cofany o jakies 100tys albo i wiecej bo byl CNG
Czy to problem ze skrzynią ?
ja mam taki problem ze skrzynią że strasznie ciężko chodzi na rozgrzanym silniku ciężko wchodzą biegi lub nieraz do połowy i zarazy wyskakuje gdy pożądanie nie przyłożę co o tym myślicie?
Czy to problem ze skrzynią ?
Spróbuj wymiany oleju. Koszt nieduży a nie zaszkodzi. Sprawdź też cały mechanizm wybierający. Tak jest układ ciegien i przegubów to może którys się zaciera.
Czy to problem ze skrzynią ?
dzięki za podpowiedź mniej więcej jaka cena tej wymiany przez mechanika wraz z olejem? Orientujesz się mniej więcej?
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: ndz lut 01, 2009 21:28
- Lokalizacja: ok. Grodzisk Maz.
- Kontakt:
Czy to problem ze skrzynią ?
Również jestem posiadaczem MKIV 1.6 16V AUS + Skrzynia ERT - sam mam czasami obawy o zerwanie nitów, jednak czytając fora można dojść do wniosku że niby ERT się psuje ale inni twierdzą że jest OK.
Od siebie mogę dodać - mam przebieg 242 000 KM i jakoś na razie jest spoko. Przy 200 000KM wymieniłem sprzęgło wraz z łożyskiem wyciskowym który znajduje się na końcu skrzyni i biegi zaczęły lżej "wchodzić" też przed wymianą sprzęgła miałem kłopoty z wrzuceniem jedynki. Z tego co się zorientowałem - to można najpierw wymienić łożysko oporowe, ponieważ ono się odkształca i sprzęgło nie łapie do końca - przez co biegi wchodzą ciężej. Olej w skrzyni również wymieniłem na TEXACO Multigear S 75W90 i jak dotąd - skrzynia pracuje na nim prawidłowo.
Zapytam jeszcze tylko czy ktoś z użytkowników doświadczył awarii skrzyni ERT (chodzi głównie o zerwanie nitów)? Jeśli tak to jaki przebieg miało auto.
Od siebie mogę dodać - mam przebieg 242 000 KM i jakoś na razie jest spoko. Przy 200 000KM wymieniłem sprzęgło wraz z łożyskiem wyciskowym który znajduje się na końcu skrzyni i biegi zaczęły lżej "wchodzić" też przed wymianą sprzęgła miałem kłopoty z wrzuceniem jedynki. Z tego co się zorientowałem - to można najpierw wymienić łożysko oporowe, ponieważ ono się odkształca i sprzęgło nie łapie do końca - przez co biegi wchodzą ciężej. Olej w skrzyni również wymieniłem na TEXACO Multigear S 75W90 i jak dotąd - skrzynia pracuje na nim prawidłowo.
Zapytam jeszcze tylko czy ktoś z użytkowników doświadczył awarii skrzyni ERT (chodzi głównie o zerwanie nitów)? Jeśli tak to jaki przebieg miało auto.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: wt sty 21, 2014 17:32
- Lokalizacja: Dolny Slask
Czy to problem ze skrzynią ?
Mi zerwało w AKQ + DUW i tak jak szarpało na 1980 obrotów tak szarpie nadal. W drugim golfie tak samo od 50 tys. km, ale nity jeszcze całe
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości