Ori Xenon w MK4 -opis, przeróbka -wszystko w jednym temacie
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Ori Xenon w MK4 -opis, przeróbka -wszystko w jednym temacie
perki special dedication for You
Sorki za drobny nieład pod maską, ale nie mam osłony pod silnikiem i cały syf mi leci na silnik i osprzęt.
Tak wygląda całość:
A tu już prawa strona:
Pod osłoną zbiorniczków z Audi S3 widać kawałek plastikowej osłony z angielskiej wersji MK4.
Wcześniej tego nie miałem i była brzydka przerwa aż w końcu wyczaiłem tą osłonkę
Osłona od S3 nie zakrywa całkiem przetwornicy, jednak nie widać jej na pierwszy rzut oka po otwarciu maski - trzeba zajrzeć z boku pod nią i wtedy dopiero ją widać.
Tu troszkę odbiegnę od właściwego tematu, ale zapodam numery OEM żeby uniknąć późniejszego OT:
- osłona od S3 - 8L9 103 928B
- wspornik / uchwyt pod osłonę - 8N0 103 946A
- 2 x tulejka amortyzująca - 8N0 103 954
- nakrętka zaciskowa - N 901 686 04
- śruba zderzakowa - 8N0 103 531
- osłonka od MK4 wersja GB - 1J2 823 496A
- nakrętka rozprężna - 165 827 592
- blachowkręt - N 013 966 26
Sorki za drobny nieład pod maską, ale nie mam osłony pod silnikiem i cały syf mi leci na silnik i osprzęt.
Tak wygląda całość:
A tu już prawa strona:
Pod osłoną zbiorniczków z Audi S3 widać kawałek plastikowej osłony z angielskiej wersji MK4.
Wcześniej tego nie miałem i była brzydka przerwa aż w końcu wyczaiłem tą osłonkę
Osłona od S3 nie zakrywa całkiem przetwornicy, jednak nie widać jej na pierwszy rzut oka po otwarciu maski - trzeba zajrzeć z boku pod nią i wtedy dopiero ją widać.
Tu troszkę odbiegnę od właściwego tematu, ale zapodam numery OEM żeby uniknąć późniejszego OT:
- osłona od S3 - 8L9 103 928B
- wspornik / uchwyt pod osłonę - 8N0 103 946A
- 2 x tulejka amortyzująca - 8N0 103 954
- nakrętka zaciskowa - N 901 686 04
- śruba zderzakowa - 8N0 103 531
- osłonka od MK4 wersja GB - 1J2 823 496A
- nakrętka rozprężna - 165 827 592
- blachowkręt - N 013 966 26
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
Re: Ori Xenon w MK4 -opis, przeróbka -wszystko w jednym tema
I jeszcze jedna sprawa, dostałem maila od gościa u którego kupiłem tą lampę i okazało się, że jeden dolny uchwyt jest urwany, a drugi lekko pęknięty, napisał, że może mi zwrócić 70 zł i lampę przyśle.
Zgodziłem się na to, czy lampa będzie się trzymać na 2 górnych uszach i 1 dolnym ?
Zgodziłem się na to, czy lampa będzie się trzymać na 2 górnych uszach i 1 dolnym ?
- lolo_golf
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2756
- Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Ori Xenon w MK4 -opis, przeróbka -wszystko w jednym temacie
Powinna. Niestety zestawy naprawcze są tylko dla górnych uchwytów. Na twoim miejscu kupiłbym jakaś rozwaloną lampę, uciął z niech uchwyt i dosztukował do tej.
Ori Xenon w MK4 -opis, przeróbka -wszystko w jednym temacie
Hmm chciałbym się upewnić:
Jeśli mam jedną lampę AL a jedną BOSCH to rozumiem, że samopoziomowania nie odpalę?
Jeśli mam jedną lampę AL a jedną BOSCH to rozumiem, że samopoziomowania nie odpalę?
Re: Ori Xenon w MK4 -opis, przeróbka -wszystko w jednym tema
Jak trochę poprzerabiasz to istnieje szansa.miskieusz pisze:Jeśli mam jedną lampę AL a jedną BOSCH to rozumiem, że samopoziomowania nie odpalę?
A którą masz którą?
Jeśli prawa jest AL to przerób ją na przetwornicę poza lampą + sterownik samopoziomowania na lewej lampie (na Bosch-u).
Jeśli prawa je Bosch to przerób ją na przetwornicę AL na lampie i wtedy sterownik samopoziomowania będzie w przetwornicy lewej lampy (na AL-u).
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
Ori Xenon w MK4 -opis, przeróbka -wszystko w jednym temacie
Hmm lewa Bosch, prawa AL.
Hmm przetwornicę poza lampą? Rozumiem, że nie mogę sobie tego tak o wyjąć i musiałbym kombinować z poszukiwaniem przetwornicy?
Sam sterownik powinien być chyba na lewej lampie tak czy siak?
W sumie, co zmienia fakt, gdzie znajduje się przetwornica?
Czy z tych błędów da się coś wywnioskować?:
Hmm przetwornicę poza lampą? Rozumiem, że nie mogę sobie tego tak o wyjąć i musiałbym kombinować z poszukiwaniem przetwornicy?
Sam sterownik powinien być chyba na lewej lampie tak czy siak?
W sumie, co zmienia fakt, gdzie znajduje się przetwornica?
Czy z tych błędów da się coś wywnioskować?:
Kod: Zaznacz cały
01042 - Control Module: Not Coded
55-00 - Adaptation Not Successful
01344 - HID (Xenon) Headlight
37-10 - Faulty - Intermittent
01344 - HID (Xenon) Headlight
16-00 - Signal Outside Specifications
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-00 - -
01344 - HID (Xenon) Headlight
16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
Ori Xenon w MK4 -opis, przeróbka -wszystko w jednym temacie
A tu rozpiska pinów wtyczek 12-pinowych lamp xenonowych:
- strona kierowcy:
1. +12V silniczka regulacji (czarny i fioletowy)
2. Linia diagnostyczna K-line (szary)
3. +12V świateł pozycyjnych (zielony)
4. +12V kierunkowskazu (niebieski)
5. +12V świateł drogowych (czerwony)
6. +12V świateł mijania (przetwornica) (żółty gruby)
7. masa świateł drogowych, pozycyjnych i kierunkowskazu (brązowe),
8. masa świateł mijania (przetwornica), silniczka regulacji (brązowy gruby i brązowy cieńszy)
9. +12V czujników poziomu (niebieski cieńszy)
10. Sygnał tylnego czujnika poziomu (zielony cieńszy)
11. Czujnik prędkości GALA (żółty cieńszy)
12. Sygnał przedniego czujnika poziomu (żółty cieńszy)
- strona pasażera:
1. +12V silniczka regulacji (czarny i fioletowy)
2. Linia diagnostyczna K-line (szary)
3. +12V świateł pozycyjnych (zielony)
4. +12V kierunkowskazu (niebieski)
5. +12V świateł drogowych (czerwony)
6. +12V świateł mijania (przetwornica) (żółty gruby)
7. masa świateł drogowych, pozycyjnych i kierunkowskazu (brązowe),
8. masa świateł mijania (przetwornica), silniczka regulacji (brązowy gruby i brązowy cieńszy)
9. +12V czujników poziomu (niebieski cieńszy)
10. puste
11. Czujnik prędkości GALA (żółty)
12. puste
Panowie a ma może ktos jakąś inną rozpiskę tych wtyczek? Mam fabryczny ksenon Boscha starszego typu w mk4 2000r i u mnie zupełnie inaczej to wszystko wygląda. Nie dość że mam inne kolory kabli to jeszcze nie zgadzają się poszczególne funkcje. Mam tak:
LAMPA OD STRONY KIEROWCY:
1. czarny z białym paskiem
2. szary z białym paskiem
3. czarny z szarym paskiem
4. czarny z białym paskiem
5. biały z czarnym paskiem
6. żółty z czarnym paskiem
7. brązowy
8. brązowy
9. czarny
10. niebieski
11. fioletowy
12. czerwony
LAMPA OD STRONY PASAŻERA:
1. czarny z białym paskiem
2. szary z białym paskiem
3. szary z czerwonym paskiem
4. czarny z zielonym paskiem
5. biały
6. żółty
7. brązowy
8. brązowy
9. pusty
10. pusty
11. fioletowy
12. pusty
Potrzebuje rozpiskę ponieważ coś niedobrego dzieje mi się z samopoziomowaniem (prawa lampa opada na dół, ale tylko i wylącznie na odpalonym silniku, na wlączonym zapłonie jest ok). Coś musi się dziać z sygnałem dochodzącym do prawej lampy. A jakie mniej więcej wartości powinny byc na poszczególnych pinach odpowiadających za samopoziomowanie? Czy te wartości napięć z czujników powinny być takie same jak te po podłączeniu VAGa, czy sterownik je zamienia juz na inne wartości?
:)
Re: Ori Xenon w MK4 -opis, przeróbka -wszystko w jednym tema
BUMP?
miskieusz pisze:Hmm lewa Bosch, prawa AL.
Hmm przetwornicę poza lampą? Rozumiem, że nie mogę sobie tego tak o wyjąć i musiałbym kombinować z poszukiwaniem przetwornicy?
Sam sterownik powinien być chyba na lewej lampie tak czy siak?
W sumie, co zmienia fakt, gdzie znajduje się przetwornica?
Czy z tych błędów da się coś wywnioskować?:Kod: Zaznacz cały
01042 - Control Module: Not Coded 55-00 - Adaptation Not Successful 01344 - HID (Xenon) Headlight 37-10 - Faulty - Intermittent 01344 - HID (Xenon) Headlight 16-00 - Signal Outside Specifications 65535 - Internal Control Module Memory Error 00-00 - - 01344 - HID (Xenon) Headlight 16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
Ori Xenon w MK4 -opis, przeróbka -wszystko w jednym temacie
naturalniemiskieusz pisze:nie mogę sobie tego tak o wyjąć i musiałbym kombinować z poszukiwaniem przetwornicy?
tak, tylko w bosh występuje jako osobna część a w AL zintegrowana z przetwornicą.miskieusz pisze:Sam sterownik powinien być chyba na lewej lampie tak czy siak
xen do kalibracji vagiem, po tym sprawdziłbym czy wracają.miskieusz pisze:Czy z tych błędów da się coś wywnioskować?:
Grzana multifunkcja, FIS, Delta 6 + USB w łokciu, Fotochrom z kompasem, Pikowana deska, PDC
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...
Ori Xenon w MK4 -opis, przeróbka -wszystko w jednym temacie
pytanie takie czy w miejsce pozycyjnych H6W wejdzie W5W ? Bo na długie H7 chcę kupić Philipsy BlueVision a w komplecie są też dwie W5w, więc bym miał z głowy.
Ori Xenon w MK4 -opis, przeróbka -wszystko w jednym temacie
witam mam pytanie odnosnie przejsciówek do xenona mk4,czy takie same bedą w octavii 2001r po lifcie ??wizualnie widze że takie same.i czy schemat wtyczek 10 pin i 12 pin (xenon)bedzie taki sam???
pozdrawiam i czekam za odpowiedzia.
pozdrawiam i czekam za odpowiedzia.
MK 1
Re: Ori Xenon w MK4 -opis, przeróbka -wszystko w jednym tema
Dobra, więc chciałbym się upewnić, co do sposobu przerobienia lamp, tak, żeby działało samopoziomowanie.
Moja sytuacja:
lewa lampa (kierowcy) - Bosch, rozumiem, że na niej znajduje się sterownik od samopoziomowania i tak ma zostać a przetwornica znajduje się w lewym nadkolu
prawa lampa (pasażera) - AL, przetwornica znajduje się na lampie (wczoraj patrzyłem i wygląda prawie jak układ samopoziomowania - w sensie szara kostka)
Żeby przerobić wszystko na cacy muszę zmienić przetwornicę z prawej lampy i "wyrzucić" ją na zewnątrz. Czy mogę skorzystać z tej lampy którą mam teraz? Co jest potrzebne? Czy wystarczy mi np. taki zestaw:
http://moto.allegro.pl/przetwornica-xen ... 15899.html ? Czy raczej taki http://moto.allegro.pl/golf-4-bora-prze ... 82288.html (skłaniam się ku temu drugiemu, bo podejrzewam, że coś takiego mam przy lewej lampie?)
Co jest mi tak naprawdę potrzebne? Wystarczy, że wypnę starą przetwornicę (czyli tą szarą 'kostkę" z lampy) pojawi mi się gniazdo z 12pinami, w które wpinam kabelki z nowej przetwornicy?
Będę wdzięczny za pomoc
Moja sytuacja:
lewa lampa (kierowcy) - Bosch, rozumiem, że na niej znajduje się sterownik od samopoziomowania i tak ma zostać a przetwornica znajduje się w lewym nadkolu
prawa lampa (pasażera) - AL, przetwornica znajduje się na lampie (wczoraj patrzyłem i wygląda prawie jak układ samopoziomowania - w sensie szara kostka)
Żeby przerobić wszystko na cacy muszę zmienić przetwornicę z prawej lampy i "wyrzucić" ją na zewnątrz. Czy mogę skorzystać z tej lampy którą mam teraz? Co jest potrzebne? Czy wystarczy mi np. taki zestaw:
http://moto.allegro.pl/przetwornica-xen ... 15899.html ? Czy raczej taki http://moto.allegro.pl/golf-4-bora-prze ... 82288.html (skłaniam się ku temu drugiemu, bo podejrzewam, że coś takiego mam przy lewej lampie?)
Co jest mi tak naprawdę potrzebne? Wystarczy, że wypnę starą przetwornicę (czyli tą szarą 'kostkę" z lampy) pojawi mi się gniazdo z 12pinami, w które wpinam kabelki z nowej przetwornicy?
Będę wdzięczny za pomoc
Ori Xenon w MK4 -opis, przeróbka -wszystko w jednym temacie
miskieusz, a próbowałeś zrobić adaptację xena na tym co masz... ? Skoro masz ori instalację i xena i poziomowania... w sumie nie wiem czy to ma prawo działać jeśli lampy są różne ale dlaczego nie spróbować ? Elektrycznie od strony instalacji samochodu wyglądają tak samo.
Po za przetwornicą potrzebujesz tez startera starego typu, na dwa piny bo teraz masz zapewne trzy piny. Do tego przydała by się zaślepka na tył, gniazdo 4 pinowe na przetwornicę no i wiązka lampy starego typu (wiązkę może nawet mam).
Jednak spróbowałbym uruchomić to tak jak jest.
Po za przetwornicą potrzebujesz tez startera starego typu, na dwa piny bo teraz masz zapewne trzy piny. Do tego przydała by się zaślepka na tył, gniazdo 4 pinowe na przetwornicę no i wiązka lampy starego typu (wiązkę może nawet mam).
Jednak spróbowałbym uruchomić to tak jak jest.
Grzana multifunkcja, FIS, Delta 6 + USB w łokciu, Fotochrom z kompasem, Pikowana deska, PDC
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...
Ori Xenon w MK4 -opis, przeróbka -wszystko w jednym temacie
Dobra udało mi się w końcu odzyskać kabel więc coś pokombinowałem.
Więc tak, mamy dwie lampy:
lewa
błędy
prawa
błędy
Ten błąd udało mi się usunąć przekodowując prawą lampę na 00004
Przy próbie adaptacji jest taki myk:
Takie bloki mam na włączonych światłach
i na wyłączonych
jak widać coś nie działa. Wiem, że silniczki są podłączone, bo przy próbie adaptacji ustawiły się lampy do jakiejśtam pozycji (swoją drogą kosmiczna pozycja). Pytanie brzmi co można dalej kombinować? Planuję w końcu zajrzeć za koła i sprawdzić czy nie ma problemu z tymi *#cenzura#* od samopoziomowania na wahaczach. Pytanie brzmi, czy jest szansa to ogarnąć?
A i dodatkowa sprawa, jest może zestaw naprawczy, albo jakiś patent na urwany uchwyt regulacji?:
[Edit]
Dzisiaj znalazłem to:
Czy urwane mocowanie może mieć wpływ na niemożliwość zaakceptowania regulacji?
Myślałem, że może krzywo stałem, więc ostatnio próbowałem na płaskim podłożu wyregulować ale ten sam błąd
[EDIT2 - ten ważniejszy]
Odpowiem sam sobie na pewne pytania, posiłkując się tym co znalazłem/się dowiedziałem (pozdrowienia dla kolegi Kamel):
Błędy udało się usunąć wszystkie, poza 65535 - powód nieznany, badam dalej sprawę.
Kwestia kodowania jest prosta, dajemy recode, wybieramy nadwozie (ross-tech) i jest ok.
Teraz przejdźmy do bloków. Są 3 grupy pomiarowe:
001:
1 kolumna: napięcie zasilania [V]
2 kolumna: napięcie na lampach [V]
3 kolumna: prędkość [km/h]
002:
1 kolumna: wskazania czujnika przód [V] (1.6 - 3.0)
2 kolumna: wskazania czujnika tył [V] (1.6 - 3.0)
3 kolumna: adaptacja "serwomotorów" (sic!) Adp Ok/nOK
4 kolumna: nie mam pojęcia...
003: [edit: znalazłem opis]
Po około minucie sprawdzamy, i tak:
1 kolumna: Waty (30-40, najlepiej 35, w sumie żarniki mają 35W więc to logiczne)
2 kolumna: Volty ( 62-102, u mnie przekracza?)
Jeśli nie widać wartości pobieranych z czujników przechyłu to stukamy się w głowę czymś cieżkim, kontemplujemy własną głupotę (tak jak ja to zrobiłem), spuszczamy ręczny i cieszymy się wskazaniami.
Następnie "korbka/śrubka" regulacji - nie ma części naprawczej. Zostaje wymiana lub sprawa na patent. Wymiana raczej tylko z xenonu, patent - polecam kolegę Kamel.
Urwane mocowanie czujnika do wahacza - no cóż nie ma się co czarować najlepiej kupić nowy/sprawny używany (ASO niecałe 300zł). Ja u siebie chwilowo wpiąłem i się trzyma, pomyślimy na wiosnę. Można jakoś skręcić itp... póki działa jest ok.
Tutaj można podejrzeć log w którym widać, że wszystko 'działa' Log (13 - 001,002,003)
Co nam to wszystko daje? Mi osobiście nic Xen się nie poziomuje, bo jest błąd, który w polskim vagu jest tłumaczony na uszkodzony sterownik, ross-tech też z niewiele wyjaśnia, więc sprawa w toku. Wszystko ma być może związek z tym, ze mam dwie różne lampy:p Sprawdzę jeszcze połączenia ale to jak ściągnę zderzak przy okazji wymiany spryskiwacza, bo dzisiaj to mi ręce powoli przymarzały;p
Więc tak, mamy dwie lampy:
lewa
błędy
prawa
błędy
Ten błąd udało mi się usunąć przekodowując prawą lampę na 00004
Przy próbie adaptacji jest taki myk:
Takie bloki mam na włączonych światłach
i na wyłączonych
jak widać coś nie działa. Wiem, że silniczki są podłączone, bo przy próbie adaptacji ustawiły się lampy do jakiejśtam pozycji (swoją drogą kosmiczna pozycja). Pytanie brzmi co można dalej kombinować? Planuję w końcu zajrzeć za koła i sprawdzić czy nie ma problemu z tymi *#cenzura#* od samopoziomowania na wahaczach. Pytanie brzmi, czy jest szansa to ogarnąć?
A i dodatkowa sprawa, jest może zestaw naprawczy, albo jakiś patent na urwany uchwyt regulacji?:
[Edit]
Dzisiaj znalazłem to:
Czy urwane mocowanie może mieć wpływ na niemożliwość zaakceptowania regulacji?
Myślałem, że może krzywo stałem, więc ostatnio próbowałem na płaskim podłożu wyregulować ale ten sam błąd
[EDIT2 - ten ważniejszy]
Odpowiem sam sobie na pewne pytania, posiłkując się tym co znalazłem/się dowiedziałem (pozdrowienia dla kolegi Kamel):
Błędy udało się usunąć wszystkie, poza 65535 - powód nieznany, badam dalej sprawę.
Kwestia kodowania jest prosta, dajemy recode, wybieramy nadwozie (ross-tech) i jest ok.
Teraz przejdźmy do bloków. Są 3 grupy pomiarowe:
001:
1 kolumna: napięcie zasilania [V]
2 kolumna: napięcie na lampach [V]
3 kolumna: prędkość [km/h]
002:
1 kolumna: wskazania czujnika przód [V] (1.6 - 3.0)
2 kolumna: wskazania czujnika tył [V] (1.6 - 3.0)
3 kolumna: adaptacja "serwomotorów" (sic!) Adp Ok/nOK
4 kolumna: nie mam pojęcia...
003: [edit: znalazłem opis]
Po około minucie sprawdzamy, i tak:
1 kolumna: Waty (30-40, najlepiej 35, w sumie żarniki mają 35W więc to logiczne)
2 kolumna: Volty ( 62-102, u mnie przekracza?)
Jeśli nie widać wartości pobieranych z czujników przechyłu to stukamy się w głowę czymś cieżkim, kontemplujemy własną głupotę (tak jak ja to zrobiłem), spuszczamy ręczny i cieszymy się wskazaniami.
Następnie "korbka/śrubka" regulacji - nie ma części naprawczej. Zostaje wymiana lub sprawa na patent. Wymiana raczej tylko z xenonu, patent - polecam kolegę Kamel.
Urwane mocowanie czujnika do wahacza - no cóż nie ma się co czarować najlepiej kupić nowy/sprawny używany (ASO niecałe 300zł). Ja u siebie chwilowo wpiąłem i się trzyma, pomyślimy na wiosnę. Można jakoś skręcić itp... póki działa jest ok.
Tutaj można podejrzeć log w którym widać, że wszystko 'działa' Log (13 - 001,002,003)
Co nam to wszystko daje? Mi osobiście nic Xen się nie poziomuje, bo jest błąd, który w polskim vagu jest tłumaczony na uszkodzony sterownik, ross-tech też z niewiele wyjaśnia, więc sprawa w toku. Wszystko ma być może związek z tym, ze mam dwie różne lampy:p Sprawdzę jeszcze połączenia ale to jak ściągnę zderzak przy okazji wymiany spryskiwacza, bo dzisiaj to mi ręce powoli przymarzały;p
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 71 gości