Popękana głowica i uszczelka pod głowica

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lukasz.gtd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Popękana głowica i uszczelka pod głowica

Post autor: lukasz.gtd » czw lis 03, 2011 19:48

Wg mnie lekkie pęknięcia miedzy zaworami to norma w tych silnikach i nie ma się co tym stresować.


Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)

Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

Popękana głowica i uszczelka pod głowica

Post autor: Mumin90 » czw lis 03, 2011 20:02

pęknięcia to norma w tych silnikach w zasadzie nie do trafienia jest głowica bez takich pęknięć

Pytanie czy ma to związek z uszczelka i puszczaniem kompresji czy tak może zostać?? sprzedający zapewniał ze jeździł do końca, tylko uszczelkę wywiało i sprzedaje.
Bo słyszałem ze nieraz to nic nie przeszkadzają takie pęknięcia, inni mówią ze zostaje spawanie.

ma tak zostać nic z tym nie robić ewentualnie głowice splanować jak ma rysy
jeździć to będzie napewno tylko że w TD masz dysze które natryskują na denka tłoków a w D tego nie ma
jak będziesz jeździł z głową i bez większych modów to będzie chodzić
a dlaczego nie możesz przełożyć całego silnika TD?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Popękana głowica i uszczelka pod głowica

Post autor: t0mal » czw lis 03, 2011 21:40

Każda głowica będzie spękana pomiędzy zaworami i z tym się jeździ.
Silnik wolnossący różni się od uturbionego brakiem natrysku oleju na denko tłoka, co nie przeszkadza w niczym, jeśli nie przesadzisz z paliwem. Inaczej istnieje ryzyko uszkodzenia tłoków.
Głowica jest ta sama, podobno td ma mocniejsze zawory wydechowe, ale to nie potwierdzona informacja.
Do przeróbki będziesz potrzebował chłodnicy, podstawy filtra oleju, miski olejowej, turbo z przewodami olejowymi, obudowy filtra powietrza z rurą, pierwszej rury wydechowej za turbem (tej pipy), kolektorów, wtryskiwaczt od td, pompy wtryskowej od td, wymiennika ciepła na filtr oleju (jeśli nie masz).
Jak zwalasz głowicę do koniecznie daj nowe śruby i metalową uszczelkę od 1.9. Pamiętaj, żeby dokładnie oczyścić blok. Pipę kup od 1.9 td - ta z 1.6 to straszny szajs, zamula silnik i powoduje większe zadymienie spalin, co jest jednoznaczne z większą temperaturą w komorach spalania.
A no i wydech w TD ma większą średnicę.



lukasz.gtd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Popękana głowica i uszczelka pod głowica

Post autor: lukasz.gtd » czw lis 03, 2011 22:04

t0mal pisze:Pipę kup od 1.9 td - ta z 1.6 to straszny szajs, zamula silnik i powoduje większe zadymienie spalin, co jest jednoznaczne z większą temperaturą w komorach spalania.
Kolego a mógł byś podrzucić info z jakiego silnika 1.9 TD pasuje pipa do 1.6 TD? Od AAZ?


Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Popękana głowica i uszczelka pod głowica

Post autor: t0mal » czw lis 03, 2011 23:18

Od AAZ z turbosprężarkami garrett t2 i kkk k14



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Popękana głowica i uszczelka pod głowica

Post autor: t0mal » pt lis 04, 2011 00:10

Intercooler ważna sprawa, niemniej jednak jak tłok spuchnie to korba przez blok wyskoczy.
To załóż same natryski oleju - pomierz, nawierć otwory i po prostu przykręć, tłoki masz to też możesz przełożyć, bo te twoje to pewnie nie mają wycięć na dysze olejowe.



Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Popękana głowica i uszczelka pod głowica

Post autor: Orzeł_01 » pt lis 04, 2011 00:13

sawmen pisze:najbardziej mnie martwiły te spękania miedzy zaworami, pierwszy raz ściągałem głowice i dlatego sie przestraszyłem troszkę
Tak jak pisali przedmówcy - nie ma się czym martwić. Jeśli pęknięcia między gniazdami nie rozłażą się, tylko wyglądają jak ryski, to niema się czym martwić, bo to normalka w tych głowicach. Jak byś to pospawał, to po przejechaniu paru tysięcy km. znów popęka.


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Popękana głowica i uszczelka pod głowica

Post autor: Michał_1977 » pt lis 04, 2011 07:35

Ja się tylko zastanawiam ile razy będziemy jeszcze pisać o jednym i tym samym? Przecież było o tym już setki razy :chytry:
Kolego sawmen,na wszystkie Twoje pytania,odpowiedzi są w szukajce.Wystarczy napisać i kliknąć,a wyskoczy sterta tematów o tym.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 100 gości