Kopcenie na siwo-biało jak zimny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
burza999
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 614
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 07:20
Lokalizacja: FMI

Kopcenie na siwo-biało jak zimny

Post autor: burza999 » wt lis 01, 2011 19:05

Jestem załamany Wymiana wtryskiwaczy nie pomogła :crazy: Jak zimny nierówno pracuje i kopci na niebiesko



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Kopcenie na siwo-biało jak zimny

Post autor: t0mal » wt lis 01, 2011 22:05

Tak jak wcześniej pisałem - głowica.
Daj zdjęcie silnika, tak żeby było dobrze widać kolektor dolotowy.



Awatar użytkownika
dawidb1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 12:49
Lokalizacja: Zamość/Tomaszów Lub.

Re: Kopcenie na siwo-biało jak zimny

Post autor: dawidb1987 » śr lis 02, 2011 13:58

burza999 pisze:Świece były wszystkie wykręcane osobno i sprawdzane - wszystkie działają jak należy
ale po co wykręcone?
Wystarczy kawałek przewodu, jeden koniec do + na akumulator a drugi do każdej główki świecy jak iskrzy znaczy że świeca działa.


http://www.youtube.com/watch?v=SrPu-xGrKrk

Awatar użytkownika
burza999
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 614
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 07:20
Lokalizacja: FMI

Kopcenie na siwo-biało jak zimny

Post autor: burza999 » śr lis 02, 2011 20:37

Powiedzcie mi co to za zaworek U mnie jak jest zimny silnik to po otwarciu maski słychać go jak tyka w nim coś Czy to normalne ? Obrazek



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Kopcenie na siwo-biało jak zimny

Post autor: t0mal » śr lis 02, 2011 21:27

to jest N75, cykanie jest jak najbardziej normalne



Awatar użytkownika
burza999
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 614
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 07:20
Lokalizacja: FMI

Kopcenie na siwo-biało jak zimny

Post autor: burza999 » czw lis 03, 2011 15:48

Ma ktoś jakieś pomysły jak spróbować zdiagnozować problem z kopceniem i nierówną pracą na zimnym silniku na kolor niebieski ? Ktoś pisał o korekcji dawek paliwa Jak to sprawdzić ?



Awatar użytkownika
daniel.wwe
TDI PoweR
TDI PoweR
Posty: 752
Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04

Kopcenie na siwo-biało jak zimny

Post autor: daniel.wwe » czw lis 03, 2011 16:20

burza999 pisze:Ktoś pisał o korekcji dawek paliwa Jak to sprawdzić ?
vag/select/engine/measblock/grupa 013


“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Kopcenie na siwo-biało jak zimny

Post autor: t0mal » czw lis 03, 2011 20:02

Wcale nie chodzi o płyn, to najpewniej będzie olej. Najtaniej jest zmierzyć sprężanie, mogłeś to zrobić przy wymianie świec. Pisząc o głowicy miałem na myśli raczej uszczelniacze i prowadnice zaworów, objawem jest zasmarkany kolektor, dlatego prosiłem o zdjęcie.
Ostatnio zmieniony czw lis 03, 2011 21:20 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
burza999
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 614
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 07:20
Lokalizacja: FMI

Kopcenie na siwo-biało jak zimny

Post autor: burza999 » czw lis 03, 2011 20:21

Tylko że kolektor jak i cały silnik jest suchutki i czysty nie zapocony nigdzie Oleju nie bierze ani grama ! wymiana co 10 tys. Ten objaw kopcenia jest tylko jak jest już na dworze chłoniej Poniżej 10 stopni Latem jak zimny pali i nic a nic nie kopci



Awatar użytkownika
daniel.wwe
TDI PoweR
TDI PoweR
Posty: 752
Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04

Kopcenie na siwo-biało jak zimny

Post autor: daniel.wwe » czw lis 03, 2011 20:54

A sprawdzałeś czy do świec w ogóle dochodzi prąd?


“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”

piotreksz7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pn maja 09, 2011 23:29

Kopcenie na siwo-biało jak zimny

Post autor: piotreksz7 » czw lis 03, 2011 22:54

podepnę się do tematu.
burza999
a myślałem,że pomoże wymiana wtrysków. Ja się właśnie szykuję na wymianę wtrysków, ale jak nie pomoże to będzie d... Powiem,że zaczynam się wahać czy wymieniać...

t0mal
ja mierzyłem u siebie sprężanie i na zimnym od str rozrządu: 32; 32; 27; 33 na ciepłym też zmierzyłem : 35; 35; 27,5; 33,5. mechanik robił głowicę ale przed i po robocie dalej dymił i chodził nierówno, a uszczelnienia trzonków też wymieniałem



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Kopcenie na siwo-biało jak zimny

Post autor: t0mal » czw lis 03, 2011 23:24

piotreksz7, No i pewnie że wymiana nic by nie dała, zobacz jaka jest różnica ciśnień pomiędzy trzecim, a resztą cylindrów, dopuszczalna różnica to dwa bary. Coś jest nie halo, może to pierścienie, albo korba ugięta (jeśli jesteś na 100 pewny, że zawory są szczelne)
Możliwe, że kiedyś turbo padło i olej poszedł na tłok, mógł też na przykład zawiesić się zawór, co się zdarza jeśli olej jest zbyt gęsty lub jest stary.



piotreksz7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pn maja 09, 2011 23:29

Kopcenie na siwo-biało jak zimny

Post autor: piotreksz7 » czw lis 03, 2011 23:52

kiedyś był problem z odpaleniem, nie chciał zapalić tylko coś jakby stukało, aku aż padł w końcu pod prostownik i zapalił, od tej pory zaczął dymić i źle (trzęsie) chodzi jak zimny miałem wtedy zalany Castrol 15w40 i było lato. Dawałem auto do mech i wymieniał pierścienie, szklanki, uszczelki itp.nie jestem pewien czy zawory szczelne. Olej wymieniałem na pełny syntetyk LM 5w40, przejechałem na nim coś ok 8kkm i niedawno wymieniłem na Motul 10w40.
"Możliwe, że kiedyś turbo padło i olej poszedł na tłok, mógł też na przykład zawiesić się zawór, co się zdarza jeśli olej jest zbyt gęsty lub jest stary" o co chodzi z tym olejem że poszedł na tłok?
"korba ugięta" jak to można sprawdzić i co może być tego przyczyna?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Kopcenie na siwo-biało jak zimny

Post autor: t0mal » pt lis 04, 2011 00:16

Turbosprężarka w chwili śmierci żyga olejem, co objawia się ostrym dymieniem i czasami silnik się rozbiega. Kiedy motor zassie sporo oleju ze sprężarki to podczas suwu sprężania ugina się korbowód albo pęka podpora wału, bo olej w przeciwieństwie do powietrza nie spręża się.
Trzeba zdjąć głowicę i zmierzyć wznios tłoków.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 167 gości