Wymiana uszczelki pod głowicą - co potrzebne

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

xpoznaniakx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr gru 22, 2010 00:12

Wymiana uszczelki pod głowicą - co potrzebne

Post autor: xpoznaniakx » ndz paź 30, 2011 21:33

Witam, proszę o pomoc kogoś kto się dobrze zna lub ostatnio wymieniał takową uszczelkę co muszę zakupić aby się przygotować do takiej wymiany gdyż chciałem podejść do sklepów i poszukać na allegro części i podliczyć wszystkie koszty. Narazie się tylko dowiedziałem o kosztach robocizny ale potrzebuje jeszcze jak wyżej wspomniałem koszty materiału podliczyć czyli krótkie pytanie, co mi bedzie potrzebne przy wymianie oprócz planowania głowicy i jakie marki części wybrać aby trochę to pochodziło :P Z góry dzięki.
Moje auto: Golf 3 benzyna 1.6 75KM 55kW 5 d



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Wymiana uszczelki pod głowicą - co potrzebne

Post autor: pinstonvw » ndz paź 30, 2011 22:26

A więc tak na pewno musisz kupić uszczelkę pod głowicę. Jeśli chodzi i firmę to chyba najlepiej w sklepie Ci doradzą (chyba Elring jest ok), a jak nie to w takim średnim przedziale cenowym kupuj (nie najtańsze i nie najdroższe). Następnie uszczelka pod kolektor dolotowy, oraz pod kolektor wydechowy. W kolektorze dolotowym jest jeszcze taka gumowa uszczelka do kanału wodnego, który przechodzi przez sam kolektor. Zakup również sobie komplet uszczelniaczy zaworowych skoro już ściągasz głowicę, z reguły jest tak, że uszczelniacze są twarde jak skała. Do tego też uszczelniacz na wałek rozrządu tak dla świętego spokoju (aczkolwiek nie trzeba jeśli nic nie cieknie) i uszczelkę pod pokrywę zaworów (również można założyć starą w ramach oszczędności). Najdrożej wychodzi sama uszczelka pod głowicę, reszta w granicy tolerancji i zawsze kupowałem cały komplet. Jeśli chodzi o marki części to chyba tylko i wyłącznie wspomniana uszczelka pod głowicą odgrywa tutaj większą role, reszta jest bez znaczenia. No i przyda się czasami trochę silikonu :D jak zawsze niezawodny do jakichś króćców od chłodzenia. Z części to by było chyba na tyle. Uszczelka pod głowicą ok. 50 - 60zł, uszczelka kolektora ssącego ok 12zł, uszczelka kolektora wydechowego ok 15zł, uszczelniacze zaworowe po ok. 8zł za sztukę, uszczelka pod pokrywę zaworów ok. 12zł, oraz uszczelniacz simering ok. 15zł. Razem full wypas - ok. 130zł - 150zł max (ceny z pamięci więc mogą być różne w Twoim rejonie więc aż tak się nie sugeruj)
Życzę udanego remontu :D


...

Awatar użytkownika
Szymon Jarosz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 804
Rejestracja: wt mar 30, 2010 19:59
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Wymiana uszczelki pod głowicą - co potrzebne

Post autor: Szymon Jarosz » ndz paź 30, 2011 22:58

A nowe szpilki do glowicy ,to co? :bigok:


ObrazekObrazekObrazek

xpoznaniakx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr gru 22, 2010 00:12

Wymiana uszczelki pod głowicą - co potrzebne

Post autor: xpoznaniakx » ndz paź 30, 2011 23:41

Dziękuję bardzo za wyczerpującą wypowiedź, to mniej więcej już wiem na czym stoje, a co z tymi szpilkami i ile ich potrzeba? Po ile chodzą mniej więcej? oraz te uszczelniacze zaworowe, ile ich jest?

- Uszczelka pod głowicą ok. 50 - 60zł,
- uszczelka kolektora ssącego ok 12zł,
- uszczelka kolektora wydechowego ok 15zł,
- uszczelniacze zaworowe po ok. 8zł za sztukę, sztuk.......
- uszczelka pod pokrywę zaworów ok. 12zł
- uszczelniacz simering ok. 15zł.
- szpilki szt......

Proszę dopisywać jeśli koledzy o czymś zapomnieli to bede na bieżąco aktualizował a w przyszłości napewno komuś się przyda ;)



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Wymiana uszczelki pod głowicą - co potrzebne

Post autor: pinstonvw » pn paź 31, 2011 00:28

Daj spokój z tymi szpilkami... szkoda kasy. Po prostu jak będziesz dokręcał głowicę to do każdej siły jaką będziesz miał na uszczelce opisaną dolicz +10Nm i po sprawie. Jeśli masz gruby portfel to kupuj szpilki.
Uszczelniaczy jest 8 sztuk.


...

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Wymiana uszczelki pod głowicą - co potrzebne

Post autor: miś fazi » pn paź 31, 2011 18:32

nie byłbym taki optymistyczny w stosunku do starych szpilek , stare i tak są już naprężone , jak dodasz po 10 Nm to można narobić sobie kłopotu



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Wymiana uszczelki pod głowicą - co potrzebne

Post autor: pinstonvw » pn paź 31, 2011 18:57

Ja tylko piszę swoje spostrzeżenia ;) zazwyczaj zawsze tak robię i jeszcze mi się nie zdarzyło żeby coś złego miało się stać. Zgodzę się z faktem, że szpilki są naprężone i rozciągnięte w stosunku do nowych, stąd też te 10Nm więcej żeby docisk był porównywalny z nowymi. Jeśli głowica była ściągana raz albo w ogóle to to nic nie powinno się dziać z tymi szpilkami.


...

Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Wymiana uszczelki pod głowicą - co potrzebne

Post autor: J.B.S. » czw lis 03, 2011 00:23

Ale tu chodzi o to że śruby głowicy się rozciągają.I po przeciągnięciu (czyli uzyciu po raz drugi) Śruba nie dociska już tak jak powinna uszczelki.
Nie pomoże tutaj dokrecenie z większą siłą ,ponieważ śruba ma tendencję do łatwiejszego rozciągania się.
Proponuję wymienić na nowe.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości