Witam, niechętnie zakładam temat ale niestety jestem zmuszony. Problem jest tego typu: zmieniłem termostat na nowy ponieważ silnik się nie dogrzewał, otwierał się przy 60 st. (sprawdzone w garnku) i dodatkowo wskazówka na tablicy rozdzielczej wskazywała jdną kreskę. Po wymianie termostatu silnik szybko osiągał temperatu eksploatacyjną i wskazówka ustawia się na 90 st. Aby mieć wszystko na tip top wymieniłem czujnik temp. wody ten 4-pinowy (kupiłem oryginalny- zielony taki jaki był) ponieważ poprzeni czujnik nie podnosił się powoli tylko jakby przeskakiwał- zawieszał się. W związku z wymianą czujnika na nowy strzałka nie pokazuje 90 st tylko poniżej zdj 1, natomiast jeśli włącze nadmuch gorącego powietrza strzałka opada minimalnie niżej zdj 2. Dodam że gdy auto postoi 2-3 min na biegu jałowym wskazówka pokazuje 90 st, wentylator załącza się a wskazówka na tabl pokazuje 90 st. Proszę o Wasze komentarze. Czy wskazówka nie powinna pokazywać 90 st podczas jazdy i czy gdy włącza się wentylator wskazówka powinna pokazywać większą wartość?
zdj 1
zdj 2
1.8AGN złe wskazania temp. problem rozwiązany
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- damian_piaski
- Gadatliwa bestia
- Posty: 786
- Rejestracja: ndz paź 04, 2009 20:52
- Lokalizacja: krynica morska-piaski
- Kontakt:
1.8AGN złe wskazania temp. problem rozwiązany
Ostatnio zmieniony śr gru 07, 2011 22:56 przez damian_piaski, łącznie zmieniany 1 raz.
Wrzuć na luz i spójrz na to z lotu ptaka ;)
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
1.8AGNzłe wskazania po wymianie termostatu i czujnika temp.
pierwsze pytanie - tak, drugie - niedamian_piaski pisze:Czy wskazówka nie powinna pokazywać 90 st podczas jazdy i czy gdy włącza się wentylator wskazówka powinna pokazywać większą wartość?
Podczas jazdy temperatura będzie niższa niż na postoju, ale wskazówka zawsze powinna pokazywać 90*...wentylator załącza się przy 90kilka stopni, wskazówka wtedy też powinna pokazywać 90
Skoro wskazówka nie pokazuje jak trzeba to podpiąć pod VAG i obserwować wskazania temperatury na sterowniku silnika (1) i w liczniku (17)...obserwować przy jakiej temperaturze (wskazania na VAGu i liczniku) załącza się wentylator na postoju
- damian_piaski
- Gadatliwa bestia
- Posty: 786
- Rejestracja: ndz paź 04, 2009 20:52
- Lokalizacja: krynica morska-piaski
- Kontakt:
1.8AGN złe wskazania po wymianie termostatu i czujnika temp.
Ok, zrobię jak napisałeś, kilka dni to pewnie potrwa. Chociaż wstępnie można stwierdzić usterkę czujnika?
Wrzuć na luz i spójrz na to z lotu ptaka ;)
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
1.8AGN złe wskazania po wymianie termostatu i czujnika temp.
czujniki często szwankują (kupione z niepewnego źródła tym bardziej)...jeżeli jeszcze nie wyrzuciłeś, to możesz założyć stary czujnik skoro się tylko przycinał, i zobaczyć jak będzie.
- damian_piaski
- Gadatliwa bestia
- Posty: 786
- Rejestracja: ndz paź 04, 2009 20:52
- Lokalizacja: krynica morska-piaski
- Kontakt:
1.8AGN złe wskazania po wymianie termostatu i czujnika temp.
nie podpinałem auta pod interfejs, zmieniłem czujnik na nowy i teraz w miarę równomiernie wskazuje przyrost temp. strzałka dohcodzi o 90 st i utrzymiuje się tak podczas pracy silnika na postoju jak i podczas jazdy jak róznież przy włączonym ogrzewaniu. Gdy załącza sie wenstlator chłodnicy strzałka nie zmienia położenia.
Niby jest ok . Jak tylko podepnę system pod kompa to napisze coś więcej. pozdrawiam
Niby jest ok . Jak tylko podepnę system pod kompa to napisze coś więcej. pozdrawiam
Wrzuć na luz i spójrz na to z lotu ptaka ;)
- damian_piaski
- Gadatliwa bestia
- Posty: 786
- Rejestracja: ndz paź 04, 2009 20:52
- Lokalizacja: krynica morska-piaski
- Kontakt:
1.8AGN złe wskazania po wymianie termostatu i czujnika temp.
Chyba mogę poprosić o zamknięcie. Dziś podpiąłem pod pl vaga 2.5 i jest tak:
-ssanie wyłącza się przy 38-40 stopniach
- wskaazówka do 55stopni siedzi na kreskowanym polu, w miare wzrostu temp wskazówka podnosi się a przy około 78-80 ląduje już na kreseczce 90 st na liczniku
- wentylator 1-wszy bieg załącza się przy 93-94.5 stopni i schładza silnik do 90 stopni
- temperatura podczas jazdy w dzień 4 stopnie i temperaturze powietrza dolotowego 15 stopni wynosi 85-86.5 stopnia przy właczonym klimatroniku na 22 stopnie grzania, przy wyłączonym ogrzewaniu 87-88 zależnie czy jadę z górki czy pod na wyszych obrotach
Przyjmując że polski vag działa prawidłowo.
Międzyczasie wyszedł kolejny problem, mianowicie czasem na ssaniu chodzi na 950 obrotów, skasowałem błąd i zobaczymy czy teraz będzie wskakiwał na ssanie czy nie. Póki co temat termostatu i czujnika zamykam, Qto dzięki za poradę.
-ssanie wyłącza się przy 38-40 stopniach
- wskaazówka do 55stopni siedzi na kreskowanym polu, w miare wzrostu temp wskazówka podnosi się a przy około 78-80 ląduje już na kreseczce 90 st na liczniku
- wentylator 1-wszy bieg załącza się przy 93-94.5 stopni i schładza silnik do 90 stopni
- temperatura podczas jazdy w dzień 4 stopnie i temperaturze powietrza dolotowego 15 stopni wynosi 85-86.5 stopnia przy właczonym klimatroniku na 22 stopnie grzania, przy wyłączonym ogrzewaniu 87-88 zależnie czy jadę z górki czy pod na wyszych obrotach
Przyjmując że polski vag działa prawidłowo.
Międzyczasie wyszedł kolejny problem, mianowicie czasem na ssaniu chodzi na 950 obrotów, skasowałem błąd i zobaczymy czy teraz będzie wskakiwał na ssanie czy nie. Póki co temat termostatu i czujnika zamykam, Qto dzięki za poradę.
Wrzuć na luz i spójrz na to z lotu ptaka ;)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości