Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!

Post autor: t0mal » sob paź 22, 2011 19:59

Daj sobie siana z VNT z mechaniczną pompą, szkoda kombinować. Pamiętaj że jeśli założysz turbosprężarkę z silnika z bezpośrednim wtryskiem to osiągniesz na niej mniejszą moc niż tą która była możliwa do osiągnięcia na silniku - dawcy. Są tylko trzy opcje do jazdy na codzień:
- biturbo (wady: komplikacja, masa, koszty)
- turbo kompresor (wady większa komplikacja niż biturbo, masa i koszy)
- VNT + elektorniczna pompa, komp, i całe sterowanie z tdi (wady spory koszt, konieczność okiełznania programowania sterownika)



Wojtek_GR
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt lis 18, 2008 11:06
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!

Post autor: Wojtek_GR » sob paź 22, 2011 21:46

Kurde, nie wiem co napisać, aby docenić Twoje podpowiedzi i jednocześnie powiedzieć, że będę chciał wsadzić rękę w ogień, o którym wiem, że parzy.

Chłopaki w Czechach wkładają turbiny z kierownicami do Patrol’i Y60 2,8 TD zY61 3,0 lub VW.
Y60 2,8 kręci bardo fajnie, ale niestety tylko powyżej 3000 rpm. Podczas zabawy w terenie jest to duża niedogodność – te miejsca, które można zrobić taś-taś’em - trzeba kopać glebę. Knedliki rozwiązali sprawę turbiną z kierownicami – kręci dużo niżej, lecz trochę mało czasu poświęcili ustawieniu sprężarki, przez co ten swap działa nieźle, ale ma jeszcze wielkie zasoby.

W moim przekonaniu dobre ustawienie „otwarcie kierownic – ciśnienie – wyprzedzenie wtrysku - dawka „ w silniku VW z mechaniczną pompą i VNT będzie robić, szczególnie na niskich i średnich obrotach .


Wojtek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!

Post autor: t0mal » ndz paź 23, 2011 09:21

Zrobisz jak zechcesz, twój cyrk twoje małpy. Osobiście nie spotkałem się z turobdieslem VW w którym VNT by działało bez problemów.
Niemniej jednak nie mam zamiaru Cie zniechęcić, może dasz radę jakoś to ogarnąć.

Odnośnie twoich poprzednich postów 1,7 bara z K14 z 1.6 to zdecydowanie za dużo, pozatym ta sprężarka zmula silnik bo ma zbyt małą szczelinę wydechową, co powoduje muła przy niskich prędkościach obrotowych, następnie jest gwałtowny wzrost momentu i po chwili silnik stopniowo słabnie wraz z wzrostem obrotów. Na dużej sprężarce jest inaczej dół jest mocniejszy, bardziej przypomina silnik wolnossący, moment narasta łagodniej i jeśli odpowiednio przygotujesz pompę i nie przesadzisz z doładowaniem, to bez problemu dokręcisz motor poza czerwone pole na obrotomierzu. Wiadomo, większe obroty -> większa moc.
Jeśli będziesz kupował VNT to nie dobieraj mniejszej niż GT20. Przed zakupem musisz dobrze pomierzyć turbo bo może być mało miejsca. A ten twój patent z urządzeniem, które rozrusza mechanizm nie jest taki zły - bo podczas normalnej spokojnej jazdy z taką dużą sprężarką kierownice spalin przeważnie pozostają ciągle w jednej pozycji, co dodatkowo zwiększa ryzyko zapieczenia się ich.



Wojtek_GR
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt lis 18, 2008 11:06
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!

Post autor: Wojtek_GR » ndz paź 23, 2011 17:04

t0mal pisze:Odnośnie twoich poprzednich postów 1,7 bara z K14 z 1.6 to zdecydowanie za dużo, pozatym ta sprężarka zmula silnik bo ma zbyt małą szczelinę wydechową, co powoduje muła przy niskich prędkościach obrotowych, następnie jest gwałtowny wzrost momentu i po chwili silnik stopniowo słabnie wraz z wzrostem obrotów.
Dokładnie tak było, do 3500 nic się ni działo oprócz zasłony dymnej, w przedziale 3500-4500 szedł jak pocisk, a potem do 6-ciu tylko gorzej.
1,7 bara - bo w zamyśle była VNT – więc nie oszczędzałem K14-tki
t0mal pisze:Na dużej sprężarce jest inaczej dół jest mocniejszy, bardziej przypomina silnik wolnossący, moment narasta łagodniej i jeśli odpowiednio przygotujesz pompę i nie przesadzisz z doładowaniem, to bez problemu dokręcisz motor poza czerwone pole na obrotomierzu. Wiadomo, większe obroty -> większa moc.
Jeśli będziesz kupował VNT to nie dobieraj mniejszej niż GT20.
Napisałem poprzednio GT19 mając na myśli GT20 sorki.
Głównie szukam sposobu na poprawę charakterystyki momentu przy niskich prędkościach obrotowych, stąd moje obawy o wytrzymałość podpór wału.
Czy płyty pod blok można gdzieś nabyć komercyjnie, czy pozostaje tylko własnoręczna rzeźba ?

Wygrzebałem w starych wątkach
Obrazek
Czyżby podpory były dociśnięte tylko płytą bez nakrętek lub tulejek w miejscach gdzie w ori są łby śrub ?
t0mal pisze:Przed zakupem musisz dobrze pomierzyć turbo bo może być mało miejsca.

Tym ważniejsze, że to miejsce będzie musiała dzielić z przekładnią kątową wraz z jej łapą i przegubem. :?
t0mal pisze:A ten twój patent z urządzeniem, które rozrusza mechanizm nie jest taki zły - bo podczas normalnej spokojnej jazdy z taką dużą sprężarką kierownice spalin przeważnie pozostają ciągle w jednej pozycji, co dodatkowo zwiększa ryzyko zapieczenia się ich.
Przy sterowaniu z N75, wystarczy mu podać 2-3 impulsy 1-sekundowe pełnego 12V po zgaszeniu silnika i kierownice powinny same sobie sadzę oskrobać w całym zakresie ich ruchu. (pewnie 1 impuls też wystarczy)
Przy sterowaniu ciśnieniem z przerobioną gruszką - dodatkowy elektrozawór trójdrożny np. z EGR lub przepustnicy gaszenia TDI i zbiorniczek z nadciśnieniem, gdzie problemem staje się dawca nadciśnienia. Ciśnienie złapane przy max wydatkach turbiny może być za małe do wykonania pełnego ruchu kierownic.Generalnie bardziej skomplikowane.


Wojtek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!

Post autor: t0mal » ndz paź 23, 2011 18:27

Czyżby podpory były dociśnięte tylko płytą bez nakrętek lub tulejek w miejscach gdzie w ori są łby śrub ?
Trzeba dorobić nowe dłuższe śruby do podpór i dodatkowe tulejki pomiędzy płytę a podpory. Widziałem też, że niektórzy dorabiali nowe podpory.

Samej płyty raczej nie kupisz, do niektórych benzyniaków można coś takiego dostać, np do hondy - jest to dostawka - odlew razem z podporami wału. Spytam się w Tabalu w Lublinie czy by mi takiej nie wycieli na waterjecie, i założę do swojego złoma.

Zastanawiam się też nad ciśnieniem oleju, czy lepiej nie podnieść, może te przypadki połamania podpór wynikają także z tego, że wał przerwał film olejowy i zaparł się o panewkę, ta się obróciła i zniknęło całkiem smarowanie i stąd taka awaria.



Wojtek_GR
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt lis 18, 2008 11:06
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!

Post autor: Wojtek_GR » ndz paź 23, 2011 20:35

Trzeba dorobić nowe dłuższe śruby do podpór i dodatkowe tulejki pomiędzy płytę a podpory. Widziałem też, że niektórzy dorabiali nowe podpory.
Zdaję sobie sprawę, ale chodziło mi o to załączone zdjęcie. Wygląda jakby tam nic nie było, ani nakrętki, ani tulejki. Chyba, że to fotka z przymiarki. :-)
Zastanawiam się też nad ciśnieniem oleju, czy lepiej nie podnieść, może te przypadki połamania podpór wynikają także z tego, że wał przerwał film olejowy i zaparł się o panewkę, ta się obróciła i zniknęło całkiem smarowanie i stąd taka awaria.
W moim 1V panewka w pękniętej podporze od strony ślizgowej (czopu) wyglądała dobrze, a przynajmniej identycznie, jak reszta panewek. Po stronie podpory miała ślady wbitych drobinek wykruszonych z miejsca pęknięcia. Na pewno nie była obrócona.
Pęknięcie podpory mogło nie być spowodowane modowym przeciążeniem silnika, lecz może podczas wbijania urwanego grzybka w głowicę przez tłok.
Trzeba by się dokładnie przyjrzeć panewkom (jeżeli w ogóle coś z nich zostaje) z jakiegoś połamanego motora, jak np. Apsika.


Wojtek

Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!

Post autor: Bartek_R » pn paź 24, 2011 19:41

Wojtek_GR pisze:ale chodziło mi o to załączone zdjęcie. Wygląda jakby tam nic nie było, ani nakrętki, ani tulejki. Chyba, że to fotka z przymiarki. :-)

Wojtek_GR, mi się wydaje że cała podpora przykręcona jest głównie tylko w miejscach gdzie są przykręcone podpory w standardzie tylko dłuższymi śrubami,
i do tego jeszcze miska także śrubami na przelot przez płytę i powinno wystarczyć
chyba że masz na myśli coś innego a ja źle cie zrozumiałem

Obrazek


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!

Post autor: Toshiba » pn paź 24, 2011 22:34

Nie znam się, więc zapytam... Do czego ma służyć ta płytka i do czego jest przymocowana?



Wojtek_GR
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt lis 18, 2008 11:06
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!

Post autor: Wojtek_GR » pn paź 24, 2011 23:18

a, mi się wydaje że cała podpora przykręcona jest głównie tylko w miejscach gdzie są przykręcone podpory w standardzie tylko dłuższymi śrubami,
i do tego jeszcze miska także śrubami na przelot przez płytę i powinno wystarczyćchyba że masz na myśli coś innego a ja źle cie zrozumiałem
Miałem na myśli miejsce oznaczone na czerwono:
Obrazek
Gdzie wg mnie powinny się znaleźć przedłużane nakrętki takie, jak na fotce t0mal
Obrazek
lub wytoczone tulejki.


PS Pomóżcie, co zrobić z moim podpisem ! Wysłałem rano zapytanie do admina.. i ………..echo ?!?!
Piermandole się z tym od soboty. :-(


Wojtek

Wojtek_GR
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt lis 18, 2008 11:06
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!

Post autor: Wojtek_GR » pn paź 24, 2011 23:47

Toshiba pisze:Nie znam się, więc zapytam... Do czego ma służyć ta płytka i do czego jest przymocowana?
Wzmocnienie bloku od spodu - jak mody przekraczają jego wytrzymałość, to na pocieszenie właściciela silnika. :grin:
Sposoby mocowania właśnie weryfikujemy !


Wojtek

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!

Post autor: piori » wt paź 25, 2011 07:49

Wojtek_GR pisze:PS Pomóżcie, co zrobić z moim podpisem ! Wysłałem rano zapytanie do admina.. i ………..echo ?!?!
Piermandole się z tym od soboty. :-(
Skopiuj i wklej do podpisu:

Kod: Zaznacz cały

[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=119&t=428035]Sprzedam: TŁOKI 1,6 TD KOLBENSCHMIDT nominał[/url]
:bigok:



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!

Post autor: t0mal » wt paź 25, 2011 08:49

[b]Wojtek_GR[/b] pisze:Gdzie wg mnie powinny się znaleźć przedłużane nakrętki takie, jak na fotce t0mal
Te nakrętki są do mocowania płyty. Wg fińskiego przepisu trzeba dotoczyć tulejki ze stali narzędziowej. Płytę mocuje się na obwodzie klejem epoksydowym i dodatkowymi śrubami na obwodzie, na to idzie miska olejowa przykręcana na przelot przez płytę do bloku dłuższymi śrubami.



Wojtek_GR
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt lis 18, 2008 11:06
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!

Post autor: Wojtek_GR » wt paź 25, 2011 09:44

piori pisze:
Wojtek_GR pisze:PS Pomóżcie, co zrobić z moim podpisem ! Wysłałem rano zapytanie do admina.. i ………..echo ?!?!
Piermandole się z tym od soboty. :-(
Skopiuj i wklej do podpisu:

Kod: Zaznacz cały

[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=119&t=428035]Sprzedam: TŁOKI 1,6 TD KOLBENSCHMIDT nominał[/url]
:bigok:
Niestety, nie działa. :-(
----------------------------------
Już działa !!!
Wielkie podziękowania dla t0mal !!!
Oprócz :pub: mogę mu jakiegoś punkcika dodać na forum ?


Wojtek

Awatar użytkownika
SZOPENN
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 762
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 10:53
Lokalizacja: Polska

Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!

Post autor: SZOPENN » wt paź 25, 2011 15:35

jak ktoś wzmocni ten blok i mu się powiedzie, to kto wzmocni korbowody?



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 8 gości