Głośna turbina (świst) po rozruszaniu gruszki TDI AHF
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Głośna turbina (świst) po rozruszaniu gruszki TDI AHF
Witam
Miałem problem z gruszką, sztanga po odpaleniu ruszała się z 2mm, jak kluczem mocno nacisnąłem to chodziła w całym zakresie.
Dlatego dziś wyjąłem gruszkę (da radę bez kanału) -wd40 i sztanga chodzi -nawet metodą ustną:). Kierownice też w miarę chodzą.
Przy okazji okazało się że nakrętka sztangi kontrująca była odkręcona - i tu problem ale sztangę ustawiłem podobnie jak w innym wozie z tym samym silnikiem.
Po skręceniu wszystkiego odpaliłem i nawet samochód ładnie idzie ale z turbo jeden świst od 1500obr/min(aż strach).
Na razie wypiłem wężyk z N75 bo w tej pozycji tak nie świszcze.
Pytanko czy to znaczy że turbina uwalona? Sztanga turbiny na pewno jest źle ustawiona ale dzis już nie bede nic robić , jak ktos ma jakiś manual jak wyregulowac byłbym wdzięczny.
Miałem problem z gruszką, sztanga po odpaleniu ruszała się z 2mm, jak kluczem mocno nacisnąłem to chodziła w całym zakresie.
Dlatego dziś wyjąłem gruszkę (da radę bez kanału) -wd40 i sztanga chodzi -nawet metodą ustną:). Kierownice też w miarę chodzą.
Przy okazji okazało się że nakrętka sztangi kontrująca była odkręcona - i tu problem ale sztangę ustawiłem podobnie jak w innym wozie z tym samym silnikiem.
Po skręceniu wszystkiego odpaliłem i nawet samochód ładnie idzie ale z turbo jeden świst od 1500obr/min(aż strach).
Na razie wypiłem wężyk z N75 bo w tej pozycji tak nie świszcze.
Pytanko czy to znaczy że turbina uwalona? Sztanga turbiny na pewno jest źle ustawiona ale dzis już nie bede nic robić , jak ktos ma jakiś manual jak wyregulowac byłbym wdzięczny.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Głośna turbina (świst) po rozruszaniu gruszki TDI AHF
Bez przesady, trzeba by wyregulować teraz odpowiednio długość sztangi, ale do tego potrzebny jest vag i log dynamiczny 011.zaspany pisze:Pytanko czy to znaczy że turbina uwalona?
Bo po wypięciu n75 kiery zostają w pozycji minimum doładowania, ale auto wtedy nie jedzie.zaspany pisze:Na razie wypiłem wężyk z N75 bo w tej pozycji tak nie świszcze.
Głośna turbina (świst) po rozruszaniu gruszki TDI AHF
jest okej. Ma tak swistac lekko. U siebie w AUY tez mam lekko zapiekajace sie kiery. ROzruszalem ostatnio i jak odpale silnik to slychac swist dość wyraznie. Wczesniej poprostu kiery nie przymykaly sie do końca. odpinasz wezyk i kiery sie otwieraja i automatycznie obroty na wirniku suszarki spadaja wiec i nie ma tego swistu.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Głośna turbina (świst) po rozruszaniu gruszki TDI AHF
świst jest konkretny bo bardziej go słychać niż silnik dlatego moje obawy i wypięty wężyk od N75,
Właśnie kierownice turbiny przy wysokich obrotach powinny się przestawić żeby ograniczyć doładowanie? Bo może za późno to następuje albo w ogóle nie domyka sie N75?
Chyba niebezpieczne jest takie rozkręcenie obrotów turbiny?
A może nieszczelność układu i "normalny" świst wychodzi z niego? Przy demontażu gruszki wymontowałem odcinek od filtra powietrza do turbiny ale raczej dobrze założyłem opaski.
logi VAG zrobię na tygodniu a tutaj cos na szybko strzelone ale na postoju
Engine speed Specified MAP Actual MAP
rpm 1850-1950 mbar 1700-2080 mbar
/min mbar mbar
903 1020.0 999.6
903 1020.0 999.6
903 1020.0 999.6
903 1020.0 999.6
1176 1040.4 989.4
1974 1244.4 969.0
2667 1132.2 1020.0
2709 1468.8 1071.0
4011 1244.4 1540.2
2226 1111.8 1244.4
1029 1020.0 1132.2
903 1020.0 1050.6
1533 1020.0 1060.8
2352 1254.6 1111.8
2856 1132.2 1295.4
1386 1020.0 1213.8
924 1020.0 1091.4
903 1020.0 1040.4
924 1020.0 1020.0
903 1020.0 1020.0
Engine speed Specified MAP Actual MAP D.cycle MAP v.
rpm 1850-1950 mbar 1700-2080 mbar 45-95%
/min mbar mbar %
903 1020.0 999.6 24.07.2011
903 1020.0 999.6 24.07.2011
987 1101.6 999.6 24.07.2011
2163 1224.0 979.2 36.3
3150 1387.2 1020.0 48.2
4914 1499.4 1234.2 53.8
4347 1050.6 1142.4 59.8
2814 1132.2 1040.4 39.8
1596 1020.0 1020.0 38.3
903 1020.0 1020.0 24.07.2011
903 1020.0 1009.8 24.07.2011
924 1020.0 999.6 24.07.2011
924 1020.0 999.6 24.07.2011
924 1020.0 999.6 24.07.2011
903 1020.0 999.6 24.07.2011
903 1020.0 999.6 24.07.2011
882 1020.0 999.6 24.07.2011
Właśnie kierownice turbiny przy wysokich obrotach powinny się przestawić żeby ograniczyć doładowanie? Bo może za późno to następuje albo w ogóle nie domyka sie N75?
Chyba niebezpieczne jest takie rozkręcenie obrotów turbiny?
A może nieszczelność układu i "normalny" świst wychodzi z niego? Przy demontażu gruszki wymontowałem odcinek od filtra powietrza do turbiny ale raczej dobrze założyłem opaski.
logi VAG zrobię na tygodniu a tutaj cos na szybko strzelone ale na postoju
Engine speed Specified MAP Actual MAP
rpm 1850-1950 mbar 1700-2080 mbar
/min mbar mbar
903 1020.0 999.6
903 1020.0 999.6
903 1020.0 999.6
903 1020.0 999.6
1176 1040.4 989.4
1974 1244.4 969.0
2667 1132.2 1020.0
2709 1468.8 1071.0
4011 1244.4 1540.2
2226 1111.8 1244.4
1029 1020.0 1132.2
903 1020.0 1050.6
1533 1020.0 1060.8
2352 1254.6 1111.8
2856 1132.2 1295.4
1386 1020.0 1213.8
924 1020.0 1091.4
903 1020.0 1040.4
924 1020.0 1020.0
903 1020.0 1020.0
Engine speed Specified MAP Actual MAP D.cycle MAP v.
rpm 1850-1950 mbar 1700-2080 mbar 45-95%
/min mbar mbar %
903 1020.0 999.6 24.07.2011
903 1020.0 999.6 24.07.2011
987 1101.6 999.6 24.07.2011
2163 1224.0 979.2 36.3
3150 1387.2 1020.0 48.2
4914 1499.4 1234.2 53.8
4347 1050.6 1142.4 59.8
2814 1132.2 1040.4 39.8
1596 1020.0 1020.0 38.3
903 1020.0 1020.0 24.07.2011
903 1020.0 1009.8 24.07.2011
924 1020.0 999.6 24.07.2011
924 1020.0 999.6 24.07.2011
924 1020.0 999.6 24.07.2011
903 1020.0 999.6 24.07.2011
903 1020.0 999.6 24.07.2011
882 1020.0 999.6 24.07.2011
- Quintus
- Użytkownik
- Posty: 345
- Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
- Lokalizacja: Kolno
- Auto: Dodge Durango SLT
Głośna turbina (świst) po rozruszaniu gruszki TDI AHF
Na postoju to sobie możesz
Przejedź się zloguj 11. myślę, że sztanga do regulacji będzie.
Przejedź się zloguj 11. myślę, że sztanga do regulacji będzie.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Głośna turbina (świst) po rozruszaniu gruszki TDI AHF
Zrobić loga 011 bassic settingsQuintus pisze:Na postoju to sobie możesz
Dawaj dynamiczny 011 od 1400-4000 z gazem na 100% na trzecim biegu Jak nie skróciłeś sztangi na max to może wirnik się nie teleportuje do wydechu podczas wykonywania loga
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości