Jaki olej?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- stolniczkow
- Forum Master
- Posty: 1717
- Rejestracja: ndz kwie 05, 2009 11:34
- Lokalizacja: SD
- Kontakt:
Jaki olej?
Piasek, oczywiście masz rację. Do Golfa lałem Motula od kolegi z tego forum i na początku byłem zadowolony ale chyba trzecia bańka z kolei była jakaś trefna (nie robię tutaj antyreklamy, kolega jest godny polecenia żeby nie było ale ten olej był na oko już dziwny). W rezultacie go wylałem i zalałem Quakera od znajomego i było dalej ok. W każdym razie to jest loteria jeśli chodzi o Motula.
Teraz do PDka leje Liqui Moly od importera, cena troche wysoka ale już idzie 3 wymiana i maszyna nie połknęła ani grama więc uważam, że to nie jest coś na czym należy oszczędzać oczywiście zależy ile kto jeździ, ja robię 20k rocznie więc 200zł na różnicy w cenie oleju w skali roku nie jest jakoś dotkliwe...
Teraz do PDka leje Liqui Moly od importera, cena troche wysoka ale już idzie 3 wymiana i maszyna nie połknęła ani grama więc uważam, że to nie jest coś na czym należy oszczędzać oczywiście zależy ile kto jeździ, ja robię 20k rocznie więc 200zł na różnicy w cenie oleju w skali roku nie jest jakoś dotkliwe...
Czarne S3 1.8T - Dynosoft, MG Motorsport - 276km/365Nm
Grupowy chiptuning Aligator (DynoSoft) Katowice
Grupowy chiptuning Aligator (DynoSoft) Katowice
- daniel.wwe
- TDI PoweR
- Posty: 752
- Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04
Jaki olej?
Kiedyś koleś w sklepie mi powiedział, że nie ma oleju Shell w bańkach 5l. Ile w tym prawdy... nie wiem...deskjet pisze:jak to jest z olejami Shell... Na allegro widziałem sporo jest w bańkach 5l
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”
Jaki olej?
Kiedyś pewnie był ale stopniowo wszyscy producenci (łącznie z makaronem) przechodzą na mniejsze opakowania za tą sama kasę. Z tego co kojarzę, jak ostatnio kupowałem Shell Helix Ultra z 1,5 roku temu to był już w 4 litowej bańce.
Jaki olej?
No to jest właśnie to...
Shell w ogóle nie występuje na naszym rynku w 5L opakowaniach.
Mobil - jedynie mineralny 15W-40
Castrol - jedynie ten stary, Motor Oil jest a w zasadzie był w 5L bo już go wycofali oraz
EGDE 5W-30 i EDGE 5W-40 Turbodiesel występują w 5tkach
Ale to nasz rynek... U Niemców Shell jest w 5tkach ale nie za takie pieniądze za jakie sprzedają go u nas:
http://www.ebay.de/itm/Shell-Helix-ULTR ... 2a0ac70cf6" onclick="window.open(this.href);return false;
26,40 eur + 7 eur wysyłka. 26,40 eur to jakieś 118-119zł za bańkę + przesyłka...
A u nas sprzedają to po 90zł + przesyłka...
http://allegro.pl/shell-helix-ultra-5w4 ... 34844.html" onclick="window.open(this.href);return false;
a skoro piszą ze z Niemiec, Belgii, Francji no to musieli go jeszcze przywieźć a to też koszt i doliczyć marżę i VAT (bo wystawiają faktury).
To po ile oni go tam kupują ?? Po 60zł ???
Dla porównania u nas, w oficjalnej sieci sprzedaży, u autoryzowanego dystrybutora kupisz to w hurcie, z mega-upustami po 85zł ale za 4L
Nie wiem co o tym myśleć...
Fakt faktem że nasi dystrybutorzy do oszczędnych nie należą... Wystarczy popatrzeć na siedziby firm, na auta jakie pod nimi parkują... na wygląd magazynów itp... Na imprezy sponsorowane, pokazy, prezentacje itp... Tego nie da się kupić/zapłacić mając 1-cyfrowye marże... Dalej mamy złodziejską akcyzę, opłatę produktową i VAT, do tego po drodze jeszcze jakiś pośrednik/hurtownia i mamy ceny jakie widzimy w sklepach...
No ale tam też to mają... no może VAT 4% niższy...
Shell w ogóle nie występuje na naszym rynku w 5L opakowaniach.
Mobil - jedynie mineralny 15W-40
Castrol - jedynie ten stary, Motor Oil jest a w zasadzie był w 5L bo już go wycofali oraz
EGDE 5W-30 i EDGE 5W-40 Turbodiesel występują w 5tkach
Ale to nasz rynek... U Niemców Shell jest w 5tkach ale nie za takie pieniądze za jakie sprzedają go u nas:
http://www.ebay.de/itm/Shell-Helix-ULTR ... 2a0ac70cf6" onclick="window.open(this.href);return false;
26,40 eur + 7 eur wysyłka. 26,40 eur to jakieś 118-119zł za bańkę + przesyłka...
A u nas sprzedają to po 90zł + przesyłka...
http://allegro.pl/shell-helix-ultra-5w4 ... 34844.html" onclick="window.open(this.href);return false;
a skoro piszą ze z Niemiec, Belgii, Francji no to musieli go jeszcze przywieźć a to też koszt i doliczyć marżę i VAT (bo wystawiają faktury).
To po ile oni go tam kupują ?? Po 60zł ???
Dla porównania u nas, w oficjalnej sieci sprzedaży, u autoryzowanego dystrybutora kupisz to w hurcie, z mega-upustami po 85zł ale za 4L
Nie wiem co o tym myśleć...
Fakt faktem że nasi dystrybutorzy do oszczędnych nie należą... Wystarczy popatrzeć na siedziby firm, na auta jakie pod nimi parkują... na wygląd magazynów itp... Na imprezy sponsorowane, pokazy, prezentacje itp... Tego nie da się kupić/zapłacić mając 1-cyfrowye marże... Dalej mamy złodziejską akcyzę, opłatę produktową i VAT, do tego po drodze jeszcze jakiś pośrednik/hurtownia i mamy ceny jakie widzimy w sklepach...
No ale tam też to mają... no może VAT 4% niższy...
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Jaki olej?
Jako, że minął również rok od ostatniej wymiany oleju to chciałbym sięgnąć Was po poradę. Wcześniej lałem olej Valvoline max life 10W30 (mineralny) ale auto ma już przejechane ponad 240 tys, czas zmienić na coś innego ? Słyszałem, że mogę mieć za gęsty ten olej z uwagi na to, że przy mocnym dodaniu gazu (na ciepłym silniku oczywiście) w okolicach 4000 tys obr silnik zaczyna pracować na 3 cylindrach, bardzo nieregularnie oraz strasznie kopci (podwieszanie się zaworów ) ? słyszałem, że to moze być przyczyną lania złego oleju.
-
- ->|<-
- Posty: 1750
- Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
- Lokalizacja: northern
Jaki olej?
Czy na zimę zalecane jest wlanie rzadszego oleju ? Teraz mam 10W40, silnik AHF i zastanawiam się czy w mrozach 5W40 będzie miał lepsze właściwości (rzadszy) bez szkody dla silnika... ?
Kupię:
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Jaki olej?
Na pewno ma niższą temperaturę "płynności". Ja mam ALH to niemal jeden grzyb z ASV/AHF/AGR i leje non stop 5W40 bo w naszym klimacie to najodpowiedniejsza lepkość.iigAlisArr pisze:silnik AHF i zastanawiam się czy w mrozach 5W40 będzie miał lepsze
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Re: Jaki olej?
Właściwości smarne przy niższych temperaturach będzie miał na pewno lepsze. Pytanie czy jest sens, o przechodzeniu na rzadszy olej jest więcej zdań niż specjalistów, o różnych mitach nie wspominając. Ktoś kiedyś zalał gęstszy, może dlatego, że rzadszego ubywało. Moim zdaniem taka operacja nie ma sensu, 1.9 TDI na rotopompie to dość toporna konstrukcja, nie wymaga super-hiper-technologii NASA do smarowanie, znajomy mechanik wspominał o kilku latających na 15w40, zresztą co tam chcesz smarować, jeśli chodzi o "słupek" silnika to mu obojętne 5w40 czy 10w40 bo, żeby to uszkodzić to trzeba się bardzo przyłożyć wytrzyma ponad 700tys, a jeśli chodzi o smarowanie turbo to fakt, delikatny element, ale równie ważne jest użytkowanie z głową. U mnie w alh 10w40 jest juz ładnych parę lat (silnik lubi popijać sobie olej, prawdopodobnie od nowości) i nic mu się nie dzieje. Radzę nie szaleć, co innego jak 5w30 był zalewany od początku, wtedy jeździłbym tak długo na nim jak się da.iigAlisArr pisze:Czy na zimę zalecane jest wlanie rzadszego oleju ? Teraz mam 10W40, silnik AHF i zastanawiam się czy w mrozach 5W40 będzie miał lepsze właściwości (rzadszy) bez szkody dla silnika... ?
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Jaki olej?
a co to takiego ??Tofik90 pisze:Valvoline max life 10W30 (mineralny)
jeżeli to powyżej miało brzmieć 10W-40 to zostaw to co masz - to bardzo dobry olej i nie kombinuj.Tofik90 pisze:auto ma już przejechane ponad 240 tys
to czas wymienić na świeży - będzie rzadszyTofik90 pisze:Słyszałem, że mogę mieć za gęsty ten olej
wypadałoby przyjrzeć się korekcjom wtrysków a nie doszukiwać się od razu jakichś gigantycznych problemówTofik90 pisze:przy mocnym dodaniu gazu (na ciepłym silniku oczywiście) w okolicach 4000 tys obr silnik zaczyna pracować na 3 cylindrach, bardzo nieregularnie oraz strasznie kopci
a czego Ty tam szukasz ?? skoro moc maksymalna jest niżej nie wspominając o momencieTofik90 pisze:w okolicach 4000 tys obr
zły olej to pojęcie względne. Na takie pałowanie to i 10W-60 nie pomożeTofik90 pisze:słyszałem, że to moze być przyczyną lania złego oleju.
Ja teżitaliano_83 pisze:Ja mam ALH i leje non stop 5W40
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Jaki olej?
tfu.. nie mineralny a FULL SYNTETYK !
Poza tym przy 4 tys obr powinienem mieć coś w rodzaju odcięcia zapłonu a silnik mi gaśnie. Nie mowie, ze bujam go normalnie do takich obrotów no ale raz czy 2 razy w życiu się zdarzy wcisnąć gaz do oporu i nie powinno być takich 'niespodzianek'
Poza tym przy 4 tys obr powinienem mieć coś w rodzaju odcięcia zapłonu a silnik mi gaśnie. Nie mowie, ze bujam go normalnie do takich obrotów no ale raz czy 2 razy w życiu się zdarzy wcisnąć gaz do oporu i nie powinno być takich 'niespodzianek'
Jaki olej?
czyli jednak masz to odcięcie zapłonuTofik90 pisze:Poza tym przy 4 tys obr powinienem mieć coś w rodzaju odcięcia zapłonu a silnik mi gaśnie.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- Quintus
- Użytkownik
- Posty: 345
- Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
- Lokalizacja: Kolno
- Auto: Dodge Durango SLT
Jaki olej?
W innych tematach ciągle ci tłumaczą, to szukasz dalej. nie będzie żadnego odcięcia, nie katuj na postoju to ci się nie podwiesi, a do kręcenia pod blokiem, żeby pobudzić sąsiadów, kup sobie benzynę a nie traktor
-
- ->|<-
- Posty: 1750
- Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
- Lokalizacja: northern
Jaki olej?
italiano_83, kw Z uwagi, że z 10W40 było dobrze to przy nim pozostanę, idzie zima i jeszcze by jakieś niespodzianki wyskoczyły. Pomyślę nad 5W40 na wiosnę/lato dla testu.
Kupię:
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 165 gości