Jak podkrecic 2,4 d

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Passat944
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt maja 19, 2009 17:03
Lokalizacja: Głogów

jak podkrecic 2,4 d

Post autor: Passat944 » sob paź 15, 2011 19:25

Najprościej i najtaniej jest zrobić swap na TDI, najlepiej stary mocny AFN. Do zmiany wtedy potrzeba elementy mocujące z silnika 1.9D lub TD, miska ze spływem oleju + kilka innych drobnych części. Elektrykę wpina się p&p w skrzynkę. Do tego delikatny remap na 130/280nm i można latać bezawaryjnie :)

Miałem taki swap robić u siebie w T4, nawet miałem już cały swap przygotowany ale nie zdążyłem i sprzedałem busa.

P.S 1.9 TDI bije 2.4D na głowę pod względem spalania.



tomec 1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 464
Rejestracja: sob lis 08, 2008 16:34
Lokalizacja: inowrocław
Kontakt:

jak podkrecic 2,4 d

Post autor: tomec 1984 » ndz paź 16, 2011 00:02

Passat944, zgadzam sie 1.9 to 1.9 :)
mam mk3 tdi 90koni na czesci i tak juz myslałem aby walnąc swapa z mk3 do teczki ale nie wiem ....
ten silniczek ma 330sytsi nalatane i bdb chodzi wiec szkoda bedzie go wywalac a nie wiem po ile chodza takie 2.4aby go dobrze opylic :grin:


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce07977662bcb304.html][img]http://images43.fotosik.pl/294/ce07977662bcb304m.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Passat944
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt maja 19, 2009 17:03
Lokalizacja: Głogów

jak podkrecic 2,4 d

Post autor: Passat944 » ndz paź 16, 2011 11:01

Odpal allegro i zobaczysz ile chodzą. Według mnie całkiem sporo. Jeśli planujesz mieć dłużej to auto to ja bym się nie zastanawiał i robił swap.



tomec 1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 464
Rejestracja: sob lis 08, 2008 16:34
Lokalizacja: inowrocław
Kontakt:

jak podkrecic 2,4 d

Post autor: tomec 1984 » ndz paź 16, 2011 13:22

no busik to carawelka i zostaje na dluuuugop przód zmieniony juz na po liftowy alu 18" oponki 225/35 gleba 10cm :helm:
teraz czas na silnik i malowanie


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce07977662bcb304.html][img]http://images43.fotosik.pl/294/ce07977662bcb304m.jpg[/img][/url]

tomec 1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 464
Rejestracja: sob lis 08, 2008 16:34
Lokalizacja: inowrocław
Kontakt:

jak podkrecic 2,4 d

Post autor: tomec 1984 » ndz paź 16, 2011 22:30

panowie znalazłem tali komplet
kol.ssący
2.kol.wydechowy+turbina kkk
3.miarka oleju wraz ze spływem z turbiny
4.przewód smarowania turbiny
za 800zł warto brac?


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce07977662bcb304.html][img]http://images43.fotosik.pl/294/ce07977662bcb304m.jpg[/img][/url]

arwam

jak podkrecic 2,4 d

Post autor: arwam » czw sty 12, 2012 22:07

tomec 1984 pisze:panowie znalazłem tali komplet
kol.ssący
2.kol.wydechowy+turbina kkk
3.miarka oleju wraz ze spływem z turbiny
4.przewód smarowania turbiny
za 800zł warto brac?

warto. dolicz do tego wtryski od audi 100 C3 2.0TD lub 2.4TD
a jeśli chcesz swoje zostwić to podnieś ciśnienie na 155 barów bo inaczej tłoki mogą popłynąć.


a co do kolegów którzy zamiast przerabiania 2.4 polecali zamianę na 2.5TDI to powiem szczerze że wolałbym mieć na pokładzie w audi 2.4D i sobie to uturbić nić mieć 2.5TDI bo te nie rozwojowe są. jeśli wtryskiwaczy nie zmienimy a na pośrednim zmieniamy tylko tłoko-rozdzielacz na 10 lub 11mm i podosimy ciśnienie wtrysku ze 130 na 155bar zakłądamy turbo, jak ktoś ma duży apetyt na moc to zakładamy tłoki od AAZ,a z korbowodami ewentualnie korbowody mogą być od 1.9TDI .

i już mamy prosty setup na spokojnie 200KM pod warunkiem że mamy odpowiednio wydajne turbo



Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

jak podkrecic 2,4 d

Post autor: Dziku VR6 » wt lut 14, 2012 20:45

arwam pisze:2.5TDI bo te nie rozwojowe są.
Dlaczego? Wydaje mi sie że można sporo z tych silników wydusić...


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

arwam

jak podkrecic 2,4 d

Post autor: arwam » wt lut 14, 2012 21:16

Dziku VR6 pisze:Dlaczego? Wydaje mi sie że można sporo z tych silników wydusić...

można ale sporym nakładem kosztów. tutaj żeby bardziej podnieść moc musisz zmienić wtryski 5szt co już daje nam około 2000zł plus jeszcze koszt wirusa to jest 3000zł. mając 3000zł i na stole 2.4D za te pieniądze zaturbisz go zmienisz pompę i założysz wtryski np z audi 100 C3 z silnikiem 2.0TD i już masz materiał na 220-250KM jak komuś mało wkłada tłoki od AAZ z korbami i już ożna jechać pod okololice 260-280KM
skoro nie kute AAZ'y przy rozsądnym użytkowaniu znoszą moce pod 200KM to tu masz pięć cylindrów co przekłada się na to że cęść suwó pracy się nakłada na siebie co juz daje dużą korzyść mniejsze drgania na wale korbowym i znacznie większy moment obrotowy. za to komora wirowa i wtryskiwacze do tego systemu zasilania powodują że te silnki można wysoko zakręcić.
pompę 11mm do audi 100 można w niewielkich pieniążkach zakupić i już mamy układ paliwowy zdolny wygenerować moce pod 300KM przy odpowiednio dobranej turbinie.
szczerze gdyby siętrafił ktoś kto by chciał się zamienić moim silnikiem 2.4D za ten co mam w audi które buduję ( w tym momencie choruję :-( ) to bym się zamienił. TDI może i oszczędne jest ale zimne i nisko obrotowe. zwłaszcza czym więcej cylindrów tym większe wymagania są przed pompą wtryskową a raczej tłoko-rozdzielaczem.
przy tych samych obrotach tłoczek musi wykonać znacznie więcej suwów tłoczenia paliwa. a więc wymusza to juz dużą prędkość podawania paliwa a co za tym idzie są większe opory przetłaczania paliwa.
TDI przynajmniej to w 4cylindrach mozna wysoko zakręcić ale kosztem ryzyka że pompa się rozleci, przy R5 tągranicę trzeba trochę obniżyć. nawet R5 TD raczej bym nie kręcił powyżej 5200-5500rpm.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Re: jak podkrecic 2,4 d

Post autor: toffic » wt lut 14, 2012 22:31

arwam pisze: skoro nie kute AAZ'y przy rozsądnym użytkowaniu znoszą moce pod 200KM
Możesz podać przykład takiego silnika, który znasz??



arwam

jak podkrecic 2,4 d

Post autor: arwam » śr lut 15, 2012 00:13

toffic, gdyby nie to że właściciel tego auta nie chce żeby się znalazło w sieci to by było. auto shamowane w Kielcach na hamowni MAHA turbo K16 pompa 11mm sprzęgło VR.
moc 193KM i moment obrotowy 280Nm przy 4000PRM moc przy 5500rpm a moment w przy obrotach mocy nieco ponad 242Nm

do 3000rpm auto jedzie niemal jak seryjny lub może tylko nieznacznie podkręcony AAZ.

sam silnik ja przygotowywałem.
pompę ponoć zakupił zza oceanu od usera Giles.
wnętrze silnika poza tym że góra tłoków była polerowana i głowica od strony cylindrów oraz nieco zaokrąglone i powiększone ujscia komór wirowych.
jesli właściciel będzie chciał sam przedstawi wyniki.

również strojenie silnika nie było przeze mnie przeprowadzane. ja tylko złożyłem silnik i dostarczyłem turbo.


silnik włożony do I tu się uśmiejecie :) passata B5 z roku 97"



po za tym duży IC i wtryskiwacze z LT 2.4TD, oraz 3" wydech
Ostatnio zmieniony śr lut 15, 2012 11:52 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.



JohnyWalker
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: sob paź 15, 2011 21:33

jak podkrecic 2,4 d

Post autor: JohnyWalker » śr lut 15, 2012 03:12

To wynik ładny,ale trzeba korekcję obliczyć,bo ta gazo-hamownia tego nie robi,więc trochę odejdzie,ale z tymi 2.4 D...



arwam

jak podkrecic 2,4 d

Post autor: arwam » śr lut 15, 2012 11:45

JohnyWalker pisze:bo ta gazo-hamownia tego nie robi,więc trochę odejdzie
hamownia obciążeniowa MAHA a nie inercja jak w Suchodółce.
więc wynik raczej w miarę pewny

gdyby była zgoda właściciela to nawet "dla potomności" bym wykres zamieścił.
nie chodzi to o moje zasługi bo w tym wypadku były one nie wielkie, ograniczyły się tylko do "poprawnego" poskładania silnika :bigok:



JohnyWalker
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: sob paź 15, 2011 21:33

jak podkrecic 2,4 d

Post autor: JohnyWalker » śr lut 15, 2012 18:00

Wynik pewny,ale już widziałem wykresy z tej hamownii i nie ma korekcji na niej,a poza tym używają jej przy montażu lpg,więc...



arwam

jak podkrecic 2,4 d

Post autor: arwam » śr lut 15, 2012 20:33

JohnyWalker, ja nie mówię że jest to urządzenie któe pokaże nam wartosći mocy i momentu co do setnej części KM/Nm każde urządzenie ma swoją dokładność, to też, ale nie popadajmy w przesadę myśle że wyniki można potraktować spokonie z dokładnością 5KM/10-15Nm ważne są też warunki atmosferyczne podczas pomiaru. a z tego co mo właściciel auta mówił to było coś koło 25st



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości