Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

batmandio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: wt cze 29, 2010 12:41
Lokalizacja: WRO

Re: Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: batmandio » wt paź 11, 2011 12:44

Witam\

Panowie mam taką sprawę po założeniu boost pina ścigałem się kilka razy ze znajomym tdi i go bez problemu biorę nawet jak pierwszy wystartuje

moc max też mi wzrosła wtedy było do 160 km/h teraz jest więcej, jednak przy tych 180 mam już 5 000 obrotów i boję się że coś się stanie czy to bezpieczne i ewentualnie ile czasu można tak jechać w okolicach 5 000 obr

souler jakie koszty tych modyfikacji ?

pin mnie kosztował tylko 25 zł a chciałbym dalej podnosić moc



Awatar użytkownika
Bolekrsko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 674
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 11:18
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: Bolekrsko » wt paź 11, 2011 14:44

batmandio, samego pina zmieniles? jakie masz turbo? zmieniales dawke? robiles gov moda? bez gov moda powyzej 3 tys idzie Ci jak cinkłaczento. nie mozna tak dlugo palowac diesla, od 4,5 tys obr drastycznie spada moment jesli nie robiles timing moda, wiec nie ma sensu go krecic powyzej 4,5 :) pozdro


http://datingsidorsingel.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: JABcok20 » wt paź 11, 2011 16:30

To ten jego tdi to musi być niezła sieczkarnia. Poza tym te boost piny z allegro to badziewie jak diabli, wyciera pi a nawet potrafi się zablokować w lda. bierzesz każdego jednoego pina jakiego masz i ścinasz go szlifierką z tarczą "papierową" po czym szlifujesz papierkiem 200/400 i ew. drobniejszym i robisz sobie kształt jaki potrzebujesz do ciśnienia jakie zapodasz


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

batmandio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: wt cze 29, 2010 12:41
Lokalizacja: WRO

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: batmandio » śr paź 12, 2011 22:16

nic nie robiłem nie wiem jakie mam turbo idzie jak głupi do samego końca nie odczuwam spadku w żadnym zakresie obrotów muli się tylko poniżej 2 tys no ale to chyba jasne potem jest tylko lepiej mam pina od kolegi z forum i jest na maksymalnym wycieciu wielkiego dymu nie ma

co do 3 tys to wlasnie od 3 tys zaczyna sie jazda :bajer:
wiadomo jest to stare auto i mialo wielu wlascicieli i mam spalanie w miescie okolo 8 trasa 6 jest po regeneracji pompy poltora roku temu i szlif walu byl robiony ale nie wiem czy to ma zwiazek nie znam sie



Awatar użytkownika
Bolekrsko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 674
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 11:18
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: Bolekrsko » pt paź 14, 2011 17:19

wiem, jesli idzie od 3 tys to albo w pompie ktos grzebal albo zalozone jest t3 lub k24, albo pompa i turbo :)


http://datingsidorsingel.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: souler » pt paź 14, 2011 22:32

jakie koszty? kupilbym sobie 130 ze skrzynia i wiazka, kompem i moze jeszcze cos by zostalo.

tuning nie jest tani :rotfl:

glowica aaz ma za male zawory wydechowe. porownaj sobie z glowica z tdika. 2 milimetry roznicy to przepasc. wiekszy zawor -> mniejsze egt -> mniejsze obciazenia cieplne glowicy -> wiekszy boost z dolu, zeby napedzac lochy


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: piotrekgal » sob paź 15, 2011 09:00

souler pisze: glowica aaz ma za male zawory wydechowe. porownaj sobie z glowica z tdika. 2 milimetry roznicy to przepasc. wiekszy zawor -> mniejsze egt -> mniejsze obciazenia cieplne glowicy -> wiekszy boost z dolu, zeby napedzac lochy
no tak, no tak, trzeba zapamiętac na przyszlosc :satan:



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: t0mal » sob paź 15, 2011 09:03

Mniejszy zawór -> mniejsza średnica kanałów wylotowych -> większa prędkość i ciśnienie gazów = zakładasz turbo jak wiadro i cieszysz się z 3 barów doładowania.*
Tdi ma mały lag bo ma malutkie sprężarki.
Wiesz co się liczy? Dolot w głowicy.





*wynika to także z wysokiego stopnia sprężania



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: piotrekgal » sob paź 15, 2011 09:10

To w rezultacie, wg Was lepiej zalozyc wieksze czy mniejsze zawory? pytam czysto teoretycznie. A co z tym dolotem? Rezać.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: t0mal » sob paź 15, 2011 09:18

Trzeba wygładzić ostre krawędzie pomiędzy zaworami i wygładzić kanały, zrobić polerkę i zaokrąglić krawędzie komór wirowych. Ja bym nic się więcej nie czepiał ze względu na ryzyko pęknięcia głowicy.



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: piotrekgal » sob paź 15, 2011 10:06

Też ciekawie, tylko mnie to ciekawi jeszcze opcja z zaworami, czy sluszniej byloby seryjne zostawiac czy wieksze, oba argumenty co do malych i duzych sa ciekawe hm



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: souler » pn paź 17, 2011 20:54

kazda glowica aaz jest peknieta. zawsze miedzy zaworami, czasem do kanalu wodnego. wieksze zawory na wydechu i mozna latac. tdi wstaje szybko, bo jest czym dmuchnac. gtb jest porownywalnej wielkosci co k24, ale wstaje przed 2k rpm. kanaly tez graja role, ale...


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: Orzeł_01 » pn paź 17, 2011 22:26

*[/quote]
souler pisze:wieksze zawory na wydechu i mozna latac.
Tylko żeby dać większe zawory, to też trzeba dać większe gniazda, a z tym jest problem, bo jest za mało mięsa pomiędzy gniazdem dolotowym, a wydechowym. To miejsce w oryginale jest słabe, bo zawsze pęka, a co dopiero jak je osłabimy, to dopiero będzie :ass:
Niedawno robiłem porting głowicy AAZ - kanały były tak niedokładne, że po zebraniu wszystkich naddatków, miałem opiłków pół kartonu o pizzy.

Fotki głowicy:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
t0mal pisze:Mniejszy zawór -> mniejsza średnica kanałów wylotowych -> większa prędkość i ciśnienie gazów = zakładasz turbo jak wiadro i cieszysz się z 3 barów doładowania.*
Najważniejsze jest, to żeby kanały były na całej długości podobnej średnicy - nie morze być po drodze zgrubień, tak zwanej "beczki" bo wtedy spaliny się rozprężają i wytracają prędkość. Szerokość kanałów, powinna odpowiadać wielkości otworów w uszczelce pod kolektor.
t0mal pisze:zaokrąglić krawędzie komór wirowych.
To też zrobiłem w swojej głowicy. Dzięki temu komory nie będą tak łatwo pękać :bigok:


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: t0mal » pn paź 17, 2011 23:04

Obrazek



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość