Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: wesol » czw paź 13, 2011 15:20

Szybciej rozwali skrzynie dwumas rozklekotany jak zestaw jednoimasowy. Zreszta w silnikach starszych jakos nikt nie mowil ze skrzynia sie sypnela z powodu drgań czy czegoś innego. Trzeba wiedziec ze dwumas nie został wprowadzony z powodu dbania o skryznie czy cos w tym stylu.

Nie ma absolutnie zadnego niebezpieczeństwa po przejściu na jednomas.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: evolution » czw paź 13, 2011 21:06

wesol pisze:Szybciej rozwali skrzynie dwumas rozklekotany jak zestaw jednoimasowy
dziwne masz porownania, ja nie mam w zwyczaju porownywac smiecia z czyms nowym a porownujac !M z 2M stwierdzam ze szybciej jednomas zaszkodzi skrzyni niz dwumas powoli sie rozpadajacy z biegiem czasu... co i tak potrwa 100..150kkm.
zrozum tez jedno starsze silniki z powodu konstrukcji rodem z ery kamienia gryzionego nie wymagaly elementu tlumiacego drgania w sposob "wyrafinowany" i na duzym katowym poslizgu... Jednomas w seryjnym silniku tylko szkodzi, nie pomaga i nie jest to w zaden sposob bezpieczniejsze porownujac ze sprawnym dwumasem.


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: Fahoo » czw paź 13, 2011 21:54

evolution, jasne weź przestan kitować znalazłeś źródło tanich 2 masów czy jak?
sprzegło na 1 masie tez dobrze tłumi cykl pracy silnika dieslowskiego na wtryskach 220 barowych


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: italiano_83 » czw paź 13, 2011 22:14

Fahoo pisze:sprzegło na 1 masie tez dobrze tłumi cykl pracy silnika dieslowskiego na wtryskach 220 barowych
Pytanie zasadniczy czy w "każdym przypadku" tzn czy podczas toczenia się auta na 1-2 biegu bez gazu i podczas gwałtownego przyspieszania, a szczególnie z "niskich" obrotów, że o pracy na biegu jałowym nie wspomnę. Nie chce mi się wierzyć, że cztery małe sprężynki są wstanie tłumić tak samo skutecznie drgania co zestaw sprężyn z DW- jakaś różnica musi być w pracy tych dwóch różnych zestawów, pytani tylko jak duża.....
Już chyba z ponad 1.5 roku próbuję namówić ludzi co założyli 1M co by zrobili filmik z pracy takiego zestawu, nie muszę chyba mówić, że bark "odważnych" tylko śmierć JFK i Hitlera jest objęta większą tajemnicą niż działanie 1M w TDI :hmm:
A jak na razie to jedyne plusy po zmianie na taki zestaw to ( w założeniu, że przyjedzie sprzęgło mocne)
- możliwość przeniesienia większego momentu obrotowego
- niskie koszty zakupu- tanio.
- brak innych

Bo jak mi ktoś chce powiedzieć, że plusem jest to,że sprzęgło lżej pracuje to sorry ( ale bez takich bo mam zajady i nie mogę się śmiać) :grin:
A jak ma chodzić nowe sprzęgło ciężej :bigok: Ja zmieniłem na nowy kompletny zestaw sprzęgła z DW i tez odczułem rozniecę w pracy sprzęgła, ale co się dziwić jak docisk nowy i układ odpowietrzony :bajer:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: evolution » czw paź 13, 2011 22:45

Fahoo pisze:evolution, jasne weź przestan kitować znalazłeś źródło tanich 2 masów czy jak?
sprzegło na 1 masie tez dobrze tłumi cykl pracy silnika dieslowskiego na wtryskach 220 barowych
oczywiscie... biorac pod uwage kat tlumienia 120 stopni w dwumasie i 15 stopni w jednomasie rzeczywiscie mozna powiedziec ze dobrze tlumi cykl pracy silnika DIESEL.
:bajer:
Jednomas byl dobry tylko w przypadku gdy oslabiales silnik w dolnych partiach gdzie seryjny silnik pluje duzym momentem kierujac sie w kierunku wysokich obrotow z duza moca... roznica w masie o blisko polowe robi swoje. nie bez powodu od zawsze ludzie krecacy silniki wysoko odelzaja kola i tylko do tego mozna uzyc w aucie jednomasa.. przy seryjnym silniku wyposazonym w dwumas powinien on sie tam zawsze znajdowac sprawny...
Sam montuje ludziom 1M ale tylko w dobrze pomodzonych silnikach z dwoch powodow, latwosc rozpedzania silnika wzrasta, moment ktory przeniesie dobry jednomas jest zwykle o 30 procent wiekszy
jednakze zawsze wiaze sie montaz jednomasu z pewnym klopotem. glosniejsza praca skrzyni na biegu jalowym i przy niskich predkosciach, ale cos za cos...
italiano_83 pisze:Bo jak mi ktoś chce powiedzieć, że plusem jest to,że sprzęgło lżej pracuje to sorry
to dostaniesz nawet na dwumasie.. nowe sprzeglopracuje lekko


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
RA_FEEL_IT!
Administrator
Administrator
Posty: 2307
Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Passat B5 FL 1.8T
Silnik: AWT

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: RA_FEEL_IT! » czw paź 13, 2011 22:51

Jutro nagram film przed i po, po południu wstawię.



luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: luzur » czw paź 13, 2011 22:54

evolution pisze: zrozum tez jedno starsze silniki z powodu konstrukcji rodem z ery kamienia gryzionego nie wymagaly elementu tlumiacego drgania w sposob "wyrafinowany" i na duzym katowym poslizgu... Jednomas w seryjnym silniku tylko szkodzi, nie pomaga i nie jest to w zaden sposob bezpieczniejsze porownujac ze sprawnym dwumasem.
Wychodzi na to że 1Z to konstrukcja przedpotopowa a AFF/AHU/AFN itp to nowoczesna konstrukcja :grin:

Już nie wspominam że ALH/AHU w Caddy nawet po 2000 roku ma 1M a ten sam silnik w MK4 DM.
I nie słyszałem żeby w Audi 80 TDI/A4 1Z czy Golfach 3 z 1Z skrzynie padały jak muchy, a wozy dawno po 500k przebiegu.

Kolega w A4 AFN po zamontowaniu kompletu z 1M po przejażdżce powiedział: "Nareszcie normalne sprzęgło"



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: evolution » czw paź 13, 2011 23:02

luzur pisze:Już nie wspominam że ALH/AHU w Caddy nawet po 2000
porownaj moment w caddy i w mk4:)
ponadto wloz do 1z wtryski z afn i od razu uslyszysz skrzynie i wibracje na budzie.
pisalem wczesniej po co jest dwumasa i z czym sie wiaze


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: luzur » czw paź 13, 2011 23:20

evolution pisze:
luzur pisze:Już nie wspominam że ALH/AHU w Caddy nawet po 2000
porownaj moment w caddy i w mk4:)
ponadto wloz do 1z wtryski z afn i od razu uslyszysz skrzynie i wibracje na budzie.
pisalem wczesniej po co jest dwumasa i z czym sie wiaze

Ten Caddy którego mam na myśli miał prawie 400Nm :grin:
U siebie w MK3 1Z mam wtryski z AFN-a i skrzyni nie słyszę, zresztą mają takie same ciśnienie wtrysku jak 1Z.

W przypadku A4 znacznie lepiej mi się jeździ z 1M, ciężko mi powiedzieć czy skrzynia pracuje głośniej.
Osobiście wolę 1M przynajmniej z silnikami VP.

A ten kąt tłumienia w DM ? to na pewno 120 stopni ?!?! Prawie pół obrotu ?! Hmm



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: evolution » czw paź 13, 2011 23:45

Tak dwumas tyle tlumi i po to zostal stworzony. jezdzi sie lepiej bo jest lzejszy pisalem o tym , ale trzeba krecic silnik, zeby bylo zdrowo...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: wesol » pt paź 14, 2011 07:39

dwumas lżejszy jak jednomas??? Cos nie pomyliłeś??


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Semian
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 887
Rejestracja: pn gru 06, 2004 18:58
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontakt:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: Semian » pt paź 14, 2011 12:08

u mnie po przejechaniu 5 tys na 1m ,objawy sa nastepujace :
-glosna praca skrzyni , dopiero po paru minutach robi sie zdecydowanie ciszej
-wieksze drgania sa przenoszone na bude , to akurat czuje najbardziej pod nogami na pedalach , chyba ze ktoras juz poduszka odmowila wspolpracy i takie sa objawy?

jedynym plusem tego wszystkiego byla cena , jakby nie ona wiadomo 2m by zalozyl


projekt jetta coupe 2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3286710#3286710

luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: luzur » pt paź 14, 2011 13:40

Cóż, tysiące posiadaczy MK3 z 1Z, Audi 80 i Audi A4 TDI i innych jeździ z telepiącymi budami i głośnymi skrzyniami :)
przyzwyczaili się i jakoś jeżdżą.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: Fahoo » pt paź 14, 2011 16:40

Włożyłem i odpaliłem na dniach swoj wehikuł mk4...był tam atd 101ps na 2m
Wsadziłem ASZ i 1mas.
-nic sie nie tłucze i nie telepie
Pany poprostu oczekujecie cudów ale nikt nie wspomnie ze stary 2 mas napier...jak oszalały a wy oczekujecie absolutnej ciszy...tak nie ma zawsze bedzie słychać ukł.napędowy
Na pedale sprzegła czuć leciusienkie pulsowanie takie jak mam w 2gim aucie ibiza 99r na 1m tylko ze tam sprzego jest juz wyśmigane i jest ori nie wymieniane z lekko wypracowanymi sprężynami-pulsowanie w geja


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Zablokowany

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości