Oryginalny centralny zamek, brak reakcji drzwi pasażera

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

matpil94
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 241
Rejestracja: pn sie 09, 2010 12:58
Lokalizacja: Suchowola

Oryginalny centralny zamek, brak reakcji drzwi pasażera

Post autor: matpil94 » śr paź 12, 2011 22:44

Witam!
Posiadam Golfa III 1.8 KAT 3-drzwiowy, mam go od dość niedawna, odkrywam jeszcze niektóre elementy także przejdę do sedna. Przy kupnie samochodu poprzedni właściciel powiedział mi, że auto nie posiada centralki. Zgadzało się to ponieważ drzwi kierowcy oraz klapę musiałem zamykać kluczykiem osobno, drzwi pasażera nie reagowały na kluczyk jedynie zamknąć/otworzyć mogłem je od środka. Grzebiąc się przypadkiem w bagażniku odkryłem nie podłączona kostkę z przewodami którą wystarczyło wpiąć do wejścia obok do jakiejś puszki pod izolacją na takim pasku śmiesznym, od szwagra dowiedziałem się, że jest to instalacja zamka centralnego. Zdecydowałem się wpiąć wtyczkę okazało się, że po przekręceniu kluczyka w drzwiach kierowcy zamykają mi się drzwi kierowcy, klapa bagażnika oraz wlew paliwa i słychać jak pompka pompuję coś tam w bagażniku. Jako, że posiadam komplet nieoryginalnej instalacji zamka centralnego (dwa siłowniki elektryczne, moduł oraz pilot, całość carprotect) postanowiłem dołożyć to dzisiaj samemu. Po rozbiórce drzwi kierowcy okazało się, że posiadam w drzwiach oryginalną instalację tzn ten siłownik pneumatyczny (drzwi pasażera nie sprawdzałem). Interesuję mnie kilka spraw, mianowicie czy do obu drzwi jest tylko jeden siłownik w drzwiach kierowcy? dlaczego drzwi pasażer mogą nie reagować na przekręcanie kluczykiem jedynie na sygnały z wewnątrz tzn ten pypcik do zamykania drzwi od środka? czy opłaca się grzebać w oryginalnej instalacji czy po demontażu lepiej dołożyć tego carprotecta? i chyba ostatnie pytanie na dziś czy do oryginalnej instalacji da się podłączyć ten moduł oraz pilot od carprotecta (szukałem wtyczek i nic nie znalazłem)? Mogłem coś pominąć, coś pomieszać, o czymś zapomnieć, jeżeli są jakieś niejasności piszcie postaram się odpowiedzieć. Czekam na jakakolwiek konstruktywną pomoc... :)



Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Oryginalny centralny zamek, brak reakcji drzwi pasażera

Post autor: Mavrick » czw paź 13, 2011 09:57

matpil94 pisze:dlaczego drzwi pasażer mogą nie reagować na przekręcanie kluczykiem
Jak masz rozebrane drzwi pasazera to odepnij wezyk od zamka zatkaj go palcem i niech ktos zamknie zamek od strony kierowcy. Powinno zassac Ci palucha. Jezeli tak sie nie stanie to masz gdzies przerwe instalacji...byc moze wezyk wypial sie na kostce laczacej bude z drzwiami.
matpil94 pisze:czy opłaca się grzebać w oryginalnej instalacji
Oplaca sie
matpil94 pisze:czy do oryginalnej instalacji da się podłączyć ten moduł oraz pilot od carprotecta
Tak da sie



matpil94
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 241
Rejestracja: pn sie 09, 2010 12:58
Lokalizacja: Suchowola

Oryginalny centralny zamek, brak reakcji drzwi pasażera

Post autor: matpil94 » czw paź 13, 2011 16:05

Tak więc rozebrałem drzwi pasażera i było tak jak mówisz, zamek nie dostawał powietrza dlatego nie reagował. Winą był za krótki wężyk który wyskakiwał ze swojego miejsca pomiędzy drzwiami a reszta samochodu. Po poluzowaniu wszystko śmiga elegancko za to wielkie dzięki. :)

Teraz druga część tzn podłączenie tego modułu z pilotem do oryginalnej instalacji. Mógłby ktoś opisać mi to łopatologicznie? :o Instalacja to Carprotect BX10. Znalazłem taki http://forum.vw-passat.pl/showthread.ph ... otect-BX10" onclick="window.open(this.href);return false; opis czy będzie śmigało to w golfie?

Edit:
Przestudiowałem ten schemat, zauważyłem ze mam trochę inna wtyczkę do pompki jednak podłączyłem kolorami tak jak na tym schemacie i gdy nacisnę przycisk otwórz zapalają mi się kontrolki na desce tzn ładowanie, olej oraz ręczny (tak jak po przekręceniu kluczyka) oraz sterownik od gazu, na chwilę się zapalają i gasną. Drzwi niestety nie reagują... :/



Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Oryginalny centralny zamek, brak reakcji drzwi pasażera

Post autor: Mavrick » czw paź 13, 2011 23:35

Podlacz wszystko tak jak bylo orginalnie a nastepnie w slupku (od strony kierowcy) znajdzi waska wtyczke (masz tam 4 albo 5 przewodow min. szary i zielony.) Do szarego podlacz zamykanie a do zielonego otwieranie. I to tyle jezeli chodzi o to...najszybciej i najprosciej...no chyba ze chcesz miec jeszcze kierunki to musisz w wiazce idacej od kierownicy zlokalizowac kabel odpowiedzialny za awaryjne.

A i jeszcze jedno. Musisz zobaczyc czy ta centralka od pilota steruje zamykaniem i otwieraniem przy pomocy "+" czy "-" bo jezeli "-" to musisz zastosowac przekazniki. W innym przypadku nie bedzie dzialac.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Oryginalny centralny zamek, brak reakcji drzwi pasażera

Post autor: Paweł Marek » pt paź 14, 2011 09:41

matpil94, wklej schemat załączony do sterownika. Podłączenie rozrysowane w zacytowanym linku się nie nadaje.
Ogolnie musisz uzyskać w sterowniku taką sytuację żeby wychodził z niego impuls plusowy i na zamykanie i na otwieranie i podłączyc do kabla zielonego (może być przy pompce albo w drzwiach) kabel z impulsem otwierającym a do szarego z zamykającym.
Co do kierunków nie jak kolega wyżej napisał, niema jednego kabla do awaryjnych, sa kable do prawego i lewgo kierunku i tutaj podłączasz jak na tym rysunku z forum passata, czyli poprzez diody.
Obecnie podłaczyłeś kabel sterujący do kabla w którym jest plus po zapłonie, stąd ten objaw z kontrolkami. Czyli źle


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Oryginalny centralny zamek, brak reakcji drzwi pasażera

Post autor: Mavrick » pt paź 14, 2011 10:08

Paweł Marek pisze:Co do kierunków nie jak kolega wyżej napisał, niema jednego kabla do awaryjnych, sa kable do prawego i lewgo kierunku i tutaj podłączasz jak na tym rysunku z forum passata, czyli poprzez diody.
Tego nigdy nie podlaczalem wiec nie wiedzialem. Dzieki za sprostowanie:).



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości