Jak odkręcić skorodowaną (przekręconą) śrubę na klucz imb.?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Malenka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt cze 13, 2006 17:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Jak odkręcić skorodowaną (przekręconą) śrubę na klucz imb.?

Post autor: Malenka » sob cze 24, 2006 21:54

Znowu mam problem. Przy wymianie klocków hamulcowych wszystko poszło ok z jednej strony, ale z drugiej niestety jedna z dwóch śrub (które są niestety na klucz imbusowy) była skorodowana i klucz teraz kręci się w koło a śruba ani drgie. Macie jakąś radę jak moża jeszcze ją odkęcić? Wiecie czy ta śruba jest na klucz sześciokątny czy gwiazdkę (wszystkie pozostałe 3 odkręcone były sześciokątnym imbusem)? Poza tym zdziwiły mnie te gumowe osłonki na śrubach.. Ktoś mi powiedział, że teraz zostaje tylko dospawanie drugiej śruby i odkręcenie ich razem - czyli wizyta u mechanika.. poiedzcie, że to wolne żarty.... :)



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » sob cze 24, 2006 21:57

Nie wiem jak z mozliwoscia dostepu, ale ja zardzewiale imbusy nacinam na srodku brzeszczotem a potem grubym plaskim srubokretem wykrecam.. inna opcja to rozwiercic ja.. a potem nagwintowac ponownie otwor i wkrecasz nowa srube.

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
Simon_VR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: śr maja 31, 2006 01:23
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: Simon_VR » sob cze 24, 2006 22:00

pozostaje tylko nabicie klucza troche wiekszego w srodek sruby. zalej srube wd lub odrdzewiaczem. uderza mlotem lub podgrzej wtedy gwint puszcza. jak nabicie klucza nie pomoze to pozostaje wspawanie imbusa. oczywiscie sruba bedzie do wywalenia ale odkrecisz.


[size=100][b][url]http://www.sr.olkusz.pl/[/url]
[/b][/size]

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » sob cze 24, 2006 22:04

Tak sie kończą eksperymety....



Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » sob cze 24, 2006 22:09

moze spróbuj przeszlifować przeciwległe boki na śrubie gumówką (szlifierką kątową) i odkręcić płaskim kluczem.



ku_bi
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2202
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:51
Lokalizacja: ex4
Kontakt:

Post autor: ku_bi » sob cze 24, 2006 22:22

wbij wiekszy klucz typu torx, w ten sposob napewno odkręcisz, nie ma innej opcji :D



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » sob cze 24, 2006 22:23

ordy pisze:moze spróbuj przeszlifować przeciwległe boki na śrubie gumówką (szlifierką kątową) i odkręcić płaskim kluczem.
W zacisku?



ayo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pt cze 23, 2006 11:23
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: ayo » sob cze 24, 2006 22:27

Miałem taki sam przypadek,oto rada:
Bierzesz wiertło 8mm i rozwiercasz powoli głowke



ku_bi
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2202
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:51
Lokalizacja: ex4
Kontakt:

Post autor: ku_bi » sob cze 24, 2006 22:29

ayo pisze:Miałem taki sam przypadek,oto rada:
Bierzesz wiertło 8mm i rozwiercasz powoli głowke
rozwiercasz i co potem :?: :?:



ayo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pt cze 23, 2006 11:23
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: ayo » sob cze 24, 2006 22:29

sorry,cos sie pokopało..
a wiec rozwiercasz głowke az Ci odpadnie,nastepnie przesuwasz tuleje dystansowa
zacisku do przodu,bierzesz kleszcze i odkrecasz reszte sruby co została..
Pozdrawiam!



ku_bi
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2202
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:51
Lokalizacja: ex4
Kontakt:

Post autor: ku_bi » sob cze 24, 2006 22:33

Malenka, wyprobuj pierw moj sposob, mniej zabawy z tym bedzie



ayo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pt cze 23, 2006 11:23
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: ayo » sob cze 24, 2006 22:35

aha,przede wszystkim musisz miec ostre wiertło,i powoli rozwiercac,az głowka odpadnie i
zostanie sama sruba,mozesz gwint potraktowac wd40 lepiej sie odkreci,i przesunac ta tuleje dystansowa ktora jest w gumie,kleszcze i reszte sruby odkrecic..



Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » sob cze 24, 2006 22:38

ku_bi pisze:Malenka, wyprobuj pierw moj sposob, mniej zabawy z tym bedzie
popieram ten sposób- słuszny przy zacisku- torx i kilka naprawdę mocnych strzałów młotkiem


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
sq8bwh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 09:33
Lokalizacja: ............................................

Post autor: sq8bwh » sob cze 24, 2006 22:44

Sposób Ku_bi'ego jest pewny i sprawdzony... zawsze tak robie jak nie chce puścić.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 291 gości