Regeneracja Wybieraka skrzyni biegów
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Misza1122
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:49
- Lokalizacja: Terespol
- Kontakt:
Regeneracja Wybieraka skrzyni biegów
Jako, że poprzedni podobny temat został zamknięty, a nie ma w nim odpowiedzi na moje pytanie zakładam nowy. Podejrzewam też, że wielu osobom poza mną również może być on przydatny.
A więc do sedna.
Szarpnąłem się na takie oto detale
I tu pytanka, czy wymiana jest kłopotliwa, trzeba o czymś istotnym wiedzieć?
Czy elementy smarować gdzie się da, czy może raczej unikać smaru w miejscach oczywistych, więc przykładowo na tym półksiężycu i przy tym plastiku?
Pozdrawiam
A więc do sedna.
Szarpnąłem się na takie oto detale
I tu pytanka, czy wymiana jest kłopotliwa, trzeba o czymś istotnym wiedzieć?
Czy elementy smarować gdzie się da, czy może raczej unikać smaru w miejscach oczywistych, więc przykładowo na tym półksiężycu i przy tym plastiku?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr paź 26, 2011 23:03 przez Misza1122, łącznie zmieniany 1 raz.
- Misza1122
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:49
- Lokalizacja: Terespol
- Kontakt:
Regeneracja Wybieraka skrzyni biegów
Kupiłem w Aso Auto Viva w Warszawie. Niby Audi, ale kawałek dalej jest też VW. Dalej jednak nie wiem jak z tym smarowaniem;/
Czekam na opinię, bo mi również wsteczny zgrzyta przy szybszym wrzuceniu, a po przytrzymaniu sprzęgłą cisza no i oczywiście wszystkie biegi wchodzą, że masakra;/ Luz na lewarku w stronę piątego biegu to ok 1-3cm. (dokladniej nie podam, bo golf daleko)
Czekam na opinię, bo mi również wsteczny zgrzyta przy szybszym wrzuceniu, a po przytrzymaniu sprzęgłą cisza no i oczywiście wszystkie biegi wchodzą, że masakra;/ Luz na lewarku w stronę piątego biegu to ok 1-3cm. (dokladniej nie podam, bo golf daleko)
- Misza1122
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:49
- Lokalizacja: Terespol
- Kontakt:
Regeneracja Wybieraka skrzyni biegów
Coś około 250zł
Lzej wszystko pracuje, ale luz na lewarku nadal pozostał. Wsteczny zgrzyta i oczywiście biegi wchodzą ciężko. Ciężko w sensie, że jest taki jeden punkt, w którym lekko zakleszcza, blokuje przy szybszej zmianie, ale potem dalej już wciąga jeśli to przejdzie. Tak jakby oczekiwanie na moment zgrania trybów;/ Synchronizator? Czy wybierak wewnątrz skrzyni? Można go spokojnie wymontować?
Lzej wszystko pracuje, ale luz na lewarku nadal pozostał. Wsteczny zgrzyta i oczywiście biegi wchodzą ciężko. Ciężko w sensie, że jest taki jeden punkt, w którym lekko zakleszcza, blokuje przy szybszej zmianie, ale potem dalej już wciąga jeśli to przejdzie. Tak jakby oczekiwanie na moment zgrania trybów;/ Synchronizator? Czy wybierak wewnątrz skrzyni? Można go spokojnie wymontować?
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: ndz lut 26, 2012 13:13
Regeneracja Wybieraka skrzyni biegów - potrzebna pilna pomoc
hej koledzy mam problem z wybierakiem bo jak jest taka metalowa dziwigienka i na koncu niej jest platik taki jaby na nit i on sie obrocil i pekl mi co z tym zrobic jak da sie kupic ten platik ??
Regeneracja Wybieraka skrzyni biegów
to ja się też podłączę, choć ilość cennych rad nie jest może zadowalająca. mam mechanizm na cięgnach i najbardziej zurzyte są elementy 21 i 26 wg zdjęcia. Nie liczę już cięgien bo koszt w porównaniu z tymi dwoma elementami jest nieznaczny. Za te dwa elementy w serwisie chcą ok 550, u polecanego na forum sprzedawcy da się zejśc może o 150 zł niżej. Nadal cena kosmos... a wyrobiona jest jedna plastikowa kulka i dwie tulejki z plastiku - tak w skrócie.
Szukam dobrej używki ale słabo to wygląda.
Szukam dobrej używki ale słabo to wygląda.
Regeneracja Wybieraka skrzyni biegów
Witam!
Mam problem z wrzucaniem biegów.
Raz biegi "wchodzą" tak jak powinny - lekko i gładko, a innym razem ciężko - nie ma reguły. Trzeba wtedy użyć siły, towarzyszy temu również zgrzytający wsteczny. Dodam, że dzieje się tak tylko na włączonym silniku, na zgaszonym jest wszystko w porządku. Oprócz tego biegi wchodzą tak jakby na dwa razy.
Sprzęgło się nie ślizga, olej oraz poduszka skrzyni niedawno wymieniane.
Poradzono mi, abym sprawdził plastikowy "półksiężyc" na skrzyni biegów, jednak nie potrafię go zlokalizować. Sprzęgło hydrauliczne, mechanizm zmiany biegów wygląda tak:
http://i.imgur.com/PgoVFFs.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Gdzie znajdę ten "półksiężyc" i jak nazywa się on profesjonalnie? A może jest jeszcze jakaś inna przyczyna tych "nastrojów" zmiany biegów?
Mam problem z wrzucaniem biegów.
Raz biegi "wchodzą" tak jak powinny - lekko i gładko, a innym razem ciężko - nie ma reguły. Trzeba wtedy użyć siły, towarzyszy temu również zgrzytający wsteczny. Dodam, że dzieje się tak tylko na włączonym silniku, na zgaszonym jest wszystko w porządku. Oprócz tego biegi wchodzą tak jakby na dwa razy.
Sprzęgło się nie ślizga, olej oraz poduszka skrzyni niedawno wymieniane.
Poradzono mi, abym sprawdził plastikowy "półksiężyc" na skrzyni biegów, jednak nie potrafię go zlokalizować. Sprzęgło hydrauliczne, mechanizm zmiany biegów wygląda tak:
http://i.imgur.com/PgoVFFs.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Gdzie znajdę ten "półksiężyc" i jak nazywa się on profesjonalnie? A może jest jeszcze jakaś inna przyczyna tych "nastrojów" zmiany biegów?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości