TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ronuch
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 577
Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
Lokalizacja: jastrzębie zdrój

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: ronuch » sob paź 08, 2011 09:38

w silniku pd glowica jest wazniejsza niz wtryski bo zapowietrza sie wlasnie w glowicy


kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6

Awatar użytkownika
speckom
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
Lokalizacja: Ferrara Włochy
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: speckom » sob paź 08, 2011 18:09

a no chyba ze tak. A u mnie znowu ciezko pali na zimnym.podejzewam ze kat wtrysku sie przestawil.w pon sie za to wezme bo bede mial juz klucze.ale dziwne ze na cieplym odpala od strzala.myslalem ze to pompa.bo podobno jak na cieplym niechce odpalic to pompa mowi papa . A tak elegancko odpala z pol obrotu.na zimnym po okolo 15s


nie ma mnie

daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: daniel23584 » pn paź 10, 2011 11:38

Silnik chyba nie jest w najgorszym stanie, bo moc ma, oleju na 10000 bierze jakieś 0,3l a nogę mam ciężką, nie dymi, tylko przy porannym rozruchu jak dłużej pokręci to puszcza szarego dymka (nie czarny ani nie niebieski). A w gr 013 widać coś niepokojącego?


ALH -> 205 -> soft

Awatar użytkownika
speckom
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
Lokalizacja: Ferrara Włochy
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: speckom » wt paź 11, 2011 20:48

ci ktorzy maja problem z odpaleniem cieplego silnika podaje sposob. Pkt 1 nalezy wsiasc za kolko :). Pkt 2. Wsadzic kluczyk i nie czekamy az wszystkie lampki zgasna. Tylko od razu jak wsadzamy kluczyk przekrecamy az zaskoczy. U mnie jak czekam jak zgasna to odpala po 5, 6 sekundach a jak przekrecam od razu to odpala z pol obrotu.


nie ma mnie

michalb24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr paź 12, 2011 03:23

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: michalb24 » śr paź 12, 2011 04:00

Witam wszystkich!
Forumowicze zwracam sie do was z prośbą o pomoc gdyż jakiś tydzień temu zakupiłem golfa 3 generacji z silnikiem 1.9 TD 55Kw. Wszystko było ładnie pieknie bo w zeszłym tygodniu jeszcze ciepło było teraz przyszły ochłodzenia i samochód jakby trochę zaczął kasłaś.

Otóż jak odpalam go rano wyciągam ssanie czekam jakieś 10 do 15s i zaczynam kręcić raz może 2 i odpala a z ruzy wybucha ogromna chmura szarego dymu ale po chwili się rozmywa i już nie kopci, za to silnik pracuje jakby na podtrzymaniu skacze na obrotach jakby miał zgasnąć. jak sie nagrzeje silnik to jest ok obroty trzyma w miejscu tylko znowu jakby troche podwyższone( niestety nie mam obrotomierza).
Jak go zgasze jeszcze na zimnym i odpale to śmiga elegancko tylko caly czas jakby miał jakieś 1000 - 1100 obroty zamiast tych 900.

Czy może mi ktoś powiedzieć jaka może być tego przyczyna? Nie chciałbym się niemile zaskoczyć jak złapie mróz a moja Golfina nie odpali.

Prosze o wyrozumiałość to jest mója pierwsza wypowiedz. Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
speckom
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
Lokalizacja: Ferrara Włochy
Kontakt:

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: speckom » śr paź 12, 2011 06:45

michalb24 pisze:Witam wszystkich!
Forumowicze zwracam sie do was z prośbą o pomoc gdyż jakiś tydzień temu zakupiłem golfa 3 generacji z silnikiem 1.9 TD 55Kw. Wszystko było ładnie pieknie bo w zeszłym tygodniu jeszcze ciepło było teraz przyszły ochłodzenia i samochód jakby trochę zaczął kasłaś.

Otóż jak odpalam go rano wyciągam ssanie czekam jakieś 10 do 15s i zaczynam kręcić raz może 2 i odpala a z ruzy wybucha ogromna chmura szarego dymu ale po chwili się rozmywa i już nie kopci, za to silnik pracuje jakby na podtrzymaniu skacze na obrotach jakby miał zgasnąć. jak sie nagrzeje silnik to jest ok obroty trzyma w miejscu tylko znowu jakby troche podwyższone( niestety nie mam obrotomierza).
Jak go zgasze jeszcze na zimnym i odpale to śmiga elegancko tylko caly czas jakby miał jakieś 1000 - 1100 obroty zamiast tych 900.

Czy może mi ktoś powiedzieć jaka może być tego przyczyna? Nie chciałbym się niemile zaskoczyć jak złapie mróz a moja Golfina nie odpali.

Prosze o wyrozumiałość to jest mója pierwsza wypowiedz. Pozdrawiam!
mialem aaz -eta to on tak ma jak sie swiece przepala( w tym modelu praktycznie caly czas swiece dzialaja podczas rozruchu) sprawdz wszystkie swiece po kolei kabelkiem po odlaczeniu tej miedzianej blaszki ,
ps ,jak bedziesz wymienial to wsadz wszystkie nowe i tej samej firmy.

latwo nie jest je wyjac ale dasz rade.


nie ma mnie

michalb24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr paź 12, 2011 03:23

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: michalb24 » śr paź 12, 2011 12:46

W takim razie jak będę miał tylko chwilkę to je sprawdzę. Speckom a wiesz może czy te obroty też normalne w tych modelach czy też coś z tym robić bo wydaje mi się że są za wysokie i oprócz tego że jest głośniej w samochodzie to jeszcze na pewno troszke więcej pali?

Rozumiem że chodzi ci o pompę paliwową jeszcze jabyś mi powiedział gdzie jest zlokalizowana ta pompa bo wydawało mi sie że jest z tyłu koło koła zapasowego? o tym cięgnie ssania tez pomyślałem i chyba spróbuje je przestawić. A co do spalania to myślałem że palą one troszke mniej ale zamykam sie w 8l w miescie wiec nie jest najgorzej.



Awatar użytkownika
trepek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 21:58
Lokalizacja: Osiek k/Olkusz
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: trepek » śr paź 12, 2011 21:08

michalb24 pisze:pompę paliwową
AAZ takowej nie posiada. Pobieraniem paliwa zajmuje się sekcja pobierająca pompy wtryskowej.



michalb24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr paź 12, 2011 03:23

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: michalb24 » pt paź 14, 2011 16:35

Dzięki wszystkim za dobre chęci i pomoc ale niestety problem odpalania mam już z głowy ponieważ wczoraj jakieś 200 km od miejsca zamieszkania umarł mi silnik i chyba nie spodobal mu sie nowy właściciel czyli JA :)
A tak na serio to mechanik mi powiedział że najprawdopodobniej urwał sie wałek rozrządu i pewnie do kupienia caly blok silnika.
No i tu moje kolejne pytanie czy w ogóle opłaca się to robić i czy może ma ktoś takowy do sprzedania w rozsądnej cenie?



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6866
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Piasek » sob paź 15, 2011 08:38

Katastrofa...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
LordSpooky
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn paź 19, 2009 11:47
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: LordSpooky » pn paź 17, 2011 08:36

Witam,
Na zimny czasami odpala z pół obrotu, czasami męczy rozrusznik tak jakby aku byl juz wykonczony (aku ok!). Na cieplym kreci czasami z 4 sekundy, czasami potrafi z półobrotu...
Postawiono mi diagnoze: wgrać nową mapę dla pompy wtryskowej za 350 zeta we Wroclawiu, gdzie z dojazdem wyniesie mnie to ponad 400 złotych...Jest jakaś alternatywa?



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6866
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Piasek » pn paź 17, 2011 09:44

ALH ?
A sprawdzony dobrze VAG`iem że to nie co innego ?
Korekcje wtrysków ? Poprawność odczytów z czujników na zimnym silniku ? Prawidłowy kąt wtrysku to już przysłowiowa wisienka na torcie. Jeżeli sprężanie mieści się w dopuszczalnych normach a wtryski nie leją - nie ma siły - musi zapalić. Funkcjonujący i sprawny układ żarowy to oczywistość.
Ja mam 2 szt (jeden 226tkm drugi 410tkm) i w żadnym nigdy nie wystąpiło opisane przez Ciebie zjawisko.
Wiadomo że zimą, po mroźnej nocy 2-3x (ten co ma 410tkm) obróci nim odpali ale to nie jest jakieś mordercze chechłanie4-5x po 5 sek nim zaskoczy jak niektórzy odpalają twierdząc ze to normalne u diesla.
Mój prywatny który ma 226tkm pali cały czas tak samo bez względu na porę roku - jedyna różnica to czas grzania świec zimą, ale odpalenie następuje zawsze od pierwszego obrotu.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

wojtek2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn paź 17, 2011 22:22

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: wojtek2 » pn paź 17, 2011 22:46

Silnik 1.9d, przebieg bliżej nie znany. Świeżo po wymianie rozrządu, regeneracji rozrusznika. Na zimnym silniku pali bez większych kłopotów. Kłopoty zaczynają się po rozgrzaniu motoru. Na ciepłym trzeba to długo kręcić. Po odłączeniu czujnika temperatury na ciepłym, po zagrzaniu świec odpala za pierwszym kręceniem. Mechanik mówi że to wina pompy wtryskowej ponieważ na biegu jałowym silnik ma 1 000 obr a powinien mieć ok 900obr. Czekam na jakieś porady. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6866
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Piasek » wt paź 18, 2011 00:17

No czyli wychodzi że odczyty z czujnika temp. coś nie halo...
Co do tej pompy - nie polemizuję ale wydaje mi się iż mechanik nie bardzo ma rację. Przy walniętej - prędzej by na zimnym nie odpalał niż na gorącym.
Poza tym 2-krotnie miałem do czynienia z dieslami z zarżniętą pompą i wierz mi - objawia to całą sobą. Silnik jest słaby, mułowaty, faluje, kopci niemiłosiernie i sporo pali a uruchomienie zimnego (np w -8st poranek jest praktycznie niemożliwe). Jeżeli silnik odpala prawidłowo zimny - to na bank nie wina pompy (ale może jeszcze w życiu mało widziałem)
D czy SDI w tych silnikach przyczyną 90% niesprawności jest najczęściej nieumiejętna obsługa.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości