9A na Digi 1 - kilka pytań

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

yogi_zg
...
...
Posty: 245
Rejestracja: czw sie 13, 2009 19:01
Lokalizacja: Zielona Góra

9A na Digi 1 - kilka pytań

Post autor: yogi_zg » ndz sty 30, 2011 17:05

Witam, chciałbym sie spytać co sie stanie jak nie zmienię softa w ecu od pg? Silnik będzie stabilnie na tych mapach pracował ?


p.s
czy jest sens wymiany mechanicznego wtrysku (o dziwo sprawnego ) na digi ?



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

9A na Digi 1 - kilka pytań

Post autor: toffic » ndz sty 30, 2011 17:38

Jak masz zmieniać na Digi I z softem z PG to zostań przy mechanicznym



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

9A na Digi 1 - kilka pytań

Post autor: Marszall » pn sty 31, 2011 22:42

jeździł bedzie ale np w moim przypadku dostawał dużo stukowego spalania wiec ciskanie takiego zestawu jest raczej niebezpieczne. Dopiero po sofcie pod 16v auto ożyło.

U mnie tez mechaniczny wtrysk pracował bez zarzutu ale chciałem poprzez digi troche jeszcze wykrzesać i udało się


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
qbejs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 31, 2006 11:47
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Kontakt:

9A na Digi 1 - kilka pytań

Post autor: qbejs » czw lut 03, 2011 20:31

U mnie było z kolei ok na sofcie od PG, tzn nie było stuków. Natomiast AFR jest dupiate, korekcja softu w Digi to teraz nie jakaś kosmiczna kasa np. Toffic się tego może podjąć ;) I popieram go po całości jak masz sprawnego mechanika i nie planujesz softu to daj sobie spokój.


VW Corrado 2.0 16V@GT2871r || www.shineclinic.pl -> Detaling, Valeting, Smart Repair, Zmiana koloru PlastDip !
Obrazek

yogi_zg
...
...
Posty: 245
Rejestracja: czw sie 13, 2009 19:01
Lokalizacja: Zielona Góra

9A na Digi 1 - kilka pytań

Post autor: yogi_zg » czw paź 06, 2011 20:35

Witam ponownie. Założyłem dzisiaj zestawik kupiony od chłopaka z vwzone (remap ecu wykonał kolega GTO) . Wszystko ładnie pięknie pracuje na lpg. Na pb zauważyłem mały problem : przy dodawaniu gwałtownym gazu coś jak by na początku stukało ( jedno stuknięcie metaliczne góra dwa) i ustaje. Co to może być ? Z tego co wyczytałem to spalanie stukowe. Jak temu można zaradzić ?



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

9A na Digi 1 - kilka pytań

Post autor: Marszall » czw paź 06, 2011 22:55

Może zapłon źle ustawiony?

defacto u mnie też takie cos występuje ale tylko przy gwałtownym wcisnieciu z wolnych obrotów

zastanawiam się czy to nie ma związku z dużym stopniem spręzania jednostki 9A

PS. benzyna tylko 98 oczywiście :bajer:


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

yogi_zg
...
...
Posty: 245
Rejestracja: czw sie 13, 2009 19:01
Lokalizacja: Zielona Góra

9A na Digi 1 - kilka pytań

Post autor: yogi_zg » pt paź 07, 2011 00:39

Zapon 6 st.

Dokładnie tak, występuje to tylko na przegazowce z wolnych obr

Zalałem 7L 95 a pozniej dolałem 10 V-power racing shella



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

9A na Digi 1 - kilka pytań

Post autor: Marszall » pt paź 07, 2011 08:16

musisz na samym 98 zobaczyc czyli to wyjeździć i samej 98 albo v powera zalać.
u mnie to sie też moze wiązać ze słabą jakością paliwa ,bo na jednym orlenie zatankuje 98 i jest ok a na drugim zaleje i auto nie che jechać.

Moze tak być że przydałby sie remap z uwzglednieniem stuków, soft nawet jak robiony prze najlepszego tunera to pod inny silnik a w Twoim (jak i pewnie moim) moze wystepowac silniej spalanie stukowe (np. przez większą kompresje)


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

9A na Digi 1 - kilka pytań

Post autor: toffic » pt paź 07, 2011 22:52

98 nic tu nie da, trzeba soft przerobić i to szybko puki silnik żyje



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

9A na Digi 1 - kilka pytań

Post autor: Marszall » pt paź 07, 2011 23:39

Soft moze byc winowajcą, ale powiedz dlaczego tylko przy gwałtownym dodaniu gazu i z wolnych obrotówto słychać??

ja widze dwie przyczyny albo nie słychać tego w gornych partiach obrotów albo wystepuje to nie wiedzieć czemu tylko na niskich (nie groźne) być może dlatego że komp nie zdąży przestawic zapłonu


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

9A na Digi 1 - kilka pytań

Post autor: toffic » sob paź 08, 2011 22:07

Słychać przy gwałtownym dodaniu gazu bo korekcje zapłonu pewnie są z :ass: Ew. klasyczny Digi-lag się pojawia
Ale to tylko domysły, trzeba by to sprawdzić dokładniej co i jak



yogi_zg
...
...
Posty: 245
Rejestracja: czw sie 13, 2009 19:01
Lokalizacja: Zielona Góra

9A na Digi 1 - kilka pytań

Post autor: yogi_zg » ndz paź 09, 2011 00:40

Kolego a powiedziałbyś co to jest "Digi-lag" ?



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

9A na Digi 1 - kilka pytań

Post autor: toffic » ndz paź 09, 2011 00:53

Brak płynnego przejścia przy dodawaniu gazu, "dziura" w przyśpieszaniu, widoczny zwłaszcza przy małych i średnich RPM oraz pierwszych 2-3 biegach



yogi_zg
...
...
Posty: 245
Rejestracja: czw sie 13, 2009 19:01
Lokalizacja: Zielona Góra

9A na Digi 1 - kilka pytań

Post autor: yogi_zg » ndz paź 09, 2011 01:01

aha, dziękuje za wyjaśnienie :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości