Witam.
Mam Golfa mk3 92r, pojemność 1.8, 75 KM z automatyczną skrzynią biegów.
Mój problem polega na tym, że zaraz po kupnie autka okazało się że ma nie sprawne zegary. Kupiłem cały nowy licznik (tym razem z obrotomierzem a nie zegarkiem).
Po zamontowaniu okazało się, że prędkościomierz i licznik kilometrów nie działają, a dokładniej mówiąc czasami działają, a czasami nie. Ciekawe jest to, że żeby zaczęły coś wskazywać musi być włączone radio.
Byłem z tym u elektryka, ale ten poradził mi kupno nowego licznika, ale ja uważam, że to coś innego.
Jak ktoś ma jakiś pomysł to proszę o pomoc. Pozdro
Prędkościomierz
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Prędkościomierz
Wtyk 28 pinowy w zaleznosci od wersji auta (golf II, golf III lub passat) wyposazony w inna ilosc przewodow wyjsciowych (nie wszystkie piny podlaczone w zaleznosci od wersji). Wtyk podlaczony w tylnej czesci zegarow.
1. Czujnik temperatury zewnetrznej - przewod masowy (jesli auto jest w niego wyposazone)
2. Czujnik braku plynu chlodzacego w zbiorniczku wyrownawczym w komorze silnika.
3. Masa ze styku 31 przelacznika swiatel
4. Reset wskazan MFA - prawdopodobnie MFA 1 (jesli auto jest w niego wyposazone)
5. Masa - jak w pinie 3
6. Reset wskazan MFA - prawdopodobnie MFA 2 (jesli auto jest w niego wyposazone)
7. Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow - wyjscie (brak jesli jest linka)
8. Czujnik cisnienia oleju 1.8 bara
9. Czujnik cisnienia oleju 0.3 bara
10.Syngal obrotomierza - z cewki (benzyna) lub z wyjscia W alternatora (diesel)
11.+12V - zacisk 30 - plus z akumulatora.
12.+12V - zacisk 58b z wylacznika swiatel - do podswietlania zegarow po wlaczeniu swiatel.
13.+12V - zacisk 15 - plus pojawiajacy sie po przekreceniu stacyjki w pozycje wlacz.
14. pusty
15.Do przelacznika wskazan MFA (jesli auto jest w niego wypozazone)
16.Lampka kontrolna ladowania alternatora - zacisk d+ altetnatora lub pin 61 w panelu sterowania.
17.Czujnik temperatury oleju (jesli auto jest w niego wyposazone)
18.Wskaznik hamulca recznego lub pasow bezpieczenstwa (o ile auto jest w nie wyposazone)
19.Czujnik temperatury zewnetrznej - przewod sygnalowy (jesli auto jest w niego wyposazone)
20.Wskaznik nagrzania swiec zarowych (tylko w przypadku diesla)
21.Wskaznik poziomu paliwa w baku
22.Kierunkowskaz lewy
23.Wskaznik temperatury cieczy chlodzacej
24.Kierunkowskaz prawy
25.Kontrolka swiatel drogowych (dlugich)
26.Wskaznik spalania sredniego (jesli auto jest w niego wyposazone)
27.Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow - wejscie (brak jesli jest linka)
28.pusty
zacznij od sprwdzenia zasilania licznika . piny 3 5 11 13 jak podlaczysz razem 11 i 13 dopniesz jeszcze 12 to wlaczy sie podswietlnie.
1. Czujnik temperatury zewnetrznej - przewod masowy (jesli auto jest w niego wyposazone)
2. Czujnik braku plynu chlodzacego w zbiorniczku wyrownawczym w komorze silnika.
3. Masa ze styku 31 przelacznika swiatel
4. Reset wskazan MFA - prawdopodobnie MFA 1 (jesli auto jest w niego wyposazone)
5. Masa - jak w pinie 3
6. Reset wskazan MFA - prawdopodobnie MFA 2 (jesli auto jest w niego wyposazone)
7. Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow - wyjscie (brak jesli jest linka)
8. Czujnik cisnienia oleju 1.8 bara
9. Czujnik cisnienia oleju 0.3 bara
10.Syngal obrotomierza - z cewki (benzyna) lub z wyjscia W alternatora (diesel)
11.+12V - zacisk 30 - plus z akumulatora.
12.+12V - zacisk 58b z wylacznika swiatel - do podswietlania zegarow po wlaczeniu swiatel.
13.+12V - zacisk 15 - plus pojawiajacy sie po przekreceniu stacyjki w pozycje wlacz.
14. pusty
15.Do przelacznika wskazan MFA (jesli auto jest w niego wypozazone)
16.Lampka kontrolna ladowania alternatora - zacisk d+ altetnatora lub pin 61 w panelu sterowania.
17.Czujnik temperatury oleju (jesli auto jest w niego wyposazone)
18.Wskaznik hamulca recznego lub pasow bezpieczenstwa (o ile auto jest w nie wyposazone)
19.Czujnik temperatury zewnetrznej - przewod sygnalowy (jesli auto jest w niego wyposazone)
20.Wskaznik nagrzania swiec zarowych (tylko w przypadku diesla)
21.Wskaznik poziomu paliwa w baku
22.Kierunkowskaz lewy
23.Wskaznik temperatury cieczy chlodzacej
24.Kierunkowskaz prawy
25.Kontrolka swiatel drogowych (dlugich)
26.Wskaznik spalania sredniego (jesli auto jest w niego wyposazone)
27.Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow - wejscie (brak jesli jest linka)
28.pusty
zacznij od sprwdzenia zasilania licznika . piny 3 5 11 13 jak podlaczysz razem 11 i 13 dopniesz jeszcze 12 to wlaczy sie podswietlnie.
Prędkościomierz
Rulfy, odłącz radio i sprawdź wtedy. Radio pewnie nie oryginalne? Stąd mogą być problemy.
Prędkościomierz
- 1. Jeśli chodzi o podłączenie i te wszystkie piny o których pisze FIRERS to jedynie mogę powtórzyć wszystko elektrykowi bo ja nic z tego nie rozumiem . Już mi przynajmniej koleś nie będzie mógł wcisnąć kitu żeby znowu wymieniać licznik.
2. Jeśli chodzi o radio to faktycznie nie jest oryginalne, ale jak kupiłem samochód to go nie było wcale i działo się to samo. Chociaż wydaje mi się ,że trochę ono poleszyło sprawę bo od kiedy jest zamontowane to licznik coraz częściej działa poprawnie (Oczywiście tak jak pisałem wcześniej przy włączonym radiu )
Golf mk3 w automacie Rox
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości