Gasnący TDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Kamienczyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw paź 14, 2010 18:45

Gasnący TDI

Post autor: Kamienczyk » pt wrz 30, 2011 21:34

Witam,
mam problem ze swoją Borą 1,9 TDI 66 kW AGR.
Otóż po odpaleniu samochodu i dodaniu gazu silnik ma takie dziwnie drganie jak osiąga obroty jałowe czasami zdarza się że nawet zgaśnie. Gaśnie również czasami podczas jazdy najczęściej po wciśnięciu sprzęgła lub puszczeniu całkowicie gazu, po ponownym uruchomieniu zaczyna mrugać kontrolka świec żarowych. Co może być przyczyną takiego zachowania.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Gasnący TDI

Post autor: edzio » ndz paź 02, 2011 15:12

pompa



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Gasnący TDI

Post autor: munior » ndz paź 02, 2011 17:02

edzio pisze:pompa
Taaa...najprawdopodobniej coś z nastawnikiem ,podepnij pod kompa ,jak bedzie jakiś bład zwiazany z n146 i poczatkiem wtrysku to na 100% coś z nastawnikiem ...


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Bart93
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr sie 10, 2011 15:28

Gasnący TDI

Post autor: Bart93 » ndz paź 02, 2011 22:19

wyczysć nastawnik , kolega brzoza123 przerabia ten sam temat :) napewno ci pali wiecej , czasem sobie gazu przytrzyma i takie tam , dłuże odpalanie nie ? :)



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Gasnący TDI

Post autor: Sztomel » ndz paź 02, 2011 22:29

Kamienczyk pisze:po ponownym uruchomieniu zaczyna mrugać kontrolka świec żarowych
w takim przypadku sterownik silnika sam z siebie sygnalizuje tą kontrolką, że trzeba zacząć diagnozę od podpięcia interfejsu diagnostycznego i odczytania zapisanego w sterowniku silnika błędu/ów, skasować je i ponownie sprawdzić które dały się skasować a które nie lub pojawiają się po ponownym uruchomieniu silnika i krótkiej przejażdżce. Określenie "pompa" to wskazanie szwankującego podzespołu a "nastawnik" to część składowa pompy wtryskowej więc nie ma co się czepiać bo wiadomo o co biega.


Obrazek

Kamienczyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw paź 14, 2010 18:45

Gasnący TDI

Post autor: Kamienczyk » ndz paź 02, 2011 22:51

Zdecydowanie za dużo pali to fakt 6 sobie pociągnie albo i więcej. Co do odpalania to zależy raz zapali od pół obrotu a czasami trzeba więcej zakręcić :) dzisiaj stojąc w korku bawiłem się trochę i nawet przy rozgrzanym silniku zdarza się że zgaśnie po dodaniu i puszczeniu gazu. Ma też tak jakby nie mógł trafić na obroty jałowe. Szarpie obroty spadają i rosną. A co do tego nastawnika to jest może jakaś porada...



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Gasnący TDI

Post autor: Sztomel » ndz paź 02, 2011 22:56

Porad jest mnóstwo na necie (nie tylko na forum Golfa) ale zacznij od odczytania błędów.


Obrazek

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Gasnący TDI

Post autor: edzio » pn paź 03, 2011 09:53

Nie wierzę,że można tak zajeździc nastawnik ,żeby samochód gasł na wolnych.Rozumię szarpania na wolnych,przy przyśpiszaniu,czy też przy jeździe na równych obrotach.Tutaj stawiam na pękniętą ośkę regulacji dawki w samej pompie. :bigok:



Kamienczyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw paź 14, 2010 18:45

Gasnący TDI

Post autor: Kamienczyk » pn paź 03, 2011 15:40

Samochód kupiłem nie dawno bo w czerwcu już z takimi objawami. Ale od razu nie było się czasu tym zająć ponieważ praca sezonowa zabiera dużo czasu teraz zrobiło się trochę luźniej więc postanowiłem się zająć problemem.



Bart93
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr sie 10, 2011 15:28

Gasnący TDI

Post autor: Bart93 » wt paź 04, 2011 00:03

edzio uwierz że można, ja ostatnio przeżyłem szok jak zobaczyłem cewke a raczej to co było miedzy wirnikiem a magnesem cewki - SYF. nie było kontroli nad autem. Kamienczyk, obstawiam ze to bedzie koniec twoich problemów :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości