Szarpanie, falowanie obrotow w 1Z

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pt cze 23, 2006 19:00

Wyczysc sobie nastawnik pompy, znajdziesz tu dokladny poradnik ze zdjeciami.



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pt cze 23, 2006 19:06

Spokojnie, powoli, krok po kroku, dokladnie i precyzyjnie - i bedziesz zadowolony:)



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt cze 23, 2006 19:29

Łysy wal na priv to wszystko Ci powiem i poradze


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » sob cze 24, 2006 00:06

uparliscie sie na te nastawniki?
watpie w to ze to one



Awatar użytkownika
Lukasz3k
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt lut 08, 2005 22:03
Lokalizacja: Karniewo/Wawa
Kontakt:

Post autor: Lukasz3k » sob cze 24, 2006 01:33

no moze byc jeszcze kilka innych przyczyn np. wtryski, moze filtr paliwa trzeba popatrzec na autko



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob cze 24, 2006 08:53

BruceLee30 pisze:uparliscie sie na te nastawniki?
watpie w to ze to one

ja sie na nic nie uparlem, ale objawy ktore Łysy przedstawil sa dokladnie takie same jak u mnie

u siebie wyczyscilem nastawnik i jak reka odjal

pewnym sposobem na sprawdzenie czy to nastawnik jest odpiecie czujnika predkosci na skrzyni, jesli przestaie szarpac to znaczy ze przydaloby sie wyczyscic nastawnik.


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » sob cze 24, 2006 09:19

najlepiej zaczac od rzeczy najprostszych bo one w 50 % sa przyczyna usterek wiec moze najpierw jakis test VAG poznije szukanie po kablach i dalej w czesci mechaniczne



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » ndz cze 25, 2006 08:50

Witam!
Mój kumpel miał w MK3 takie objawy jak dolne koło rozrządu sie poluzowało i wytarł sie klin. Koło się przestawiało i od czasu do czasu zostawiał za sobą masakryczną chmurę białego dymy. Czasami pojawiał się tez strzał w wydech jak w benzynie. Szczęście że klin całkiem sie nie urwał bo wtedy by musiał remontować silnik. Objawy były nieregularne więc to też moze byc przyczyną w/w zjawiska. Ja bym od tego zaczął bo jeśli klin sie urwie to...

[ Dodano: 25 Cze 2006 08:52 ]
Dodam jeszcze że na VAG'u nic nie wykazywało błędów.



MARCIN M
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pt lip 07, 2006 01:46
Lokalizacja: małopolska

Post autor: MARCIN M » pt lip 07, 2006 01:52

Adamm, siema Adam! jestem tutaj nowy i mam własnie problem natury nieciągu (szarpania)filtr paliwa wymieniłem , powietrza nie cięgnie w paliwie takze został chyba ten nieszczesny nastawnik!! jak myslisz be z vaga da to zrobić????jestem troche zdesperowany.... :)



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt lip 07, 2006 07:06

bez vaga nawet nie mysl o zabraniu sie za nastawnik, chyba ze naprawd jestes szalony i chcesz sie z autem pozegnac


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » pt lip 07, 2006 15:26

Po pierwsze - DIAGNOZA VAG'iem !! statycznie i dynamicznie !! U mnie przyczyną był uszkodzony czujnik wzniosu iglicy na trzecim wtryskiwaczu (sterującym) też już zaczynał falować i szarpać - szczególnie na wyższych obrotach (przy przyśpieszaniu) - ktoś poradził : "przy obrotach 2500-3000 obr/min stuknij we wtrysk sterujący - jak szarpnie to znaczy, że do wymiany !!" Tak zrobiłem - szarpło - wymieniłem - śmigam i jest OK - KOMPUTER nie wykazywał żadnych błędów, a wszystkie nastawy były wzorcowe <yes> Jednak diagnoza na początek jest konieczna przy takich objawach :bigok:

Nastawnik to ostateczność - i dopiero jak będziesz pewny na 99% że to nastawnik to wtedy się za niego bierz - jest to na tyle precyzyjna robota i obarczona ryzykiem całkowitego wykończenia go, że nie podejmuj się tego pochopnie - wyklucz wszystkie możliwe przyczyny - tańsze w kosztach !!

Pozdroooo :pub:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt lip 07, 2006 18:55

Jak to poznać że szarpło? Patrzeć na obrotomierz? Czy to szarpnięcie ma być to że silnikiem zatelepie? :bajer:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 137 gości