Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- masa1988
- Mały gagatek
- Posty: 149
- Rejestracja: pn sty 15, 2007 12:05
- Lokalizacja: Czę100chowa
- Auto: Golf mkIV GTI 1.8t i Bora variant 2.0 8v LPG
- Silnik: AUQ
Rozebrałem cały dolot i nie było oleju tzn tak wczesniej, postanowiłem sprawdzic turbo i okazało sie ze to ono padło wiec przystąpiłem do wyciagania turbo, a tu lipa zesrała sie pusciła wszystko w wydech moze z pół litra oleju, zamierzam ja oddac bo koles chyba lipe sieje, wykonałem telefon do niego i go postraszyłem. kazał ją przywiesc.
Turbo da sie wyciagnoc od góry nie potrzebny jest kanał, ale trzeba sie troche powygimnastykowac i miec dobre klucze bo bez tego to tylko sruby mozna zjechac.
I co teraz mam z tym zrobic?
Turbo da sie wyciagnoc od góry nie potrzebny jest kanał, ale trzeba sie troche powygimnastykowac i miec dobre klucze bo bez tego to tylko sruby mozna zjechac.
I co teraz mam z tym zrobic?
Ostatnio zmieniony ndz cze 20, 2010 16:59 przez masa1988, łącznie zmieniany 1 raz.
Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...
Silnik ALH
1. Czy Turbo schodzi razem z dwoma kolektorami czy tylko z wydechowym?
2. Które uszczelki trzeba dokupić przed rozpoczęciem pracy? Może coś oprócz uszczelek (przewód olejowy)?
3. Przewód doprowadzający olej koniecznie trzeba zalać przed złożeniem wszystkiego?
4. Przy wyciąganiu turbo trzeba działać od spodu, na podnośniku, czy wszystko zrobię od góry, spod maski?
5. Jak będę musiał wymienić "gruchę" to jak ją później wyregulować na sztandze?
1. Czy Turbo schodzi razem z dwoma kolektorami czy tylko z wydechowym?
2. Które uszczelki trzeba dokupić przed rozpoczęciem pracy? Może coś oprócz uszczelek (przewód olejowy)?
3. Przewód doprowadzający olej koniecznie trzeba zalać przed złożeniem wszystkiego?
4. Przy wyciąganiu turbo trzeba działać od spodu, na podnośniku, czy wszystko zrobię od góry, spod maski?
5. Jak będę musiał wymienić "gruchę" to jak ją później wyregulować na sztandze?
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...
Turbosprężarka zintegrowana jest z kolektorem wydechowym,ale ssący sobie również wymontuj,łatwiej się wyciąga turbinę,przy okazji wyczyścisz sobie kol. ssącyk18t pisze:1. Czy Turbo schodzi razem z dwoma kolektorami czy tylko z wydechowym?
Uszczelka pod kol. ssący,wydechowy oraz między turbo a rurę wydechową.Są również dwie podkładki mosiężne przy mocowaniu węża odprowadzającego olej przy bloku silnika,ale tego nie wymieniałem - wyczyściłem dokładnie i banglak18t pisze:2. Które uszczelki trzeba dokupić przed rozpoczęciem pracy? Może coś oprócz uszczelek (przewód olejowy)?
Przed przykręceniem przewodu olejowego zalewasz olejem przy pomocy strzykawki turbinę przez ten nypel przy turbo do którego przykręcasz przewód doprowadzający olej.Nie uruchamiaj silnika przy pierwszym starcie na długo,tylko "cykaj" po ok 1 s kilkakrotnie aby układ smarowania doprowadził olej.Po to zalałeś suszarkę olejem,aby w tym czasie nie pracowała na suchok18t pisze:3. Przewód doprowadzający olej koniecznie trzeba zalać przed złożeniem wszystkiego?
Odprowadzenie oleju,wspornik turbiny rozmontujesz niestety od spodu.Ja podstawiłem auto na klockach pod wahaczami i tyle dałem radęk18t pisze:4. Przy wyciąganiu turbo trzeba działać od spodu, na podnośniku, czy wszystko zrobię od góry, spod maski?
Na sztandze masz przeciwnakrętkę,którą luzujesz,wewnątrz sztangi jest taka szeroka nakrętka regulacyjna,którą kręcisz wydłużając lub skracając długość sztangi.Mierzysz suwmiarką długość starej sztangi od jej czubka do blachy mocującej gruszkę do turbiny i taką samą długość regulujesz przy nowej.Mam nadzieję,że kumaszk18t pisze:5. Jak będę musiał wymienić "gruchę" to jak ją później wyregulować na sztandze?
To się tobie również przyda
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=373199" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=348669" onclick="window.open(this.href);return false;
Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...
Łuki_79 Punkcik poleciał, dzięki. Nie ma innej opcji, żeby ustalić długość szatngi tylko mierzenie starej?
aha i jeszcze jedno... jak już zdejmę turbo, to dużo jest roboty żeby wyciągnąć ten fragment wydechu z katalizatorem? Bo mam zamiar wywalić kata, ale nie chcę ciąć i spawać na aucie.
aha i jeszcze jedno... jak już zdejmę turbo, to dużo jest roboty żeby wyciągnąć ten fragment wydechu z katalizatorem? Bo mam zamiar wywalić kata, ale nie chcę ciąć i spawać na aucie.
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...
Jestk18t pisze:Nie ma innej opcji, żeby ustalić długość szatngi tylko mierzenie starej?
Montujesz gruszkę przy turbo,przesuwasz dźwignię sterującą zmienną geometrią do góry (w pozycję min. doładowanie)trzymając ją cały czas w tej pozycji i tak regulujesz długością sztangi aby ten otwór w sztandze idealnie nasuwał się na oś dźwigni.Wykonujesz log dynamiczny grupy 011 i patrząc na wysterowanie zaworu N75 masz obraz czy jest ok.
Luzujesz obejmę przy łączniku dwóch rur i chyba jest jeszcze wcześniej wspornik jakiś - nic strasznego,dasz radęk18t pisze:jak już zdejmę turbo, to dużo jest roboty żeby wyciągnąć ten fragment wydechu z katalizatorem?
Looknij sobie na układ wydechowy do Mk4 1,9 TDI 90 KM to będziesz wiedział o co kaman
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... =wydechowe" onclick="window.open(this.href);return false;
Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...
A co myślicie o regulacji aktuatora podciśnieniem jak na tym filmie? Przy jakim podciśnieniu w ALH turbo wchodzi w max boost -0,58 bar?
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...
Podoba mi się nazewnictwo poszczególnych podzespołów turbosprężarki tego gościa. Głównie nazywa wszystko "to"
Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...
Bo on na co dzień posługuje się angielskim a filmik nagrany dla znajomego (wszystko jest w komentarzach na yt). Do rzeczy, robił tak już ktoś w ALH?
Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...
od góry (egr, kolektor, chłodnica , przewód od powietrza, przewód olejowy od góry) i od dołu (rura wydechu, przewód do IC, przewód olej) - tak w skrócieKoJ@K pisze:Wyciągał ktoś może turbine z silnika AXR ? I mógłby zdradzic trochę więcej szczegółów co i jak lub dac jakieś porady ? Lepiej za to się zabrac z góry ? Ze spodu też trzeba podziałąc,ale jak się Wam wyciągało lepiej ? Czy po wyjęciu kierownice można by było "delikatnie" wypiaskowac ? Czy lepiej druciaczkiem na wiertarce to robic ?
najlepiej na delikatnych najazdach żeby można było się wsunąć od dołu - 5h wyjęcie i włożenie turbo od ARL-a - dwie osoby
to tak na szybko
jakby ktoś chciał to mam turbo od AXR-a na sprzedaż
Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...
Kulon, dzięki za skrót,ale już "dawno" jestem po zabiegu wyjmowania,czyszczenia i wkłądania go spowrotem.
Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...
Witam jestem nowy i mam od niedawna MK4 TDI 90KM 1998 ALH 236km tys. zakupiony za granicą. Auto trochę stało u poprzedniego właściciela.
Był zanik mocy bardzo duży. Wymieniłem: olej, filtry wszystkie, czyszczenie wtrysków. Poprawiło się dużo lecz prędkość v-max 150km/h przy obr. około 3100. Przyspieszenie do 100km/h dość ładne. Nie wyskakuje notaluf. I dodam, że cieknie/kapie z turbo olej dość sporo i duża plama na tych elementach (Nie na ulicy. Niedługo zrobię zdjęcie). I pewnie dla tego bierze olej 0,4L na 4tys. km nie ma innych wycieków z silnika (olej to 5w40 full syntetyk z normą odpowiednią). Mówią, że to normalne poci się turbo. Mam katalizator i jak jest zimny/gorący silnik to nie puszcza dymu. A w tym wydaję się, że silnik głośno chodzi. (Wiem, że to disel). Często jezdze po mieście na wysokich biegach a niskie obroty. Opisałem dość sporo żeby można było wyczuć mój problem.
Stan auta jest dobry. I dodam jeszcze tyle, że odczepiałem te dwa grube węże lewy i prawy (lewy gładki a prawy harmonijka od filtr powietrza). Bo "mechanik" mówił że jak jest w nich olej to mam nie kupować. I nie ma w nich.
PS. Nie mam na razie do VAGa dojścia. I zmieniam biegi na max 2tys, obrotów, a pisali tu że na 2,5tys. trzeba. I teraz nie wiem co mam robić i jak jezdzić. Proszę pomóżcie i napiszcie co robię zlę.
Pozdrawiam
Był zanik mocy bardzo duży. Wymieniłem: olej, filtry wszystkie, czyszczenie wtrysków. Poprawiło się dużo lecz prędkość v-max 150km/h przy obr. około 3100. Przyspieszenie do 100km/h dość ładne. Nie wyskakuje notaluf. I dodam, że cieknie/kapie z turbo olej dość sporo i duża plama na tych elementach (Nie na ulicy. Niedługo zrobię zdjęcie). I pewnie dla tego bierze olej 0,4L na 4tys. km nie ma innych wycieków z silnika (olej to 5w40 full syntetyk z normą odpowiednią). Mówią, że to normalne poci się turbo. Mam katalizator i jak jest zimny/gorący silnik to nie puszcza dymu. A w tym wydaję się, że silnik głośno chodzi. (Wiem, że to disel). Często jezdze po mieście na wysokich biegach a niskie obroty. Opisałem dość sporo żeby można było wyczuć mój problem.
Stan auta jest dobry. I dodam jeszcze tyle, że odczepiałem te dwa grube węże lewy i prawy (lewy gładki a prawy harmonijka od filtr powietrza). Bo "mechanik" mówił że jak jest w nich olej to mam nie kupować. I nie ma w nich.
PS. Nie mam na razie do VAGa dojścia. I zmieniam biegi na max 2tys, obrotów, a pisali tu że na 2,5tys. trzeba. I teraz nie wiem co mam robić i jak jezdzić. Proszę pomóżcie i napiszcie co robię zlę.
Pozdrawiam
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...
misiek zacznij od rozrzadu i kąta wtrysku. potem mozna reszte rozpatrywac.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] i 82 gości