Mody - 1.9TDI PD 130PS ASZ -
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: sob wrz 24, 2011 21:49
- Lokalizacja: Siedlce
Mody - 1.9TDI PD 130PS ASZ -
Witam,
posiadam Golfa MK4 1.9TDI 130ps który domaga się pielęgnacji
Licznikowy przebieg 203kk, rzeczywisty w granicach 300-350kk, nie wiem dokładnie ile, nie podpinałem się VAGiem
Zacznijmy od wad,
- silnik - stukające zawory, spory luz, słyszalne już zmęczenie motoru
- dwumasa - lekko szarpie przy zmianie biegu oraz stuka przy gaszeniu auta
- suszarka - zmienna geometra zapieka się przy większym butowaniu i silnik wchodzi w tryb awaryjny
I teraz przejdźmy do moich planów.
- zmiana gołego słupka na AVB z Passata z pewnym przebiegiem 64kk za niewielkie pieniądze
- nie wiem w jakim stanie jest turbo, może wystarczy je rozebrać i wyczyścić, a może będzie konieczna zmiana suszarki, jeśli do tego dojdzie, to na większą - i tu mój dylemat na jaką - w grę wchodzi ARL, BPX, albo 2.7CDI ze zmienną
- zmiana softu
- zmiana pompowtryskiwaczy na nowe
- zmiana małego SMIC na duży frontalny FMIC, tu największa bolączka, nie wiem jaki IC wchodzi w grę
- zmiana dwumasy na używkę
Jako, że chciałbym osiągnąć jakieś 180-190ps, posiadam kilka pytań do was,
- czy słupek AVB czymś się różni od ASZ oprócz misy i smoka olejowego?
- jakie turbo byście polecili? Turbo z ASZ bardzo różni sie od tego z ARL czy BPX? I wie ktoś jak trzeba przerobić kolektor wydechowy z Passata, żeby zamontować na nim sprężarkę z 2.7CDI?
- jakie pompki byście polecili? Wiem, że w przypadku silników VP możliwa była zamiana wtrysków na wydajniejsze z np. LT czy T4, a jak jest w przypadku PD? Podejdą pompki z T5?
- no i intercooler... Tego się najbardziej boję... Jaki i jak go zamocować? Wiem, że dużo osób z forum to przerabiało, dlatego do was się z tym zwracam.
- i co ze spalaniem przy tych modach? Mocno się podniesie?
Wszystkie mody będę starał się robić sam, nie stać mnie na odwiedzenie jakiegoś studio tuningowego i zostawienie tam drugiej wartości auta. Byłbym niesamowicie radosny, gdybyście poprowadzili mnie krok po kroku i odpowiedzieli na moje pytania, a może udałoby mi się to zrobić na własną rękę.
Pozdrawiam, szymek_siedlce.
posiadam Golfa MK4 1.9TDI 130ps który domaga się pielęgnacji
Licznikowy przebieg 203kk, rzeczywisty w granicach 300-350kk, nie wiem dokładnie ile, nie podpinałem się VAGiem
Zacznijmy od wad,
- silnik - stukające zawory, spory luz, słyszalne już zmęczenie motoru
- dwumasa - lekko szarpie przy zmianie biegu oraz stuka przy gaszeniu auta
- suszarka - zmienna geometra zapieka się przy większym butowaniu i silnik wchodzi w tryb awaryjny
I teraz przejdźmy do moich planów.
- zmiana gołego słupka na AVB z Passata z pewnym przebiegiem 64kk za niewielkie pieniądze
- nie wiem w jakim stanie jest turbo, może wystarczy je rozebrać i wyczyścić, a może będzie konieczna zmiana suszarki, jeśli do tego dojdzie, to na większą - i tu mój dylemat na jaką - w grę wchodzi ARL, BPX, albo 2.7CDI ze zmienną
- zmiana softu
- zmiana pompowtryskiwaczy na nowe
- zmiana małego SMIC na duży frontalny FMIC, tu największa bolączka, nie wiem jaki IC wchodzi w grę
- zmiana dwumasy na używkę
Jako, że chciałbym osiągnąć jakieś 180-190ps, posiadam kilka pytań do was,
- czy słupek AVB czymś się różni od ASZ oprócz misy i smoka olejowego?
- jakie turbo byście polecili? Turbo z ASZ bardzo różni sie od tego z ARL czy BPX? I wie ktoś jak trzeba przerobić kolektor wydechowy z Passata, żeby zamontować na nim sprężarkę z 2.7CDI?
- jakie pompki byście polecili? Wiem, że w przypadku silników VP możliwa była zamiana wtrysków na wydajniejsze z np. LT czy T4, a jak jest w przypadku PD? Podejdą pompki z T5?
- no i intercooler... Tego się najbardziej boję... Jaki i jak go zamocować? Wiem, że dużo osób z forum to przerabiało, dlatego do was się z tym zwracam.
- i co ze spalaniem przy tych modach? Mocno się podniesie?
Wszystkie mody będę starał się robić sam, nie stać mnie na odwiedzenie jakiegoś studio tuningowego i zostawienie tam drugiej wartości auta. Byłbym niesamowicie radosny, gdybyście poprowadzili mnie krok po kroku i odpowiedzieli na moje pytania, a może udałoby mi się to zrobić na własną rękę.
Pozdrawiam, szymek_siedlce.
Mody - 1.9TDI PD 130PS ASZ -
wszystkie informacje znajdziesz na forum. Do mocy 180-190 koni nie trzeba pompek ruszac bo maja wydajnosc duzo wieksza jak twoje oczekiwania. Ograniczemine bedzie turbo i IC ale pod moc 170 KM wystarczy sam program jesli cie to zadowoli. Dlaczego ci sugeruje sam program i doprowadzenie motorowni? bo jesli chcesz dwumas wymieniac na uzywke to nie ma sensu bys wyciagal wiecej bo za dwa miechy bedziesz ponownie szukał kolejnej dwumasy.
Dziwi mnie fakt ze chesz wymieniac slupek skoro jak podajesz wo wymiany masz tylko szklanki na silniku. Te przebiegi 200 czy 300 tys km to zaden przebieg dla zadbanego diesla. Spokojnie smigalem tdikami co mialy i 800 tys i sie krecil calkiem dobrze.
Dziwi mnie fakt ze chesz wymieniac slupek skoro jak podajesz wo wymiany masz tylko szklanki na silniku. Te przebiegi 200 czy 300 tys km to zaden przebieg dla zadbanego diesla. Spokojnie smigalem tdikami co mialy i 800 tys i sie krecil calkiem dobrze.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: sob wrz 24, 2011 21:49
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Mody - 1.9TDI PD 130PS ASZ -
Ja osobiście jestem zdania, że lepiej coś wymienić wcześniej, niż za późno. Słupek mogę założyć świeższy, a ten który aktualnie siedzi pod maską sprzedać jako sprawny używany, tak samo z pompkami (ceny dla mnie - słupek AVB 64tk 1000zł, nowe pompki AL 2000zł). Prosty przykład, przy większym bucie puszcza chmurę czarnego dymu, zmieniłem przepływkę na nową, żadnej zmiany, ale nie próbowałem nawet jej oddać do sklepu, wole starą sprawną sprzedać za połowę ceny, ale żyć ze świadomością, że Pchełka krok po kroku jest "odmładzana". Golfa chcę doprowadzić co najmniej do stanu b.dobrego, jestem w stanie trochę go doinwestować, a ładować samego wirusa na tym silniku trochę się boję, wolę moc podnieść osprzętem, a soft tylko skorygować. A co do dwumasy - jako, że mam całkiem dobry dostęp do używanego osprzętu, ponieważ pracuje przy rozbiórce aut (nie do końca, ale coś a'la szrot), mogę wybrać sobie na prawdę ładna używkę, która sądzę, że trochę pochodzi.
Pozdrawiam, szymek_siedlce.
Pozdrawiam, szymek_siedlce.
Mody - 1.9TDI PD 130PS ASZ -
To ze wyhaczysz slupek nawet po 50 tys z podpisem samego prezesa koncernu vag wcale nie gwarantuje ze pochodzi kolejen 100 200 czy nawet i 500 tys km. Moze sie tak samo wykrzaczyc szybko albo i nawet szybciej ajk taki po przelocie 400-czy 500 tys km. To nie jogurt z ema gwarancje na dany termin czy przelot. Poprostu tak bywa w życiu. Zrób tak jak wszyscy robia na forum to bedzie najlepiej. Temat juz walkowany tyle razy ze naprawde szkoda pisac. Turbo ARL zapodaj i wiekszy IC. To juz na tyle dobry zestaw ze spokojnie przerasta to co chesz uzyskac. U tunera powiesz z echcesz nie na max moc czy moment isc tylko bardziej na ekonomie jazdy to juz powinien ogarnac temat bez problemu. Wymien szklanki pod tymi zaworami i masz juz auto na dlugie lata.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: sob wrz 24, 2011 21:49
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Mody - 1.9TDI PD 130PS ASZ -
Dobra, sprawa zmiany słupka i pompek zakończona. Teraz kwestia zmiany turbo i IC. Jak z montażem suszarki od BRD? Pomijając kwestię węży, wsadzam ją P&P? Na kolektorze z jakiego silnika mogę ją zamontować? Jako, że gruszka jest sterowana elektronicznie, pada pytanie, możliwa jest zamiana gruszki na sterowaną podciśnieniowo, czy jej sterowanie można inaczej podłaczyć? I jak z IC? Jaka chłodnica podejdzie bez większych przeróbek? Z tego co wiem, to można założyć FMIC od Iveco 2.8TD, ale nigdzie nie mogę znaleźć opisu czy zdjęć, jak wygląda jego montaż, jak trzeba pas przedni przerobić itp itd. Dzięki za wszelkie info, i wciąż liczę na waszą pomoc.
Pozdrawiam, szymek_siedlce.
P.S. używam wyszukiwarki, tylko chyba nieudolnie, skoro pytam o wałkowane tematy.
Pozdrawiam, szymek_siedlce.
P.S. używam wyszukiwarki, tylko chyba nieudolnie, skoro pytam o wałkowane tematy.
Mody - 1.9TDI PD 130PS ASZ -
Ten cooler na bank wystarczy:
http://www.re5pect.pl/intercooler-550x1 ... inium.html" onclick="window.open(this.href);return false;
przydałby sie zderzak R32 ,bo tak to czeka cie spora rzeźba!! Ta z iveco jest ciensza i moze by łatwiej poszło z montażem pod ori. zderzak.
Nie baw sie w zadna BRD, skoro nie interesuje cie moc +/- 200ps, ARL jest p&p a na 180/190ps zrobisz lightowo. Nie wiesz na jaka BRD trafisz, czy wstaje dobrze czy nie + przeróbki żeby ja posadzić.
Odnośnie silnika, to mierzyłeś go już, co tam wypluje??
Odnośnie wtrysków - cowboy ma alternatywy do PD
http://www.re5pect.pl/intercooler-550x1 ... inium.html" onclick="window.open(this.href);return false;
przydałby sie zderzak R32 ,bo tak to czeka cie spora rzeźba!! Ta z iveco jest ciensza i moze by łatwiej poszło z montażem pod ori. zderzak.
Nie baw sie w zadna BRD, skoro nie interesuje cie moc +/- 200ps, ARL jest p&p a na 180/190ps zrobisz lightowo. Nie wiesz na jaka BRD trafisz, czy wstaje dobrze czy nie + przeróbki żeby ja posadzić.
Odnośnie silnika, to mierzyłeś go już, co tam wypluje??
Odnośnie wtrysków - cowboy ma alternatywy do PD
SCIROCCO 4 EVER D BEST!!
Mody - 1.9TDI PD 130PS ASZ -
rav_tdi, co ty chrzanisz na temat brd?
miałeś taką ?masz?
nic nie trzeba przerabiac
brd wstaja bdb
było kilka ukradzionych uszkodzonych nowych sztuk z hamowni z fabryki i poszła fama ze zle wstaja
powiem tak nei prawda kazda sztuka która sprzedaje wstaje tak samo dobrze
miałeś taką ?masz?
nic nie trzeba przerabiac
brd wstaja bdb
było kilka ukradzionych uszkodzonych nowych sztuk z hamowni z fabryki i poszła fama ze zle wstaja
powiem tak nei prawda kazda sztuka która sprzedaje wstaje tak samo dobrze
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 523
- Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
- Lokalizacja: Oborniki Śląśkie
Re: Mody - 1.9TDI PD 130PS ASZ -
Sprzedajesz brd to chwalisz prosta sprawa. Jeździłem 2 samochodami z brd i 2 z arl wszystkie oczywistoście po sofcie. brd w jednym wstaje naprawdę fajnie a w 2 niestety było kupe dymu z dołu i nie dało sie tego poprawić i czuć było moment od 2,4tys. Fakt ze góra na brd jest troszkę lepsza ale to też zależy od tunera jak dużo koksu dorzuci i jak daleko będzie zrobiony limiter. 190km na arl to juz kres możliwości góra pakuje co najmniej 1,65 bara i ciężko bez dymu.
Mody - 1.9TDI PD 130PS ASZ -
Tak jak mówiszzgredd pisze:Sprzedajesz brd to chwalisz prosta sprawa.
A poza tym, to nie wiedziałem, że z BRD nic nie trzeba przerabiać, np. podłączenie do dolotu intercoolera, posadzenie jej na kolektorze wydechowym, itp.
A asz/arl są p&p, więc logika choćby, nakazuje arl, ale skoro twierdzisz że z BRD NIC NIE TRZEBA PRZERABIAĆ, to wycofuje sie z tego, "BRD jest równie dobra", jak ARL, poza wtopami, które leniwie wstają!!
SCIROCCO 4 EVER D BEST!!
Mody - 1.9TDI PD 130PS ASZ -
rav_tdi,
tyloże ta bajka w necie dotyczy turbin nowych kupionych gdzies na ebay allegro-czy uwzasz ze niemiec pozwolił by sobie jeżdzic audi za kupe siana np taka q5 lub a4 z późno wstającym turbo?? rozśmieszyłesmnie ze swoją teorią...
zgredd, twierdze tak, ponieważ montuje takie turbiny i są to najlepsze turbiny seryjne wyjęte z VAG-a w montażu niemal że p&p z dużym potęcjałem...!!!
tak z tym sie zgadzam"BRD jest równie dobra", jak ARL, poza wtopami, które leniwie wstają!!
tyloże ta bajka w necie dotyczy turbin nowych kupionych gdzies na ebay allegro-czy uwzasz ze niemiec pozwolił by sobie jeżdzic audi za kupe siana np taka q5 lub a4 z późno wstającym turbo?? rozśmieszyłesmnie ze swoją teorią...
zgredd, twierdze tak, ponieważ montuje takie turbiny i są to najlepsze turbiny seryjne wyjęte z VAG-a w montażu niemal że p&p z dużym potęcjałem...!!!
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 523
- Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
- Lokalizacja: Oborniki Śląśkie
Mody - 1.9TDI PD 130PS ASZ -
Wszystkie turbiny było używki więc nie ma mowy o jakiś nówkach za śmieszne pieniądze. Jak by to było forum ibizy to wiadomo że lepiej założyć brd do 110 lub 90 bo pasuje idealnie. Niestety to jest golf 4 i o wiele lepiej bez zbędnej dłubaniny wrzucić arl. Nie wykresem się jeździ, auta którymi jeździłem też miały po 19xkm i 39x nm. Arl po mocnym modzie będzie poddymiał góra za to brd na mieście przy niskich obrotach będzie puszczała bąka i bardziej ospale reagowała na gaz w niskim zakresie obrotów.
Mody - 1.9TDI PD 130PS ASZ -
- czyli wycofujesz sie z tego co napisałeś, że nic nie trzeba przerabiać!!?? Skoro wszem i wobec wiadomo, że trzeba!!Fahoo pisze:to najlepsze turbiny seryjne wyjęte z VAG-a w montażu niemal że p&p z dużym potęcjałem...!!!
czy jest to aż taaaki duży potęcjał, nie sądze, bo zobacz np. mój parch wypadł 7ps mniej i 7nm mniej niż ta BRD, a byłoby z palcem w d... tak samo, tylko zostało zdjęte bo już przydymiał troche. Poza tym tu teżwidać co jak wstaje, BRD przy 2050rpm ma 300nm, ARL przy 1950rpm ma 330nmFahoo pisze:z dużym potęcjałem...!!!
http://ifotos.pl/zobacz/GOLFARL1_hsqrwas.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
No i swoja drogą co za motor tam siedzi w tej octawii, pewnie 2.0 jeszcze...
Więc wytłumacz mi po co mu dodatkowa robota i kasa żeby pchać brd, jak może wsadzić całkowite p&p arl i mieć te 180-190ps bez żadnego ale... chyba tylko po to, żebyś ty na tym zarobił gdyby udało sie go namówić na kupno turbo od ciebie...
Tak czy siak decyzja jego, ale logika nakazuje jedno
SCIROCCO 4 EVER D BEST!!
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: sob wrz 24, 2011 21:49
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Mody - 1.9TDI PD 130PS ASZ -
Myśl o BRD przyszła w momencie, gdy dowiedziałem się, że mój znajomy, który zajmuje się suszarkami (nie będę robił mu reklamy i podawał nazwy firmy) posiada ładną używkę BRD, regenerowane mnie nie interesuje, a 2,5-3tys za nówkę trochę mnie hamuje. Jednak z waszych opinii wynika, że ARL jest najbardziej sensownym wyjściem, więc posłucham się starszych, doświadczonych forumowiczów, daruję sobie BRD i będę szukać ładnego ARLa.
Dzięki wielkie za pomoc!
Pozdrawiam!
Dzięki wielkie za pomoc!
Pozdrawiam!
Mody - 1.9TDI PD 130PS ASZ -
rav_tdi, z niczego sie nie wycofuje...........
dalej twierdze ze brd jest lepsze ....juz tłumaczę dlaczego
zarzucasz mi iż opisuję montaż p&p??
dla mnie jest to montaż p&p bo zeby wszystko dobrze współgrało trzeba wykonac dolot fi 50 przynajmniej po całości bez zwężek a takowe są zaraz za turbiną w miejscu przejscia w nadkolu w MK4 ta zwęzka zabira ok 25Nm to nie żart mam to zhamowane
turbo ARL weź i kup w dobrym stanie-nie da sie a jak ktoś taką ma to ceni 1500-1700zł a turbo wcale takie pancerne nie jest..wstaje moze i szybko ale zaraz ma zadyszkę i puchnie nie jadąc górą........
Nie chodzi mi o reklame i sprzedaż moich BRD bo mam je okazjonalnie po selekcji co jakiś czas ...mam je na stanie w swojej firmie na przeróbki dla klientów a nie sprzedaż internetową...zalegają 2 szt które zostały zakontraktowane i nie odebrane wiec sa na sprzedaż
rav_tdi, gów.no mnie obchodzi co tam sobie zamontujesz -ogolnie w moich oczach jestes obłudnikiem i zadymiarzem forumowym co pokazałes na naszym forum all-tdi.pl
twoje zdanie najmniej znaczy dla mnie w tej dyskusji
odnosnie octavi to jest asz 1,9 auto po kolejnym stage nie dymi nic ....w tym tyg kolejne strojenie na niwych gratach
kilka osób z tego forum wzieło ode mnie BRD i sa zadowolone ,robią dobre czasy na ćwiartkę itp jeżdzą na codzien
przywołuje do tablicy usera
FUCKER,KUCIO1,
*ponad to zapraszam niedowiarków do nas nie bedzie działac oddamy kase
dalej twierdze ze brd jest lepsze ....juz tłumaczę dlaczego
zarzucasz mi iż opisuję montaż p&p??
dla mnie jest to montaż p&p bo zeby wszystko dobrze współgrało trzeba wykonac dolot fi 50 przynajmniej po całości bez zwężek a takowe są zaraz za turbiną w miejscu przejscia w nadkolu w MK4 ta zwęzka zabira ok 25Nm to nie żart mam to zhamowane
turbo ARL weź i kup w dobrym stanie-nie da sie a jak ktoś taką ma to ceni 1500-1700zł a turbo wcale takie pancerne nie jest..wstaje moze i szybko ale zaraz ma zadyszkę i puchnie nie jadąc górą........
Nie chodzi mi o reklame i sprzedaż moich BRD bo mam je okazjonalnie po selekcji co jakiś czas ...mam je na stanie w swojej firmie na przeróbki dla klientów a nie sprzedaż internetową...zalegają 2 szt które zostały zakontraktowane i nie odebrane wiec sa na sprzedaż
rav_tdi, gów.no mnie obchodzi co tam sobie zamontujesz -ogolnie w moich oczach jestes obłudnikiem i zadymiarzem forumowym co pokazałes na naszym forum all-tdi.pl
twoje zdanie najmniej znaczy dla mnie w tej dyskusji
odnosnie octavi to jest asz 1,9 auto po kolejnym stage nie dymi nic ....w tym tyg kolejne strojenie na niwych gratach
kilka osób z tego forum wzieło ode mnie BRD i sa zadowolone ,robią dobre czasy na ćwiartkę itp jeżdzą na codzien
przywołuje do tablicy usera
FUCKER,KUCIO1,
*ponad to zapraszam niedowiarków do nas nie bedzie działac oddamy kase
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości