Witam
Chcialem zapytac i dziwna rzecz w moim golfie (g4 variant 1.9 tdi 81 kw / 110 ps)
mianowicie:
1. podczas ruszania na pierwszym biegu jak trzymam drazek zmiany biegów to czuje na rece jak drazek drży/porusza sie delikatnie do przodu i do tylu tak do predkosci ok 40-45 km/h.
oprocz tego jak stoje na swiatlach, sprzeglo wcisniete i biegu wrzucony to pod butem czuc takie delikatne stukanie pedalu sprzegla tak jakby lozysko czy cos w tym stylu
nieraz bywa ze ciezko wskakuje "jedynka" ale rzadko sie to zdarza i podczas ruszania spod auta jest taki dziwny dzwiek i w sumie nie bardzo wiem jak go opisac. pozmiej na wyzszych biegach on ustaje.
auto mam od 3 dni wiec nie zagladalem jeszcze dokladnie pod spod, nie jeszcze sprawdzalem stanu oleju w skrzyni.
jak sadzicie co to moze byc i na co zwrocic uwage.
2. wskazowka temperatury nie podnosi sie podczas normalnej jazdy na trasie, w korku jak stoje lub jak na chwile gdzies przystane to podnosi sie do 90 stopni a potem opada jak zaczynam jechac.
co to moze byc i jak obstawiacie co moglo pasc?
czy warto wymienic plyny w tym wypadku i czy to cos pomoze (chlodnicy etc) w "nowym" aucie?
poradzcie cos prosze auto mam niedlugo (3 dni) wczesniej mialem Polo sdi i znalem go na pamiec a tu to wyzsza szkola jazdy i nie bardzo jeszcze ogarniam co i jak w golfie
dzieki za ewentualne odpowiedzi
pozdrawiam Ciapek01
stuki podczas ruszania i temperatura
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
stuki podczas ruszania i temperatura
Wnetrza | Architektura | Design
http://www.mamayastudio.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mamayastudio.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
stuki podczas ruszania i temperatura
Jak dla mnie:
Ad 1: Jak wrzucisz wsteczny to drążek też się przemieszcza? Jeśli tak to obstawiam poduchę pod skrzynią, zapewne już się zmęczyła, to taka pierwsza rzecz która przychodzi mi do głowy. Trzeba zajrzeć pod spód i sprawdzić co się dzieje.
Ad 2: Rozumiem że w trakcie jazdy wskazówka cały czas leży? Dopiero w korku wstaje i idzie na 90? Czy podczas jazdy pokazuje 70-80 i dopiero w korku wstaje do 90? Jeśli tak jest to nie ma się czym przejmować, jeśli jednak leży to ja proponuje nim chwile pojeździć i podłączyć do VAG-a i zobaczyć jaką temperaturę pokazuje komputer, wtedy można kombinować dalej.
Pozdrawiam
Ad 1: Jak wrzucisz wsteczny to drążek też się przemieszcza? Jeśli tak to obstawiam poduchę pod skrzynią, zapewne już się zmęczyła, to taka pierwsza rzecz która przychodzi mi do głowy. Trzeba zajrzeć pod spód i sprawdzić co się dzieje.
Ad 2: Rozumiem że w trakcie jazdy wskazówka cały czas leży? Dopiero w korku wstaje i idzie na 90? Czy podczas jazdy pokazuje 70-80 i dopiero w korku wstaje do 90? Jeśli tak jest to nie ma się czym przejmować, jeśli jednak leży to ja proponuje nim chwile pojeździć i podłączyć do VAG-a i zobaczyć jaką temperaturę pokazuje komputer, wtedy można kombinować dalej.
Pozdrawiam
3 Victorie, lewa, prawa jedna na górze, jeżdżę Volkswagen-em, to leży w mojej naturze =)
Golf 3 Red Devil By Me ;D
Golf 3 Red Devil By Me ;D
Re: stuki podczas ruszania i temperatura
1. tez sie przemieszcza drazek jak wrzucam wsteczny i zaczynam jechac. to jest takie stukanie drazka. ewentualnie jakie mniej wiecej koszta sa ze zmiana poduszki wstecznego? orientujesz sie?brateq pisze:Jak dla mnie:
Ad 1: Jak wrzucisz wsteczny to drążek też się przemieszcza? Jeśli tak to obstawiam poduchę pod skrzynią, zapewne już się zmęczyła, to taka pierwsza rzecz która przychodzi mi do głowy. Trzeba zajrzeć pod spód i sprawdzić co się dzieje.
Ad 2: Rozumiem że w trakcie jazdy wskazówka cały czas leży? Dopiero w korku wstaje i idzie na 90? Czy podczas jazdy pokazuje 70-80 i dopiero w korku wstaje do 90? Jeśli tak jest to nie ma się czym przejmować, jeśli jednak leży to ja proponuje nim chwile pojeździć i podłączyć do VAG-a i zobaczyć jaką temperaturę pokazuje komputer, wtedy można kombinować dalej.
Pozdrawiam
2. w trakcie jazdy wskazowka caly czas lezy lub niewiele sie podnosi a jak stoje w korku to podnosi sie do 85-90 stopni.
Wnetrza | Architektura | Design
http://www.mamayastudio.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mamayastudio.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
- gluchy1984
- Mały gagatek
- Posty: 136
- Rejestracja: pn maja 21, 2007 22:00
- Lokalizacja: Warszawa
stuki podczas ruszania i temperatura
Co do wymiany poduszki to kosz samej poduchy ok 60zł z tego co pamiętam, koszt wymiany zależy od mechanika, o ile to poduszka jak wpsomniałem warto spojrzeć pod samochód.
Nie są to drogie naprawy, a diesel nie lubi jak nie ma temperatury nie wspominając już że w zimę przez walnięty termostat wogóle nie zagrzejesz auta chyba że przez dłuuuugą drogę.
Pozdrawiam
Czyli się bardzo wolno nagrzewa. Jak wspomniał gluchy1984 może być odpowiedzialny termostat, a żeby nabrać pewności, jak silnik jest zimny, najlepiej po nocy albo długim postoju, uruchom silnik i zaczekaj z 10-15 minut. Górny wąż od chłodnicy zacznie się nagrzewać, jeśli termostat działa poprawnie to dolny wąż od chłodnicy powinien być zimny, jeśli również się nagrzewa, termostat do wymiany i tak najprawdopodobniej będzie.2. w trakcie jazdy wskazowka caly czas lezy lub niewiele sie podnosi a jak stoje w korku to podnosi sie do 85-90 stopni.
Nie są to drogie naprawy, a diesel nie lubi jak nie ma temperatury nie wspominając już że w zimę przez walnięty termostat wogóle nie zagrzejesz auta chyba że przez dłuuuugą drogę.
Pozdrawiam
3 Victorie, lewa, prawa jedna na górze, jeżdżę Volkswagen-em, to leży w mojej naturze =)
Golf 3 Red Devil By Me ;D
Golf 3 Red Devil By Me ;D
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości