Mk1 Golf problemy z jazdą i odpalaniem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Jola_and_Chris
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 32
Rejestracja: pn wrz 19, 2011 12:29
Lokalizacja: Międzyrzecz
Kontakt:

Mk1 Golf problemy z jazdą i odpalaniem

Post autor: Jola_and_Chris » ndz wrz 25, 2011 22:40

kurczę, koledzy...może ktoś mi pomoże. przeszukałem fora o VW i dot. samochodów z silnikami diesla i nie znam odpowiedzi na mój problem.
Dla osoby która pomoże mi to rozwiązać i spotkamy się na spocie 6ciopak bursztynowego trunku!

A więc, mam Golfa Mk1 z silnikiem od 2ki, 1.6TD.
Jadę, jadę i wszystko ok. Następnego dnia samochód zaczął gorzej odpalać i lekko stracił moc. W pewnym momencie zgasł podczas jazdy.
...
Tak wyglądały próby odpalenia:
1. grzanie świec, obrót kluczyka i tylko CYK i zgaśnięcie całej elektroniki
2. grzanie świec, przyspieszacz i dalej j.w.
3. zapalanie na linkę (wiem, golfa nie wolno ale stałem na środku ruchliwej drogi) i samochód zakręcił i pojechał! Potem zgasł.
4. kolejne zapalenie na lince podczas odholowania do domu, zapalił, puścił kłąb niebieskiego dymu, pierdnął i zgasł :(

Wedle zasad przekazanych telefonicznie od znajomego:
świece żarowe - nowe
pompa paliwowa - działa, szczelna
filtr paliwa - nówka
przekaźnik świec - nowy


Pomóżcie, bardzo pilne :(


sprzedam:
http://tablica.pl/oferta/wszystko-do-go ... ote&ref=nf

wszystko do Jetty A1 i Golfa Mk1

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Mk1 Golf problemy z jazdą i odpalaniem

Post autor: JABcok20 » ndz wrz 25, 2011 23:43

sprawdfz czy alternator się nie zatarł...
ew. pompa wody, jak nie to to hmm. może coś innego szukaj, spróbuj obrócioć silnikiem za pomocą klucza na wale


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
Jola_and_Chris
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 32
Rejestracja: pn wrz 19, 2011 12:29
Lokalizacja: Międzyrzecz
Kontakt:

Re: Mk1 Golf problemy z jazdą i odpalaniem

Post autor: Jola_and_Chris » ndz wrz 25, 2011 23:51

JABcok20 pisze:sprawdfz czy alternator się nie zatarł...
ew. pompa wody, jak nie to to hmm. może coś innego szukaj, spróbuj obrócioć silnikiem za pomocą klucza na wale
alternator ok, pompa wody też. Silnik sie obraca. Ale jakby nagle gubił prąd jak ma odpalić i nie ma mocy z aku. Ale to nie wyjaśnia zgaśnięcia po odpaleniu na linkę.

Akumulator mam 75 i 95Ah i na obu jest to samo :(


sprzedam:
http://tablica.pl/oferta/wszystko-do-go ... ote&ref=nf

wszystko do Jetty A1 i Golfa Mk1

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Mk1 Golf problemy z jazdą i odpalaniem

Post autor: t0mal » pn wrz 26, 2011 00:00

Diesla nie odpala się na linkę, bo może pasek przeskoczyć.
Sprawdź paliwo - czyli filtr i elektrozawór odcinający. Możesz na próbę wyciągnąć tłoczek z elektrozaworu (o ile w środku nie ma opiłków), ale wtedy nie będziesz mógł normalnie zatrzymać slinika - dlatego najpierw zdejmij kolanko od turbosprężarki bo jak sprzęgło słabe i nie zdusisz na biegu to trzeba będzie zatkać kolektor ssący czymś czego silnik nie wciągnie np jakąś twardą płaską płytą, (wytworzy się spore podciśnienie).



Awatar użytkownika
Jola_and_Chris
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 32
Rejestracja: pn wrz 19, 2011 12:29
Lokalizacja: Międzyrzecz
Kontakt:

Re: Mk1 Golf problemy z jazdą i odpalaniem

Post autor: Jola_and_Chris » pn wrz 26, 2011 09:20

t0mal pisze:Diesla nie odpala się na linkę, bo może pasek przeskoczyć.
Sprawdź paliwo - czyli filtr i elektrozawór odcinający. Możesz na próbę wyciągnąć tłoczek z elektrozaworu (o ile w środku nie ma opiłków), ale wtedy nie będziesz mógł normalnie zatrzymać slinika - dlatego najpierw zdejmij kolanko od turbosprężarki bo jak sprzęgło słabe i nie zdusisz na biegu to trzeba będzie zatkać kolektor ssący czymś czego silnik nie wciągnie np jakąś twardą płaską płytą, (wytworzy się spore podciśnienie).

No ok, ale powiedz mi jak mam spróbowac go odpalić skoro po probie odpalenia wszystko robi "CYK" i prądu brak?


sprzedam:
http://tablica.pl/oferta/wszystko-do-go ... ote&ref=nf

wszystko do Jetty A1 i Golfa Mk1

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Mk1 Golf problemy z jazdą i odpalaniem

Post autor: t0mal » pn wrz 26, 2011 09:53

Kiedy próbójesz odpalać przygasają kontrolki? Silnik daje się obrócić kluczem, albo na biegu, nie blokuje się? Jeśli tak to sprawdź przewód masowy silnika i plus przy rozruszniku.



Awatar użytkownika
Jola_and_Chris
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 32
Rejestracja: pn wrz 19, 2011 12:29
Lokalizacja: Międzyrzecz
Kontakt:

Mk1 Golf problemy z jazdą i odpalaniem

Post autor: Jola_and_Chris » pn wrz 26, 2011 10:02

Silnik się obraca skoro bez kłopotu można go było szarpnąć na linkę. Co do odpalania to to jest tak: wkładam aku, nawet świeżo naładowany a mam chyba 12 akumulatorów więc mam w czym wybierać. Wkładam go, podłączam, wsiadam. Przekręcam kluczyk na grzanie świec, gdy zgaśnie kontrolka przekręcam kluczyk dalej i... i cyk. koniec. 0 prądu. Kontrolki zupełnie gasną.
Powiem wam lepiej. Kumpel się ustawił wczoraj i z kabli próbowałem, świece, przekręcam dalej i co? nie dość że mi cyk zrobiło i zgasło wszystko to jemu też zdusiło silnik i to na tyle że zgasł... :( Przecież kurde ten silnik nie ma tyle elektroniki żeby coś takiego się działo... A silnik zajechany nie jest bo sam go z kumplem do golfa ładowaliśmy w zeszłym roku z Golfa II którego ściągnałem z niemiec z przebiegiem 138tys km....


sprzedam:
http://tablica.pl/oferta/wszystko-do-go ... ote&ref=nf

wszystko do Jetty A1 i Golfa Mk1

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Mk1 Golf problemy z jazdą i odpalaniem

Post autor: t0mal » pn wrz 26, 2011 10:53

Sprawdź masę - trzeba podłączyć minus z akumulatora kablem rozruchowym do silnika. Albo rozrusznik padł - wytarły się tulejki i wirnik opiera się o magnesy.



Awatar użytkownika
Jola_and_Chris
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 32
Rejestracja: pn wrz 19, 2011 12:29
Lokalizacja: Międzyrzecz
Kontakt:

Re: Mk1 Golf problemy z jazdą i odpalaniem

Post autor: Jola_and_Chris » pn wrz 26, 2011 11:05

t0mal pisze:Sprawdź masę - trzeba podłączyć minus z akumulatora kablem rozruchowym do silnika. Albo rozrusznik padł - wytarły się tulejki i wirnik opiera się o magnesy.

To dzisiaj sprawdzę. Powiedz mi jeszcze, może wiesz... W mojej Jetcie miałem 1.5 benzynkę ale rozrusznik wygląda identycznie jak w moim 1.6 TD. Czy są one zamienne?
Czy może mam rozrusznik od benzyny w dieslu lub od diesla w benzynie? Oba są wielkie, o wiele większe niż np w Golfie Mk3 1.6 czy 1.8...


sprzedam:
http://tablica.pl/oferta/wszystko-do-go ... ote&ref=nf

wszystko do Jetty A1 i Golfa Mk1

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Mk1 Golf problemy z jazdą i odpalaniem

Post autor: t0mal » pn wrz 26, 2011 11:13

Rozrusznik w benzynie jest o połowę krótszy niż ten do diesla, zobacz link u mnie w podpisie, masz tam zdjęcie rozrusznika z 1.6 TD to sobie porównasz.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Mk1 Golf problemy z jazdą i odpalaniem

Post autor: JABcok20 » pn wrz 26, 2011 11:18

Może szczotki się skończyły w rozruszniku dlatego robi zwarcie. moim zdaniem coś nie teges rozrusznik skoro drugi silnik zgasł podłączony klamami to pewnie zawrcie zrobiło,zrób może tak że odłącz kabel plusowy od rozrusznika i zostaw tylko ten co załącza elektromagnes, włącz stacyjke w smaochodzie i niech ktoś trzyma w pozycji kręcenia silnikiem i wtedy dotknij kabel plusowy do rozrusznika gdzie powinien być przykręcony, jeśli konkretnie zaiskrzy to cos zwiera w rozruszniku( zwarcie ).


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Mk1 Golf problemy z jazdą i odpalaniem

Post autor: JABcok20 » pn wrz 26, 2011 11:19

zmieniłem jeden post bo mi się zdublował:S
Ostatnio zmieniony pn wrz 26, 2011 11:28 przez JABcok20, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Mk1 Golf problemy z jazdą i odpalaniem

Post autor: twromek » pn wrz 26, 2011 11:19

Ja kiedyś miałem w trójce 1,6 przypadek, że z rozrusznika wyskoczył bendiks i już się nie schował, przez co rozrusznik był cały czas w czasie napędzany z silnika, po przejechaniu prawie km pod sklep, normalnym zgaszeniu nie było już mowy o zapaleniu nawet na pych, z rozrusznika można było wysypać wnętrzności :)

Rozruszniki w jedynkach są takie wielkie bo bez przekładni, weź spróbuj załóż inny jak masz.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Mk1 Golf problemy z jazdą i odpalaniem

Post autor: Michał_1977 » pn wrz 26, 2011 12:31

Ja przypuszczam,że szczotki w rozruszniku zawiesiły się i przez to nie kręci tylko spada napięcie.
Spróbuj delikatnie popukać w rozrusznik niewielkim młotkiem i próbuj odpalić.Jeżeli nie zapali i znów będzie tylko "cyk",to rozrusznik na stół i do roboty :food:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 212 gości