No dobra, no to teraz coś na temat - objaśnienie oznaczenia końcówki wtryskiwacza
D - końcówka wtryskiwacza
N - oznacza rodzaj końcówki, w tym przypadku oznacza końcówkę czopikową, są jeszcze końcówki L, LL, czyli takie jak w TDI, z otworami, w których iglica nie wystaje poza końcówkę
0 - kąt rozpylenia względem osi końcówki, czyli 0°
S - oznaczenie rozmiaru końcówki i obudowy
D - końcówka z tzw, opóźnieniem, dysza iglicy ma lekko stożkowy kształt, co powoduje że dawka paliwa jest wtryskiwana płynniej w porównaniu do zwykłych końcówek, bez litery D w oznaczeniu. Litera P oznacza wtrysk pilotujący - przed główną dawką końcówka wtryskuje małą porcję paliwa, żeby spalanie przebiegało łagodniej. Końcówki czopikowe DN są też produkowane w wersji ze specjalnym wyżłobieniem w iglicy, które powoduje wtrysk pilotujący pod kątem do głównego stożka - ma to wspomagać zawirowanie w komorze, są jeszcze końcówki z otworem w iglicy, który przy podnoszeniu się iglicy realizuje wtrysk pilotujący.
274 - unikalny dla każdej końcówki numer zawierający szczegóły dot, budowy, tj. kształt dyszy i iglicy. Konia z rzędem temu kto odnajdzie informacje na ten temat. Generalnie jest to tak, że np bosch robi końcówkę do mecedesa i daje jej nr 265, a później robią końcówkę dla fiata o zupełne innych parametrach i dają jej nr następny z kolei, czyli 266. Nie ma tak, że 2 - oznacza coś, 6 co innego, a 5 jeszcze co innego.