Brak ssania w 1.6SR AKL

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ELEKTRONIK2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn gru 10, 2007 23:05
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Brak ssania w 1.6SR AKL

Post autor: ELEKTRONIK2 » ndz wrz 25, 2011 17:12

Panowie, mam golfa IV silnik 1.6SR AKL w automacie

Na początek powiem że przeczesałem całe forum 10 razy, również google i portal elektroda i nikt nie ma dobrej sprawdzonej rady.
Powiem od razu że ostatnio mechanik ściągał w aucie kolektor ssący i na następny dzień albo dwa dni po tym zauważyłem że po porannym odpaleniu nie ma automatycznego ssania a wcześniej było!. Auto po odpaleniu bez trzymania nogi na gazie: dusi się, ma niskie obroty, dławi się, nie równo pracuje, czuć zapach niedopalonej benzyny, wręcz próbuje zgasnąć jak mu wcisnę w tym momencie delikatnie gaz to przygasa na sekundę po czym się wkręca na obroty. Wystarczy ze lekko złapie temperaturę dosłownie 1minuta pracy nawet wskazówka temperatury nie zdąży się podnieść i auto chodzi jak zegarek, przyśpiesza ładnie, nigdy nie szarpie, zawsze trzyma równiutko obroty 900obr/min po za tym problemem z autem nic się zupełnie nie dzieje. Zgodnie z radami znalezionymi an forum psikałem po kolektorze ssącym środkiem do tapicerki tzw PLAKIEM ale nic to nie dało, raz może miałem wrażenie ze lekko się wkręcił na obroty jak psikałem w okolice drugiego wtryskiwacza ale zacząłęm psikać dalej i się nie wkręcał już więcej więc to mógł być zbieg okoliczności. Rura od filtra cała, rurka od odmy też cała przynajmniej z góry. Wszystko wygląda idealnie a jednak ssania brak.

Zaglądałem do przepustnicy przy tym przebiegu była leciutko usmolona wymyłem ją pędzelkiem i sprayem do odtłuszczania teraz błyszczy się jak lusterko ale nic to nie pomogło czyściłem w ten sposób że nie demontowałem przepustnicy tylko: nacisnąłem gaz do dechy i przepustnica ustawiła się w pozycji poziomej i podparłem pedał gazu patykiem, wyczyściłem na błysk założyłem rurę z filtra powietrza i obeszło się bez adaptacji. W bloku 02-Auto-trans widać że czujnik temperatury silnika wskazuje dobrze, omomierzem mierzony i tez niby wychodzi ok a może to jednak czujnik? .

CZY KTOŚ MA SPOSÓB NA TE OBJAWY???
Ostatnio zmieniony ndz wrz 25, 2011 22:16 przez ELEKTRONIK2, łącznie zmieniany 2 razy.


Był golf III jest Passat B5 i Golf IV

wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Brak ssania w 1.6SR AKL co jest grane!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!??

Post autor: wojtas46 » ndz wrz 25, 2011 17:38

Wygląda to na czujnik temperatury cieczy



Awatar użytkownika
ELEKTRONIK2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn gru 10, 2007 23:05
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Brak ssania w 1.6SR AKL

Post autor: ELEKTRONIK2 » ndz wrz 25, 2011 19:07

Przy okazji rozwiązałem problem z połączeniem się do silnika gdyby komuś nie chciał się vag com łaczyć z komputerem SILNIKA a z resztą np z AIRBAG lub LICZNIKIEM bez problemu to nalezy w ustawieniach kabla ustawić parametr KP2 Czas na wartośc 75 a parametr Start Baud na 9600. Błędów w siniku nie mam żadnych a ssania nadal brak. Czekam na podady osób który miały podobny problem i sobie z nim poradziły, proszę się nie krępować i pisać czekam na porady:)


Był golf III jest Passat B5 i Golf IV

Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Brak ssania w 1.6SR AKL

Post autor: feniks » pn wrz 26, 2011 08:30

ELEKTRONIK2, może pomóc :bajer:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... a#p4579229" onclick="window.open(this.href);return false;
ELEKTRONIK2 pisze:równiutko obroty 900obr/min
za wysokie choć nie orientuję się, czy automat powinien mieć to samo co manual, czyli poniżej 800 (u mnie 760-780)


Obrazek

Awatar użytkownika
ELEKTRONIK2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn gru 10, 2007 23:05
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Brak ssania w 1.6SR AKL

Post autor: ELEKTRONIK2 » pt paź 14, 2011 19:30

Panowie jak nie macie ssania a po odpaleniu silnik ma nierówne obroty, przygasa, faluje, czuć zapach niespalonej benzyny to do wymiany macie uszczelki miedzy kolektorem ssącym a silnikiem. U mnie silnik jak się zagrzał chodził idealnie więc wiedziałem że to musi być jakaś błacha sprawa, przeczesałem całe forum i naczytałem się jak ludzie wymieniają wszystkie czujniki, listwę wtrysków, pompki paliwa a na koniec okazuje się że problem tkwi po stronie uszczelek, nie chcąc popełnić tego błedu zabrałem się właśnie od uszczelek i to był strzał w dziesiątkę. Uszczelki są 4 sztuki, na każdy cylinder jedna, porządna niemiecka kosztuje 20zł/sztuka czyli komplet 80zł. Problem z brakiem ssania pojawia się jak uszczelki są stare lub ktoś ściągał kolektor ssący i potem nie założyl nowych uszczelek (stare są twarde i nie nadają się do ponownego założenia). WAŻNE nie patrzcie się czy psikanie plakiem coś daje czy nie, ja psikałem i nic nie mogłem zauważyć. Wstawiono mi gaz i wtedy pojawiły sie problemy z brakiem ssania (żeby wkręcić tryski gazu w kolektor panowie go musieli zdemontować i oczywiście uszczelek nowych nie włożyli nie mam o to pretensji ale mają duże doświadczenie i powinni wiedzieć ze taki problem występuje i ostrzec ze mogą wstawić stare uszczelki ale lepiej jakbym przyjechał z kompletem nowych bo starych nie powinno się zakładać ponownie (można ale widzicie jaki jest efekt, koszt niewielki a oszczędzicie sobie roboty). Sprawdziłem kompem z czujnik temperatury dobrze wskazuje i pojechałem do nich mówiąc ze jest nieszczelność miedzy kolektorem ssącym a silnikiem. Panowie oczywiście popsikali plakiem i mówią że obroty się nie podwyższają więc nieszczelności nie ma i tutaj problemu nie widzą a ja żebym lepiej sam tego nie dotykał. Nie słuchając się tego co mówią wziąłem się sam do roboty, ściągnąłem kolektor wstawiłem nowe uszczelki i po problemie, ssanie jest, auto chodzi równo. Przed wymianą podglądnijcie sobie na VAG-com czy czujnik temperatury podaje dobry sygnał na komputer silnika, jeśli nie macie kompa to polecam sprawdzić multimetrem (charakterystyka rezystancji w zaleznosci o temp w załączniku). Jeśli czujnik temp jest OK to macie na 99% do wymiany uszczelki miedzy kolektorem ssącym a silnikiem. Do wymiany potrzebny jest TORX (pierwsza śruba z lewej rozmiaru torxa nie podam), imbus (tez rozmiaru nie podam), oraz kluczy rurkowy (potrzebny jeden o ile pamiętam to jest jedenastka?). Ktoś może wie czy normalne jest zastosowanie 3 rodzajów łbów śrub przy tym kolektorze? Zdjęcie kolektora z zaznaczonymi uszczelkami do wymiany w załączniku niżej (są to okrągłe oringi które wciska się w rowek na plastikowym kolektorze).


Obrazek Obrazek


Był golf III jest Passat B5 i Golf IV

Awatar użytkownika
hohner1993
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: pn paź 10, 2011 15:05
Lokalizacja: GKS pomorskie

Brak ssania w 1.6SR AKL

Post autor: hohner1993 » pn paź 17, 2011 20:03

chyba zrobie to samu u siebie w trojce w AAM tylko ze jeszce wymienie pod monowtryskiem



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości