1.6td problem po zmianie pompy na 10mm
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- mr_jaru
- Użytkownik
- Posty: 352
- Rejestracja: wt paź 17, 2006 15:12
- Lokalizacja: Zamość/Wrocław
- Kontakt:
1.6td problem po zmianie pompy na 10mm
witam. zmieniłem dzisiaj tłokorozdzielacz na 10mm. generalnie nie wiem z jakiego auta pochodził bo dostałem całą pompe niby 12mm ale okazało sie po wypatroszeniu ze ktoś już maczał tam palce i jest głowiczka 10mm. sprężyny tłokorozdzielacza miały ponad 37mm ,nurniki były całe tak jak w samochodach renault a nie tak jak w vw dwuczęściowe,podkładki miedzy falą a tłoczkiem nie było. fala ma numer de 045. przy montażu dałem sprężyny 34mm, podsadzenie z pompy sb. auto zapaliło tyle ze mocno klekotało wiec przestawiłem i jeden ząb na pompie i zaczął ładnie chodzić. jak ostygł to ciężko pali, świece grzeją ale po kilku kręceniach dopiero zapala i ma niskie obroty po zapaleniu przez chwilę. na pewno lepiej jedzie nawet na bezdymnej dawce z tego ca zauważyłem. wolniej tez schodzi z obrotów i przy ruszaniu spadają wiec trzeba dać trochę więcej gazu( podejrzewam ze nurniki mogą być nie z tej głowiczki bo taki sam efekt miałem gdy zmieniałem je u siebie na pompie 9mm, chodź pewności nie mam). teraz pytanie czy da rade ogarnąć ten temat by normalnie to chodziło,czy trzeba coś w tym zestawie zmienić. czekam na waszą pomoc bo na pewno lepiej znacie temat niż ja. po wyciągnięciu przyspieszacza pali od strzała czyli za późny kat wtrysku,pytanie teraz jak go ustawic bo chyba mam go max do przodu przy cofniętym kole o ząbek? moze trzeba pobawić sie z wewnetrznym ciśnieniem w pompie?
jaru
1.6td problem po zmianie pompy na 10mm
Odpali, odpali, tym bardziej, że nie masz nurników.
Na początek ustaw wydatek, bo masz za duży, napisałeś
Na początek ustaw wydatek, bo masz za duży, napisałeś
czyli musisz odkręcić zdeżak dźwigni gazu za pompą i podnieść obroty, bądź dawkęma niskie obroty po zapaleniu przez chwilę. na pewno lepiej jedzie nawet na bezdymnej dawce z tego ca zauważyłem. wolniej tez schodzi z obrotów i przy ruszaniu spadają
1.6td problem po zmianie pompy na 10mm
ciekawe bo fala pochodzi z lewej pompy , a oznaczenie tej pompy to 11mm wynika z fali i wnioskuje że pompę dostałeś jako uszkodzoną bo ktoś zastosował prawy tłoczek co by ci ori. nawet nie zagadał
zastosuj prawą fale
zastosuj prawą fale
nie odpali po zmiana położenia fali i ustawieniu na znakach pompy , nie ja jeden to próbował i ni hu hu ino zalewa , a jakim cudem tobie by odpalił to nie wiemt0mal pisze:Odpali, odpali, tym bardziej, że nie masz nurników.
Ostatnio zmieniony sob wrz 24, 2011 21:02 przez vision, łącznie zmieniany 1 raz.
sprzedam
- silnik AAZ sprawny w całość/części, skrzynia CHA itd VW B3
- kierownica US MK2
- chłodnica oleju /przewody /podstawa z termostatem pod T ( komplet )
- chłodnica oleju wodna + podstawa pod T
- tempomat mechaniczny VW TD/Pb (kompletny )
- silnik AAZ sprawny w całość/części, skrzynia CHA itd VW B3
- kierownica US MK2
- chłodnica oleju /przewody /podstawa z termostatem pod T ( komplet )
- chłodnica oleju wodna + podstawa pod T
- tempomat mechaniczny VW TD/Pb (kompletny )
- mr_jaru
- Użytkownik
- Posty: 352
- Rejestracja: wt paź 17, 2006 15:12
- Lokalizacja: Zamość/Wrocław
- Kontakt:
1.6td problem po zmianie pompy na 10mm
powiedz mi jeszcze czy fala de 609 bedzie dobra do tego zestawu bo taka posiadam?
jaru
1.6td problem po zmianie pompy na 10mm
Ale miałem czuja, że coś z falą
vision, mi się "udało" odpalić mojego grata z falą przekręconą o 180 stopni - fala i tłoczek 11mm z transita. Silnik kulawo pracował i ciągle kopcił na biało, ale nawet dało się jeździć
vision, mi się "udało" odpalić mojego grata z falą przekręconą o 180 stopni - fala i tłoczek 11mm z transita. Silnik kulawo pracował i ciągle kopcił na biało, ale nawet dało się jeździć
1.6td problem po zmianie pompy na 10mm
to nie wiem , bynajmniej tym co znam nie zapaliłt0mal pisze:Ale miałem czuja, że coś z falą
vision, mi się "udało" odpalić mojego grata z falą przekręconą o 180 stopni - fala i tłoczek 11mm z transita. Silnik kulawo pracował i ciągle kopcił na biało, ale nawet dało się jeździć
609 z forda transita 11 prawa TDi a bym zapomniał jeszcze jena sprawa pompa ci się rozleci , dużo tym jeździłeś?
sprzedam
- silnik AAZ sprawny w całość/części, skrzynia CHA itd VW B3
- kierownica US MK2
- chłodnica oleju /przewody /podstawa z termostatem pod T ( komplet )
- chłodnica oleju wodna + podstawa pod T
- tempomat mechaniczny VW TD/Pb (kompletny )
- silnik AAZ sprawny w całość/części, skrzynia CHA itd VW B3
- kierownica US MK2
- chłodnica oleju /przewody /podstawa z termostatem pod T ( komplet )
- chłodnica oleju wodna + podstawa pod T
- tempomat mechaniczny VW TD/Pb (kompletny )
- mr_jaru
- Użytkownik
- Posty: 352
- Rejestracja: wt paź 17, 2006 15:12
- Lokalizacja: Zamość/Wrocław
- Kontakt:
1.6td problem po zmianie pompy na 10mm
tylko dzisiaj parę kilometrów. czyli co jak wrzucę fale de 609 powinno być ok do tego tłoczka?
jaru
1.6td problem po zmianie pompy na 10mm
Ja u siebie kiedyś też za pierwszym razem założyłem o 180 stopni i też zapalił, ale strasznie rzucało nim na wolnych obrotach a na wyższych to szedł ale kopcił na granatowo.
Mk1 w budowie.
AAZ+
AAZ+
- mr_jaru
- Użytkownik
- Posty: 352
- Rejestracja: wt paź 17, 2006 15:12
- Lokalizacja: Zamość/Wrocław
- Kontakt:
Re: 1.6td problem po zmianie pompy na 10mm
niestety na fali de 609 nie chce chodzić, głośno chodzi,kopci na siwo o ciezko schodzi z obrotów. założylem teraz stary tłokorozdzielacz 9mm i mam problem bo strasznie falują obroty. co mogłem złożyć nie tak?
jaru
1.6td problem po zmianie pompy na 10mm
Ciężko będzie postawić diagnozę na odległość, jedyne co mogę poradzić to żebyś się upewnił, czy fala jest dobrze założona.[b]mr_jaru[/b], pisze:głośno chodzi,kopci na siwo o ciezko schodzi z obrotów
Fala jest założona dobrze, jeśli wcięcie na klin kółka pasowego jest po tej samej stronę co bolczyk fali i wcięcie na bolczyk w tłokorozrzielaczu.
Mógł też np pójść syf na wtryski.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 145 gości