Golf III ABS gaśnie na trasie przy temp. silnika ok. 100 st.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Malenka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt cze 13, 2006 17:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Golf III ABS gaśnie na trasie przy temp. silnika ok. 100 st.

Post autor: Malenka » czw cze 22, 2006 22:03

Golf 3 Silnik ABs benzyna, sprawdzony pod względem mechanicznym i (podobno) sprawny termostat, włącza się wentylator, odpowiedni poziom wody - co to jeszcze może być?? Jak było chłodniej na dworze - jeździł bez zarzutu a teraz w upały gaśnie w korkach na co 2gim skrzyżowaniu. Wymienić termostat mimo wszystko? Czy to może być czujnik halla (i do czego on służy) czy to coś ze spraw dla elektryka??? Błagam, podpowiedzcie, w końcu mamy lato i upałów będzie coraz więcej.



Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » czw cze 22, 2006 22:11

to nie wina termostatu ze ci gasnie. przy zlym termostacie (w najgorszym wypadku gdyby sie nie otwierał) temperatura skoczyła by ci do 120'C i wiecej, przegrzał byś silnik i moglbys go wsadzic do plecaka, wsiąsc na rower i zawiesc go na złom



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pt cze 23, 2006 09:04

Tak to droszkę wygląda na czujnik temperatury, że przekłamuje. Bo gdy silnik jest ciepły komputer dostaje informacje, że jest zimny i daje zbyt bogate paliwo i gaśnie.


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » pt cze 23, 2006 09:11

Adamtd, jak było chłodniej na dworze to silnik też przecież się nagrzewał do tempertury pracy i nie gasł - jak by podawał za dużo paliwa to by gasł.



MarcoToledo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt paź 25, 2005 14:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: MarcoToledo » pt cze 23, 2006 10:24

Czy to jest tak że gaśnie tak jakby wyjąć kluczyk, czy obrotu poprostu po zdjęciu nogi z gazu spadają do zera aż zgaśnie??
Jak to pierwszew to może to być czujnik HALLA , a jak to drugie to może być silniczek krokowy.
Może to byc jeszcze coś innego np. awaria termiczna cewki lub modułu.



Awatar użytkownika
Malenka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt cze 13, 2006 17:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

a łatwo wymienić czujnik temperatury?

Post autor: Malenka » pt cze 23, 2006 10:30

Czy da się to zrobić samemu, bez jazdy do mechanika? Czy taka wymiana jest skomplikowana? Gdzie jest ten czujnik i jak to zrobić? Naprawdę wieczorem i rano nie mam problemu z dojazdem. Jeżdżę 20 km do pracy i wracając w korkach tak 5 km od domu auto gaśnie i tyle. Tyle tylko, że po jakiejś minucie odpalam znowu i tak do następnego razu...



Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » pt cze 23, 2006 10:41

czunik Halla znajduje się wewnątrz aparatu zapłonowego,
ale moim zdaniem to nie jest tego wina



Awatar użytkownika
M@rcus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: wt kwie 26, 2005 16:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: M@rcus » pt cze 23, 2006 10:55

Po mojemu czujnik wysiadł, podaje błędne info do kompa, i dlatego gaśnie. Proponuję ściągnąć sobie książkę servisową z naszego forum, i będziesz dokładnie wiedzieć gdzie on się znajduje i jak się do niego dobrać, Pozdro :bajer:



Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » pt cze 23, 2006 11:00

przeczysc sobie kopułke rozdzieolacza w srodku benzyną,
sprawdz czy kopułka nie jest popękana - jesli jest to wymien,
sprawdz palec rozdzielacza - przeczysc go, jesli jest popękany to wymien,



MarcoToledo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt paź 25, 2005 14:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: MarcoToledo » pt cze 23, 2006 11:38

No jeżeli gasnie i po minucie odpala, to raczej faktycznieczujnik halla, można go wymienić samemu, ale troche z tym grzebania jest. Dodatkowo dobrze byłoby od razu posprawdzać palec i kopułke i jak mają juz troche to warto byłoby może wyminić dla pewności. Jeszcze jedno: nie wiem jak tam jest aparat mocowany do silnika, ale przy okazji wymiany halla, dobrze sprawdzić czy nie ma w nim śladu oleju (jak są to należy wymienić oring w aparacie).
Co do kosztów: czujnik halla uniwersalny ok 100 zł, kopułka ok 20,- a palec to już nie pamiętam



Awatar użytkownika
bryszard
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: wt sty 25, 2005 15:32
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: bryszard » pt cze 23, 2006 12:35

JA MIAŁEM TAKI PRZYPADEK ŻE UMYŚLAŁO MU SIE I GASŁ I KONIEC.zA 5 MIN ODPALA I DALEJ JEDZIE.WYMIENIŁEM APARAT ZAPŁONOWY BO BYŁ DUZY LUZ NA OŚCE I LATAŁA PO CAŁYM APARACIE I DO TEJ PORY OK.JAK CI ZGASNIE TO NAJLEPIEJ BYŁOBY ZOBACZYĆ CZY DAJE ISKRE W TYM MOMENCIE I POWINNO SIE WYJAŚNIĆ



Awatar użytkownika
Malenka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt cze 13, 2006 17:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

a jak to sprawdzić?

Post autor: Malenka » sob cze 24, 2006 21:47

może to glupie pytanie, ale co to znaczy sprawdzić czy daje iskrę??



Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » sob cze 24, 2006 21:52

"daję iskrę" to znaczy czy jest przeskok iskry na swiecy.
Można to sprawdzic odkrecając swiece na danym cylindrze, zewrzec jej gwint z masą silnika i zakręcić rozrusznikiem - wtedy powinien być łuk elektryczny na elektrodach.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 252 gości