Regeneracja turbimy,Gdzie jest dobry warsztat na terenie Wro
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Uklad doladowania nie musi byc zupelnie szczelny, nieszczelnosci wielkosci dziurki po szpilce nie wplywaja na prace (powietrze ucieka w ilosci ulamka procenta - nie do zauwazenia przez uklady silnika), jednak wystarczy zeby olej zbieral sie po dluzszym czasie. Dlatego wiekszosc 10cio letnich TDI ma zatluszczony intercooler (szczegolnie w gornej czesci) - bylo poruszane kilkukrotnie na forum.
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
A skąd wiesz jak ma pęknięte ?? Czy to szpilka czy coś większgo ??dziechu pisze:Uklad doladowania nie musi byc zupelnie szczelny, nieszczelnosci wielkosci dziurki po szpilce nie wplywaja na prace (powietrze ucieka w ilosci ulamka procenta - nie do zauwazenia przez uklady silnika), jednak wystarczy zeby olej zbieral sie po dluzszym czasie. Dlatego wiekszosc 10cio letnich TDI ma zatluszczony intercooler (szczegolnie w gornej czesci) - bylo poruszane kilkukrotnie na forum.
Trzeba sprawdzić to będzie wiadomo - kolega pisał że mu się leje - to co z dziurki od szpilki mu się leje ??
[ Dodano: Czw Cze 22, 2006 23:28 ]
Da się - najszybciej jest ściągnąć zderzak przedni i atrape + lewą lampe (od kierowcy) i masz doskonały dostęp - jak sie postarasz to w godzine to wszystko zrobisz nic strasznego ....twardy pisze:Czy da się się jakoś odtłuścić intercooler bez wyciągania???
A IC masz na wierzchu i widzisz jaki jego stan - przy okazji umujesz odtłuścisz itp.. -najwyżej zakleisz nieszczelność po odtłuszczeniu ..
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Pojedź na VAG'a - określą Ci stan turbiny - jak się okaże że padnięta to kupisz używke za 500 i będizesz śmigał dalej bez problemu - albo regeneracja ale to już Twój wybór ..Komas pisze:kapie mi z laczenia IC z przewodem wylotowym
Ale to nie ma znaczenia
Tam nie powinno byc ani grama oleju
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Jak mu sie leje to ma problem wiekszy niz nieszczelny inercooler - to uklad powietrza i oleju powinny byc sladowe ilosci (glownie z odmy). Jezeli sie leje to albo z turbiny, albo spore przedmuchy ze skrzyni, nieszczelny intercooler to przy tym pryszcz. Wyciagniecie intercoolera i sprawdzenie w warunkach domowych (a przy okazji wyczyszczenie) to 2h:)Razal pisze:kolega pisał że mu się leje - to co z dziurki od szpilki mu się leje
[ Dodano: 23 Cze 2006 00:06 ]
Turbo obraca sie z predkosciami rzedu 100 i wiecej tys. obr/min. (moze dochodzic do 300tys). To olbrzymie obroty, normalne lozyska takich nie wytrzymuja. Sa tam lozyska cierne, panewki lozysk i walek obrabiane sa z dokladnoscia lepsza niz tysieczne czesci mm. Cale lozyskowanie jest intensywnie olejone i chlodzone olejem. Niby nic specjalnego, ale dokladnosc wykonania i montazu tak duze ze potrzebne sa specjalne narzedzia. Prawdopodobnie mozna samemu zregenerowac turbo (majac podstawowe narzedzia i wiedze) i bedzie pracowac, jednak prawdopodobnie nie dluzej niz tydzien;)Dj Darecki pisze:Tak z ciekawości co w turbo jest takie drogie?
sprawdzalem Vagiem mam cisnienie doladowanie przy obrotach na luzie ok 0,990 Bara,
Przy wiekszych 1,3 bara ale znalazlem dziure zalatalem i teraz juz nie wiem
P.S
Jaka funkcja na Vagu sprawdza turbo? Mi sie wydaje ze tylko cisnienie doladowanie mozna sprawdzic na kompie. A czy nie zyga olejem to tylko wizualna ocena wyciagnietej turbiny
Mialem tez spory nadmiar olju i nie wiem czy przez to z odmy mi nie wywalało.
Przy wiekszych 1,3 bara ale znalazlem dziure zalatalem i teraz juz nie wiem
P.S
Jaka funkcja na Vagu sprawdza turbo? Mi sie wydaje ze tylko cisnienie doladowanie mozna sprawdzic na kompie. A czy nie zyga olejem to tylko wizualna ocena wyciagnietej turbiny
Mialem tez spory nadmiar olju i nie wiem czy przez to z odmy mi nie wywalało.
[img]http://images2.fotosik.pl/231/bf2e679f88c976ca.gif[/img]
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Jak dobrze pamietam to u mnie było coś 1,83 bara ...Komas pisze:sprawdzalem Vagiem mam cisnienie doladowanie przy obrotach na luzie ok 0,990 Bara,
Przy wiekszych 1,3 bara ale znalazlem dziure zalatalem i teraz juz nie wiem
P.S
Jaka funkcja na Vagu sprawdza turbo? Mi sie wydaje ze tylko cisnienie doladowanie mozna sprawdzic na kompie. A czy nie zyga olejem to tylko wizualna ocena wyciagnietej turbiny
Mialem tez spory nadmiar olju i nie wiem czy przez to z odmy mi nie wywalało.
Turbo drogie bo po pierwsze wykonanie bardzo precyzyjne tak jak pisze kolega wyżej, ale wyobraź sobie jakie przenosi materiał obciążenia.... Z jednej strony na wylocie spalin masz powiedzmy 1000st, a z drugiej w dolocie z IC może być nawet ponad 900st mniej . Pomyśl jakich materiałów trzeba użyć żeby na tak krótkim odcinku przenoscić takie zmiany ...
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Regeneracja turbimy,Gdzie jest dobry warsztat na terenie
szukaj tylko warsztatow ktore wywazaja turbiny dynamicznie i maja do tego sprzet bo takie rozkrec i wymien to jest do bani a nie regeneracja mozna sobie samemu w garazu zregenerowacKomas pisze:Witam
Poszukuje dobrego warsztatu ktory regeneruje turbinki na terenie Wrocławia.
Orientuje sie ile taka regeneracja moze kosztowac? A ile nowa turbina?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 142 gości