rozrzad AHF
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
rozrzad AHF
Witam. Jestem posiadaczem Golfa IV,moje oznaczenie silnika to ahf. Mam jedno zasadnicze pytanie co ile powinno się wymieniać rozrząd,jedni piszą ze co 60 000 a drudzy ze co 90 000. Mam teraz przejechane 62 000 i nie wiem co mam robić.
Dużo gazu i sprzęgło od razu ;)
Re: rozrzad AHF
Standardowo co 90 tys km rozrząd wszystkie napinacze+ pompa wody i korekcja kąta wtrysku dla VP ( lub co 5 lat ). Ja dodatkowo wymieniam pasek wielorolkowy i jego napinacz.Nastepne robie co 60 tys km ponieważ koła nie sa nowe, nie jest to jednolita jazda jak na autostradach w Niemczech i skracam do 60 tyś km ponieważ u nas jazda z czestymi szarpaniami skraca zywotnośc rozrządu i zdarza sie , że nie wytrzymuje do 90 tys km. Najcześciej sam pasek nie pęka zawodzi najcześciej napinacz, pompa wody której ktoś nie wymienił i się zacieraja łozyska, lub pasek wielorolkowy który jak peknie potrafi wleciec przez obudowe pod rozrząd.siwy23 pisze:Witam. Jestem posiadaczem Golfa IV,moje oznaczenie silnika to ahf. Mam jedno zasadnicze pytanie co ile powinno się wymieniać rozrząd,jedni piszą ze co 60 000 a drudzy ze co 90 000. Mam teraz przejechane 62 000 i nie wiem co mam robić.
Re: rozrzad AHF
dyrektywa VW mówi
-wymiana po 96000km-skracamy do 90
silniki po 2002r wymiana po 128000km pod warunkiem ze zakłądamy pasek 038 109 24H -skracamy do 120000
wymiana pompy co 2gi pasek
PinkFloyd co do interwałów mają koła?...nie potrzebnie skracasz czasy
-wymiana po 96000km-skracamy do 90
silniki po 2002r wymiana po 128000km pod warunkiem ze zakłądamy pasek 038 109 24H -skracamy do 120000
wymiana pompy co 2gi pasek
PinkFloyd co do interwałów mają koła?...nie potrzebnie skracasz czasy
Re: rozrzad AHF
Czytałem opinie biegłych odnosnie rozrzadów w autach , nowe auto nowe czesci nowy rozrząd i termin fabryczny, potem koła sie wycieraja w stosunku do dolnego moga byc niewielkie naprezenia na zebach, stare simeringi- wycieki , rosnace opory wewnetrzne, jazda typowo miejsca z czestą zmianą obciazenia, zamienniki o nieznanej trwałości wpływa na szybsze zuzycie sie elementów rozrządu idlatego skracam. Koledze po 75 tys km pekł ( po 150 tys km przebieg wymieniany ) na ori zestawie, okazało sie ze wałek miał duze opory- podwieszały sie hydrauliki. W Auto Swiece był artykół w 1999 r odnośnie interwału wymiany rozrzadu w VW Golf po 120 tys km, auto nie wytrzymało redakcyjnego testu rozrzad poddał sie po 105 tys km, 70% jazda miejska.Fahoo pisze:dyrektywa VW mówi
-wymiana po 96000km-skracamy do 90
silniki po 2002r wymiana po 128000km pod warunkiem ze zakłądamy pasek 038 109 24H -skracamy do 120000
wymiana pompy co 2gi pasek
PinkFloyd co do interwałów mają koła?...nie potrzebnie skracasz czasy
rozrzad AHF
PinkFloyd, nom miejska jazda ma sie nijak do km na liczniku tu raczej trzeba liczyc w moto godzinach moge sie z tym zgodzic ze zuzyciem kół nie
- m1chal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 622
- Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
- Lokalizacja: Gdynia
- Auto: Golf 1 Cabrio
rozrzad AHF
sluchajcie co dokladnie wchodzi w sklad rozrzadu AHF?? a raczej co najlepiej kupic jezeli chce sie juz robic odrazu... zeby pozniej dwa razy roboty nie bylo... (nie chodzi mi tylko o sam rorząd, tylko tez o rzeczy ktore moze przy okazji warto zrobić)
Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0
Re: rozrzad AHF
W tym silniku dodatkowo pompa płynu chłodniczego napędzana jest paskiem rozrządu, więc ją także trzeba wymienić. I zastosuj ten mocniejszy pasek. I przy okazji zerknij na simmeringi na wałkach.
Re: rozrzad AHF
Gdzies to wyczytał kolego ze trzeba?? Zerknij w zestawy rozrzadów nawet w etce to zobaczysz ze pompa nie jest w tym zestawie. Fahoo dobrze gada. PAtryzmy czy nie ma wyciekow z uszczelniaczy ewnetualnie wymieniamy i tak samo z pompą wody. Kół zebatych sie nei wymienia, chyba ze sciety klin jest lub jakies cialo obce pokaleczylo je itp. Pasek jest za miekki by uszkodzic kola zebate. Trzeba by wyjedzic kilka mil km i ze 20-30 pasków wylatać. Pompa wody nie ma wytrzymałosci 120 tys km. Moze pasc zarówno po 250 tys km jak i po 50 tys km. Mozesz mi wierzyc ze na gwarancji nikt ci nie wymieni pompy wody po przebuiegu dajmy na to 50 tys km mimo iz rozrzad do wymiany po 120 tys km.Faja pisze:W tym silniku dodatkowo pompa płynu chłodniczego napędzana jest paskiem rozrządu, więc ją także trzeba wymienić. I zastosuj ten mocniejszy pasek. I przy okazji zerknij na simmeringi na wałkach.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- m1chal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 622
- Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
- Lokalizacja: Gdynia
- Auto: Golf 1 Cabrio
rozrzad AHF
sluchajcie dostalem jakby wycene tego wszytskiego co bede potrzebowal:
-pasek rozrządu wzmocniony Gates
-napinacz paska rozrządu INA
-rolka prowadząca INA
-rolka kierunkowa INA
-rolka kierunkowa INA
-pompa wody Ruville , SKF
-pasek wielorowkowy alternatora Gates
-napinacz paska wielorowkowego Ina
w tym rozrzadzie jest az tyle rolek prowadzących i napinających?? - ma ktos rysunek rozrzadu do tego silnika?
to chyba wszytsko co bedzie mi potrzebne nie? oprócz płynu chłodzącego
-pasek rozrządu wzmocniony Gates
-napinacz paska rozrządu INA
-rolka prowadząca INA
-rolka kierunkowa INA
-rolka kierunkowa INA
-pompa wody Ruville , SKF
-pasek wielorowkowy alternatora Gates
-napinacz paska wielorowkowego Ina
w tym rozrzadzie jest az tyle rolek prowadzących i napinających?? - ma ktos rysunek rozrzadu do tego silnika?
to chyba wszytsko co bedzie mi potrzebne nie? oprócz płynu chłodzącego
Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0
rozrzad AHF
Tak ma sa takie male roleczki i dlatego tyle tego jest. Nie wiem czemu chcesz wymieniac ten napinacz paska PK. Do tanich nie nalezy ale jesli jest sprawny to zaniechaj jego wymiany bo jesli sie upierasz tak koniecznie to jeszcz esprzegielko alternatora bo pasek PK napedza tez i jego no i rolke prowadzacą Pod napinaczem.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- m1chal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 622
- Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
- Lokalizacja: Gdynia
- Auto: Golf 1 Cabrio
rozrzad AHF
to tez bedzie ale pozniejwesol pisze:o jeszcz esprzegielko alternatora
wesol pisze:no i rolke prowadzacą Pod napinaczem.
czyli jeszcze jedna rolka?
Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0
Re: rozrzad AHF
W razie czego podaję wymiary simmeringów
32 x 47 x 10 prawoskrętny 2 sztuki, lewoskrętny 1 sztuka.
32 x 47 x 10 prawoskrętny 2 sztuki, lewoskrętny 1 sztuka.
- m1chal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 622
- Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
- Lokalizacja: Gdynia
- Auto: Golf 1 Cabrio
rozrzad AHF
a nie 35 x 48 x 10?? ten na wale... jakie jeszcze dwa inne?
Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 166 gości