Szarpanie, zalewanie, brak mocy - parę pytań! silnik - PF
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 10:24
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Szarpanie, zalewanie, brak mocy - parę pytań! silnik - PF
Mam problem z dławiącym się silnikiem i za dużą dawką paliwa podawana po odpowiednim nagrzaniu. Sprawa bardzo podobna do kilku postów o uszkodzonym lub rozregulowanym przepływomierzu. Ale do rzeczy:
Jeśli rano wsiadam do auta to spokojnie jadę aż do zagrzania silnika. Akcja rozpoczyna się gdy po raz pierwszy w odpali wentylator lub wskazówka na budziku będzie pionowo.
Wymienione zostały świece, kopułka, palec rozdzielacza, sprawdzony niebieski czujnik temperatury. Golf jest nieco "tuningowany" i włożony jest sterownik z PB oraz wyjęta sonda lambda (tak więc nie może być uszkodzona)
Jeździłem już z odpiętym czujnikiem temperatury (niebieskim) i efekt był następujący: Silnik równiej pracował jednak obroty na biegu jałowym to ponad 1000 obr/min a po wciśnięciu gazu auto zbierało się dość powoli. Dopiero po pewnym czasie od wciśnięcia pedału gazu czuć było że silnik dobrze ciągnie.
Przy podłączonym czujniku, jadąc równo (nie dodając ani nie ujmując gazu - tak jak po autostradzie) po chwili zaczyna szarpać autem. W takiej sytuacji puszczam gaz i wciskam ponownie kilka razy. Wtedy sytuacja poprawia się na 10 sekund i znów to samo.
Świece są czarne tak jak by mieszanka była zbyt bogata. Po wyczyszczeniu świec jest dobrze przez ok 50 km.
Stojąc na światłach obroty spadają do około 900 i aby ruszyć muszę dodać dużo gazu. Dopiero po chwili uda mi się podnieść obroty silnika.
Czasem i to nie pomaga, trzeba zgasić silnik i znów go odpalić. Pali wtedy od strzała bez dodania gazu.
Gdy ta "dyskoteka" zaczyna się, czuć niespalone paliwo a średnie spalanie pokazywane na MFA dość dynamicznie wzrasta, auto pali jak smok.
Sytuacja jest bardziej widoczna podczas deszczu.
Gdy silnik tak się dławi i wyjmę odmę z pokrywy zaworów to jest ok. Sama odma jest drożna i czysta.
Moje pytania:
1. Czy możliwe jest że przepływomierz sam się rozregulował (już raz ktoś tam ręce wkładał a potem ktoś inny poprawiał, w każdym bądź razie po rozregulowaniu objawy były podobne)
2. Jaki wpływ ma napięcie na pinach dostarczane do czujników (wg katalogu ma być 5V a u mnie jest 4,9V) - pytam bo niekiedy niewielkie odchyłki napięcia referencyjnego bardzo przekłamują odczyt.
3. Czy kable WN z przebiciem mogą coś takiego powodować? - Choć te moje wydają się być OK (brak przebić widocznych gołym okiem w nocy)
4. Jak się ma pompa paliwa do spalania (Wiem że za niskie ciśnienie powoduje szarpanie, ale czy może powodować za duże spalanie)
5. Czy pin 20 w Digifancie II to serio sygnalizacja błędów (jak można wyczytać na niektórych opisach) - jeśli tak to może znacie jakiś tutorial na wyprowadzenie tego sygnału (przerabianie wtyczki w elegancki sposób)
Moje wnioski (jeśli się mylę to wyprowadźcie mnie z błędu):
1. Kable są OK - nawet jeśli maja przebicie to nie jest to sygnałem do ECU aby podawać większą dawkę paliwa
2. Czujnik niebieski jest OK - to przypadek że z nim jest źle a bez niego troszkę lepiej
3. Pompa paliwa jest ok - gdyby była uszkodzona to by nie było reguły że na zimnym silniku jest wszytko dobrze a cyrk zaczyna się na ciepłym.
4. Przepływomierz- najpewniej jest rozregulowana lub uszkodzona.
Wiem, że raczej nikt nie wskaże jednoznacznej odpowiedzi. Chodzi mi o te pytania i analizę moich wniosków. Moze to pozwoli na odszukanie przyczyny.
Pozdrawiam
Jeśli rano wsiadam do auta to spokojnie jadę aż do zagrzania silnika. Akcja rozpoczyna się gdy po raz pierwszy w odpali wentylator lub wskazówka na budziku będzie pionowo.
Wymienione zostały świece, kopułka, palec rozdzielacza, sprawdzony niebieski czujnik temperatury. Golf jest nieco "tuningowany" i włożony jest sterownik z PB oraz wyjęta sonda lambda (tak więc nie może być uszkodzona)
Jeździłem już z odpiętym czujnikiem temperatury (niebieskim) i efekt był następujący: Silnik równiej pracował jednak obroty na biegu jałowym to ponad 1000 obr/min a po wciśnięciu gazu auto zbierało się dość powoli. Dopiero po pewnym czasie od wciśnięcia pedału gazu czuć było że silnik dobrze ciągnie.
Przy podłączonym czujniku, jadąc równo (nie dodając ani nie ujmując gazu - tak jak po autostradzie) po chwili zaczyna szarpać autem. W takiej sytuacji puszczam gaz i wciskam ponownie kilka razy. Wtedy sytuacja poprawia się na 10 sekund i znów to samo.
Świece są czarne tak jak by mieszanka była zbyt bogata. Po wyczyszczeniu świec jest dobrze przez ok 50 km.
Stojąc na światłach obroty spadają do około 900 i aby ruszyć muszę dodać dużo gazu. Dopiero po chwili uda mi się podnieść obroty silnika.
Czasem i to nie pomaga, trzeba zgasić silnik i znów go odpalić. Pali wtedy od strzała bez dodania gazu.
Gdy ta "dyskoteka" zaczyna się, czuć niespalone paliwo a średnie spalanie pokazywane na MFA dość dynamicznie wzrasta, auto pali jak smok.
Sytuacja jest bardziej widoczna podczas deszczu.
Gdy silnik tak się dławi i wyjmę odmę z pokrywy zaworów to jest ok. Sama odma jest drożna i czysta.
Moje pytania:
1. Czy możliwe jest że przepływomierz sam się rozregulował (już raz ktoś tam ręce wkładał a potem ktoś inny poprawiał, w każdym bądź razie po rozregulowaniu objawy były podobne)
2. Jaki wpływ ma napięcie na pinach dostarczane do czujników (wg katalogu ma być 5V a u mnie jest 4,9V) - pytam bo niekiedy niewielkie odchyłki napięcia referencyjnego bardzo przekłamują odczyt.
3. Czy kable WN z przebiciem mogą coś takiego powodować? - Choć te moje wydają się być OK (brak przebić widocznych gołym okiem w nocy)
4. Jak się ma pompa paliwa do spalania (Wiem że za niskie ciśnienie powoduje szarpanie, ale czy może powodować za duże spalanie)
5. Czy pin 20 w Digifancie II to serio sygnalizacja błędów (jak można wyczytać na niektórych opisach) - jeśli tak to może znacie jakiś tutorial na wyprowadzenie tego sygnału (przerabianie wtyczki w elegancki sposób)
Moje wnioski (jeśli się mylę to wyprowadźcie mnie z błędu):
1. Kable są OK - nawet jeśli maja przebicie to nie jest to sygnałem do ECU aby podawać większą dawkę paliwa
2. Czujnik niebieski jest OK - to przypadek że z nim jest źle a bez niego troszkę lepiej
3. Pompa paliwa jest ok - gdyby była uszkodzona to by nie było reguły że na zimnym silniku jest wszytko dobrze a cyrk zaczyna się na ciepłym.
4. Przepływomierz- najpewniej jest rozregulowana lub uszkodzona.
Wiem, że raczej nikt nie wskaże jednoznacznej odpowiedzi. Chodzi mi o te pytania i analizę moich wniosków. Moze to pozwoli na odszukanie przyczyny.
Pozdrawiam
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Szarpanie, zalewanie, brak mocy - parę pytań! silnik - PF
Skupiłbym się na przepływomierzu, grzebanie w środku czyli zmiana naciągu spręzyny na oko kończy sie się źle. Można tylko regulować śribą od składu mieszanki ktora jest od góry w rogu przepływomierzu i nic poza tym. Możesz nia pokręcić ale jeśli przepłtywka jest grzebana w środku to najlepiej jakby podmienił od kogoś na próbe czy pomoże.
Sprawdź jeszcze regulator ciśnienia benzyny, wystarczy popatrzeć czy niema beznyny w swoim wezyku podciśnieniowym.
Błędów nie da się odczytać.
Wymiany kabli jeśli sa jakiekolwiek watpliwości co do ich stanu - wieku należy dokonać, ale biorąc pod uwage to co na poczatku napisałem, może dopiero jak podmiana przepływki nic nie wniesie żeby nie lecieć w koszty..
Sprawdź jeszcze regulator ciśnienia benzyny, wystarczy popatrzeć czy niema beznyny w swoim wezyku podciśnieniowym.
Błędów nie da się odczytać.
Wymiany kabli jeśli sa jakiekolwiek watpliwości co do ich stanu - wieku należy dokonać, ale biorąc pod uwage to co na poczatku napisałem, może dopiero jak podmiana przepływki nic nie wniesie żeby nie lecieć w koszty..
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 10:24
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Szarpanie, zalewanie, brak mocy - parę pytań! silnik - PF
Hey,
A więc przepływomierz sprawdzony na stole i wg wskazań miernika mieści się w normach (znalezionych na forum).
Regulator ciśnienia paliwa też jest ok (nie ma paliwa w przewodzie odpowietrzającym) a wszystkie przewody są szczelne.
Czy wpływ na takie coś może mieć przepustnica i jej czujniki? Może tam coś nie łączy, "przywiesza się" i takie dziwy się dzieją.
Pozdrawiam
A więc przepływomierz sprawdzony na stole i wg wskazań miernika mieści się w normach (znalezionych na forum).
Regulator ciśnienia paliwa też jest ok (nie ma paliwa w przewodzie odpowietrzającym) a wszystkie przewody są szczelne.
Czy wpływ na takie coś może mieć przepustnica i jej czujniki? Może tam coś nie łączy, "przywiesza się" i takie dziwy się dzieją.
Pozdrawiam
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Szarpanie, zalewanie, brak mocy - parę pytań! silnik - PF
finni, napisałem, podejrzewa się wpierw to co było niefachowo dotykane, przepływomierz możesz sprawdzić w kwestii sprawności jego potencjometru, czujnika powietrza, ale jak ktoś grzebał i zmienił naciąg sprężyny to już nie sprawdzisz, proponuję podmianę od kolegi na próbę bo jest za drogi żeby w ciemno kupować
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 10:24
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Szarpanie, zalewanie, brak mocy - parę pytań! silnik - PF
Przepływomierz podmieniony -> nic to nie pomogło (wręcz mam wrażenie że jest jeszcze gorzej). Podmiana została przeprowadzona przy jednoczesnym czyszczeniu świec.
Edit 1.
Czy czujnik spalania sutkowego, który jest uszkodzony pasuje do tych objawów? Dziś próbowałem odkręcić cały czujnik i wprost się rozleciał.
Edit 2.
Czujnik spalania stukowego wymieniony na nowy (zamiennik) i puki co jest dobrze.
Edit 3.
Jednak nie jest dobrze, dodatkowo wymienione przewody WN i nadal kicha. Czas na cewkę?
Edit 4.
Cewka podmieniona i też nie jest powodem.
Edit 1.
Czy czujnik spalania sutkowego, który jest uszkodzony pasuje do tych objawów? Dziś próbowałem odkręcić cały czujnik i wprost się rozleciał.
Edit 2.
Czujnik spalania stukowego wymieniony na nowy (zamiennik) i puki co jest dobrze.
Edit 3.
Jednak nie jest dobrze, dodatkowo wymienione przewody WN i nadal kicha. Czas na cewkę?
Edit 4.
Cewka podmieniona i też nie jest powodem.
Ostatnio zmieniony pt gru 09, 2011 15:16 przez finni, łącznie zmieniany 1 raz.
- stevo
- Grupa Pomorze
- Posty: 246
- Rejestracja: czw lip 16, 2009 13:21
- Lokalizacja: Koszalin Słupsk
- Kontakt:
-
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 10:24
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Szarpanie, zalewanie, brak mocy - parę pytań! silnik - PF
Nie udało się rozwiązać problemu, natomiast pojawiły się nowe "dane wejściowe" i wnioski.
Uruchamiając MFA w trybie serwisowym obserwuję spalanie chwilowe. i jest na poziomie 1.7 - to chyba trochę dużo.
W chwili gdy zaczyna się cyrk z duszeniem silnika spalanie leci do góry (nawet do 48)
Swoje podejrzenia kieruję teraz w stronę czujnika halla lub źle ustawionego zapłonu.
Uruchamiając MFA w trybie serwisowym obserwuję spalanie chwilowe. i jest na poziomie 1.7 - to chyba trochę dużo.
W chwili gdy zaczyna się cyrk z duszeniem silnika spalanie leci do góry (nawet do 48)
Swoje podejrzenia kieruję teraz w stronę czujnika halla lub źle ustawionego zapłonu.
- stevo
- Grupa Pomorze
- Posty: 246
- Rejestracja: czw lip 16, 2009 13:21
- Lokalizacja: Koszalin Słupsk
- Kontakt:
Szarpanie, zalewanie, brak mocy - parę pytań! silnik - PF
Gdzieś tu na forum przeczytałem ,że gość miał podobne problemy z szarpaniem. U niego pomogła wymiana filtru paliwa.
-
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 10:24
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Szarpanie, zalewanie, brak mocy - parę pytań! silnik - PF
Nowy test i kolejne pytania.
Jak MFA oblicza spalanie chwilowe w trybie serwisowym? Pewnie nie ma to nic wspólnego z obliczaniem dawki paliwa przez sterownik Digifant, lecz może przyczyna tak dużych wskazań jest ta sama. U mnie pokazuje 1.8 (przypominam że w trybie serwisowym) i wydaje się być wartością dużo za dużą (u kolegi jest 1.1 - MK1, silnik 2H - bardzo podobny, a przynajmniej większość osprzętu silnika jest ta sama) .
Teraz druga rzecz jaka się dzieje...
Gdy zgaszę silnik podczas tego cyrku i ponownie przekręcę kluczyk w pozycję zapłon silnik odpala bez kręcenia rozrusznikiem. Czasem gdy troszkę postoi po przekręceniu na zapłon (pompa poda trochę paliwa) czuję lekkie szarpnięcie. Jakby coś tam w tłokach buchło - Co może być tego przyczyną?
Jak MFA oblicza spalanie chwilowe w trybie serwisowym? Pewnie nie ma to nic wspólnego z obliczaniem dawki paliwa przez sterownik Digifant, lecz może przyczyna tak dużych wskazań jest ta sama. U mnie pokazuje 1.8 (przypominam że w trybie serwisowym) i wydaje się być wartością dużo za dużą (u kolegi jest 1.1 - MK1, silnik 2H - bardzo podobny, a przynajmniej większość osprzętu silnika jest ta sama) .
Teraz druga rzecz jaka się dzieje...
Gdy zgaszę silnik podczas tego cyrku i ponownie przekręcę kluczyk w pozycję zapłon silnik odpala bez kręcenia rozrusznikiem. Czasem gdy troszkę postoi po przekręceniu na zapłon (pompa poda trochę paliwa) czuję lekkie szarpnięcie. Jakby coś tam w tłokach buchło - Co może być tego przyczyną?
Szarpanie, zalewanie, brak mocy - parę pytań! silnik - PF
Witam tez mam ten sam problem i ten sam silnik PF
NA zimnym idzie ladnie, ale jak sie nagrzeje tez dziejsa sie cyrki zalewa go i nie odpala juz, i tez tak mam ze po przekreceniu na zaplon szarpie nim
wiesz cos moze o tym >?
NA zimnym idzie ladnie, ale jak sie nagrzeje tez dziejsa sie cyrki zalewa go i nie odpala juz, i tez tak mam ze po przekreceniu na zaplon szarpie nim
wiesz cos moze o tym >?
- majekMK2
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4415
- Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
- Lokalizacja: Meszna
- Kontakt:
Szarpanie, zalewanie, brak mocy - parę pytań! silnik - PF
u mnie tez szarpało jak wymieniłem kostkę stacyjki to przeszło czasem delikatnie szarpnie jeszcze ale to chyba wina tego ze iskra sie pojawia na chwile i dlatego to szarpniecie jest
co do tych objawów sprawdź ciśnienie paliwa może coś tam nie jest tak i silnik krokowy kiedyś tak sprawdzałem krokowce i jak dałem uszkodzonego to nie dało sie jechać wogole spadały obroty słaby wiec dobrze by było zebys na podmiankę sprawdził
co do tych objawów sprawdź ciśnienie paliwa może coś tam nie jest tak i silnik krokowy kiedyś tak sprawdzałem krokowce i jak dałem uszkodzonego to nie dało sie jechać wogole spadały obroty słaby wiec dobrze by było zebys na podmiankę sprawdził
Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Szarpanie, zalewanie, brak mocy - parę pytań! silnik - PF
Witam koledzy ja sie dołączam do tematu ponieważ mam ten sam silnik i problem oraz podobnie jak wy wymieniłem duzo czesci i nic dalej to samo cewkę i filtr paliwa też wymieniałem ,kable,swiece, kopułka i palec,czujnik spalania stukowego,sprawdzałem czujnik wody ,wymieniony również był dół silnika a głowica sprawdzona, zapłon ustawiany,podmieniałem silniczek krokowy,sonda lambda wymieniona a teraz jestem na etapie wymiany przepływomierza i też zero poprawy. Zastanawia mnie jeszcze czy mogą byc przyczyną lejące wtryski sprawdzał może ktoś?jesli zle mysle to poprawcie mnie i sorki za pismo
- majekMK2
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4415
- Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
- Lokalizacja: Meszna
- Kontakt:
Szarpanie, zalewanie, brak mocy - parę pytań! silnik - PF
lon3201,
jak jeszcze tego nie sprawdziłes to sobie sprawdź i zobaczymy moze dlatego tak sie dzieje
jak jeszcze tego nie sprawdziłes to sobie sprawdź i zobaczymy moze dlatego tak sie dzieje
Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Szarpanie, zalewanie, brak mocy - parę pytań! silnik - PF
u mnie sprawa zamkniete okazaly sie padniete wtryski. po wymianie chodzi i nic sie nie dzieje.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości