Układ grzania świec żarowych
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Układ grzania świec żarowych
Witam.
Posiadam Golfa 2 92' z silnikiem 1.6TD 1V i mam pewien problem z przekaźnikiem świec żarowych. Problem pojawia się czasami i polega na braku możliwości uruchomienia silnika. Objawy są takie jakby był słaby akumulator i samochód ledwo co kręci rozrusznikiem. Problem znika w momencie wyjęcia i włożenia lub puknięcia w przekaźnik świec żarowych. Auto po tym zabiegu kreci rozrusznikiem jakby nigdy nic się nie stało. Nie ma znaczenia czy auto jest zimne czy ciepłe. Nie pojawia się to notorycznie i nigdy nie wiadomo kiedy się znowu to powtórzy. Akumulator jest nowy, rozrusznik 100% sprawny, auto mało eksploatowane. Świece żarowe nie były sprawdzane, ale auto w największe mrozy paliło na dotyk. W czasie jazdy ostatnimi czasy zdarza się też że zaczyna mrugać lub żarzyć się kontrolka świec żarowych.
Dodam że problem występował już w zeszłym roku i znikł po zmianie przekaźnika na inny używany. Różni się numerem od tego co był prędzej ale pasuje i do tego tygodnia było wszystko ok.
Prośba moja do Was polega na doradztwie odnośnie tego czy winą powtarzającego się znowu problemu może być znowu przekaźnik który się uszkodził ponieważ był założony używany czy jest jeszcze jakaś rzecz która może go uszkadzać i należy ją sprawdzić oraz jaki powinien być właściwy przekaźnik (oznaczenie) i czy szukać nowego czy rozglądać się dalej za używanym.
Jeżeli macie jakieś sugestie odnośnie tego problemu wszystkie są mile widziane i będę brał pod uwagę.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Posiadam Golfa 2 92' z silnikiem 1.6TD 1V i mam pewien problem z przekaźnikiem świec żarowych. Problem pojawia się czasami i polega na braku możliwości uruchomienia silnika. Objawy są takie jakby był słaby akumulator i samochód ledwo co kręci rozrusznikiem. Problem znika w momencie wyjęcia i włożenia lub puknięcia w przekaźnik świec żarowych. Auto po tym zabiegu kreci rozrusznikiem jakby nigdy nic się nie stało. Nie ma znaczenia czy auto jest zimne czy ciepłe. Nie pojawia się to notorycznie i nigdy nie wiadomo kiedy się znowu to powtórzy. Akumulator jest nowy, rozrusznik 100% sprawny, auto mało eksploatowane. Świece żarowe nie były sprawdzane, ale auto w największe mrozy paliło na dotyk. W czasie jazdy ostatnimi czasy zdarza się też że zaczyna mrugać lub żarzyć się kontrolka świec żarowych.
Dodam że problem występował już w zeszłym roku i znikł po zmianie przekaźnika na inny używany. Różni się numerem od tego co był prędzej ale pasuje i do tego tygodnia było wszystko ok.
Prośba moja do Was polega na doradztwie odnośnie tego czy winą powtarzającego się znowu problemu może być znowu przekaźnik który się uszkodził ponieważ był założony używany czy jest jeszcze jakaś rzecz która może go uszkadzać i należy ją sprawdzić oraz jaki powinien być właściwy przekaźnik (oznaczenie) i czy szukać nowego czy rozglądać się dalej za używanym.
Jeżeli macie jakieś sugestie odnośnie tego problemu wszystkie są mile widziane i będę brał pod uwagę.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Układ grzania świec żarowych
Skoro nie ma siły kręcić rozrusznikiem, ( rozumiem, że kręci, tylko powoli ) to co do tego ma wnieść wymiana przekaźnika? Mi to wygląda na słabą masę na silniku.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Układ grzania świec żarowych
Jest raczej na odwrót: puknięcie czy włożenie (tym razem złe, słabe, krzywo) ODŁĄCZA Koledze świece żarowe więc akumulator ma lżej...
Może to być koniec "żywota" akumulatora, mogą być opory na połączeniach głównych przewodów elektrycznych i klem, nie tylko masy. Sam przekaźnik nIE steruje rozrusznikiem, nie ma więc bezpośredniego na to wpływu.
Może to być koniec "żywota" akumulatora, mogą być opory na połączeniach głównych przewodów elektrycznych i klem, nie tylko masy. Sam przekaźnik nIE steruje rozrusznikiem, nie ma więc bezpośredniego na to wpływu.
Układ grzania świec żarowych
Sprawa wadliwego akumulatora napewno odpada. Akumulator jest nowy, a poza tym sprawdzane było kilka akumulatorów i rozruszników. Połączenia masowe były wcześniej sprawdzane i wszystko było czyszczone. Niby sprawa przekaźnika nie ma z tym nic wspólnego ale dlaczego jego zmiana spowodowała znikniecie tego problemu oraz dlaczego w czasie jazdy zdarza się świecenie poprzez mruganie lub żarzenie kontrolki świec żarowych. Poza tym jest sprawa że auto odpala bez problemu przez cały dzień a tu nagle na gorącym silniku jest lipa.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Układ grzania świec żarowych
... do dziurek? A co konkretnie to oznacza, że się różni numerem - bo może jak jest od np. TDI (103) może grzeje na oślep i Koledze zżera prąd?lesiu81 pisze:Różni się numerem od tego co był prędzej ale pasuje
Ma mieć numer VW: 191 911 261C i nie inny.
Układ grzania świec żarowych
Jutro sprawdzę numer i dam znać. Ten obecnie założony ma oznaczenie 60.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Układ grzania świec żarowych
Poprawka: literka na końcu to nie tylko E ale i B lub C - wprowadzano też ich oficjalne zamienniki.
To ma dobre; gdy jest wyprodukowany (przekaźnik) po marcu 93 - może mieć oznaczenie 443 911 261.lesiu81 pisze:Ten obecnie założony ma oznaczenie 60.
Układ grzania świec żarowych
Sprawdziłem dziś oznaczenia swoich przekaźników i pierwszy przekaźnik od początku zakupu auta był oznaczony numerem 171 911 261A. Zmieniłem go pół roku temu na 171 911 261E symbol 60. Dziś wstawiłem inny (używany) o symbolu 102 i oznaczeniu 191 911 261E. Czy te poprzednio zamontowane przekaźniki były też stosowane w moim modelu auta i czy mogła to być przyczyna moich problemów.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Układ grzania świec żarowych
Te przekaźniki to kolejne wersje o tym samym działaniu, zamienne. Jeden był wycofany z produkcji, zastępował go inny.
One jedynie mogły włączać na zbyt długo świece żarowe i pośrednio powodować wolniejsze kręcenie rozrusznikiem - nic ponadto!
One jedynie mogły włączać na zbyt długo świece żarowe i pośrednio powodować wolniejsze kręcenie rozrusznikiem - nic ponadto!
Układ grzania świec żarowych
Zico63b, dziękuję Ci bardzo za pomoc, ale w dalszym ciągu nie rozumiem dlaczego przez kilka miesięcy jest dobrze i nagle dzieją się takie rzeczy. Wpływ akumulatora odrzucam i pozostaje mi szukać dalej. Jeżeli wiesz może dlaczego kontrolka od świec żarowych mruga lub żarzy się w czasie jazdy na tym poprzednim przekaźniku to proszę o informacje.
Układ grzania świec żarowych
I pojawił się nowy problem dotyczący tego przekaźnika a mianowicie po zamontowaniu tego ostatniego nie ma ładowania akumulatora. Powróciłem do starego i ładowanie powróciło. Rozebrałem i niby wszystko wygląda ok. Nie ma nadpaleń i nie jest zwarty styk. Proszę o informacje jaki wpływ ma ten przekaźnik na ładowanie akumulatora i skąd przekaźnik bierze informacje jak długo ma działać i skąd zasilana jest kontrola świec żarowych i co nią steruje.
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Układ grzania świec żarowych
Grzanie może mieszać w liczniku, od którego jest zależny alternator, tzn. + wzbudzenia idzie ze stacyjki przez licznik na regulator napięcia. Teraz trzeba się zastanowić co wspólnego ma przekaźnik świec z licznikiem, kontrolka świec? Brak masy na licznik? Kontrolka świec wychodzi z przekaźnika 60 /102. Czas grzania jest brany z czujnika temperatury płynu w 60, a w 102 tylko czas swiecenia kontrolki bo świece grzeja ponad minutę.lesiu81 pisze:jaki wpływ ma ten przekaźnik na ładowanie akumulatora
Układ grzania świec żarowych
Przejrzałem ostatnio instalację elektryczną mojego auta i mam pytanie odnośnie moich wcześniej opisanych problemów z rozruchem i przekaźnikiem świec żarowych czy powiązane mogą być one z białą wtyczką w dolnym rzędzie oznaczoną literą F w skrzynce bezpiecznikowej. Nie wiem od czego jest ta wtyczką więc poproszę o jakieś informacje o przewodach w niej umieszczonych.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Układ grzania świec żarowych
Tam:
http://translate.google.pl/translate?hl ... 26hs%3DS28" onclick="window.open(this.href);return false;
są opisane wszystkie poszczególne kostki i ich piny.
http://translate.google.pl/translate?hl ... 26hs%3DS28" onclick="window.open(this.href);return false;
są opisane wszystkie poszczególne kostki i ich piny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości