Układ grzania świec żarowych

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lesiu81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz lip 19, 2009 11:38
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Układ grzania świec żarowych

Post autor: lesiu81 » ndz wrz 18, 2011 12:33

Witam.

Posiadam Golfa 2 92' z silnikiem 1.6TD 1V i mam pewien problem z przekaźnikiem świec żarowych. Problem pojawia się czasami i polega na braku możliwości uruchomienia silnika. Objawy są takie jakby był słaby akumulator i samochód ledwo co kręci rozrusznikiem. Problem znika w momencie wyjęcia i włożenia lub puknięcia w przekaźnik świec żarowych. Auto po tym zabiegu kreci rozrusznikiem jakby nigdy nic się nie stało. Nie ma znaczenia czy auto jest zimne czy ciepłe. Nie pojawia się to notorycznie i nigdy nie wiadomo kiedy się znowu to powtórzy. Akumulator jest nowy, rozrusznik 100% sprawny, auto mało eksploatowane. Świece żarowe nie były sprawdzane, ale auto w największe mrozy paliło na dotyk. W czasie jazdy ostatnimi czasy zdarza się też że zaczyna mrugać lub żarzyć się kontrolka świec żarowych.
Dodam że problem występował już w zeszłym roku i znikł po zmianie przekaźnika na inny używany. Różni się numerem od tego co był prędzej ale pasuje i do tego tygodnia było wszystko ok.
Prośba moja do Was polega na doradztwie odnośnie tego czy winą powtarzającego się znowu problemu może być znowu przekaźnik który się uszkodził ponieważ był założony używany czy jest jeszcze jakaś rzecz która może go uszkadzać i należy ją sprawdzić oraz jaki powinien być właściwy przekaźnik (oznaczenie) i czy szukać nowego czy rozglądać się dalej za używanym.
Jeżeli macie jakieś sugestie odnośnie tego problemu wszystkie są mile widziane i będę brał pod uwagę.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Układ grzania świec żarowych

Post autor: stonefree » ndz wrz 18, 2011 14:30

Skoro nie ma siły kręcić rozrusznikiem, ( rozumiem, że kręci, tylko powoli ) to co do tego ma wnieść wymiana przekaźnika? Mi to wygląda na słabą masę na silniku.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Układ grzania świec żarowych

Post autor: Zico63b » ndz wrz 18, 2011 16:01

Jest raczej na odwrót: puknięcie czy włożenie (tym razem złe, słabe, krzywo) ODŁĄCZA Koledze świece żarowe więc akumulator ma lżej...
Może to być koniec "żywota" akumulatora, mogą być opory na połączeniach głównych przewodów elektrycznych i klem, nie tylko masy. Sam przekaźnik nIE steruje rozrusznikiem, nie ma więc bezpośredniego na to wpływu.



lesiu81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz lip 19, 2009 11:38
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Układ grzania świec żarowych

Post autor: lesiu81 » ndz wrz 18, 2011 17:19

Sprawa wadliwego akumulatora napewno odpada. Akumulator jest nowy, a poza tym sprawdzane było kilka akumulatorów i rozruszników. Połączenia masowe były wcześniej sprawdzane i wszystko było czyszczone. Niby sprawa przekaźnika nie ma z tym nic wspólnego ale dlaczego jego zmiana spowodowała znikniecie tego problemu oraz dlaczego w czasie jazdy zdarza się świecenie poprzez mruganie lub żarzenie kontrolki świec żarowych. Poza tym jest sprawa że auto odpala bez problemu przez cały dzień a tu nagle na gorącym silniku jest lipa.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Układ grzania świec żarowych

Post autor: Zico63b » ndz wrz 18, 2011 17:35

lesiu81 pisze:Różni się numerem od tego co był prędzej ale pasuje
... do dziurek? A co konkretnie to oznacza, że się różni numerem - bo może jak jest od np. TDI (103) może grzeje na oślep i Koledze zżera prąd?
Ma mieć numer VW: 191 911 261C i nie inny.



lesiu81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz lip 19, 2009 11:38
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Układ grzania świec żarowych

Post autor: lesiu81 » ndz wrz 18, 2011 20:39

Jutro sprawdzę numer i dam znać. Ten obecnie założony ma oznaczenie 60.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Układ grzania świec żarowych

Post autor: Zico63b » ndz wrz 18, 2011 21:35

Poprawka: literka na końcu to nie tylko E ale i B lub C - wprowadzano też ich oficjalne zamienniki.
lesiu81 pisze:Ten obecnie założony ma oznaczenie 60.
To ma dobre; gdy jest wyprodukowany (przekaźnik) po marcu 93 - może mieć oznaczenie 443 911 261.



lesiu81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz lip 19, 2009 11:38
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Układ grzania świec żarowych

Post autor: lesiu81 » pn wrz 19, 2011 19:53

Sprawdziłem dziś oznaczenia swoich przekaźników i pierwszy przekaźnik od początku zakupu auta był oznaczony numerem 171 911 261A. Zmieniłem go pół roku temu na 171 911 261E symbol 60. Dziś wstawiłem inny (używany) o symbolu 102 i oznaczeniu 191 911 261E. Czy te poprzednio zamontowane przekaźniki były też stosowane w moim modelu auta i czy mogła to być przyczyna moich problemów.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Układ grzania świec żarowych

Post autor: Zico63b » pn wrz 19, 2011 23:25

Te przekaźniki to kolejne wersje o tym samym działaniu, zamienne. Jeden był wycofany z produkcji, zastępował go inny.
One jedynie mogły włączać na zbyt długo świece żarowe i pośrednio powodować wolniejsze kręcenie rozrusznikiem - nic ponadto!



lesiu81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz lip 19, 2009 11:38
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Układ grzania świec żarowych

Post autor: lesiu81 » wt wrz 20, 2011 13:42

Zico63b, dziękuję Ci bardzo za pomoc, ale w dalszym ciągu nie rozumiem dlaczego przez kilka miesięcy jest dobrze i nagle dzieją się takie rzeczy. Wpływ akumulatora odrzucam i pozostaje mi szukać dalej. Jeżeli wiesz może dlaczego kontrolka od świec żarowych mruga lub żarzy się w czasie jazdy na tym poprzednim przekaźniku to proszę o informacje.



lesiu81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz lip 19, 2009 11:38
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Układ grzania świec żarowych

Post autor: lesiu81 » wt wrz 20, 2011 20:43

I pojawił się nowy problem dotyczący tego przekaźnika a mianowicie po zamontowaniu tego ostatniego nie ma ładowania akumulatora. Powróciłem do starego i ładowanie powróciło. Rozebrałem i niby wszystko wygląda ok. Nie ma nadpaleń i nie jest zwarty styk. Proszę o informacje jaki wpływ ma ten przekaźnik na ładowanie akumulatora i skąd przekaźnik bierze informacje jak długo ma działać i skąd zasilana jest kontrola świec żarowych i co nią steruje.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Układ grzania świec żarowych

Post autor: stonefree » wt wrz 20, 2011 21:02

lesiu81 pisze:jaki wpływ ma ten przekaźnik na ładowanie akumulatora
Grzanie może mieszać w liczniku, od którego jest zależny alternator, tzn. + wzbudzenia idzie ze stacyjki przez licznik na regulator napięcia. Teraz trzeba się zastanowić co wspólnego ma przekaźnik świec z licznikiem, kontrolka świec? Brak masy na licznik? Kontrolka świec wychodzi z przekaźnika 60 /102. Czas grzania jest brany z czujnika temperatury płynu w 60, a w 102 tylko czas swiecenia kontrolki bo świece grzeja ponad minutę.



lesiu81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz lip 19, 2009 11:38
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Układ grzania świec żarowych

Post autor: lesiu81 » ndz paź 02, 2011 11:45

Przejrzałem ostatnio instalację elektryczną mojego auta i mam pytanie odnośnie moich wcześniej opisanych problemów z rozruchem i przekaźnikiem świec żarowych czy powiązane mogą być one z białą wtyczką w dolnym rzędzie oznaczoną literą F w skrzynce bezpiecznikowej. Nie wiem od czego jest ta wtyczką więc poproszę o jakieś informacje o przewodach w niej umieszczonych.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Układ grzania świec żarowych

Post autor: Zico63b » ndz paź 02, 2011 12:31

Tam:
http://translate.google.pl/translate?hl ... 26hs%3DS28" onclick="window.open(this.href);return false;
są opisane wszystkie poszczególne kostki i ich piny.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości