[All VW] Przekaźniki świateł

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Tical
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: czw sty 13, 2005 23:50
Lokalizacja: GMB
Kontakt:

Re: [All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: Tical » wt mar 15, 2011 00:03

szymko pisze:panowie ja mam takie pytanko bo chce zrobic na przekaznikach i (z racji 32 stron nie parzylem na wszystko bo bym tydzien to przegladal) jak zrobic by drogowe (dlugie) tez byluy na przekaznikach i zeby to bylo dobrze? w moim mk2 sa 4 lampki wiec jak sie wlacza wszystkie to gasna jednak troche bo pobor jest duzy :/
jakby ktos mial czytelna rozpiske albo jakis odnosnik to tego to bylbym bardzo wdzieczny.
Normalnie.
Dajesz osobno przekazniki na krotkie i osobno na dlugie.
A jak to masz tu opisane, chocby na 1str.



Awatar użytkownika
marol_10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pt sty 23, 2009 21:01
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

[All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: marol_10 » sob mar 19, 2011 17:37

U mnie ktoś już zrobił(pewnie jakich włoch) ale tylko na mijania i ciął instalacje, ale przyznam że zrobione jest profi. Zastanawiam sie teraz czy nie lepiej posklejać fabrycznej instalacji i robić od nowa również na długie ale na wtyczkach

Napiecia na światłach
Lewa mijania-13,71v
lewa długie-11,80v
prawa mijania-13,82v
prawa długie-11,99v

Światła długie świecą bardzo dobrze i nie wiem czy jest sens sie bawić


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=219213

Awatar użytkownika
Tical
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: czw sty 13, 2005 23:50
Lokalizacja: GMB
Kontakt:

[All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: Tical » ndz mar 20, 2011 11:29

Jak dlugie swieca Ci bardzo dobrze i jak sam stwierdziles nie potrzebujesz wiecej to po co sie wogole zastanawiasz?
Odpusc temat i tyle.
A jak chce Ci sie bawic dla wlasnej satysfakcji to potnij kable od dlugich i domontuj przekazniki.
Bedzie komplet a w nocy napewno zobaczysz roznice na dlugich.



swampshark
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: wt lut 15, 2011 23:23
Lokalizacja: Biłgoraj

[All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: swampshark » śr wrz 14, 2011 14:47

Obrazek
juz objaśniam. Gdy włączymy światła mijania to wtedy z instalacji samochodu zasilamy cewkę przekaźnika i żarówka zasilana jest z dodatkowego plusa. Natomiast gdyby cewka się przepaliła podczas jazdy i przkaźnik by wrócił do pozycji "0" to wtedy żarówka jest zasilana tak jak przed montażem przekaźnika i światła nam nagle nie zgasną
Ostatnio zmieniony śr wrz 14, 2011 22:54 przez swampshark, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

[All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: Lipek81 » śr wrz 14, 2011 18:12

swampshark, fajny pomysł, tylko daj jeszcze bezpieczniki, bo na schemacie ich nie ma.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

[All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: miś fazi » śr wrz 14, 2011 18:52

teraz już wiem o co Ci biega , pomysł faktycznie ok , tylko moim skromnym zdaniem narysuj ten schemat w troszkę inny sposób , narysuj po prostu wyjście kabelka z lampy do styku przekaźnika a ze styku przekaźnika i cewki do napięcia które dostajesz z oryginalnej instalacji, bo teraz wygląda to tak jakby trzeba było odpiąć wtyczkę od lampy i między nimi robić połączenie a wystarczy oczywiście przeciąć jeden kabelek dochodzący do wtyczki , poza tym wszystko jest fajnie , za to należy się +



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

[All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: Lipek81 » czw wrz 15, 2011 18:59

jhosef pisze:No właśnie plus nie zniknie bo będzie podawany przez przekaźnik na żarówkę a kabel z zarówki daje wstecz na cewkę przekaźnika. Trza by zastosować diodę puszczającą prąd w jedną stronę na oryginalnym kablu plusowym mijania.
- nie daje wstecz na cewkę przekaźnika, po jak cewka jest zasilona to żarówka zasilana jest z aku. Moim zdaniem wszystko jest ok. Zauważcie, że ot jest styk przełączny - kiedy cewka zadziała styk się przełącza, a wy rozpatrujecie, jakby styk nie był przełączony.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: Zico63b » czw wrz 15, 2011 22:23

Zostałem właśnie wywołany PW do zabrania głosu i uważam, nawet jestem pewien, że jest jak napisali Koledzy Qto oraz Lipek81: będzie to działać prawidłowo.
Gdyby schemat był złożony z przewodów to by nie działało, lecz fragmentem jest styk przekaźnika powodujący rozwarcie zielonego (na usprawnionym przeze mnie rysunku) odcinka; odcinek ten staje się elektrycznie martwy, nieistotny - jednak tylko przy prawidłowej pracy cewki (za to odkrycie - punkty!).
Po włączeniu reflektorów mijania, pojawia się napięcie w punkcie B, i w/g niebieskich strzałek włącza cewkę przekaźnika. To powoduje ODŁĄCZENIE styku 87a od 30 a podpięcie tam 87 i przepływ głównego prądu w/g strzałek czerwonych do żarówki, punkt A.
Obrazek
Ostatnio zmieniony pt wrz 16, 2011 09:53 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

[All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: Qto » pt wrz 16, 2011 00:07

Zico63b pisze:Po włączeniu reflektorów mijania, pojawia się napięcie w punkcie B, i w/g niebieskich strzałek włącza cewkę przekaźnika. To powoduje ODŁĄCZENIE styku 87a od 30 a podpięcie tam 87 i przepływ głównego prądu w/g strzałek czerwonych do żarówki, punkt A.
no to ja chyba coś podobnego napisałem...proponuję zakończyć tą licytację czy układ zadziała czy też nie



swampshark
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: wt lut 15, 2011 23:23
Lokalizacja: Biłgoraj

[All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: swampshark » pt wrz 16, 2011 19:02

Qto pisze:Ja jednak wolałbym zrobić tak, że w razie awarii cewki odpinam dwa kabelki z przekaźnika, łącze ze sobą i dalej mam światła...a łączenie kabli zrobić w jakimś rozsądnym miejscu pod maską - w ten sposób w przypadku awarii od razu widzimy że coś jest nie tak bo światło nie świeci...a tak jak lampa będzie zasilana oryginalną instalacją to nie wiadomo po jakim czasie wyczaimy że przekaźnik nie gada
Przypadek 1
Jedzie sobie golfik z moim podłaczeniem przekaźników. Nagle na ostrym zakręcie przy prędkości powyżej 90km/h pada cewka przekaźnika. Lampy sciemniały bo działa teraz fabryczna, ale widzę zakret. Po nagłym zmniejszeniu intensywności oświetlenia dochodzę do wniosku że padł przekaźnik więc dojeżdżam spokojnie do domu i go wymieniam jeżeli mam. A jak nie mam to jeżdżę dopóki nie kupię, ewentualnie wracam do fabrycznego podłączenia ponieważ ZAMONTOWAŁEM wsuwki na oryginalnych kablach i za pomocą wsuwek jest wpinany przekaźnik.

Przypadek 2
Jedzie sobie golfik z "oryginalnym" podłaczeniem przekaźników. Nagle na ostrym zakręcie przy prędkości powyżej 90km/h pada cewka przekaźnika. Światła gasną i zanim zdążywy właczyć długie golfik robi jeb do rowu. Wtedy widzimy że przekaźnik padł, wysiadamy przepinamy wsuwki na fabryczne podłaczenie i możemy cieszyć się światłem z jednej lampy bo druga siedzi w sośnie.

Nawet jeżeli przez tydzień nie zczaimy się że przekaźnik padł (co jest dosyć trudne do niezauważenia ponieważ odpinałem i podpinałem kabel do cewki żeby zobaczyć czy jest różnica i muszę stwierdzić że jest ogromna, a spadek napięcia na oryginalnej linstalacji wynosił tylko 1,5V) to jednak szkoda jest znacznie mniejsza takie nagłe zaćmienie przed maską
Qto pisze:proponuję zakończyć tą licytację czy układ zadziała czy też nie
działa na 100% bo przecież tak zamontowałem. Jeżeli ktoś nie wierzy to zapraszam na ubitą glebę pod supermarketem żeby sobie pomacał ten mój twór

Obrazek
Ostatnio zmieniony pt wrz 16, 2011 19:41 przez swampshark, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: Zico63b » sob wrz 17, 2011 00:45

Co prawda ja sam poszedłem inną drogą i po prostu zdublowałem każdy z obwodów (czyli ostatecznie mam 4 przekaźniki - jeden dla każdej z żarówek, mam 2xH7) to jednak pomysł jest godny przyznania pochwał: małym kosztem znacząco podnosi bezpieczeństwo użycia układu.



MojNick
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 01:34
Lokalizacja: Dolnyśląsk

[All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: MojNick » śr wrz 21, 2011 15:54

Witajcie.
W swojej borze przymierzam się do instalacji przekaźników. (żarówki H4, brak przeciwmgielnych)
Będą 3 przekaźniki (2 na światła mijania + 1 na drogowe). Do każdego przekaźnika będzie osobno zamontowany bezpiecznik między przekaźnikiem a akumulatorem (20A będzie ok?)

Patrząc na schematy w każdym z nich masa wychodząca z reflektora jest ucinana, łączone są obydwie wychodzące z reflektorów i prowadzone do minusa akumulatora. A nie można po prostu nie obcinać standardowej masy? Wtedy wystarczyło by tylko uciąć kabelki od świateł długich i krótkich, po podłączać, i jak masę potrzeba do przekaźników to dociągnąć ją nowymi przewodami. Nie lepiej tak? Pozycyjne również zostawiam standardowo i ich nie tnę.

Kolejne pytanie, kabel 2,5mm^2 wszędzie stosowany będzie dobry?

I ostatnie, najważniejsze - do mnie do reflektora wchodzi wtyczka z 10 kabelkami (ponumerowane), mógłby mi ktoś powiedzieć, które kabelki za co odpowiadają i które należy ciąć? Szukałem schematu co jest co ale nie mogę nigdzie znaleźć...

Dzięki za pomoc!



Awatar użytkownika
k0nr4d
_
_
Posty: 6258
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 15:28
Lokalizacja: Łódź
Auto: GSXR/A8
Silnik: R4V8
Kontakt:

[All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: k0nr4d » śr wrz 21, 2011 20:20

MojNick pisze:W swojej borze przymierzam się do instalacji przekaźników. (żarówki H4, brak przeciwmgielnych)
Przecież w mk4 już jest instalacja świateł na przekaźnikach z tego, co wiem...


"Nie każdy żart rodzi bekę, nie każda przyczepa ma plandekę."
Obrazek

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

[All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: jhosef » śr wrz 21, 2011 20:31

k0nr4d pisze: Przecież w mk4 już jest instalacja świateł na przekaźnikach z tego, co wiem...
No właśnie tu są zdania podzielone.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości