ASZ nowy FMIC + turbo ARL bedzie jeździć?

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

ASZ nowy FMIC + turbo ARL bedzie jeździć?

Post autor: cowboy » pn wrz 12, 2011 20:31

panowie zanim sie rozpędzimy, mówimy o 4 motion - wystarczy poszukać, był na forum opisywany problem BIG Turbo do 4 motion

zdrowe seryjne pompki AL starczają nawet na 240KM bez dwóch zdań, tylko że nie ma juz zdrowych pompek bo juz te auta mają po 200-300 tys przebiegu... pare lat temu auta o przebiegach 50 tys km robiły sie prawie kazde na 190KM po samym remapie

moim zdaniem jednak turbina z ARL daje dużo większe pole modyfikacji, chociażby z powodu grubego wałka wiec jest dość odporna na pałowanie - turbiny z ASZ lubia odlecieć :)

moim zdaniem setup na 190KM jest całkiem przyjemny jak na dupowóz, rakiety i tak z tego auta nie zrobisz, choć do 100 bedzie robiło przeciag



Awatar użytkownika
slaww
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: sob gru 04, 2010 12:18
Lokalizacja: GdyniaCity

ASZ nowy FMIC + turbo ARL bedzie jeździć?

Post autor: slaww » pn wrz 12, 2011 21:35

Cos malo wyszlo moje asz mialo 142.Lepiej juz cos konkretnego wsadzic.I tak troche kasy wydasz dla 20km.Niestety trzeba miec z 8kola na grubsze mody.Kwestia sprzegla zostaje.


Dex P99r >Macrom 59.16[Dynaudio md100&Macrom Md.4] >Audison vr203 & Hifonics falcon >PPI 4200AM >Sony XES S-12

Awatar użytkownika
Antonioo
VW Baron
VW Baron
Posty: 3138
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 20:05
Lokalizacja: (VWLKP)

ASZ nowy FMIC + turbo ARL bedzie jeździć?

Post autor: Antonioo » pn wrz 12, 2011 21:54

cowboy, no i o to mi chodziło racja rakiety niechce z tego zrobić poprostu szybko sie przemieszczać. No mało mało Helmut miał za cienki portfer aby dokupić wiecej KM hehe :) rakiete kiedyś zrobie ale to jak bedzie benzin z turbo :p

niewiem może gdzieś coś ograniczało moc Goodhope pisało go na 159 ale kiedy to było 3-4 lata temu gdy jeszcze nie było takiego szału w chiptuningu


MK IV 4Motion

Turbo żyje turbo pije..

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9253
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

ASZ nowy FMIC + turbo ARL bedzie jeździć?

Post autor: wesol » wt wrz 13, 2011 07:44

Okej niech bedzie turbo od ARL tylko bedzie to nowe turbo czy aby ciac koszta bedzie to jakas uzywka allegro lub regenerowane??

Zwracam tylko uwage iz turbo ASZ i ARL w zasadzie maja ta sama wydajnosc z racji tych samych czesci zimnych i goracych, roznica jedynie jest w ułożyskowaniu. Kupic dobre turbo arl to bardzo ciezko a ASZ mozna wyrwac za nieduze pieniadze i nawet jak sie okaze ze wytryzma rok czy nie to mozna zaryzykowac. Kupic ARL za kafla i nie wiadomo ile to pochodzi to ja dziekuje. Mam w planach w swoim AUY wstawic turbo ASZ i zrobic program w zadne tam ARL nie bede sie pchał. Druga sprawa ile jezdzi ASV/AHF i pokrewnych na wydajniejszych wtryskach i turbo AWX, ASZ czy ARL i jakos moce tez spokojnie siegaja pod 170 KM. Mysle ze PDek spokojnie osiagnie ten zamierzony pułap na seryjnej suszarce. Trzeba tylko znalezc przyczyne tego iz po programie masz wynik jak dla mnie nieco zanizony. Ja bym sprawdził ustawienie rozrzadu- kont synchronizacji bo tu tez sporo koników ucieka. Ustawisz wszystko idealnie i bedzie auto wyczuwalnie żywsze.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

tdigti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr kwie 08, 2009 22:23
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Re: ASZ nowy FMIC + turbo ARL bedzie jeździć?

Post autor: tdigti » wt wrz 13, 2011 08:17

arl starczyl mi na 197 km wiec jakas tam roznica jest. pompki al ki jak zdrowe tez wiadomo ze spokojnie do 240 starczaja wiec po co jakies big.. wszytsko zalezy od stanu motoru..pewnie bedzie tez problem ze sprzeglem. ja mam oske i 430nm. zmienilem na komplet z sharana ale okazalo sie ze niewiele wytrzymal. trzeba by bylo moment bardzo delikatnie poprowwadzic i pewnnie max jakies 400nm zrobic. poki co wzmocnilem troche ori sprzeglo u radzika i teraz daje rade na 430 nm jezdzic.

[pzdr



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

ASZ nowy FMIC + turbo ARL bedzie jeździć?

Post autor: cowboy » wt wrz 13, 2011 09:26

wesol pisze:Zwracam tylko uwage iz turbo ASZ i ARL w zasadzie maja ta sama wydajnosc z racji tych samych czesci zimnych i goracych
nie mają tych samych części zimnych
wrzucałem kiedyś fotkę kompresora AWX(ASZ) i potem ARL
ARL ma bodajże 2mm większą średnice kompresora, jelsi dobrze pamiętam 35 vs 37mm - nie chce mi sie szukac wrzucałem fotki na forum pare lat temu
wesol pisze:Okej niech bedzie turbo od ARL tylko bedzie to nowe turbo czy aby ciac koszta bedzie to jakas uzywka allegro lub regenerowane??
weźmie kupi regenrowane na nowym korze od turbo bogdana (pewnie koło 1500) i pojeździ.. kombinowanie z GT20 w 4 motion na pewne nie wyjdzie taniej



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

ASZ nowy FMIC + turbo ARL bedzie jeździć?

Post autor: cowboy » wt wrz 13, 2011 09:28

znalazłem ;)

porównianie wirników po stronie zimnej

oryginal AWX

Obrazek

Hybryda ARL

Obrazek



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9253
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

ASZ nowy FMIC + turbo ARL bedzie jeździć?

Post autor: wesol » wt wrz 13, 2011 12:05

A to sorry. Wiem ze maja te same czesci gorące. Zreszta sporo turbawek blizniaczych w innych autach raczej roznia sie tylko czescia goracą a roznice sa w czesciach zimnych.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

bvw08
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: sob sie 19, 2006 17:10
Lokalizacja: śląsk, RŚL

Re: ASZ nowy FMIC + turbo ARL bedzie jeździć?

Post autor: bvw08 » wt wrz 13, 2011 14:46

Jeśli będziesz miał szczęście i dobrze napisany program to i 420Nm nie będzie problemu przenieść na seryjnym sprzęgle


[url]http://www.youtube.com/watch?v=ij7GrSMpcAY[/url]

Awatar użytkownika
Antonioo
VW Baron
VW Baron
Posty: 3138
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 20:05
Lokalizacja: (VWLKP)

ASZ nowy FMIC + turbo ARL bedzie jeździć?

Post autor: Antonioo » wt wrz 13, 2011 15:36

no turbo zapewne po regenracji bo nówka z 2 tałzeny ;p
tak myślałem ale niewiem czy ktos pójdzie na to zeby oddac turbo ASZ i dopłacić do ARL..

na poczatek planuje FMIC wciśnać pod zderzak jakoś ;p później jak sie uda to turbo i korekta programu i myśle ze bedzie dosyć szybko sie przemieszczał


MK IV 4Motion

Turbo żyje turbo pije..

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

ASZ nowy FMIC + turbo ARL bedzie jeździć?

Post autor: cowboy » wt wrz 13, 2011 17:29

wesol pisze: roznice sa w czesciach zimnych
i to jest najwązniejsze, wydajność kompresora !
róznica w czesci gorącej w TDi (mały zakres obrotów) to głównie ma wpływ na wstawanie turbiny..
komprsor (część zimna) tłoczy powietrze i 2mm w średnicy to duzy na wirniku
zresztą AWX, ASZ mają seryjnie 1,35 Bara a ARL ma 1,55 wiec widac że trubina musi być mocniejsza
Antonioo pisze:tak myślałem ale niewiem czy ktos pójdzie na to zeby oddac turbo ASZ i dopłacić do ARL..
u turbo bogdana (poszukaj na forum był temat) mozesz tak zrobić



Awatar użytkownika
Antonioo
VW Baron
VW Baron
Posty: 3138
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 20:05
Lokalizacja: (VWLKP)

ASZ nowy FMIC + turbo ARL bedzie jeździć?

Post autor: Antonioo » wt wrz 13, 2011 17:36

cowboy, no taką opcje chce zrobić bo dla mnie najlepiej :P a kto to ten turbo bogdan ;?

to ten ?

http://trans-turbo.pl/Kontakt.html" onclick="window.open(this.href);return false;


MK IV 4Motion

Turbo żyje turbo pije..

miskieusz
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7799
Rejestracja: śr sie 01, 2007 22:42
Lokalizacja: DW

ASZ nowy FMIC + turbo ARL bedzie jeździć?

Post autor: miskieusz » wt wrz 13, 2011 18:05

E,e,e,e!! tu się widzę niezły przewrót szykuje!;p
Hmm anton a nie myślałeś jednak nad czymś ciut mocniejszym niz ARL?
Gdzieś był temat o GTB w PD. Ogólnie ciekawe jak wygląda kwestia cenowa czegoś, co będzie trochę mocniejsze niż arl... myślę, że na innej suszarce 200ps by pękło?
Inna sprawa, że przy takiej motorowni i w heble dobrze byłoby zainwestować... Ale drąż temat w którymś momencie i mnie zainteresuje :bigok:
Hmm pokuszę się o drobną wycenę
- Turbo ARL po regeneracji i oddaniu ASZ - 900pln (kiedyś, gdzieś widziałem)
- FMIC - 1000pln
- Soft - 1000pln
To powinno pod 190 bryknąć...
Czy przy zmianie na inne turbo da radę bryknąć pod 210ps? Nie wiem, co ponior miał, ale u niego z ASZ (AFAIR) było ponad 200ps...



Awatar użytkownika
Antonioo
VW Baron
VW Baron
Posty: 3138
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 20:05
Lokalizacja: (VWLKP)

ASZ nowy FMIC + turbo ARL bedzie jeździć?

Post autor: Antonioo » wt wrz 13, 2011 19:16

miskieusz, ale gdzie, FMIC mnie połowe mniej wyjdzie jak sie postaram ;p program 900zł w Goodhope heble w 4motion 288 juz sa może kiedyś cos ten :D pod 190 mudżynów mi starczy,


MK IV 4Motion

Turbo żyje turbo pije..

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości