odgłosy dzwonienia po wymianie sprzęgła.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
odgłosy dzwonienia po wymianie sprzęgła.
Witam w najbliższym czasie w swoim 1.6 td 1V będę wymieniał sprzęgło ( tarcza, docisk, koło zamachowe). Oryginalnie było zamontowane 200mm, a to które będę montował teraz ma 210mm i pochodzi z silnika SB, jest co prawda używane ale w bdb stanie. Jeżeli macie jakieś cenne uwagi dot wymiany sprzęgła (na co trzeba zwrócić uwagę,co wyczyścić co posmarować, to proszę o takie informacje w temacie). Pierwsze co przycodzi mi na myśl to smarowanie wałka sprzęgła, czy do tej czynności konieczny jest smar molibdenowy czy wystarczy smar grafitowy. Czy posmarować sam wielowypust czy równierz popychacz sprzęgła który jest zamontowany wewnątrz wydrążonego wałka
Ostatnio zmieniony ndz wrz 11, 2011 19:44 przez malyktos, łącznie zmieniany 1 raz.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14296
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Cenne uwagi dotyczące wymiany sprzęgła.
Zgadza się,ale najpierw dokładnie wyczyść drucianką owy wielowypust.malyktos pisze:smarowanie wałka sprzęgła
Oba są dobre.Czasem do kompletu sprzęgła producent dorzuca smar.malyktos pisze:smar molibdenowy czy wystarczy smar grafitowy
Po odkręceniu docisku,wymień profilaktycznie uszczelniacz wału korbowego.W skrzyni też nie zaszkodzi wymienić ten na wałku sprzęgłowym.
W ogóle jak już będziesz miał zdjętą skrzynię,to inne uszczelniacze też weź pod lupę.
Wracając do samego sprzęgła-musisz go dobrze odtłuścić zmywaczem do tarcz hamulcowych (spray) lub benz.ekstrakcyjną.
Przed dokręceniem koła zamachowego,wycentruj tarczę,bo to ułatwia włożenie skrzyni biegów.
Mając skrzynię w dole,możesz zmienić łożysko dociskowe pod deklem 5-ego biegu,ale to jest opcja,bo można to zrobić nawet gdy skrzynia jest zamontowana.
To chyba tyle

Cenne uwagi dotyczące wymiany sprzęgła.
Czy wymiana takiego simmeringu w moim aucie polega tylko na wbiciu w niego śrubokręta i wyjęciu go czy będzie z tym więcej zabawy?
I jeżeli dobrze rozumiem przy wymianie uszczelniaczy mogę się spodziewać że wydostanie się tędy sporo oleju?
I jeżeli dobrze rozumiem przy wymianie uszczelniaczy mogę się spodziewać że wydostanie się tędy sporo oleju?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14296
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Cenne uwagi dotyczące wymiany sprzęgła.
Tak,ale trzeba uważać przy zakładaniu nowego,żeby jego warga nie odwinęła się na zewnątrz,bo spadnie sprężynka.Trzeba czymś w miarę płaskim i nie ostrym wprowadzić wargę na wał i wtedy wbić na równo z krawędzią gniazda.Dla ułatwienia,wał można czymś posmarować,np.czystym olejemmalyktos pisze:wymiana takiego simmeringu w moim aucie polega tylko na wbiciu w niego śrubokręta i wyjęciu go

Nie.malyktos pisze:przy wymianie uszczelniaczy mogę się spodziewać że wydostanie się tędy sporo oleju?
Cenne uwagi dotyczące wymiany sprzęgła.
Sprzęgło wymienione, lecz teraz zauważyłem że na biegu jałowym przy puszczonym pedale sprzęgła słychać dzwonienie (łożysko oporowe chyba zazwyczaj wyje), natomiast po naciśnięciu pedału sprzęgła dzwonienie ustaje. Od wymiany sprzęgła przejechałem zaledwie 200km. Aha wymieniane były: koło zamachowe,tarcza sprzęgła i docisk.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14296
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
odgłosy dzwonienia po wymianie sprzęgła.
Jeżeli wcześniej tego dzwonienia nie było,to gotów jestem przypuszczać,że założyłeś używaną tarczę z wytłuczonym tłumikiem drgańmalyktos pisze:tarcza sprzęgła

odgłosy dzwonienia po wymianie sprzęgła.
Tarcza była używana ale tłumik drgań nie był raczej wytłuczony (przynajmniej nie latał luźno). Sprzęgło wymieniał mechanik i mówił że było ok. Czy takie hałasy mogą być spowodowane zbyt niskim poziomem oleju w skrzyni? Auto jest mi potrzebne cały czas do jazdy, ale nie wiem czy mogę tak jeździć.
odgłosy dzwonienia po wymianie sprzęgła.
Dodam że jeżeli na biegu jałowym gdy dodam gazu i naciskam na pedał sprzęgła, to pedał nie chodzi płynnie a raczej tak chropowato.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14296
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
odgłosy dzwonienia po wymianie sprzęgła.
No to tak zaoszczędziłeś,że teraz trzeba jeszcze raz robić,żeby było O.K.malyktos pisze:Tarcza była używana
odgłosy dzwonienia po wymianie sprzęgła.
A czy zmienia coś fakt że odgłosy te występują tylko na nagrzanym silniku? Dzisiaj z rana odpaliłem silnik i ku mojemu zdziwieniu cisza, natomiast po przejechaniu około 5 kilometrów przy otwartej szybie było już słychać te jakiś szmer i delikatne dzwonienie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości