odgłosy dzwonienia po wymianie sprzęgła.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

malyktos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt maja 17, 2011 14:37
Lokalizacja: Kwidzyn

odgłosy dzwonienia po wymianie sprzęgła.

Post autor: malyktos » ndz sie 21, 2011 14:41

Witam w najbliższym czasie w swoim 1.6 td 1V będę wymieniał sprzęgło ( tarcza, docisk, koło zamachowe). Oryginalnie było zamontowane 200mm, a to które będę montował teraz ma 210mm i pochodzi z silnika SB, jest co prawda używane ale w bdb stanie. Jeżeli macie jakieś cenne uwagi dot wymiany sprzęgła (na co trzeba zwrócić uwagę,co wyczyścić co posmarować, to proszę o takie informacje w temacie). Pierwsze co przycodzi mi na myśl to smarowanie wałka sprzęgła, czy do tej czynności konieczny jest smar molibdenowy czy wystarczy smar grafitowy. Czy posmarować sam wielowypust czy równierz popychacz sprzęgła który jest zamontowany wewnątrz wydrążonego wałka
Ostatnio zmieniony ndz wrz 11, 2011 19:44 przez malyktos, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14296
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Cenne uwagi dotyczące wymiany sprzęgła.

Post autor: Michał_1977 » ndz sie 21, 2011 15:29

malyktos pisze:smarowanie wałka sprzęgła
Zgadza się,ale najpierw dokładnie wyczyść drucianką owy wielowypust.
malyktos pisze:smar molibdenowy czy wystarczy smar grafitowy
Oba są dobre.Czasem do kompletu sprzęgła producent dorzuca smar.
Po odkręceniu docisku,wymień profilaktycznie uszczelniacz wału korbowego.W skrzyni też nie zaszkodzi wymienić ten na wałku sprzęgłowym.
W ogóle jak już będziesz miał zdjętą skrzynię,to inne uszczelniacze też weź pod lupę.
Wracając do samego sprzęgła-musisz go dobrze odtłuścić zmywaczem do tarcz hamulcowych (spray) lub benz.ekstrakcyjną.
Przed dokręceniem koła zamachowego,wycentruj tarczę,bo to ułatwia włożenie skrzyni biegów.
Mając skrzynię w dole,możesz zmienić łożysko dociskowe pod deklem 5-ego biegu,ale to jest opcja,bo można to zrobić nawet gdy skrzynia jest zamontowana.
To chyba tyle :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

malyktos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt maja 17, 2011 14:37
Lokalizacja: Kwidzyn

Cenne uwagi dotyczące wymiany sprzęgła.

Post autor: malyktos » ndz sie 21, 2011 16:11

Czy wymiana takiego simmeringu w moim aucie polega tylko na wbiciu w niego śrubokręta i wyjęciu go czy będzie z tym więcej zabawy?
I jeżeli dobrze rozumiem przy wymianie uszczelniaczy mogę się spodziewać że wydostanie się tędy sporo oleju?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14296
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Cenne uwagi dotyczące wymiany sprzęgła.

Post autor: Michał_1977 » ndz sie 21, 2011 17:36

malyktos pisze:wymiana takiego simmeringu w moim aucie polega tylko na wbiciu w niego śrubokręta i wyjęciu go
Tak,ale trzeba uważać przy zakładaniu nowego,żeby jego warga nie odwinęła się na zewnątrz,bo spadnie sprężynka.Trzeba czymś w miarę płaskim i nie ostrym wprowadzić wargę na wał i wtedy wbić na równo z krawędzią gniazda.Dla ułatwienia,wał można czymś posmarować,np.czystym olejem :bajer:
malyktos pisze:przy wymianie uszczelniaczy mogę się spodziewać że wydostanie się tędy sporo oleju?
Nie.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

malyktos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt maja 17, 2011 14:37
Lokalizacja: Kwidzyn

Cenne uwagi dotyczące wymiany sprzęgła.

Post autor: malyktos » ndz wrz 11, 2011 19:11

Sprzęgło wymienione, lecz teraz zauważyłem że na biegu jałowym przy puszczonym pedale sprzęgła słychać dzwonienie (łożysko oporowe chyba zazwyczaj wyje), natomiast po naciśnięciu pedału sprzęgła dzwonienie ustaje. Od wymiany sprzęgła przejechałem zaledwie 200km. Aha wymieniane były: koło zamachowe,tarcza sprzęgła i docisk.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14296
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

odgłosy dzwonienia po wymianie sprzęgła.

Post autor: Michał_1977 » ndz wrz 11, 2011 20:14

malyktos pisze:tarcza sprzęgła
Jeżeli wcześniej tego dzwonienia nie było,to gotów jestem przypuszczać,że założyłeś używaną tarczę z wytłuczonym tłumikiem drgań :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

malyktos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt maja 17, 2011 14:37
Lokalizacja: Kwidzyn

odgłosy dzwonienia po wymianie sprzęgła.

Post autor: malyktos » ndz wrz 11, 2011 20:30

Tarcza była używana ale tłumik drgań nie był raczej wytłuczony (przynajmniej nie latał luźno). Sprzęgło wymieniał mechanik i mówił że było ok. Czy takie hałasy mogą być spowodowane zbyt niskim poziomem oleju w skrzyni? Auto jest mi potrzebne cały czas do jazdy, ale nie wiem czy mogę tak jeździć.



malyktos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt maja 17, 2011 14:37
Lokalizacja: Kwidzyn

odgłosy dzwonienia po wymianie sprzęgła.

Post autor: malyktos » ndz wrz 11, 2011 20:35

Dodam że jeżeli na biegu jałowym gdy dodam gazu i naciskam na pedał sprzęgła, to pedał nie chodzi płynnie a raczej tak chropowato.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14296
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

odgłosy dzwonienia po wymianie sprzęgła.

Post autor: Michał_1977 » pn wrz 12, 2011 05:48

malyktos pisze:Tarcza była używana
No to tak zaoszczędziłeś,że teraz trzeba jeszcze raz robić,żeby było O.K.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

malyktos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt maja 17, 2011 14:37
Lokalizacja: Kwidzyn

odgłosy dzwonienia po wymianie sprzęgła.

Post autor: malyktos » pn wrz 12, 2011 11:47

A czy zmienia coś fakt że odgłosy te występują tylko na nagrzanym silniku? Dzisiaj z rana odpaliłem silnik i ku mojemu zdziwieniu cisza, natomiast po przejechaniu około 5 kilometrów przy otwartej szybie było już słychać te jakiś szmer i delikatne dzwonienie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości