Hamulce - a raczej ich brak

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
siman20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: śr cze 23, 2010 14:52
Lokalizacja: Świdnica

Hamulce - a raczej ich brak

Post autor: siman20 » wt wrz 06, 2011 23:16

Witam wszystkich. ostatnio mam problem z hamulcami w moim mk3 ABF. Problem jest nastepujacy podczas spokojnego hamowania pedał hamulca leci prawie do pologi ale nie dotyka jej zest jakies 10cm przed. i przy okazji tego czuć pod pedalem hamulca jak miekknie pod naciskiem nogi. noi to tego fatalnie hamuje tzn zaczyna ABS odbijac i przepuszcza kola mimo ze jadę wolno i po suchej nawierzchni.
mam tez pyatanie czy moze to byc wina tego co zaznaczone nizej na zdjeciu? kiedys ktos mi mowił ze to moze byc przyczyna takiego zachowania sie hamulca Obrazek



Awatar użytkownika
Rain
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pn sty 23, 2006 02:01
Lokalizacja: OK

Hamulce - a raczej ich brak, Pomocy

Post autor: Rain » śr wrz 07, 2011 00:31

Sprawdź czy któraś felga nie jest bardzo gorąca, bo może masz zapieczone hamulce (cylinderek). Ja miałem właśnie taki przypadek że podczas jazdy po mieście, wciskam hamulec a tu brak hamulców (pedał hamulca wszedł jak w masło) :shock: miałem właśnie zapieczony tłoczek. Przy okazji wymieniłem płyn hamulcowy i odpowietrzyłem układ. I teraz jest wszystko ok :grin:



Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Hamulce - a raczej ich brak, Pomocy

Post autor: lukasfenix » śr wrz 07, 2011 00:32

siman20 pisze:Problem jest nastepujacy podczas spokojnego hamowania pedał hamulca leci prawie do pologi ale nie dotyka jej zest jakies 10cm przed.
To by wskazywało na zapowietrzone hamulce. Od tego bym zaczął.
siman20 pisze:zaczyna ABS odbijac i przepuszcza kola mimo ze jadę wolno i po suchej nawierzchni.
Czujniki ABS przy kołach są brudne, bądź koronka z której czytają obrót koła.



Awatar użytkownika
siman20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: śr cze 23, 2010 14:52
Lokalizacja: Świdnica

Hamulce - a raczej ich brak, Pomocy

Post autor: siman20 » śr wrz 07, 2011 10:03

A co to jest to co zakreśliłem na zdjęciu wyżej? do czego to służy?



Awatar użytkownika
Admor85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: sob maja 03, 2008 11:04
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Hamulce - a raczej ich brak, Pomocy

Post autor: Admor85 » śr wrz 07, 2011 11:39

zawór jednostronny paliwa żeby ci się z rurki nie wracało (chyba bo ja mam właśnie coś takiego w 1.8 abs). a co do hamulców to jeżeli nie są zapieczone tłoczki (gorące felgi po jeździe) to wymiana płynu i odpowietrzanie układu. Jeżeli coś kombinowałeś przy hamulcach to może nie odpowietrzyłeś poprawnie i dlatego tak miętko :D
BTW rozumiem że stan płynu jest ok i nie ucieka ...
a jezeli wszystko jest ok to podnieś maskę i naciśnij pedał hamulca i sprawdź cy nie ma pisku z pompy hamulcowej. Jak jest to nie daje ciśnienia i do regeneracji ją :okej:



Awatar użytkownika
siman20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: śr cze 23, 2010 14:52
Lokalizacja: Świdnica

Hamulce - a raczej ich brak, Pomocy

Post autor: siman20 » śr wrz 07, 2011 13:02

Admor85 wątpię żeby to miało coś wspólnego z paliwem. ponieważ . jedna z rurek ta grubsza czarna idzie do serwa hamulcowego. droga do kolektora ssącego i jeszcze jest trzecia odnoga do komputera..
co do stanu płynu itp. to jest ok wymieniony kila miesięcy temu odpowietrzałem już ze 100 razy i to nic. odpowietrzałem tez VAg-iem pomp. dalej to samo. co do jakości odpowietrzania to mam doświadczenie, odpowietrzałem już nie jeden samochód i wszystko było ok.



Awatar użytkownika
Admor85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: sob maja 03, 2008 11:04
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Hamulce - a raczej ich brak, Pomocy

Post autor: Admor85 » śr wrz 07, 2011 13:49

Typowy zawór zwrotny tak jak u mnie do benzyny tylko że u ciebie służy on do tego żeby podciśnienie dopływające do serwa z kolektora było na tyle mocne żeby otworzyć ten zaworek i przejść na serwo. Przed zaworkiem zwrotnym jest pomiar tego podciśnienia do ECU.

Sprawdź czy nie są popękane. Jak nic nie widać to wsadzasz Mamę / Tatę lub inną osobę do auta, odpinasz ten co idzie do serwa i na większych obrotach powinno ssać w palucha albo dmuchać ( :kac: ) (Uważaj żeby syfu nie zassało przez niego) Jeśli działa to dalej trzeba serwo męczyć.



Awatar użytkownika
siman20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: śr cze 23, 2010 14:52
Lokalizacja: Świdnica

Hamulce - a raczej ich brak, Pomocy

Post autor: siman20 » śr wrz 07, 2011 17:40

Czyli generalnie to za co to podciśnienie odpowiada? i w która stronę ono leci tzn. poco serwu to podciśnienie? a jeśli ten zaworek był by zrypany to jaki był by tego efekt? bo jak mam tak ze czasami jak jadę tzn. wcisne 2 razy hamulec. tzn raz wcizne szyko odpuszcze i znowu wcisne (tylko to tak szybko. to heble sa zyleta. auto staje w miescu, a pedal jest wysoko. i ani razu abs nie trzepnie pedalem.



Awatar użytkownika
Admor85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: sob maja 03, 2008 11:04
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Hamulce - a raczej ich brak

Post autor: Admor85 » śr wrz 07, 2011 19:41

podciśnienie jest odpowiedzialne za wspomaganie siły hamowania które wykonuje serwo. Jak będzie zatkane to wspomagania braki i heble słabe. idzie ono od kolektora ssącego do serwa z pomiarem doczepionym chyba do ecu albo do mfa. porozpinaj to wszystko i sprawdź czy ten zaworek nie jest zasyfiały i czy rurki nie są popękane albo niedrożne. Jak to zrobisz to się zastanowimy dalej co robić, bo równie dobrze może być serwo zje^%^%ne albo pompa. Tak według mnie to przy braku wspomagania masz ten sam efekt miec co hamowanie na wyłączonym silniku czyli pedał bierze na samej górze i nic nie hamuje. Jak dla mnie to jeżeli dalej jesteś pewien że odpowietrzyłeś wszystkie koła i pompę to ja obstawiam uwalone serwo.

I sorry że się pytam ale Cię nie znam (a tu rożni magicy byli) tarcze i klocki masz dobrane odpowiednich grubości ?



Awatar użytkownika
siman20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: śr cze 23, 2010 14:52
Lokalizacja: Świdnica

Hamulce - a raczej ich brak

Post autor: siman20 » śr wrz 07, 2011 20:44

Admor85 rozumiem twoje pytania i one mnie wogole nie dziwia. tak ze spoko. tarcze sa wymienione jakies 3 miechy temu razem z klockami. z tylu takze wymienione klocki bo tarcze sa ok.
ale to co pisze tzn o braku wspomagania to taki przypadek tez mialem rozpedzalem sie na dosc krotkim odcinku drogi jakies 1400m od 0-200km/h i mialem problem z wychamowaniem poniewaz pedal po jakies chwili hamoania stwardnial tazk jak to poisales ze mimio ze mialem wlaczony przeciez silnik wspomagania nie bylo.. pedal strasznie twardy i zero hamowania.. farta mialem ze jakos rczym i biegami do krzyzowki sie zhamowalem.. takze mam takie pomieszane objawy..



Awatar użytkownika
Admor85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: sob maja 03, 2008 11:04
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Hamulce - a raczej ich brak

Post autor: Admor85 » śr wrz 07, 2011 22:50

gadałem ze starym na ten temat i ni powiedział że jeżeli pedał leci do końca i nie ma wycieków i wszystko jest odpowietrzone to jest pompa uwalona (twierdzi że tak miał w maluchu a tam wspomy nie ma) dla potwierdzenia znalazłem temat na konkurencyjnym forum i koleś ma identyczne objawy co u ciebie i po wymianie pompy i odpowietrzeniu działa. Dzieje się tak bo tłoczysko się rozszczelnia i nie ciśnie (efekt identyczny jak przy zje&^&nej strzykawce).

Drugi zaś twierdzi że jeżeli hamowanie jest takie jakby bez wspomagania (czyli według mnie pedał twardy, lecz nie w podłodze i nie hamuje) to może być wina podciśnienia (czyli zatkany zaworek/rurka lub peknięty wężyk i podciśnienie ucieka). Jeżeli to wykluczysz to w tym wypadku może jeszcze być uszkodzone serwo.

W serwie dzieje się tak że to podciśnienie wysysa powietrze z serwa przez co ty naciskając pedał nie musisz marnować siły nacisku na wypychanie z niego powietrza a dzięki temu wspomaganiu cała siła jest przekazywana a nawet zwiększana na płyn chłodniczy. Zaworek powinien się otwierać od serwa do silnika. w serwie powinno się wytwarzać minimalne ciśnienie, takie że jak otworzysz mu dostęp powietrza to powinien zassać do środka. Jeżeli tak to nie działa to serwo do wymiany.

Pompę i serwo sprawdza się za pomocą specjalnych manometrów umieszczanych zamiast rurek do zacisków ale takowych raczej nie posiadasz.

Można zrobić jeszcze tak że odpinasz wąż od serwa i jedziesz obadać jak się auto zachowuje. Jak nic się nie zmienia to znaczy że podciśnienia nie ma. A jak jeszcze sztywniej to do sklepu po nową pompę :bajer: Ale doktorat :wazniak:

A jeszcze jedno : przy zepsutej pompie możesz mieć problem z odpowietrzeniem jej więc dlatego może lecieć w podłogę :? W zasadzie to można jeszcze odłączyć któryś czujnik absu pod tylną kanapą wtedy wpadnie on w błąd (który potem będzie widoczny na wagu ale to się nie przejmuj kontrolka abs zgaśnie jak podepniesz potem) to wtedy będzie hamować tak samo jak normalnie ma hamować tylko że jak grubo zahamujesz to będą piski opon. Dzieki temu wykluczymy wpływ abs ale on chyba nie ma znaczenia do tego co masz uszkodzone.



Awatar użytkownika
siman20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: śr cze 23, 2010 14:52
Lokalizacja: Świdnica

Hamulce - a raczej ich brak

Post autor: siman20 » czw wrz 08, 2011 19:49

No Ci powiem ze szcun za zainteresowanie tematem. i za pomoc w rozwiklanie tej zagadki hamulcowej. przeanalizuje to co napisales i przetestujena aucie. no bo heble to podsstwa kazdego auta, a tym bardzie GTI gdzie sa heble 288mm z przodu a hamoja godzej niz w mk2 1.8 16v GTI gdzie byly 239mm hehee ale łah



Awatar użytkownika
Admor85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: sob maja 03, 2008 11:04
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Hamulce - a raczej ich brak

Post autor: Admor85 » czw wrz 08, 2011 21:34

Zainteresowanie twoim tematem owocuje dla mnie wiedzą więc trzymam kciuki i jak naprawisz to napisz co było :D
Dzięki za pochwałę :D Ja sam teraz zabieram się za naprawę mojego krzoka - bzdury pewne trza ponaprawiać :P
Jak byś coś potrzebował to wal śmiało :P coś poradzimy :D



Awatar użytkownika
siman20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: śr cze 23, 2010 14:52
Lokalizacja: Świdnica

Hamulce - a raczej ich brak

Post autor: siman20 » sob wrz 10, 2011 11:11

Wczoraj probowałem wyjac tez wezyk z serwa. ale strasznie ciasno tam wchodzi i niechcac go polamac narazie sie wstrzymalem z wyciaganiem na sile go.
w kazym bac razie jak nim ruszalem to w pewym momecie bylo slychac psss ale niewiem czy to poprosu sero zasssalo powietrze czy wrecz odwrotnie wypuscilo nadmiar nagromadzoego? niemam pojecia.

Natomiast zaopserwowalem cos takie ze na wlaczonym silniku jak wciskam pedal hamolca to z okolicy "tej pompy i serwa" slychac sosyc mocno takie "pssss" i za kazdym wcisnieciem to slychac. natomiast na wylaczonym silniku. poedal zaraz robi sie strasznie twardy i niema chyba tego psss..



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 120 gości