MK4 ATD wymiana uszkodzonego silnika... Na jaki?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: czw maja 24, 2007 06:36
- Lokalizacja: Łódź
MK4 ATD wymiana uszkodzonego silnika... Na jaki?
Witam
Dawno mnie tu nie było bo golf jeździł i nic mu nie było. Dobił do 230tyś i wypadł silnik....
Z mięskiem sie urwała łapa i nie ma już w co wkręcać śrub. A to było tak
Do pierwszego urwania silnika doprowadziłem sam, cofając na zasypanym śniegiem podwórku. Koła wpadły w poślzg potem w betonowy kanał i pstryk! Ułańska fantazja... Mało tego niewiedząc co się stało przejechałem nim na wycieczke 1000km od domu! Urwał się dopiero po powrocie. Obudowa wkręciła się w rozrząd ale nic sie takiego nie stało. Mega serwis z Piotrkowa za maleńką kasę wkręcili jedną śrubkę i powiedzieli że długo nie wytrzyma. Drugiej się wkręcić nie da bo nie ma w co... Przejechałem 50 tyś na jednej śrubie. Własnie znów urwał się pod domkiem
Dosyć pisania o tym jak to się stało, ale co z tym zrobić? Da sie wstawić bez zmiany elektroniki silnik AXR? Ładniejsze są dostępne, a gdzieś na niemieckim ebay widziałem w treści aukcji że są to silniki bardzo podobnej konstrukcji "baugleich"
Aha, mój golf to Variant z 2004 roku
Pozdrawiam i czekam na jakieś koncepcje
Dawno mnie tu nie było bo golf jeździł i nic mu nie było. Dobił do 230tyś i wypadł silnik....
Z mięskiem sie urwała łapa i nie ma już w co wkręcać śrub. A to było tak
Do pierwszego urwania silnika doprowadziłem sam, cofając na zasypanym śniegiem podwórku. Koła wpadły w poślzg potem w betonowy kanał i pstryk! Ułańska fantazja... Mało tego niewiedząc co się stało przejechałem nim na wycieczke 1000km od domu! Urwał się dopiero po powrocie. Obudowa wkręciła się w rozrząd ale nic sie takiego nie stało. Mega serwis z Piotrkowa za maleńką kasę wkręcili jedną śrubkę i powiedzieli że długo nie wytrzyma. Drugiej się wkręcić nie da bo nie ma w co... Przejechałem 50 tyś na jednej śrubie. Własnie znów urwał się pod domkiem
Dosyć pisania o tym jak to się stało, ale co z tym zrobić? Da sie wstawić bez zmiany elektroniki silnik AXR? Ładniejsze są dostępne, a gdzieś na niemieckim ebay widziałem w treści aukcji że są to silniki bardzo podobnej konstrukcji "baugleich"
Aha, mój golf to Variant z 2004 roku
Pozdrawiam i czekam na jakieś koncepcje
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
MK4 ATD wymiana uszkodzonego silnika... Na jaki?
ATD AXR AJM ARL to sa te same konstrukcje rozniace sie osprzetem i pompkami
wsadzaj co znajdziesz ladnego, osprzet swoj ewentualnie pompki ogarnij softem
wsadzaj co znajdziesz ladnego, osprzet swoj ewentualnie pompki ogarnij softem
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: czw maja 24, 2007 06:36
- Lokalizacja: Łódź
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: czw maja 24, 2007 06:36
- Lokalizacja: Łódź
MK4 ATD wymiana uszkodzonego silnika... Na jaki?
Haaa, no dobrze brzmi, że ARL ma 150KM, ale czy do tego nie jest potrzebny jednak inny komputer w samochodzie?
Jak to sie ma do skrzyni biegów? 6-biegów chyba ma. Co się wiąże z takim swapem dziwnym?
Z góry dzięki za info.
Pozdrawiam Forumowiczów
Jak to sie ma do skrzyni biegów? 6-biegów chyba ma. Co się wiąże z takim swapem dziwnym?
Z góry dzięki za info.
Pozdrawiam Forumowiczów
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10589
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: MK4 ATD wymiana uszkodzonego silnika... Na jaki?
Dr Koncpom pisze: ale czy do tego nie jest potrzebny jednak inny komputer w samochodzie?
przecież kolega wyżej napisał:
ewentualnie pompki ogarnij softem
jeśli ty masz 5-cio biegową to moim zdaniem nawet lepiej bo jest wytrzymalszaDr Koncpom pisze: 6-biegów chyba ma.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
MK4 ATD wymiana uszkodzonego silnika... Na jaki?
Dr Koncpom, ale kolega pytal o slupek, konkstrukcje sa blizniacze a roznia sie glownie osprzetem (w tym tez ECU) stad rozne moce
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- guziolek
- Forum Master
- Posty: 1400
- Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
- Lokalizacja: Lublin okolice
- Kontakt:
MK4 ATD wymiana uszkodzonego silnika... Na jaki?
Jak wsadzi słupek inny niż miał to korekcja softu, albo wymiana ecu potrzebna na pewno. Nie wiem jak to wszystko zagra po takim niepełnym przeszczepie z osprzętem od ATD, bo nikt tego raczej w ten sposób nie robił, chyba że kupi kompletny inny silnik, a swój sprzeda gdzieś
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
MK4 ATD wymiana uszkodzonego silnika... Na jaki?
guziolek, chyba nie bardzo wiesz o czym mowisz
nawet jak wsadzi ARLa to moze przelozyc swoje pompki i reszte osprzetu i ECU nawet nie zauwazy roznicy
jesli zostawi pompki od ARLa to odpali i w miare bedzie jezdzil ale wymagana by byla korekta softu
ot cala filozofia
nawet jak wsadzi ARLa to moze przelozyc swoje pompki i reszte osprzetu i ECU nawet nie zauwazy roznicy
jesli zostawi pompki od ARLa to odpali i w miare bedzie jezdzil ale wymagana by byla korekta softu
ot cala filozofia
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- guziolek
- Forum Master
- Posty: 1400
- Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
- Lokalizacja: Lublin okolice
- Kontakt:
Re: MK4 ATD wymiana uszkodzonego silnika... Na jaki?
guziolek pisze:Jak wsadzi słupek inny niż miał to korekcja softu, albo wymiana ecu potrzebna na pewno. Nie wiem jak to wszystko zagra po takim niepełnym przeszczepie z osprzętem od ATD,
W sumie kupując do golfa "goły słupek" otrzymuje się go z pompkami i jakoś tak się nad tym skupiłem, że się ich nie da wyjąć, że napisałem o tym strojeniuAdamm pisze:guziolek, chyba nie bardzo wiesz o czym mowisz
nawet jak wsadzi ARLa to moze przelozyc swoje pompki i reszte osprzetu i ECU nawet nie zauwazy roznicy
jesli zostawi pompki od ARLa to odpali i w miare bedzie jezdzil ale wymagana by byla korekta softu
ot cala filozofia
Tak czy owak albo identyczny z oryginalnym, albo inny goły słupek, albo korekcja, czyli jak dla mnie wychodzi na to samo co ja napisałem
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
MK4 ATD wymiana uszkodzonego silnika... Na jaki?
guziolek, nadal nie rozumiesz, slupek to glowica i blok, pompki sa juz osprzetem, kupujac slupek ARLa i wkladajac pompki od ATD nic wiecej nie trzeba robic zeby chodzilo jak oryginal,
jesli bedzie chcial zostawic ewentualne pompki od ARLa to musi zrobic korekte, ale to tak samo jakby mial ATD i wsadzil mocniejsze pompki
sam slupek nie wymaga korekty softu i zagra (jak to ujales) bez problemu z osprzetem od ATD
jesli bedzie chcial zostawic ewentualne pompki od ARLa to musi zrobic korekte, ale to tak samo jakby mial ATD i wsadzil mocniejsze pompki
sam slupek nie wymaga korekty softu i zagra (jak to ujales) bez problemu z osprzetem od ATD
tu sie mylszguziolek pisze:bo nikt tego raczej w ten sposób nie robił
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- guziolek
- Forum Master
- Posty: 1400
- Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
- Lokalizacja: Lublin okolice
- Kontakt:
Re: MK4 ATD wymiana uszkodzonego silnika... Na jaki?
Rozumiem, rozumiem, tylko my się jakoś porozumieć nie możemyAdamm pisze:guziolek, nadal nie rozumiesz,
Technicznie już chyba wsio wyjaśnione i wiadomo kiedy i jak i co należy zrobić więc ja już milczę jak grób
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 173 gości