00515- czujnika halla g40, nawet na odpalonym silniku

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

wazki11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw wrz 01, 2011 01:49

00515- czujnika halla g40, nawet na odpalonym silniku

Post autor: wazki11 » pt wrz 02, 2011 00:15

witam, jeżeli napisałem w złym dziale to proszę o przeniesienie, mój problem polega na tym ze wywala mi błąd 0515 czujnik halla brak sygnału, każdy pisze ze błąd ginie po odpaleniu silnika a u mnie niestety od dalej jest i nie ma znaczenia dla silnika czy czujnik jest podłączony czy nie, podczas gdy zrestartuje kompa to błąd ginie dopóki nie zgaszę i odpalę 2 raz silnik i szukam przyczyn już 2 miesiące już nawet pytałem sie magików co bawią sie w swapy itd, i nie mają pojęcia co dzieje sie z tym samochodem. :( silnik dusi sie przy naglum dodaniu gazu i odcina silnik przy 5 tyś obrotów tak jak by go zalewało dopóki nie odpuszczę gazu silnik traci na obrotach Proszę pomocy bo już nie wiem co dalej robic :zalamka: po zresetowaniu Komputera przez odłączenie klemy samochód chodzi idealnie do puki go nie zgasze i odpale 2 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

00515- czujnika halla g40, nawet na odpalonym silniku

Post autor: Paweł Marek » pt wrz 02, 2011 09:41

Nie przyszło koledze do głowy żeby sprawdzić kable i wymienić czujnik którego awarię stwierdza komputer?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

wazki11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw wrz 01, 2011 01:49

00515- czujnika halla g40, nawet na odpalonym silniku

Post autor: wazki11 » pt wrz 02, 2011 13:55

kable były dawane nowe i czujnik także jest założony nowy( nie jestem debilem ).



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

00515- czujnika halla g40, nawet na odpalonym silniku

Post autor: Paweł Marek » pt wrz 02, 2011 20:35

O żadne debilstwo nie podejrzewam ale trzeba było napisać że czujnik jest wymieniony. A co poza tym, pytając o kable miałem na myśli sprawdzenie kabli idących od czujnika halla do sterownika silnika, czyli sprawdzenia czy w bocznych stykach wtyczki jest napięcie po zapłonie i czy kabel środkowy ma ciągłość aż do sterownika (omomierzem - ma mieć poniżej 1 oma). I czy na pewno jest jasne że chodzi tu o czujnik halla czyli wałka rozrządu a nie czujnik położenia wału


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

wazki11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw wrz 01, 2011 01:49

00515- czujnika halla g40, nawet na odpalonym silniku

Post autor: wazki11 » pt wrz 02, 2011 20:57

co do kabli to na 2 mam napiecie + i jeden jest sygnałowy i dlaczego są 2 plusy ???



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

00515- czujnika halla g40, nawet na odpalonym silniku

Post autor: Paweł Marek » sob wrz 03, 2011 08:16

Mierz między pierwszym a trzecim w wyjętej wtyczce ma być po zapłonie napięcie zasilające - nie wiem jakie ale jest to zwykle w czujnikach 5 lub 12V. Jeśli tak nie jest i faktycznie ma takie samo napięcie w obu to awaria jest ECU lub zwarcie na kablach innej opcji nie widzę.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

bogiel7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: ndz sty 09, 2011 09:03
Auto: Vw golf4 1.8 t
Silnik: Agu

Re: 00515- czujnika halla g40, nawet na odpalonym silniku

Post autor: bogiel7 » czw kwie 02, 2020 06:56

Witam. Posiadam vw golfa z silnikiem 1.6 akl z 1999. Wyskoczył mi błąd czujnik g40 00515 no signal. Po zdjęciu koła walka rozrzadu okazało się że czujnik był pęknięty. Wymienilelem na nowy. Po złożeniu wszystkiego wyskakuje mi błąd 00515 impulsable signal. (czy jakoś tak). Błąd wskazuję że rozrząd jest źle ustawiony. Objawy są takie. Jeśli auto stoi całą noc i rano go odpalasz to ciężko pali. Jeśli się nagrzeje i go zgasisz skasujesz błąd to pali od strzała ma moc. Problem jest po dłuższym postoju jak zimny. Koledzy jak ustawić rozrząd. Robiłem to tak ustawiałem znak na skrzyni (koło zamachowe) bo na wale z drugiej strony nie ma znaku (1cylinder od rozrzadu GMP) no i znak na walku rozrzadu. Piny w wtyczce 1 i 3 5V. Wyciągałem również sam czujnik i na włączonym zapłonie z pinu 2 (wbiłem się przy komputerze do kabla) wkładając coś metalowego w szczelinę czujnika uzyskiwałem pomiar 0-5V. W/g auto daty jest OK. Wyczyściłem wszystkie masy w samochodzie(podszybie pod akumulatorem). Dziś jeszcze sprawdzę ciśnienie paliwa. Mam jeszcze zamiar wymienić czujnik położenia wału bo słyszałem że one lubią reagować na zmiany temperatury. Pomóżcie bo już ręce opadają. Dziekuje



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 66 gości