Jaki wlać olej?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Malenka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt cze 13, 2006 17:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Jaki wlać olej?

Post autor: Malenka » śr cze 21, 2006 13:00

Byłam w stacji obsługi i wymianiałam olej. Wlałam półsyntetyk. Dzis mechanik powiedział mi, że zły olej włałam bo powinnam mineralny do mojego auta akurat? CZy to możliwe? Nie jest półsyntetyk lepszy? Poradźcie...



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » śr cze 21, 2006 13:16

Malenka pisze:Byłam w stacji obsługi i wymianiałam olej. Wlałam półsyntetyk. Dzis mechanik powiedział mi, że zły olej włałam bo powinnam mineralny do mojego auta akurat? CZy to możliwe? Nie jest półsyntetyk lepszy? Poradźcie...
półsyntetyk jest lepszy.Trudno powiedzieć czy dobrze zrobiłaś. To zależy od kilku czynników.Na jakim oleju auto jeździło do tej pory, jaki ma przebieg, w jakim stanie jest silnik.Olej półsyntetyczny ma lepsze właściwości myjące i w skrajnej sytuacji może spowodować wypłukanie osadów i wycieki.
Jeśli jednak autko jeżdziło na półsyntetyku i nie widać żadnych plam z oleju to zrobiłas dobrze.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr cze 21, 2006 13:18

Niestety przy dużym przebiegu silnika raczej trzeba lać dobrej klasy minerał.Przy syntetyku i półsyntetyku może dojść do rozszczelnienia silnika.A jaki olej był przed wymianą?Bo jeśli pósyntetyk i nic sie nie działo to nie masz sie czym przejmować.



Awatar użytkownika
Malenka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt cze 13, 2006 17:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Malenka » śr cze 21, 2006 13:29

Dziekuję Was za odpowiedź. No właśnie kupiłam auto niedawno i nie wiem na jakim oleju jeździł. Był kupiony za granicą i nie mam jak sprawdzić. Przebieg 145 000. A jak już przejadę te 10000 i nic się nie będzie działo to co mam lać dalej? Zostać przy półsyntetyku czy zmienic na mineralny?



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » śr cze 21, 2006 13:31

Malenka pisze:A jak już przejadę te 10000 i nic się nie będzie działo to co mam lać dalej? Zostać przy półsyntetyku czy zmienic na mineralny?
jak najbardziej zostać.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr cze 21, 2006 13:31

Przy takim przebiegu spokojnie możesz zostać przy pósyntetyku.



Awatar użytkownika
Paulo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pt kwie 07, 2006 14:48
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: Paulo » śr cze 21, 2006 16:39

tylko przy mastepnej zmianie czasami nie lej minerala.. :crazy: :crazy:
zalej taki sam jaki byl teraz wlany i smialo mozesz smigac


moje mk2 do kasacji :( nastepne auto- cos z rodziny VW

Awatar użytkownika
somsiad3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pt kwie 14, 2006 18:21
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: somsiad3 » śr cze 21, 2006 16:56

zrobiłem tak samo auto sprowadzone nie wiadomo co było i zalałem mobila pół syntetycznego i klasa. zbliża mi się wymianka a jak do tej pory bez dolewek


somsiad- już szczęśliwy ojciec!!!

Awatar użytkownika
Marihuana Man
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: Marihuana Man » śr cze 21, 2006 16:56

Malenka pisze:Dziekuję Was za odpowiedź. No właśnie kupiłam auto niedawno i nie wiem na jakim oleju jeździł. Był kupiony za granicą i nie mam jak sprawdzić. Przebieg 145 000. A jak już przejadę te 10000 i nic się nie będzie działo to co mam lać dalej? Zostać przy półsyntetyku czy zmienic na mineralny?
Ciul z niego a nie mechanik. Może do seicento przy tym przebiegu taki lac a nie do VW... Półsyntetyk jak najbardziej wskazany... Ja mam taki przy 190tys i jeszcze długo bede taki lał...


[img]http://dvprogram.pl/vw.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Gwiazdor
_
_
Posty: 3415
Rejestracja: sob gru 11, 2004 19:55
Lokalizacja: TK/WW
Kontakt:

Post autor: Gwiazdor » śr cze 21, 2006 17:02

Tak tylko że u nas przebieg 145tys to bardzo duża przenośnia. Ja już w ogóle na to nie patrze.
A na liczniku kilometrów wyświetla się total na cyframi?


A który to rok tego golfika?


Obrazek

Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » śr cze 21, 2006 23:31

Tak czy siak jesli jest przebieg oryginalny to nie ma sprawy półsyntetyk nie zaszkodzi. A co do mechanika to troche przewrazliwony jest. Fak VW to nie fiat. Przykładem był Passat mozej siostry rocznik 93 krajowy natrzaskane miał 290tys km i lany był syntetyk Lotos do konca. Auto sprzedała 2 lata temu i dlugo nie czekała na kupca. Dodam za z całosci to silnik był w super stanie i układ wydechowy bo cały nowka :-) reszta wymagała mniejszego bedz wiekszego ale nakładu finasowego.

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
martii
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pt sty 13, 2006 09:50
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: martii » czw cze 22, 2006 00:57

zalezy od stanu silnika, ogolnie syntetyk jest najlepszy ale pod warunkiem ze motor jest zdrowy
tak jak juz ktos napisal wszesniej oleje pol i syntetyczne sa rzadsze, moga powodywac wpyplukanie silnika co moze sie wiazac z rozszczelnieniem

jak nie bedzie brala to zostan przy takim



Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » czw cze 22, 2006 09:10

bongo pisze:Niestety przy dużym przebiegu silnika raczej trzeba lać dobrej klasy minerał.Przy syntetyku i półsyntetyku może dojść do rozszczelnienia silnika.A jaki olej był przed wymianą?Bo jeśli pósyntetyk i nic sie nie działo to nie masz sie czym przejmować.
chlopie co ty gadasz...jedz do niemiec czy do belgi....gadalem z niemcem to polowa nawet nie wie co to mineral....ja mam vento w tdi kótre ma nalatane ponad 250 tys i lata nadal na pólsyntetyku i nawet grama oleju nie bierze...mój gofer ma 160 i tazke leje połsyntetyk.....tydzien temu przyprowadzilismy dla klienta forda galaxy z przebiegiem 120tys pelna ksiazka serwisowa itd...autko jezdzilo od poczatku na syntetyku,klient dal auto na wymiane pasków i oleju...a taki mechanik kowal wlal mu minerala bo powiedzil ze juz spory przebieg.....no rece opadaja!!!!



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw cze 22, 2006 09:29

ćwikła pisze:mój gofer ma 160 i tazke leje połsyntetyk.....
To według Ciebie jest duży przebieg?Przecierz nie nalejesz syntetyka do silnika z przebiegem 300kkm



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 286 gości