Termostat i czujnik temp.cieczy, falująca temperatura.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Termostat i czujnik temp.cieczy, falująca temperatura.
Pewne objawy w moim MK3 1.6 ABU sugerują mi abym dokonał wymiany czujników, dokładnie są to: sonda lambda, czujnik temperatury cieczy oraz termostat.
Chodzi tutaj o wyeliminowanie sporo wyższego spalania benzyny, a także niedogrzewania się silnika przy obecnych temperaturach powietrza.
Znalazłem sporo zamienników a wiem że lepiej używać czasem droższych ale pewniejszych komponentów.
A: Czujnik temp. cieczy:
1: http://moto.allegro.pl/org-czujnik-temp ... 16458.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2: http://moto.allegro.pl/czujnik-temperat ... 60109.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Różnice cenowe spore, tylko czy tak naprawdę się różnią?
B:Termostat WAHLER
1: http://moto.allegro.pl/termostat-audi-s ... 39856.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2: http://moto.allegro.pl/termostat-wahler ... 00809.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tutaj wiem żeby celować w markę WAHLER, tylko który jest odpowiedni, skoro jeden jak i drugi pasuje do 1.6 ABU?
C: Sonda Lambda:
http://moto.allegro.pl/sonda-lambda-aud ... 54923.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://moto.allegro.pl/bosch-sonda-golf ... 31546.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://moto.allegro.pl/sonda-lambda-bos ... 78102.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Firma BOSCH chyba jest najlepszym wyborem, tylko wg. sprzedawców każda pasuje , lecz ceny się różnią...
Chciałbym kupić coś co będzie działało, nie przekłamywało i jest przeznaczone konkretnie to mojego modelu VW, jak widać jest sporo oferowanych części a nie zawsze pasują w 100%.
Prosił bym o doradzenie co wybrać, ewentualnie numery - oznaczenia oryginałów, po których mógłbym szukać konkretnych zamienników.
Dzięki za zainteresowanie tematem i z góry dzięki za pomoc - pozdrawiam.
Chodzi tutaj o wyeliminowanie sporo wyższego spalania benzyny, a także niedogrzewania się silnika przy obecnych temperaturach powietrza.
Znalazłem sporo zamienników a wiem że lepiej używać czasem droższych ale pewniejszych komponentów.
A: Czujnik temp. cieczy:
1: http://moto.allegro.pl/org-czujnik-temp ... 16458.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2: http://moto.allegro.pl/czujnik-temperat ... 60109.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Różnice cenowe spore, tylko czy tak naprawdę się różnią?
B:Termostat WAHLER
1: http://moto.allegro.pl/termostat-audi-s ... 39856.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2: http://moto.allegro.pl/termostat-wahler ... 00809.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tutaj wiem żeby celować w markę WAHLER, tylko który jest odpowiedni, skoro jeden jak i drugi pasuje do 1.6 ABU?
C: Sonda Lambda:
http://moto.allegro.pl/sonda-lambda-aud ... 54923.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://moto.allegro.pl/bosch-sonda-golf ... 31546.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://moto.allegro.pl/sonda-lambda-bos ... 78102.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Firma BOSCH chyba jest najlepszym wyborem, tylko wg. sprzedawców każda pasuje , lecz ceny się różnią...
Chciałbym kupić coś co będzie działało, nie przekłamywało i jest przeznaczone konkretnie to mojego modelu VW, jak widać jest sporo oferowanych części a nie zawsze pasują w 100%.
Prosił bym o doradzenie co wybrać, ewentualnie numery - oznaczenia oryginałów, po których mógłbym szukać konkretnych zamienników.
Dzięki za zainteresowanie tematem i z góry dzięki za pomoc - pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony wt sie 30, 2011 11:26 przez Grabnięty, łącznie zmieniany 1 raz.
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Sonda lambda,termostat i czujnik temp.cieczy,proszę o porade
A co sugerują bloki pomiarowe VAGa, ?Grabnięty pisze:Pewne objawy w moim MK3 1.6 ABU sugerują mi abym dokonał wymiany czujników
Sonda lambda,termostat i czujnik temp.cieczy,proszę o porade
Nie sugerują nic bo nie mam gdzie się podłączyć do VAGa, przekonanie do tych usterek wnioskuje z objawów jakie występują w bolidziestonefree pisze:A co sugerują bloki pomiarowe VAGa, ?
Wiem wiem nie koniecznie te komponenty odpowiadają za pewne usterki, ale przeleciałem tutaj sporo tematów nim napisałem ten temat i zawsze problemem przy takim zachowaniu auta były źle dobrane lub uszkodzone owe czujniki.
Ogólnie chciałem dopytać czy gdybym dokonywał zakupu w/w czujników - jakie wybrać?, gdyż nawet na Allegro jest sporo różnych i w różnych cenach, jednocześnie pasując w moim przypadku 1.6 ABU ( tak podają sprzedawcy)
Sonda lambda,termostat i czujnik temp.cieczy,proszę o porade
kolego @Grabnięty co do termostatu to też dopiero co wymieniłem i chciałem kupić WAHLER ale kupiłem VERNET i trafiłem za pierwszym razem na dobry i jestem w 100% zadowolony ponieważ samochód dogrzewa mi sie około 5 min a wczesniej dogrzewania wogule nie było pomimo przejechania 20km miałem 70C
Sonda lambda,termostat i czujnik temp.cieczy,proszę o porade
salem78, dochodziły mnie różne opinie co do VERNETa, często gęsto zawyżał lub zaniżał otwarcie, większość polecała WAHLER, z tym, że nie w tym rzecz, wkleiłem dwa linki, dwa czujniki dwie różnice w cenach i to spore, chciałem dopytać czy tak naprawdę się różnią?
Nie neguje że VERNET to zły czujnik, trafiłeś za pierwszym razem w działający tak jak powinien, jak sam pewnie wiesz że różnie bywało z tymi czujnikami
Nie neguje że VERNET to zły czujnik, trafiłeś za pierwszym razem w działający tak jak powinien, jak sam pewnie wiesz że różnie bywało z tymi czujnikami
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Sonda lambda,termostat i czujnik temp.cieczy,proszę o porade
Grabnięty, Jeżeli silnik podczas dłuższej jazdy nie utrzymuje temperatury 90 stopni - wymień termostat i wszystko wróci do normy. Niedogrzany silnik dawkuje sobie więcej paliwa, stąd duże spalanie. Jeżeli chcesz juz kupować oryginalny czujnik, to kup oryginalny ale nie czujnik, tylko termostat! W serwisie cena około 120 PLN, WAHLER około 50 PLN, ale czasem zdarza się, że trzeba go wymieniać po 2 latach.Przy okazji koncentrat płynu do chłodnic G12 około 25 pLN za 1,5 l w serwisie. Wypłukać układ woda destylowaną, wylać wodę, zalać 3 l koncentratu i do pełna wody.
Sonda lambda,termostat i czujnik temp.cieczy,proszę o porade
stonefree, dzięki za pomoc, oczywiście zacznę od termostatu, lecz drugim objawem jest zapach benzyny z tyłu pojazdu, a to już wskazuje na sondę lambde...
Sugerujesz że wynikiem większego spalania może być wina samego termostatu? Myślałem że to czujnik temperatury cieczy odpowiada za sygnał, kiedy zmniejszyć dawkę paliwa...
Sugerujesz że wynikiem większego spalania może być wina samego termostatu? Myślałem że to czujnik temperatury cieczy odpowiada za sygnał, kiedy zmniejszyć dawkę paliwa...
Sonda lambda,termostat i czujnik temp.cieczy,proszę o porade
Prosiłbym jeszcze kogoś o potwierdzenie jaki termostat pasuje do 1.6 ABU 1993 rok, może ktoś zmieniał.
1.
2.
Dzięki z góry.
1.
2.
Dzięki z góry.
- krisss.79
- Użytkownik
- Posty: 422
- Rejestracja: wt mar 17, 2009 11:40
- Lokalizacja: GRUNBERG- ZIELONA GORA
Sonda lambda,termostat i czujnik temp.cieczy,proszę o porade
zdjecie nr 2
temperatura otwarcia 84C i na bank pasuje do twojego ABU
temperatura otwarcia 84C i na bank pasuje do twojego ABU
Zapraszam do ogladania mojej czerwonej strzaly
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221
Sonda lambda,termostat i czujnik temp.cieczy,proszę o porade
nie 87 powinno być?krisss.79 pisze:temperatura otwarcia 84C
- krisss.79
- Użytkownik
- Posty: 422
- Rejestracja: wt mar 17, 2009 11:40
- Lokalizacja: GRUNBERG- ZIELONA GORA
Sonda lambda,termostat i czujnik temp.cieczy,proszę o porade
NIE!!Grabnięty pisze:nie 87 powinno być?
W twoim silniku jak i moim temperatura otwarcia termostatu wynosi 84C
Zapraszam do ogladania mojej czerwonej strzaly
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Sonda lambda,termostat i czujnik temp.cieczy,proszę o porade
No więc na logikę, jeżeli czujnik odbiera temperaturę nie 90 stopni a naprzykład 50 , to co się będzie działo?Grabnięty pisze:Myślałem że to czujnik temperatury cieczy odpowiada za sygnał, kiedy zmniejszyć dawkę paliwa...
Sonda lambda,termostat i czujnik temp.cieczy,proszę o porade
Na logikę myślę że silnik nie dogrzewa się przez wadliwy lub uszkodzony termostat... nie wiem czy dobrze myślę
Sonda lambda,termostat i czujnik temp.cieczy,proszę o porade
Problem z temperaturą "ciąg dalszy" mianowicie silnik często nie trzyma temperatury 90 stopni poza tym pracuje prawidłowo poza wyższym spalaniem niż wcześniej (podejrzewam, ze to przez te wahania temperatury).
Objawia się to tak - podczas jazdy przy temp zewnętrznej około 10-15 stopni (obecne poranki), dochodzi do 70stopni max i temperaturę tą utrzymuje z tą różnicą, że zatrzymanie np na światłach potrafi podejść do 80 na wskaźniku, kontynuowanie jazdy w chłodniejszym otoczeniu sprowadza z powrotem temperaturę do 70. Każdorazowy postój 80, jadę dalej i okolica 70 stopni i tak w kółko. Czasem zdarza mu się trzymać przez dłuższy odcinek te 90 stopni. Dzieje się tak np w ciągu dnia, gdzie temperatura powietrza jest dość wysoka, problem występuje jak jest chłodniej. Boję się co będzie jesienią, lub zimą przy bardzo niskich temperaturach.
Wymieniłem już drugi raz termostat, początkowo był Wahler otwarcie 87- te same objawy, teraz zakupiłem w sklepie motoryzacyjnym rzekomy oryginał -otwarcie 84, na zamówienie koszt 90 zł, dalej to samo przy drugiej wymianie termostatu wymieniony także czujnik temperatury - zamiennik firma SWAG objawy te same.
Nie robiłem jeszcze testu na biegu jałowym, i sprawdzanie kiedy dolny wąż staje się ciepły. Niemniej jednak czyżby nawet oryginalna część byłaby wadliwa??
Co może być jeszcze przyczyną? Obudowa termostatu? Pompa wody? Czujnik firmy SWAG? Wadliwy licznik?
Znalazłem jeszcze takie coś:
http://allegro.pl/vernet-termostat-ford ... 10582.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Według opisu pasuje do mojego silnika, a do tej pory stosowałem taki rodzaj:
http://allegro.pl/termostat-wahler-seat ... 40345.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Z góry dzięki za pomoc i dyskusje.
Objawia się to tak - podczas jazdy przy temp zewnętrznej około 10-15 stopni (obecne poranki), dochodzi do 70stopni max i temperaturę tą utrzymuje z tą różnicą, że zatrzymanie np na światłach potrafi podejść do 80 na wskaźniku, kontynuowanie jazdy w chłodniejszym otoczeniu sprowadza z powrotem temperaturę do 70. Każdorazowy postój 80, jadę dalej i okolica 70 stopni i tak w kółko. Czasem zdarza mu się trzymać przez dłuższy odcinek te 90 stopni. Dzieje się tak np w ciągu dnia, gdzie temperatura powietrza jest dość wysoka, problem występuje jak jest chłodniej. Boję się co będzie jesienią, lub zimą przy bardzo niskich temperaturach.
Wymieniłem już drugi raz termostat, początkowo był Wahler otwarcie 87- te same objawy, teraz zakupiłem w sklepie motoryzacyjnym rzekomy oryginał -otwarcie 84, na zamówienie koszt 90 zł, dalej to samo przy drugiej wymianie termostatu wymieniony także czujnik temperatury - zamiennik firma SWAG objawy te same.
Nie robiłem jeszcze testu na biegu jałowym, i sprawdzanie kiedy dolny wąż staje się ciepły. Niemniej jednak czyżby nawet oryginalna część byłaby wadliwa??
Co może być jeszcze przyczyną? Obudowa termostatu? Pompa wody? Czujnik firmy SWAG? Wadliwy licznik?
Znalazłem jeszcze takie coś:
http://allegro.pl/vernet-termostat-ford ... 10582.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Według opisu pasuje do mojego silnika, a do tej pory stosowałem taki rodzaj:
http://allegro.pl/termostat-wahler-seat ... 40345.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Z góry dzięki za pomoc i dyskusje.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości