Wzrost obrotów
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wzrost obrotów
Pacjent to vw golf mk4 1.6, sytuacja wygląda tak, że jadę i nagle auto samo zaczyna przyśpieszać co jest skutkiem samoczynnego wzrostu obrotów w tym momencie wrzucam na luz obroty wynoszą 3000 wrzucam bieg aby zmniejszyć oborty po jakieś chwili obroty wracają do właściwego poziomu, później znowu podobnie auto czuję, że samo przyśpiesza wrzucam luz obroty 4500 silnik piłuje wrzucam bieg jadę po jakiejś chwili znowu wracają do normy. Po podpięciu kompa nie mogę wejść w moduł silnika tzn. nie mogę a czasami wejdzie ale w taki sposób, że nie mogę sprawdzić błędów, mam taki komunikat:
Control Module Part Number: 06A 906 019 BF
Component and/or Version: 1.6l R4/2V SIMOS 22439
Software Coding: 0004000
Work Shop Code: WSC 31414
No Faults Found
or DTCs not supported by controller
a communication error ocurred
natomiast po wejściu w licznik pokazuje mi błąd czujnika temperatury G2 (w sumie pomyślałem, że to przez ten czujnik ale wyczytałem, że niby on odpowiada za wskazanie na budziku a tam temperatury równiutko 90 stopni ale gdzieś znowu pisano, że jest zaintegrowany z czujnikiem G62 który podaje temp. do kompa i już teraz nie wiem co myśleć)
Control Module Part Number: 1J0 919 880 B
Component and/or Version: KOMBI+WEGFAHRS. MM0 V03
Software Coding: 00143
Work Shop Code: WSC 72851
Additional Info: Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0V0005393
1 Fault Found:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
podpowiedzcie jak to ugryźć czy wymieniać ten czujnik, jaka może być przyczyna takiego stanu ?
p.s. w tamtym roku występowało falowanie obrotów ale z tym sobie poradziłem czyszcząc przepustnicę, adaptacja i po problemie
Control Module Part Number: 06A 906 019 BF
Component and/or Version: 1.6l R4/2V SIMOS 22439
Software Coding: 0004000
Work Shop Code: WSC 31414
No Faults Found
or DTCs not supported by controller
a communication error ocurred
natomiast po wejściu w licznik pokazuje mi błąd czujnika temperatury G2 (w sumie pomyślałem, że to przez ten czujnik ale wyczytałem, że niby on odpowiada za wskazanie na budziku a tam temperatury równiutko 90 stopni ale gdzieś znowu pisano, że jest zaintegrowany z czujnikiem G62 który podaje temp. do kompa i już teraz nie wiem co myśleć)
Control Module Part Number: 1J0 919 880 B
Component and/or Version: KOMBI+WEGFAHRS. MM0 V03
Software Coding: 00143
Work Shop Code: WSC 72851
Additional Info: Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0V0005393
1 Fault Found:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
podpowiedzcie jak to ugryźć czy wymieniać ten czujnik, jaka może być przyczyna takiego stanu ?
p.s. w tamtym roku występowało falowanie obrotów ale z tym sobie poradziłem czyszcząc przepustnicę, adaptacja i po problemie
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Wzrost obrotów
dobrze wyczytałeś, że odpowiada za wskazania na szafie...pomimo że pokazuje 90* błąd sam się nie wziął znikąd.pablo_9 pisze:błąd czujnika temperatury G2 (w sumie pomyślałem, że to przez ten czujnik ale wyczytałem, że niby on odpowiada za wskazanie na budziku a tam temperatury równiutko 90 stopni
racja, są one zintegrowane...nie mając możliwości sprawdzenia błędów w ECU zakładać można uszkodzenie czujnika.pablo_9 pisze:jest zaintegrowany z czujnikiem G62 który podaje temp. do kompa i już teraz nie wiem co myśleć
Na brak połączenia z ECU pomysłu nie mam, na początek możesz spróbować odpiąć aku na moment
PS Kod silnika by się przydał...po nr licznika domyślam się że AKL albo AEH
Wzrost obrotów
Masz 2 czujniki zintegrowane w jednym G 2 i G 62 , G 2 daje informacje na zegary , natomiast G 62 do ECU . Ten drugi może być uwalony i dlatego takie jaja
Wzrost obrotów
kod silnika AKL
jeśli chodzi o to co pokazuje vag to dziwi mnie to, czemu nie pokazuje błędu G62 jeśli G2 niby poprawnie wskazuje
jutro odłączę aku na chwilę i zobaczę czy da radę wejść w sterownik silnika a jestem pewien, że wcześniej bez problemu się łączyłem
jeśli chodzi o to co pokazuje vag to dziwi mnie to, czemu nie pokazuje błędu G62 jeśli G2 niby poprawnie wskazuje
jutro odłączę aku na chwilę i zobaczę czy da radę wejść w sterownik silnika a jestem pewien, że wcześniej bez problemu się łączyłem
Wzrost obrotów
odpiąłem dzisiaj klemę od aku ale nie pomogło to w podłączeniu do sterownika silnika nie mam pomysłu czemu nie mogę się połączyć
jeśli chodzi o czujnik to odpiąłem wtykę sprawdziłem styki przeczyściłem i potraktowałem kontaktem pojeździłem trochę autem i póki co nie pojawia się błąd z czujnikiem i nie było problemu z obrotami, będę obserwował jak się będzie auto zachowywać i zobaczę czy dalej będą takie cyrki z obrotami
czekam na pomysły czemu nie mogę wejść do sterownika silnika ? podpowiedzcie coś
jeśli chodzi o czujnik to odpiąłem wtykę sprawdziłem styki przeczyściłem i potraktowałem kontaktem pojeździłem trochę autem i póki co nie pojawia się błąd z czujnikiem i nie było problemu z obrotami, będę obserwował jak się będzie auto zachowywać i zobaczę czy dalej będą takie cyrki z obrotami
czekam na pomysły czemu nie mogę wejść do sterownika silnika ? podpowiedzcie coś
Wzrost obrotów
Spróbuj Polski VAG. NA przemian u mnie te programy inaczej działają. Problem z obrotami to czujnik ja miałem ciekawy przypadek bo auto zimne paliło normalnie czym cieplejsze to obroty wyżej i wyżej aż do 6 tyś nie dało się jeździć i nie palił. Zmieniłem czujnik i jak ręką odjął ulga
Niech Golf bedzie z Tobą :)
Posiadam kabelek + VAG w razie czego pomogę. Pisać !!!!
Specjalista w 1.6 SR - AKL- :)
Posiadam kabelek + VAG w razie czego pomogę. Pisać !!!!
Specjalista w 1.6 SR - AKL- :)
Wzrost obrotów
Witam, miałem identyczny problem,czujnik temperatury należy wymienić a potem...cieszyć się znowu jazdą
- owieczka
- Ma gadane
- Posty: 193
- Rejestracja: pt kwie 02, 2010 08:28
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: Audi A3 8L
- Silnik: AGR
Wzrost obrotów
Odkopuję kotleta. Mam podobny problem nie mogę się połączyć z ECU Golfa IV 1.6 AKL rok 98. Próbowałem vcds lite + kabel vag kkl oraz elm 327 + pcmscan niestety bez efektu. Z innymi modułami w tym samochodzie kabelek łączy się bez problemu. Sterownik taki jak na zdjęciu poniżej:
Macie jakiś pomysł jak się z tym ustrojstwem połączyć?
Macie jakiś pomysł jak się z tym ustrojstwem połączyć?
- owieczka
- Ma gadane
- Posty: 193
- Rejestracja: pt kwie 02, 2010 08:28
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: Audi A3 8L
- Silnik: AGR
Wzrost obrotów
Bezpieczników właśnie nie sprawdzałem. Który odpowiada za ECU?
Spróbuje jeszcze przeczyścić masy. Narazie nic innego mi do głowy nie przychodzi
Spróbuje jeszcze przeczyścić masy. Narazie nic innego mi do głowy nie przychodzi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości