Nie pali na wszyskie gary
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Nie pali na wszyskie gary
silnik 1.6 akl
Witam mam dość poważny problem auto nie pali na 1-wszy cylinder a czasem na 1 i 4 tak jakby próbował załapać ale nie moze Byłem na wagu nie pokazuje żadnego błędu. wymieniłem juz świece kable i cewke nawet wtryski były podmieniane z innego samochodu i dalej to samo. dodam że kompresja na każdym cylindrze jest 10,3 aha sterownik był sprawdzany czy daje sygnał.Prosze o pomoc bo juz auto stało u 4 mechaników i żaden nie może stwierdzić co0 mu dolega albo jak ktoś jest z okolic Katowic co bedzie umiał mi pomóc to prosze o kontakt najlepiej mailowy kuba8711@vp.pl
Witam mam dość poważny problem auto nie pali na 1-wszy cylinder a czasem na 1 i 4 tak jakby próbował załapać ale nie moze Byłem na wagu nie pokazuje żadnego błędu. wymieniłem juz świece kable i cewke nawet wtryski były podmieniane z innego samochodu i dalej to samo. dodam że kompresja na każdym cylindrze jest 10,3 aha sterownik był sprawdzany czy daje sygnał.Prosze o pomoc bo juz auto stało u 4 mechaników i żaden nie może stwierdzić co0 mu dolega albo jak ktoś jest z okolic Katowic co bedzie umiał mi pomóc to prosze o kontakt najlepiej mailowy kuba8711@vp.pl
Nie pali na wszyskie gary
Zostaje jeszcze jedna rzecz: kopułka - styk od kabla WN pierwszego cylindra może być już spalony.
Poza tym sprawdź, czy jest na tej świecy pierwszego cylindra iskra i czy iskra jest mocna. Trzeba wiedzieć, czy to brak iskry, czy wtrysku paliwa.
Poza tym sprawdź, czy jest na tej świecy pierwszego cylindra iskra i czy iskra jest mocna. Trzeba wiedzieć, czy to brak iskry, czy wtrysku paliwa.
Nie pali na wszyskie gary
stawiam dobrą flaszkę jak mi znajdziesz w AKLudenisz pisze:kopułka
wystarczy poczytać, że cewkę,świece, kable zmieniał
Nie pali na wszyskie gary
ok, no to się nie zakładamfeniks pisze:stawiam dobrą flaszkę jak mi znajdziesz w AKLu
no i właśnie dlatego - przy założeniu, że w danym silniku jest aparat zapłonowy - pozostałaby by kopułkafeniks pisze:wystarczy poczytać, że cewkę,świece, kable zmieniał
Re: Nie pali na wszyskie gary
jeszcze takie pytanko czy przyczyną tego może być zapchany katalizator i cofa spaliny do silnika i dlatego nie pali na 1 cylinder ?
Nie pali na wszyskie gary
ale Tobie nie pali tylko na jeden (czasami na dwa) gary. Jakby tak było że wydech jest zapychany, to by auto Ci gasło.cyb3r pisze:jeszcze takie pytanko czy przyczyną tego może być zapchany katalizator i cofa spaliny do silnika i dlatego nie pali na 1 cylinder ?
cyb3r, trzeba wiedzieć, czy to brak iskry, czy wtrysku paliwa. Bo jeśli ciśnienie sprężania jest ok, to pozostaje tylko jedno z tego dwojga.
Skoro piszesz, że wymieniałeś i świece i wtryski to wnioskuję, że tego nie wiesz.
Moim zdaniem podstawowym problem tego, że nie możesz ustalić co jest przyczyną problemu jest to, że nie zdiagnozowałeś czy problem jest w zapłonie czy we wtrysku paliwa. Najpierw trzeba to ustalić i później może coś wykombinujemy. A Ty wymieniasz części na ślepo.
Jeśli wymieniłeś świece, kable WN i cewkę, to należy przypuszczać, że to nie problem braku lub słabości iskry. Ale co za problem wyciągnąć świecę tego cylindra, który akuratnie nie pali i dla świętego spokoju się upewnić - koszty operacji: 0zł. Przy okazji możesz zobaczyć czy ona w ogóle jest zroszona benzyną. A może jest w oleju.
Poza tym nawet jak w tym silniku nie ma klasycznego aparatu zapłonowego tylko transformator zapłonu (czy jak to się nazywa), to przecież jest chyba możliwość, że gdzieś w jego wnętrzościach coś może nie stykać. Ale żeby o tym dumać trzeba mieć pewność, czy jest czy nie ma iskry na danym garze, który właśnie nie pali.
Piszesz też, że sprawdziłeś, że sterownik daje sygnał na wtryski. Ale jak to było sprawdzone? To że na wtyczkach wtryskiwaczy pojawia się jakieś napięcie daje jedynie pewność, że przewodami płynie prąd. Ten sygnał jest zmienny w czasie i to bardzo szybko zmienny - można go miarodajnie sprawdzić tylko na oscyloskopie. Jaką masz pewność po tych Swoich pomiarach, że sterownik daje wtrysk paliwa w odpowiednim momencie i w odpowiedniej ilości?
Kilka pyatń:
- czy nie pali na jeden gar non stop i od razu po uruchomieniu silnika? Czy też problem występuje czasami i pojawia się w dopiero w trakcie jazdy? Czy czasami silnik gra na wszystkich 4 garach?
- czy po wymianie tego co już wymieniłeś pojawiła się jakaś różnica - np. po wymianie przez jakiś czas problemu nie było, czy różnicy nie było absolutnie żadnej?
ps
wskazówka: do spalania oprócz paliwa, iskry i odpowiedniej kompresji potrzebne jest też powietrze. Nie wiem jak AKL wygląda i czy w ogóle konstrukcja dolotu zapewnia możliwości jakiegoś np. przytkania dolotu tylko dla jednego cylindra.
Ostatnio zmieniony wt cze 14, 2011 22:36 przez denisz, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Nie pali na wszyskie gary
Po wymianie tych części nie nastąpiła żadna różnica.
Samochód zaraz po zapaleniu chodzi na 4 gary przez ok 10s potem pali na 3 natomiast podczas jazdy pali raz na 3 raz na 2 i czasem sie zdarzy że załapie na 4 ale to jest chwilowe (nagły zastrzyk mocy) dodatkowo przy zmianie biegów strzela z tłumika
Samochód zaraz po zapaleniu chodzi na 4 gary przez ok 10s potem pali na 3 natomiast podczas jazdy pali raz na 3 raz na 2 i czasem sie zdarzy że załapie na 4 ale to jest chwilowe (nagły zastrzyk mocy) dodatkowo przy zmianie biegów strzela z tłumika
Nie pali na wszyskie gary
cyb3r, może ktoś coś z tego wyduma. Ja osobiście bez wiedzy, czy jest iskra i/lub czy elektrody świecy są zroszone benzyną na tym pierwszym cylindrze nic dalej nie wymyślę.
Wygląda to albo na usterkę tego całego transformatora zapłonu (jeśli jest brak iskry) lub na brak lub nadmiar wtrysku paliwa. Skoro pali na 4 tylko w trakcie pierwszych 10s, to jest prawdopodobieństwo, że Ci świecę zalewa - zbyt duża dawka paliwa na tym wtryskiwaczu. Wszystko sprawdzisz po wyciągnięciu świecy, czyli możesz to zrobić sam i to bez kosztów.
Wygląda to albo na usterkę tego całego transformatora zapłonu (jeśli jest brak iskry) lub na brak lub nadmiar wtrysku paliwa. Skoro pali na 4 tylko w trakcie pierwszych 10s, to jest prawdopodobieństwo, że Ci świecę zalewa - zbyt duża dawka paliwa na tym wtryskiwaczu. Wszystko sprawdzisz po wyciągnięciu świecy, czyli możesz to zrobić sam i to bez kosztów.
no pewnie Ci strzela, bo niespalone paliwo idzie w wydech i tam w wysokiej temperaturze wybucha. Teraz tylko to diabelne pytanie: dlaczego paliwo się nie spala: brak iskry czy nadmiar paliwa (zalewanie elektord świecy)?? No musisz wykręcić świecę i to sprawdzić - powtarzam to jak mantrę.cyb3r pisze:dodatkowo przy zmianie biegów strzela z tłumika
Nie pali na wszyskie gary
no swiece sprawdzalem sa suche bez nagaru oleju i benzyny :/ Powiem jeszcze tak jak wyciągne wtyczke od wtrysku z tego 1 cylindra to nie ma różnicy jak np z 2 to jeszcze bardziej rzuca silnikiem ale tak jak mówiłem wtryski były podmieniane i dalej to samo wyciągłem wtryski i kazdy podpinalem pod prad i kazdy sie otwiera i zamyka
Nie pali na wszyskie gary
Wtryski podłączane z zewnątrz działają, ale czy dostaje prąd 1 wtrysk i sterownik łączy go z masą gdy ma wtryskiwać ? Jak chodzi na 3 to podłącz jakąś kontrolkę pod wtyczkę z 1 wtryskiwacza i zobacz czy zacznie migać.
Nie pali na wszyskie gary
w końcu jakieś danecyb3r pisze:no swiece sprawdzalem sa suche bez nagaru oleju i benzyny :/
ok, a po wyciągnięciu elektrody tej świecy 1-go cylindra pachniały w ogóle benzyną? No jak nie było na niej śladu kropelek benzyny i nie będzie w ogóle pachnieć beną, to nie ma wtrysku paliwa.
a jaka miałaby byc, skoro i tak nie pali. To normalne.cyb3r pisze:Powiem jeszcze tak jak wyciągne wtyczke od wtrysku z tego 1 cylindra to nie ma różnicy
wiem. Oznacza to, że wtryskiwacze są drożne i się otweirają i tyle - i do tego myślałem wcześniej, że Ty sprawdzałeś sygnał ze sterownika.cyb3r pisze:tak jak mówiłem wtryski były podmieniane i dalej to samo wyciągłem wtryski i kazdy podpinalem pod prad i kazdy sie otwiera i zamyka
A czy się w ogóle otworzą i czy w odpowiednim czasie i na odpowiednio długo, to już o tym decyduje sterownik. Jeśli problem byłby w sterowaniu wtryskiwaczami, to trzeba sprawdzić przewody od sterownika do danego wtrysku i sygnał ze sterownika.
I ciągle nie wiadomo na 100%, czy na tej świecy pojwia się w ogóle iskra po tych 10s...
Jak sprawdzisz iskrę na świecy i czy pachnie benzyną, to już będzie z górki. Idzie ku temu, że to problem z wtryskiem.
Nie pali na wszyskie gary
iskra jest a jak zbadam jeszcze pozostałe rzeczy to oczywiście napisze co ustaliłem i będziemy szukać dalej
Re: Nie pali na wszyskie gary
ok juz doszedłem co jest sterownik był walnięty podmiana naprawiła problem
Re: Nie pali na wszyskie gary
witam mam podobny problem z tym ze jak go odpale to zaczyna mi sie trzasc!i skacze na obrotach,
swiece,przewody mam wymienione.
ostatnio nawet gdy dodam gazu to cos mi strzela pod maska, a gdy wysiade z samochodu to starsznie smierdzi paliwem!
Co robic?
swiece,przewody mam wymienione.
ostatnio nawet gdy dodam gazu to cos mi strzela pod maska, a gdy wysiade z samochodu to starsznie smierdzi paliwem!
Co robic?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości