Duże ubytki oleju w silnku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Duże ubytki oleju w silnku
witam
od jakiegoś czasu w golfie IV ( 1,9SDi 200r. przebieg 197 000 ) zauważyłem duże ubytki oleju.
ostatnio zrobiłem nim 570 km i co 200 km sprawdzałem poziom oleju w silniku i niestety musiałem robić dolewki.
Sprawa przedstawiam się następująco przy prędkościach około 140 km/h i wyższych olej bardzo szybko znika ( musiałem dolać około 1,2 l na przejechane 570 km).
W drodze powrotnej postanowiłem jechać zgodnie z przepisami nie przekraczałem prędkości 110 km /h ( ubytek oleju był ale nie tak znaczny około 0,6-0,7 l na 570 km).
A i jeszcze jedno przy dodawaniu gazu ( 4 i 5 bieg ) słychać taki nie zbyt głośny świst ( trzeba się wsłuchać ) jak naciskam pedał gazu. Świst słychać tylko przez jakiś moment później jak ma się już określoną prędkość świstu nie ma.
Pytanie brzmi , dlaczego tak duże ubytki oleju.
Jeszcze jedno jakiś czas temu była wymieniana skrzynia biegów, pękła mi obudowa; może ten olej ubywa gdzieś na połączeniu silnika z przekładnią skrzyni biegów.
Proszę o rady co to może być. Z góry dziękuje.
od jakiegoś czasu w golfie IV ( 1,9SDi 200r. przebieg 197 000 ) zauważyłem duże ubytki oleju.
ostatnio zrobiłem nim 570 km i co 200 km sprawdzałem poziom oleju w silniku i niestety musiałem robić dolewki.
Sprawa przedstawiam się następująco przy prędkościach około 140 km/h i wyższych olej bardzo szybko znika ( musiałem dolać około 1,2 l na przejechane 570 km).
W drodze powrotnej postanowiłem jechać zgodnie z przepisami nie przekraczałem prędkości 110 km /h ( ubytek oleju był ale nie tak znaczny około 0,6-0,7 l na 570 km).
A i jeszcze jedno przy dodawaniu gazu ( 4 i 5 bieg ) słychać taki nie zbyt głośny świst ( trzeba się wsłuchać ) jak naciskam pedał gazu. Świst słychać tylko przez jakiś moment później jak ma się już określoną prędkość świstu nie ma.
Pytanie brzmi , dlaczego tak duże ubytki oleju.
Jeszcze jedno jakiś czas temu była wymieniana skrzynia biegów, pękła mi obudowa; może ten olej ubywa gdzieś na połączeniu silnika z przekładnią skrzyni biegów.
Proszę o rady co to może być. Z góry dziękuje.
- Krystian GTD
- Ma gadane
- Posty: 170
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
- Lokalizacja: Gdańsk
Duże ubytki oleju w silnku
marcz82, poszukaj wycieku oleju z silnika, Umyj dobrze silnik i szukaj. Mało prawdopodobne żeby taką ilość oleju silnik niedoładowany spalił. Pozdro
Duże ubytki oleju w silnku
krystian byłem w tej sprawie u specjalisty od Diesli , i autko kopci mi na szaro -czarno ( jeszcze da sie wytrzymac ), mechanik mówi ze trzeba by zrobić pierscienie + uszczelka pod głowica ( moze juz nie miec takiego cisnienia na tłokach ) twierdzi ze juz slinik zrobił swoje i trzeb zrobić pare rzeczy do tego dojdzie pewnie wymiana wtrysków + rozrząd nowy
nalezałoby przeczysci zawór recyklingu spalin (EGR ) .
jak ty to widzisz , koszt takiej imprezy jest olbrzymi
nalezałoby przeczysci zawór recyklingu spalin (EGR ) .
jak ty to widzisz , koszt takiej imprezy jest olbrzymi
Re: Duże ubytki oleju w silnku
Jeśli przebieg prawdziwy, to raczej o zużyciu pierścieni nie powinno być mowy, aczkolwiek jazda na wyższych obrotach może mieć wpływ na zwiększoną konsumpcję. Kompresja i próba olejowa powinny coś więcej wyjaśnić.
- Krystian GTD
- Ma gadane
- Posty: 170
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
- Lokalizacja: Gdańsk
Duże ubytki oleju w silnku
marcz82, jeżeli nie zaobserwowałeś żadnego wycieku a raczej wątpię, że przy przebiegu 197 tys km silnik bierze takie ilości to dolewaj mu najtańszy olej i śmigaj. Faktycznie dobrze by było zbadać kompresje silnika to dużo nam powie o stanie pierścieni.
Re: Duże ubytki oleju w silnku
Jakby silnik paliłby tyle oleju to byłaby niezła chmura, mój sdi o podobnym przebiegu może i tam coś spali w każdym razie obywa sie bez dolewek. Pare razy sprawdzałem olej i też miałem wrażenie jakby zaczynało go sporo ubywać, okazało się, że olej nie spływał do miski. Na forach polo i fabii piszą niektórzy coś o paleniu oleju, ale są rzędu wielkości 200ml/1000km i że jest to normalna sprawa w tym motorze. Ogólnie rzecz biorąc mogą być temu winne uszczelniacze zaworowe jak i wycieki. Możesz też sprawdzić opisywaną na forum seata ibizy osłonę wałka rozrządu; jej brak powoduje podobno duże zużycie oleju. Odkręć korek oleju i sprawdź czy widzisz wałek czy też nie. Możesz też zalać olej do zmęczonego silnika typu valvoline maxlife, więcej rzeczy nie przychodzi mi do głowy poza zajechanym motorem i remontem, bądź co bądź mało opłacalnym.
Duże ubytki oleju w silnku
Nie moze być żeby w sdi pierścienie i wtryski zuzyły się po niecałych 200tyś km, toć to jest nieprawdopodobne...marcz82 pisze:mechanik mówi ze trzeba by zrobić pierscienie + uszczelka pod głowica ( moze juz nie miec takiego cisnienia na tłokach ) twierdzi ze juz slinik zrobił swoje i trzeb zrobić pare rzeczy do tego dojdzie pewnie wymiana wtrysków + rozrząd nowy
nalezałoby przeczysci zawór recyklingu spalin (EGR ) .
Jeśli na ok 600km zeszło ci ok 1,2litra oleju to cały czas praktycznie musiałbyś za sobą mieć małą niebieską chmurkę, olej nie spala się bez śladu szczególnie w takich gigantycznych ilościach...
A wogóle jaki olej jest lany do tego silnika??
Duże ubytki oleju w silnku
Możliwe że uszczelniacze na zaworach lub pierścienie zgarniające... Lub jak kolega wyżej napisał zły olej...
Duże ubytki oleju w silnku
witam panowie
jutro jade zrobic kompresje silnika i dam znac co wyszlo
co do oleju to jest to polsytetyk 10W40 Midland
pozdrawiam
jutro jade zrobic kompresje silnika i dam znac co wyszlo
co do oleju to jest to polsytetyk 10W40 Midland
pozdrawiam
Duże ubytki oleju w silnku
witam
nie robiłem na razie badani analizy spalin i kompresji silnika gdyż mechanik poradził odłączyć na razie przewód gumowy od odmy który odpowiada za wymianę (przemieszanie się) oparów oleju oraz za wyrównanie ciśnienia pomiędzy górą a dołem silnika . Końcówkę tam gdzie olej powraca zaślepiłem natomiast od takiej nakładki okrągłej plastikowej dałem na króciec przewód gumowy i pościłem go na dół i sobie wisi.
Teraz tylko sprawdzać poziom oleju . Mechanik mówił że może zbierać się nagar na tłokach , ale na razie jeżdżę z tym przewodem gumowym .
Zobaczymy po paru dniach jak będzie zachowywał się olej.
Pozdrawiam
nie robiłem na razie badani analizy spalin i kompresji silnika gdyż mechanik poradził odłączyć na razie przewód gumowy od odmy który odpowiada za wymianę (przemieszanie się) oparów oleju oraz za wyrównanie ciśnienia pomiędzy górą a dołem silnika . Końcówkę tam gdzie olej powraca zaślepiłem natomiast od takiej nakładki okrągłej plastikowej dałem na króciec przewód gumowy i pościłem go na dół i sobie wisi.
Teraz tylko sprawdzać poziom oleju . Mechanik mówił że może zbierać się nagar na tłokach , ale na razie jeżdżę z tym przewodem gumowym .
Zobaczymy po paru dniach jak będzie zachowywał się olej.
Pozdrawiam
Re: Duże ubytki oleju w silnku
Nic się nie zmieni, jeśli nie masz nadmiernych wycieków olej przedostaje się przez pierścienie i zostaje spalony.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości